Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 799 záznamů.  začátekpředchozí738 - 747dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Je větši ochota investovat do lidského kapitálu u lidí z menších měst?
Peterová, Lenka ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Abstrakt Tato práce se zabývá vlivy působícími na rozhodnutí o investování do lidského kapitálu. Důraz je kladen na rozdílnost vlivů působících na obyvatele různých částí České republiky pro ověření domněnky o větší motivaci k investování do vzdělání u lidí z menších měst. Dokazuje na konkrétních datech, že uvedené oblasti mají různé podmínky pro investování do lidského kapitálu. Dále u některých dat prověřuje vliv na počet uchazečů na VŠ regresní analýzou. Snaží se otestovat závislost úrovně dosaženého vzdělání na míře nezaměstnanosti, výši ušlé mzdy a rozdílu mezi mzdami vysokoškoláků a středoškoláků. Překvapivým zjištěním je závislost poptávky po vzdělání pouze na rozdílu mezd.
Dětská práce v regionu Východní Afriky
Bultasová, Denisa ; Steinmetzová, Dana (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Cílem této práce je nejen poskytnout základní přehled o problematice dětské práce v rozvojovém světě, ale především analyzovat příčiny s důrazem na roli chudoby, dostupnost vzdělání a ekonomické šoky. Na základě porozumění příčin jsou navrhnuta možná řešení, jak dětskou práci eliminovat. První kapitola se věnuje charakteristice regionu Východní Afrika, jakožto oblasti, ve které je poměr pracujících dětí vzhledem k celkové dětské populaci jedním z nejvyšších v rámci rozvojového světa. Druhá kapitola definuje základní pojmy, podává přehled o výskytu dětské práce v rozvojových zemích a především se věnuje příčinám dětské práce a na jejich základě navrhuje cesty k odstranění dětské práce. Třetí kapitola ilustruje charakteristické rysy dětské práce v regionu na příkladu Etiopie.
Vzdělání jako determinanta rozvoje v Subsaharské Africe
Běhounková, Mája ; Steinmetzová, Dana (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá současným stavem vzdělání v rozvojových zemích, především v Subsaharské Africe. První kapitola je věnována roli vzdělání v rozvoji zemí a současnému stavu vzdělání ve světě. Druhá kapitola se zabývá regionem Subsaharské Afriky jakožto oblastí, ve které je situace ve vzdělání alarmující. Kapitola poskytuje komplexní přehled o tomto regionu - o jeho charakteristice a o aspektech, které situaci ve vzdělání ovlivňují. Třetí kapitola je věnována případové studii Keni. Kapitola se zabývá charakteristikou země, její socioekonomickou situací a jejím systémem a stavem vzdělání.
Analýza vzdělávací soustavy krajů ČR s důrazem na Královéhradecký kraj
Kudiveisová, Klára ; Říhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Cílem mé bakalářské práce na téma Analýza vzdělávací soustavy krajů ČR s důrazem na Královéhradecký kraj je "zjištění souladu mezi absolventy škol Královéhradeckého kraje a současnými požadavky na trhu práce v daném kraji". V první části bakalářské práce budou vysvětleny základní pojmy týkající se oblasti vzdělávání. Následně podrobně popsána struktura vzdělávací soustavy ČR a zhodnocen legislativní a institucionální rámec politiky vzdělávání v České republice. Ve třetí části bakalářské práce bude analyzován vývoj vzdělávací soustavy v ČR, aplikován na jednotlivé kraje a charakterizovány změny ve vzdělanostní struktuře obyvatel ČR. Ve čtvrté části práce se již blíže zaměřím na vývoj vzdělávání a vzdělanostní strukturu Královéhradeckého kraje. Pro dosažení stanoveného cíle zjištění vazeb vzdělání na trh práce v kraji, bude v páté části práce analyzován trh práce Královéhradeckého kraje a zhodnocen dotazník, položený firmám v Královéhradeckém kraji. V bakalářské práci budou využita statistická data z ČSU, data z MŠMT, ÚIV a z krajských ročenek.
Podnikatelská řešení v boji proti chudobě - vzdělání
Chodorová, Monika ; Mládek, Josef (vedoucí práce) ; Chalupníček, Pavel (oponent)
Chudoba je běžnou součástí lidských dějin. Většina světa si chudobou prošla a bylo zapotřebí dlouhého časového období k vyvedení z chudoby a hladomoru. Některé země to zvládly rychleji, jiné pomaleji, a některé země se ještě dnes potýkají s tímto problémem. Mám na mysli zejména asijské, jihoamerické a hlavně africké země. Cílem této práce je vysvětlit, proč se stále ještě v 21. století objevují státy, kde stále existuje chudoba, a jakým způsobem těmto státům pomoci. Ráda bych se soustředila zejména na chudobu v afrických zemích a na způsob poskytování vzdělání v těchto zemích. Součástí práce bude poukázat, jakým způsobem fungují vzdělanostní systémy v chudých zemích. Budeme se zabývat také tím, jaké byly možnosti vzdělání v minulosti a jaké možnosti jsou v současné době. V této práci bych se také ráda zabývala investicemi do vzdělání.
Analýza vybraných faktorů ovlivňujících rozhodování o výši dosaženého vzdělání v České republice
Vaňková, Radka ; Bolcha, Peter (vedoucí práce) ; Bydžovský, Jiří (oponent)
Absolventy vysokých škol čeká oproti absolventům nižších stupňů vzdělání ve většině případů lepší budoucnost nejen co se týče platových podmínek, ale i postavení ve společnosti. Přesto ne všichni absolventi sekundárního vzdělávání nastoupí automaticky na dráhu terciárního vzdělávání. Proto se tato bakalářská práce zabývá vybranými faktory, které mohou mít vliv na rozhodnutí jednotlivce, zda absolvuje vysokoškolskou úroveň vzdělání, či nikoliv. Po teoretické stránce stojí především na dílech a článcích Garyho S. Beckera a Jacoba Mincera, na analýze lidského kapitálu a také na dokumentech, ročenkách a datech OECD a Českého statistického úřadu. Pro účely empirického ověření dat z České republiky je použita metoda regresní analýzy a test hypotézy o shodě dvou středních hodnot. Cílem práce bylo zjistit, zda a jak vybrané zkoumané proměnné ovlivňují výše zmiňované rozhodnutí jednotlivce o účasti na terciárním vzdělávání a interpretovat naměřené výsledky v kontextu relevantních teorií. V podmínkách České republiky nebyl prokázán vliv některých exogenních proměnných na endogenní proměnnou (i když v některých zahraničních studiích je tento vliv prokazatelný). I tak však vedly některé výsledky k zajímavému zjištění a ukázaly možné faktory, které vstupují do lidského rozhodování.
Efektivita rozvojové pomoci - soukromé nebo veřejné financování? (případ Indie)
Kapitáňová, Martina ; Mládek, Josef (vedoucí práce) ; Chalupníček, Pavel (oponent)
V mé bakalářské práci se věnuji problematice rozvojové pomoci z pohledu využití soukromého sektoru pro rozvoj zemí Třetího světa. V první části se zabývám různými pohledy na rozvojovou pomoc (vnímáno spíše kriticky), na kterou navazuje kapitola o konkrétní problematice rozvojových zemí - vzdělání. V analytické části zkoumám rozvojovou zemi Indii, její hospodářskou situaci a vývoj. Aplikací získaných teoretických poznatků se snažím zjistit, zda v oblasti vzdělání hraje větší roli soukromý sektor než veřejně poskytované vzdělání (vládou). V závěru hodnotím úlohu vlády a její vliv na poskytování vzdělání zejména pro chudé.
Public Private Partnership a jeho využití v aktivní politice zaměstnanosti
Kaloč, Jiří ; Kapinusová, Jana (vedoucí práce) ; Czesaný, Slavoj (oponent)
Ve své bakalářské práci se chci zabývat spoluprací veřejného a soukromého sektoru na poli vzdělání a politiky zaměstnanosti. Mým cílem bude rozbor přínosů a možných rizik PPP jako nástroje v boji s nezaměstnaností. Teoretický pohled na charakteristiky a typy PPP projektů a analýza situace v ČR mi pomohou určit, jaké cíle by si PPP projekty měly klást. Dále se chci zaměřit na možnosti využití tohoto partnerství v oblasti vzdělání u nás. Zhodnotím specifika PPP v této oblasti a shrnu zahraniční zkušenosti, které by mohly pomoci v realizaci projektů u nás.
Potravinový problém rozvojových zemí
Lorencová, Ivana ; Jeníček, Vladimír (vedoucí práce) ; Řehořová, Veronika (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je odhalit, že potravinový problém může být vyřešen v dohledné budoucnosti, pokud si uvědomíme provázanost podvýživy s ostatními globálními problémy. V práci jsou rozebrány různé aspekty zdraví, vzdělání, populačního růstu, zemědělství a obchodu, které jsou spojené s otázkou nedostatečné výživy. Máme dostatek vědomostí a disponujeme potřebnými zdroji a technologiemi, abychom mohli uspokojit potřeby hladovějících. Potvrdilo se, že jednotlivá opatření by však neměla být implementována pokud nerespektují vzájemné vazby mezi jednotlivými problémy.
Rekvalifikace jako forma investice do lidského kapitálu
Lhoták, Zdeněk ; Brožová, Dagmar (vedoucí práce) ; Hlavík, Petr (oponent)
Teoretická část práce se soustředí na lidský kapitál a investice do něj. Porovnává náklady a výnosy plynoucí z investic do lidského kapitálu a zamýšlí se nad návratností těchto investic v průběhu lidského života. Práce se dále zabývá nástroji pro rozhodování o investování do lidského kapitálu a současným trendem celoživotního vzdělávání a rekvalifikacemi jako formou investice do lidského kapitálu. Aplikační a empirická část práce se soustředí na sledování pracovního trhu v okresu Benešov a ochotu pracovní síly dále se vzdělávat. Zmapuje rekvalifikaci a s tím související rysy. Závěry doplňuje vlastní dotazníkové šetření, shrnující názory klientů úřadu práce, jejich záměry, představy a zkušenosti v oblasti vzdělávání resp. rekvalifikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 799 záznamů.   začátekpředchozí738 - 747dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.