Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 226 záznamů.  začátekpředchozí217 - 226  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zdokonalení a zpřesnění modelování znečištění ovzduší a získání podkladů pro predikci zdravotního rizika
Ústav informatiky AV ČR, v.v.i., Praha ; Státní zdravotní ústav, Praha ; Ústav informatiky AV ČR, v.v.i., Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; Eben, Kryštof ; Brabec, Marek ; Kotlík, Bohumil ; Kazmarová, Helena ; Keder, Josef ; Janatová, Lenka ; Horálek, Jan ; Coňková, Markéta ; Vlček, Ondřej
Cílem projektu je rozvoj modelů transportu a rozptylu znečištění ovzduší určených pro podporu státní správy a informování veřejnosti, využití jejich výsledků pro hodnocení zdravotních rizik. Řešení je rozděleno do dílčích úkolů: DP 1: Vyhodnocení vazeb mezi meteorologickými podmínkami, emisemi a imisní zátěží. V roce 2010 proběhla verifikace emisního modelu a úprav rozptylových modelů. Byl dokončen vývoj programového systému. DP 2: Další vývoj referenčních modelů s ohledem na hodnocení zdravotních rizik. V roce 2010 byl revidován postup stanovení maximálních denních průběhů koncentrací oxidu siřičitého. DP 3: Hodnocení zdravotních rizik. Byly ověřeny modelové výstupy v procesu zdravotních rizik. Popis kampaňového měření v Plzni. DP 4: Vývoj a implementace modelového systému pro hodnocení aktuálního stavu imisní zátěže a její předpověď. Popis napojení modelu na prognózní meteorologický model. DP 5: Vývoj a implementace analytických nástrojů pro zpracování výsledků měření a modelování imisní zátěže. Byl připraven statistický model pro softwarovou implementaci včetně odladění metodiky pro různé znečišťující látky.
Komplexní interakce mezi přírodními ději a průmyslem s ohledem na prevenci závažných havárií a krizové řízení
Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i., Praha ; Výzkumný ústav vodohospodářský T.G.M., v.v.i., Praha ; Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Brno ; Technická univerzita, Liberec ; Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství, Ostrava ; Danihelka, Pavel
Projekt je zaměřen na porozumění problematice interakce mezi přírodními ději a průmyslem s ohledem na prevenci závažných havárií a související krizové řízení, kdy přírodní děje ovlivňují vznik nebo průběh závažné havárie a její dopad na lidské zdraví a životní prostředí. Významnými cíli jsou zdokonalení stávajících modelů znečišťování ovzduší a vod při havarijním úniku škodlivin a zlepšení havarijní připravenosti, zpracování metodik analýzy kombinovaných rizik zahrnující přírodní děje a průmysl se zřetelem na povodně a probíhající klimatické změny a zdokonalení metod predikce průběhu a dopadů havárií, specifik šíření, transformace a atenuace škodlivin a hodnocení jejich akutních toxikologických a ekotoxikologických projevů. Konečným cílem je zlepšení prevence a vytvoření nástrojů pro zmapování a zvládání rizik závažných havárií. Zpráva obsahuje informace o výsledcích pěti dílčích úkolů. DÚ 1: Mapování komplexních rizik zahrnujících technologické a přírodní prvky včetně povodní, DÚ 2 Rozptyl škodlivin po havárii v mezní vrstvě atmosféry v komplexním prostředí ve vazbě na havarijní plánování, DÚ 3 Rozptyl škodlivin v hydrosféře po havárii, rozvoj nástrojů havarijní připravenosti a mitigace dopadů, DÚ 4 Transformace škodlivin při závažných haváriích a proces přirozené atenuace, DÚ 5 Působení vysokých dávek škodlivin: limity akutní toxicity v procesu prevence závažných havárií.
Zelené technologie pro ochranu ovzduší
Ústav experimentální botaniky AV ČR, v.v.i. , Praha ; Vaněk, Tomáš
Zpráva přináší výsledky ze studia mechanismu sorbce/translokace toxických kovů ve vybraných rostlinách. Popisuje výsledky screeningu vegetace v Krnovské ulici v Praze (v příloze jsou uvedeny výsledky měření frakce PM10). Výsledky studia sorbce PAH na listy vegetace jsou uvedeny v příloze 2. Výsledky anatomické studie vlivu povrchu listu na sorbci prachu na jedné straně a vlivu prachu na list na straně druhé jsou uvedeny v příloze 3. Viabilita byla sledována na základě vlivu prachu na produkci etylénu (výsledky uvedeny v příloze 4). Vyhodnocuje efektivitu cíleně vysázených rostlin v ulicích Karlštejnská (Černošice) a Velvarská (Horoměřice) a v Kladně.
Tématika vztahů mezi rostlinami a atmosférou v aktuální výuce přírodopisu na 2.stupni ZŠ
ČEKAL, Tomáš
Tato bakalářská práce se zabývá tematikou vztahu mezi rostlinami a atmosférou v aktuální výuce přírodopisu na 2. stupni základních škol. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to teoretickou a praktickou. V teoretické části je rozebírána problematika tří okruhů v bakalářské práci dále sledovaných, a to: 1. Rostliny ve vztahu ke koloběhu uhlíku, 2. Vliv atmosféry na rostliny 3. Význam rostlin pro atmosféru. V praktické části je pak obsažen monitoring výskytu jednotlivých okruhů v učebnicích základní školy (pomocí tabulek) a dále analýza znalostí problematiky těchto okruhů u žáků 9. ročníků ZŠ provedená na základě didaktického testu, který je zpracován formou grafů.
Analýza právních nástrojů samospráv při ochraně ovzduší
Vévoda, Jan ; Vojáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Jílková, Jiřina (oponent)
Znečištění ovzduší pocházející z bodových zdrojů představuje závažný problém, který je převážně řešen centrálně a za pomoci veřejnoprávních nástrojů. Cílem práce je zjistit, zda vzhledem k lokálním a regionálním souvislostem znečištění ovzduší mohou tento problém řešit územní samosprávy. Při tom mohou vycházet z doktríny tržního přístupu k ochraně životního prostředí a chránit ovzduší za použití soukromého práva jako předmět vlastnictví. Za tímto účelem jsou analyzovány příslušné nástroje, tedy sousedské žaloby, prevenční povinnost a odpovědnost za škodu. Město Ostrava dokonce podalo žalobu na stát, možnosti jejího úspěchu jsou nicméně malé. Bylo zjištěno, že tyto nástroje by územní samosprávy mohly využít k ochraně ovzduší, praktické problémy je však od toho odrazují.
Ekologické problémy v Evropě v souvislosti s ekologickou politikou EU
Medková, Kateřina ; Jeníček, Vladimír (vedoucí práce) ; Abrhám, Josef (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vybrané ekologické problémy v Evropě a jejich řešení v rámci Evropské unie. Jejím cílem je seznámit čtenáře s ekologickou politikou EU a přijatými právními předpisy k ochraně životního prostředí. Pro diplomovou práci jsem zvolila čtyři stěžejní témata - klimatické změny v souvislosti s globálním oteplováním, znečišťování ovzduší a narušení ozónové vrstvy, kontaminaci vod a degradaci půdy. Práce se také zabývá otázkou, ke kterým ekologickým problémům je vhodnější přistupovat na regionální úrovni a ke kterým na globální, aby jejich řešení bylo co nejvíce efektivní.
Význam a využití LPG v automobilové dopravě
Binderová, Vanda ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Význam a využití LPG v automobilové dopravě - již samotný název napovídá, čím se bakalářská práce zabývá. První část nabízí možnost dozvědět se více o zkapalněném ropném plynu, tedy LPG. Pojednává o jeho historii, složení, výrobě, vlastnostech a rovněž o výhodách a nevýhodách plynoucích z těchto charakteristik. Druhá část je zaměřena na vztah "LPG a životní prostředí". Nabízí odpovědi na otázky typu: Proč působí doprava negativně na životní prostředí? Jaké látky jsou emitovány při spalování pohonných hmot do ovzduší? Je jízda na LPG šetrnějším řešením? Třetí část pohlíží na LPG z ekonomického hlediska. Zabývá se kalkulací nutných investic a jejich návratností, dále také provozními náklady této pohonné hmoty a jejich komparací s ostatními palivy. Cílem práce je porovnat LPG s benzínem a naftou a zjistit, zda je jeho tankování z ekonomického a environmentálního hlediska efektivní.
Kroky Evropské komise ke snížení emisí CO2 z osobní dopravy
Nováková, Hana ; Geuss, Erik (vedoucí práce) ; Branžovský, Antonín (oponent)
Bakalářská práce se zabývá znečištěním ovzduší z osobní automobilové dopravy a kroky, které podniká Evropská komise, aby se pokusila emise CO2 z dopravy snížit. Evropská unie se v Kjótském protokolu zavázala ke snížení emisí CO2 o 8% vzhledem k roku 1990. Zatímco snižování emisí v ostatních sektorech probíhá úspěšně, emise z dopravy stále stoupají. Proto připravuje Evropská komise legislativu, která by měla zajistit dosažení limitu 120 g emisí CO2/km do roku 2012. Limit by měl být stanoven jako průměr všech prodaných vozů v daném roce na evropském trhu. EK se zabývá tím, aby návrh nepoškodil především konkurenceschopnost evropských automobilových výrobců, ale i další zájmové skupiny. V úvahu byly vzaty názory mnoha zájmových skupin, aby byl návrh co nejkompaktnější. Bakalářská práce se zabývá vývojem jednání EK o snížení emisí CO2 z dopravy a rozebírá návrh, který byl předložen Evropskou komisí. Jejím cílem je objasnění návrhu Evropské komise a odhad jeho důsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 226 záznamů.   začátekpředchozí217 - 226  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.