Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 227 záznamů.  začátekpředchozí218 - 227  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efektivní správa serverové infrastruktury
Váša, Lukáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Kašpar, Jaromír (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat IT serverovou infrastrukturu a zmapovat stavy, ve kterých se může nacházet. Dále má za cíl objasnit pojem správa infrastruktury a popsat procesy a aktivity nutné při správě serverové infrastruktury. Následně zkoumá možnosti a vlastnosti softwarů pro podporu správy a výhody jejich použití. Na základě těchto poznatků jsou vytvořeny a popsány modely efektivní správy pro jednotlivé stavy serverové infrastruktury. Detailně jsou také vysvětleny koncepty, kterými lze dosáhnout změny stavu infrastruktury. Modely efektivní správy jsou vytvořeny s ohledem na potřebu a úroveň provedení jednotlivých aktivit správy, v různých stupních zralosti infrastruktury. Některé požadavky, plynoucí z úrovně a stavu infrastruktury je nutné podpořit vhodným softwarem. Modely proto obsahují také požadavky na software pro podporu správy v různých úrovních zralosti infrastruktury. Popsány a rozebrány jsou i další vlivy působících na infrastrukturu, kterými jsou velikost infrastruktury, kvalifikovanost správců a vlivy prostředí. Součástí práce je také praktická ukázka softwaru pro správu serverové infrastruktury a popis jeho vlastností.
Benchmarking v ICT
Blecher, Jan ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Dohnal, Jan (oponent)
Cílem této práce je popsat přínosy benchmarkingu v IT v širším kontextu a jeho možností vůbec. V práci vymezuji benchmarking jako proces a uvádím základní pravidla a doporučení. Dále pak definuji jednotlivé oblasti benchmarkingu v IT a popisuji možnosti jejich využití. Nejznámější oblastí benchmarkingu v IT je benchmark IT nákladů, který ovšem představuje pouze malou část možností, které benchmark v IT nabízí. V této práci je spíše pomyslným prvním stupněm na cestě k porovnávání přínosů IT pro organizaci. Benchmark není jen metodou porovnávání výkonnosti IT, ale také způsobem, jak lépe sladit činnost IT s podnikovou strategií nebo zprůhlednit činnost tohoto oddělení interním zákazníkům. Umožňuje kontinuální zlepšování nejen pro vnitřní procesy IT, ale také pro služby, které IT poskytuje a v důsledku také pro obchodní procesy, které těmito službami podporuje. Čtenář se dále seznámí s praktickou ukázkou benchmarku IT procesů a se specifiky benchmarku outsourcovaných procesů. Na základě této práce by mělo být možné stanovit strategické cíle pro IT oddělení v oblasti benchmarkingu. A za druhé, realizovat úvodní projekt benchmarku IT procesů.
Liberalizace služeb na vnitřním trhu Evropské unie a její význam pro české poskytovatele
Jánský, Ivo ; Hnát, Pavel (vedoucí práce) ; Vondrušková, Barbora (oponent)
Práce pojednává o pozici služeb na vnitřním trhu Evropské unie a v České republice z pohledu vlivu na HDP, zaměstnanost a zahraniční obchod. Dále se zabývá vývojem vnitřního trhu Evropské unie a návrhem směrnice o liberalizaci trhu služeb, kterou prezentoval komisi tehdejší komisař pro vnitřní trh a služby Frits Bolkestein v roce 2004. Obsah směrnice je podrobně rozebrán a jsou zmíněny připomínky členských států. Dále je zhodnocena schválená verze směrnice z roku 2006 a její důsledky pro české poskytovatele služeb, zejména pak pro poskytovatele služeb v oblasti informačních technologií. V závěru práce je uvedena případová studie konkrétní české softwarové společnosti.
Development of global economy in the information technology era
Polák, Ivan ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Informační technologie jsou poslední rozšířenou převratnou technologickou inovací s globálními dopady. Využívají je lidé jak jednotlivci, tak i společnosti všech velikostí. Informační a komunikační technologie umožnily bezprecedentní propojení a z toho vyplývající hospodářské sjednocení světa. Cílem této práce je vysvětlit, jak ovlivňují světovou ekonomiku, co umožnilo jejich rozšíření a v jakých oblastech se projevují dopady. Blíže popisuji podmínky jejich vzniku a rychlého rozšíření. V převážné části práce se věnuji informačním technologiím a jejich vlivům na současnou ekonomiku jak z globálního hlediska, tak i z hlediska podnikového. V práci se zaměřuji na regiony nejvíce ovlivněné informatizací: vyspělé ekonomiky a dále země jihovýchodní Asie. Z pohledu podniků vysvětluji, jak aktivní zapojení IT do podnikových procesů může zvyšovat podnikovou produktivitu. Sleduji změny vztahů mezi podniky a taky mezi nimi a zákazníky.
Řízení vztahu se zákazníkem při outsourcingu IT
Horáček, Jan ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Vaněček, Michal (oponent)
Outsourcing IT se jeví jako perspektivní model poskytování IT služeb. Přesto ho využívá jen malé množství firem a jejich spokojenost s ním je podle průzkumů nízká. Na druhou stranu řízení vztahu se zákazníky (CRM) je marketingový přístup, který se stále těší oblibě. Nebylo by tedy CRM řešením také pro outsourcing IT? Jakým způsobem jej v tomto oboru aplikovat? Tato diplomová práce je určena poskytovatelům outsourcingu IT a jejím cílem je najít odpovědi na tyto otázky. Prvním krokem je rozbor základních charakteristických znaků outsourcingu IT, který poslouží jako vodítko pro systematické řešení problému. Práce nepředpokládá znalost CRM, a tak druhým bodem je stručný, nicméně celistvý výklad dané problematiky. Syntézou informací z prvních dvou bodů je pak možno dojít k závěru, že nelze obecně tvrdit, že je CRM vhodný pro outsourcing IT a že je potřeba se rozhodnout vždy v konkrétním případě. V návaznosti na to jsou pro tuto volbu nabídnuta kritéria. V dalších bodech je již řešena aplikace CRM. Nejprve je předložen systém nástrojů pro hodnocení zákazníků. S jeho pomocí může poskytovatel mimo jiné určit, jaká míra individualizace vztahu je z obchodního i věcného hlediska vhodná pro konkrétního zákazníka. Na základě toho může začít budovat vztah se zákazníkem. Práce proto následně nabízí množství doporučení a nástrojů pro rozvoj vztahu mezi poskytovatelem a zákazníkem, a to jak ve fázi získávání zákazníka, tak i během následné spolupráce, kdy je potřeba zákazníka udržet. Práce se zabývá celou škálou různých aspektů marketingu při outsourcingu IT, počínaje snižováním nejistoty zákazníka a jeho rozhodováním o nákupu, přes návody na řízení spokojenosti až k vhodnému nastavení smlouvy o úrovni poskytovaných služeb (SLA). Krátce jsou analyzována i specifika marketingu v outsourcingu IT ve státním sektoru .
Knowledge management a implementace řízení znalostí v organizaci
Zdvihal, Josef ; Palovská, Helena (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
V dnešní době, kdy se většina odvětví potýká s nárůstem množství informací, je třeba, aby žádná organizace neopomíjela výhody plynoucí z umění řídit a zpracovávat tyto informace. Analýzy úspěchu a neúspěchu v posledních letech stále více poukazují na působení faktoru znalostí. S rozvojem znalostního managementu se zvyšuje pozornost nejen technologiím, ale především lidské složce ? intelektuálnímu kapitálu. Znalostní management řeší možnosti sdílení konkrétních znalostí mezi pracovníky, vytváření bází znalostí, odvozování nejlepších praktik na základě těchto znalostí, apod. Typicky turbulentní ekonomické prostředí nutí organizace k neustálému zlepšování celkového chodu a urychlování ekonomického rozvoje. Kvalitní a vhodně řízené znalosti v organizaci jsou dnes nezbytné pro její efektivní fungování, stávají se významnou konkurenční výhodou a jsou častokrát i účinným nástrojem konkurenčního boje. Kromě vymezení základních pojmů, tedy znalostí a znalostního managementu, se tato práce zaměřuje především na způsob zavádění znalostí pomocí nejlepších praktik, jakým způsobem celý proces řídit a upozorňuje na některé důležité kroky při tomto procesu.
Využití informačních technologií pro manažerské sledování efektivity času a minimalizaci nákladů
Dědek, Lubomír ; Žebrák, Miroslav (vedoucí práce) ; Theimer, Jiří (oponent)
Sledováním času je myšlena evidence nákladů s příčinnou souvislostí k firemním výkonům nebo výstupům. Manažerské sledování času lze charakterizovat jako řídící nástroj, který spojuje zaznamenávání odpracovaného času s plánováním, schvalováním, peněžním ohodnocováním, účtováním, fakturací atd. Tato práce se zabývá teoretickými důsledky a skutečnostmi přístupů ke sledování času a praktickou aplikací těchto přístupů za využití nástrojů informačních technologií pro sledování času. Jsou porovnány jednotlivé alternativy systémů pro sledování času a charakterizovány způsoby automatizace firemních procesů s důrazem na proces sledování času.
Investiční rozhodování v IT a ROI jako prostředek měření přínosů ITSM pro business
Zakharenkava, Sviatlana ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Tolar, Jan (oponent)
Tato diplomová práce soustřeďuje svou pozornost na otázkách investičního rozhodování do oblasti IT a může sloužit čténáři jako vyčerpávájící zdroj základních informací o postupech při rozhodování o investičním projektu, metodách finančního hodnocení takových projektů a míře jejich aplikace v oblasti IT. Hlavním zaměřením práce jsou projekty do interních procesů IT organizace a optimalizace jejich řízení -- IT Service Managementu (ITSM). Zabývá se existujícími metodikami a aplikovatelnými standardy v oblasti řízení IT služeb a podrobně se zabývá současnou knihovnou nejlepších praktik ITIL V3. Úvodní část uvádí do problematiky řízení IT organizace, seznamuje s existujícími standardy na trhu a vytváří propojení stran IT a businessu v otázkách investic. Druhá část věnuje pozornost ITSM a popisuje principy, na kterých řízení IT služeb je zakládáno včetně přínosů optimalizace procesů v IT. Třetí kapitola uvádí do problematiky IT investic a seznamuje s jednotlivými metodickými koncepty a modely, používanými nejen v klasické finanční teorii, ale i v moderním managementu. Poskytuje základní přehled o metodách hodnocení investičních projektů, jako jsou čistá současná hodnota, metoda doby návratnosti, vnitřní výnosové procento, koeficient výnosnosti a v neposlední řadě návratnost investic jako nejrozšířenější z nich. Následující kapitola aplikuje metodu návratnosti investic (ROI) na příkladech projektů zavádění procesů ITSM dle ITIL. Ukazuje základní principy použití metody, uvádí její základní složky a seznamuje s možným přístupem k identifikaci a finančnímu hodnocení přínosů, které takové projekty přinášejí businessu. Získané poznatky podkládá několika příklady z praxe -- vypracovanými business case pro zákazníky společnosti Hewlett-Packard s.r.o. Poslední část této kapitoly je pak věnována existujícím softwarovým nástrojům pro tvorbu podobných business case a jejich vlastní metodikou. Poslední kapitola je věnována situací na trhu mezinárodním a lokálním, a zabývá se praktickou aplikací metod hodnocení IT projektů v podnicích. Na závěr se shrnují důležité poznatky a klíčové momenty práce.
Duševní vlastnictví - případ informačních technologií
Ždímal, Martin ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Císař, Jan (oponent)
This theses analyses necessity and legitimacy of existence of intellectual property rights, especially patents and copyrights. There is shown the true essence of these instruments as monopoly privilege. On case of information technology I demonstrate that these privileges are unreasonable and counterproductive in many cases. Analysis of ?free software? alternative model proves that use of patents and copyrights is not a necessary condition of creation of intangible goods. The last part of this work shows, that existence of any special instruments for intangible goods protection is not needed as well as it is not reasonable.
IT firmy působící v ČR a jejich úloha na trhu EU
Šafář, Petr ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Koubský, Petr (oponent)
Práce se zabývá analýzou českého a evropského trhu informačních technologií . Hlavním cílem je zjistit, do jaké míry sahá konkurenční schopnost České republiky v technologické oblasti. Analýza je vedena jak z pohledu statistik, které popisují celkový objem technologického trhu, tak je zde i zachycen vývoj v jednotlivých segmentech. Struktura práce má následující podobu: po úvodním vymezení zdrojů, které se týká hlavně definic jednotlivých pohledů, se zabývám stručnou analýzou současné situace na českém IT trhu. Následující kapitoly jsou věnovány nejprve struktuře IT trhu v EU a následně jeho charakteristikám. Samotnou analýzu konkurenceschopnosti českého IT trhu pokrývají poslední dvě kapitoly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 227 záznamů.   začátekpředchozí218 - 227  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.