Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Revolutionary Amoebas: Political Versatility as the Art of Resistance in Contemporary Germany
Kuřík, Bohuslav ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Barša, Pavel (oponent) ; Feinberg, Joseph Grim (oponent)
Tato disertace se zajímá o to, jaký druh sebe sama a techniky vzdoru si člověk osvojuje, aby byl revolucionářem na současném Západě. Text vychází z dlouhodobého terénního výzkumu, který jsem prováděl mezi lety 2008 a 2015 a během kterého jsem mladé aktivisty z Německa následoval na demonstrace, do riotů, přímých akcí, vězení, na internetu, univerzitách, domů, do domů rodičů a během solidárních cest do Mexika, Argentiny, Izraele/Palestiny, Dánska či Itálie. Zjistil jsem při analýze, že koncept politické proměnlivosti mi je nápomocný, protože zkoumaní buřiči se dnes stávají revolučními amébami. Revoluční améby disponují schopnostmi diskutovat na univerzitách či ve veřejných debatách, psát texty, mluvit, stejně tak ale umí argumentovat mimo diskurz házením kamenů, pálením aut v riotech, organizováním přímých akcí, ničením korporátního majetku, bitím neo­nacistů, atakováním ultra­nacionalistů či aktivní obranou před policií. Jako občané rozvinuté liberální demokracie, améby vstupují do veřejných debat, výměn názorů, přesvědčují lidi svými kritickými argumenty a někdy i volí. Mimo to se ale zajímají o politickou činnost považovanou za nelegální. Mnoho z nich ví, jak získat granty a jiné zdroje od státu, Evropské unie, občanských nadací a jak tyto prostředky použít pro boj ...
National Myth and Folklore Authenticity in Slovak Folklore Talent TV Show Zem spieva (2017)
Moravčíková, Dominika ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Feinberg, Joseph Grim (oponent)
Táto diplomová práca popisuje mechanizmy, prostredníctvom ktorých talentová show Zem spieva (2017) vysielaná slovenskou verejnoprávnou televíziou vytvá- ra koncept predvádzania folklóru ako spôsobu budovania a vyjadrenia národnej identity. Zároveň popisuje aj mechanizmy, ktorými show tvorí platformu pre vy- jednávanie kritérií kvalitného folklórneho predstavenia, ktoré má byť dôslednou rekonštrukciou tradície. Tieto dva účinky show Zem spieva sú v tejto práci sledo- vané ako epistemologicky konfliktné: na jednej strane stoja esencialistické pred- stavy o genetickej predurčenosti príslušníkov slovenského národa pre folklór, na strane druhej doktríny sústredené na rekonštrukciu tradície na folklórnom pódiu. Tie nasleduje odborná porota, ktorá je zostavená z výrazných osobností folklórnej komunity. Táto práca prináša argument, že poňatie predvádzania folklóru na pódiu ako intelektuálneho problému rekonštrukcie tradície je v show subverzívne a preto je v priebehu epizód postupne nahradené citovo a vlastenecky definovaným merad- lom, ktoré zachová kultúrnu súdržnosť z hľadiska uspokojenia potrieb masového diváctva. Po osi konfliktu racionálnej analýzy predvádzaných folklorizmov a emo- cionálneho vnímania folklóru vzbudzujúceho národnú hrdosť táto práca mapuje, ako show Zem spieva vytvára nový slovenský...
Revolutionary Amoebas: Political Versatility as the Art of Resistance in Contemporary Germany
Kuřík, Bohuslav ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Barša, Pavel (oponent) ; Feinberg, Joseph Grim (oponent)
Tato disertace se zajímá o to, jaký druh sebe sama a techniky vzdoru si člověk osvojuje, aby byl revolucionářem na současném Západě. Text vychází z dlouhodobého terénního výzkumu, který jsem prováděl mezi lety 2008 a 2015 a během kterého jsem mladé aktivisty z Německa následoval na demonstrace, do riotů, přímých akcí, vězení, na internetu, univerzitách, domů, do domů rodičů a během solidárních cest do Mexika, Argentiny, Izraele/Palestiny, Dánska či Itálie. Zjistil jsem při analýze, že koncept politické proměnlivosti mi je nápomocný, protože zkoumaní buřiči se dnes stávají revolučními amébami. Revoluční améby disponují schopnostmi diskutovat na univerzitách či ve veřejných debatách, psát texty, mluvit, stejně tak ale umí argumentovat mimo diskurz házením kamenů, pálením aut v riotech, organizováním přímých akcí, ničením korporátního majetku, bitím neo­nacistů, atakováním ultra­nacionalistů či aktivní obranou před policií. Jako občané rozvinuté liberální demokracie, améby vstupují do veřejných debat, výměn názorů, přesvědčují lidi svými kritickými argumenty a někdy i volí. Mimo to se ale zajímají o politickou činnost považovanou za nelegální. Mnoho z nich ví, jak získat granty a jiné zdroje od státu, Evropské unie, občanských nadací a jak tyto prostředky použít pro boj ...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.