Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodina a její zobrazení v minulosti a současnosti
Hájková, Barbora ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Rodina je centrem zájmu v současné společnosti, která se k ní staví společensky, politicky i filozoficky rozličným způsobem, zvláště nynější společenské i mezilidské situaci. Odedávna patří k cenným tématům umění. Její zobrazení má dlouhou historii a nekončící inspirační sílu. Teoretická část diplomové práce se věnuje tématu rodina, jejímu postavení ze sociologického a historického hlediska a také jejího zobrazování napříč uměním minulosti a současnosti. Podrobněji jsou zde uvedení konkrétní umělci minulosti, kteří s tématem rodiny pracovali, inspirovali se či zobrazovali svou vlastní rodinu. Součástí je také moderní a současné umění, jejich rozdílný přístup a uchopení tématu rodiny. Didaktická část se zaobírá tím, jak toto téma citlivě přiblížit dnešnímu dětskému publiku a začlenit jej do hodin výtvarné výchovy. V praktické části pracuji s tématem rodiny vznikne album - soubor prací, které jsou úzce spojeny s mou vlastní rodinou. Soubor kreseb, fotografií, koláží doplněné příhodami či výroky jednotlivých členů rodiny. Celé album bude tvořit jakýsi ucelený obraz mé rodiny. KLÍČOVÁ SLOVA rodina, obraz, malba, portrét, funkce rodiny, historie rodiny, rodina v umění
Gothic Art in Bohemia and its mediation to pupils of primary school.
Kurucová, Nina ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Fišerová, Zuzana (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá gotickým umením v Čechách. Práca je rozdelená do troch častí. Prvá, teoretická časť po stručnom úvode, obsahujúcom základné informácie o gotickom slohu postupne spracováva Kláštor sv. Anežky, ktorý sa radí k prvým ranogotickým stavbám v Čechách. Ako architektonický prvok z obdobia vrcholnej gotiky sú spracované najmä chrliče a maskaróny na Katedrále sv. Víta, Václava a Vojtěcha v Prahe. Diela Majstra Theodorika, ako predstaviteľa maľby tohto obdobia, tvoria záver teoretickej časti. Didaktickú časť popisuje didaktický projekt pre žiakov 7. ročníka ZŠ, ktorý nadväzuje na jednotlivé druhy gotického výtvarného umenia - architektúra, sochárstvo, maliarstvo. Úvod tematického celku tvorí návšteva Kláštora sv. Anežky Českej. V prvej výtvarnej úlohe žiaci tvoria priečelie mestského gotického domu. Počas druhej úlohy sa žiaci venujú stredovekým fantazijným tvorom a ich modelácii z hliny. Posledná výtvarná úloha tvorí prenos kresby z predlohy diel Majstra Theodorika pomocou mriežky a následnú maľbu. Výtvarná časť dopĺňa a uzatvára celú prácu. Zameriava sa na autoportrét a prvý sochársky autoportrét - bustu Petra Parléřa v trifóriu pražskej katedrály. Prirodzeným vyústením celej práce je umelecký objekt, autoportrét autorky. KĽÚČOVÉ SLOVÁ Gotika, katedrála, klenba, Kláštor sv....
the Screeners
Pětiletá, Petra ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Valachová, Daniela (oponent) ; Malečková, Dita (oponent)
Anotace: Dizertační práce nabízí fenomenologický pohled na současný hybridní svět, tvořený interakcemi a prolínáním dvou vzájemně neoddělitelně spjatých sfér: fyzické (původní hmotný svět) a digitální (virtuální svět). Moje práce ukazuje, jak o světě můžeme uvažovat, když od sebe jeho fyzickou a digitální sféru oddělíme. Do výzkumu jsem zapojila žáky osmiletého gymnázia ve věku 12-16 let, kteří jsou označováni jako generace Z nebo jako "digital natives". Zajímalo mne, jak oba tyto světy studenti popíšou a jak se k nim a k jejich prolínání vztáhnou. Fenomén digitálního světa jsem nejprve zkoumala v rámci vlastního uměleckého výzkumu a hle dala témata a aspekty, na které bych mohla upozornit. V rámci předvýzkumu jsme vytvořili vý tvarné myšlenkové mapy a po té je podrobila kvalitativní analýze, mapy mne však za hlubším po znáním do digitálně-virtuálního světa nedovedly předpokládaným způsobem. Vyjevila se však podoba instrumentálního vztahu studentů-uživatelů k digitálnímu světu prostřednictvím fyzické ho prostoru a jejich vlastních fyzických těl. Zajímalo mě také, jak studenti používají internet a so ciální sítě, takže jsem se chtěla dozvědět něco, co se ve třídě jako učitel obvykle nedozvídám. V hlavní části výzkumné sondy jsme se žáky zkoumali digitální prostor a jeho protějšek - fyzický svět...
Vybrané malířské přístupy ve figurální malbě
Škábová, Sandra ; Gajdošíková, Pavla (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vybranými malířskými přístupy ve figurální malbě. V teoretické části popisuje základní principy tradičních a digitálních technik malby prvotním zasazením do historického kontextu. Srovnává klíčové řemeslné kvality a současně upozorňuje na časté obtíže v malířské tvorbě. Jmenuje současné malíře tvořící v rámci vybraných technik a figurální tématiky. Analyzuje individuální přístupy k lidské figuře, jejichž rozsah je stanoven od realistické malby po osobité verze stylizace v moderním a současném umění. V navazující výtvarné části prezentuje vlastní figurální tvorbu autorky formou malířského cyklu Sourozenci, na který aplikuje stejný rámec jako teoretická část práce. Připojená reflexe autorky je tlumočena a vizualizována za pomoci charakteristických znaků tvorby umělců, která vykazuje shodné momenty tvorby jako Sourozenci. Narativní složka děl se pohybuje již v soukromém světě autorky a zkoumá jeho otisk v zobrazovaných subjektech. Získané výsledky dále inspirují didaktickou část a staví návrh vyučovací hodiny na základech ze zkušeností získaných prostřednictvím malířského cyklu. Skrze poznatky z obezřetné práce s intimním námětem je definována křehká hranice figurální tématiky ve výtvarně výchovném vzdělávání. Autorka uvádí opatření, která předcházejí jejímu narušení a...
Podmalba na skle
Štrbová, Annamarie ; Fremlová, Vendula (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Bakalářská práce "Podmalba na skle" se zabývá specifickou výtvarnou technikou. Popisuje její historii, pracovní postup a vývoj od nejstarší historie až po nové umělecké přístupy v současnosti. Práce se dále okrajově věnuje muzeím s významnější sbírkou podmaleb. Dvě z nich blíže představuje a porovnává. Jedná se o Muzeum Jindřicha Jindřicha v Domažlicích a Muzeum Kvilda na Šumavě. Didaktická část tvoří návrh možné edukace žáků ZŠ/SŠ - workshop o podmalbách v Muzeu Jindřicha Jindřicha včetně návrhu pracovních listů s tématem podmaleb na skle. Zároveň popisuje a hodnotí proběhlý workshop. KLÍČOVÁ SLOVA podmalba, sklo, technika, muzeum, muzejní edukace
Sochy z období 70.-80. let 20. století ve veřejném prostoru sídliště Prosek a jejich současná podoba. Reflexe vybraných děl v rámci výuky výtvarné výchovy na ZŠ.
Komárková, Adéla ; Fremlová, Vendula (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Tématem práce je normalizační umění ve veřejném prostoru. Charakterizuje panelová sídliště jako specifický veřejný prostor a umělecká díla jako nástroje kultivace tohoto prostoru. Hledá příčiny vysokého počtu uměleckých děl z období normalizace ve veřejném prostoru, přibližuje umělecké směry a tendence v československém sochařství od 50. do 80. let., přináší přehled databází, které se specializují na dokumentaci normalizačních plastik. Předkládá přehled plastik na sídlišti Prosek, shrnuje jejich současný stav a charakterizuje je z různých hledisek. Pro didaktickou část vybírá 3 plastiky, které reprezentují různé tendence a styly normalizačního sochařství. Plastiky interpretuje, dává je do kontextu doby a tvorby jejich autorů. Cílem práce je, aby žáci skrze různé činnosti poznávali a vnímali umělecká díla, reflektovali je v dialozích (se spolužáky a vyučujícím) a ve vlastní tvorbě. Díky poznávání a vnímání uměleckých děl ve svém okolí si žáci vytvářejí vztah k umělecké tvorbě a místu, kde žijí.
Role řemesla v předškolní výchově
Plachá, Pavlína ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce na téma Role řemeslem v předškolní výchově, je zaměřená zejména na prozkoumání dvou přístupů k rukodělným činnostem v mateřských školách - polytechnické výchovy a řemeslnému pojetí práce s materiálem. Cílem teoretické části je představit roli řemeslných činností v předškolním vzdělávání skrze jednotlivé kapitoly, které souvisí s následnou výzkumnou sondou. Řemeslné pojetí práce s materiálem je zde popsáno jako celistvý řemeslný proces, který není vyloženě technologickým, ani čistě uměleckým oborem a měli bychom ho tedy vnímat jako oblast, ve které se tyto obory prolínají. Praktická část se dále soustředí na samotnou výzkumnou sondu. Představuje cíle diplomové práce, výzkumné otázky a metody výzkumu. Práce má dva hlavní cíle: analyzovat zkoumané dokumenty a najít v nich v čem se liší jimi představované hodnoty a cíle daných přístupů; realizovat projekt v mateřské škole, který bude dále popsán a reflektován metodou reflexivní praxe. Závěr praktické části je věnován především shrnutí výsledů, ze kterých je znát, že mezi cíli zkoumaných přístupů k rukodělným činnostem v mateřských školách lze najít drobné, ale přesto nezanedbatelné rozdíly. Kromě využívání samotného pojmu řemeslo, jde zejména o důraz na rozvoj výtvarného myšlení a zaměření se na proces tvorby. Je zde také dokázáno, že v...
Pouť, krajina a chodec
Černá, Marie ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Práce pojednává o vztahu umělce a krajiny, zaměřuje se především na tradici poutnictví a nastiňuje aspekty krajiny, které umělec jako poutník využívá při své tvorbě. Fenomén poutě je zde ukázán prostřednictvím děl českých, ale i zahraničních autorů od ilustrací z cest až po performance v krajině. V didaktické části jsou uskutečněny úkoly zaměřené na působení v krajině, které nastiňují vnímání krajiny žáků střední školy. V praktické části se nachází projekt zaměřený na reflexi mého putování po krajině Klíčová slova Krajina, poutník, performance, akční umění, romantismus

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.