Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Moderní materiály a technologie a jejich uplatnění ve výuce na 1. stupni ZŠ
KLÍMA, Lukáš
Tato práce se zabývá možnostmi využití moderních materiálů a technologií při výuce na prvním stupni ZŠ. V první části se zabývá teorií, v druhé praktickou částí. Ta obsahuje několik didaktických námětů a zpracování exkurze do technologické firmy.
Přírodní zajímavosti okolí Rakovníka a jejich využití v přírodovědě a vlastivědě.
HRBKOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá využitím metody vycházek a exkurzí v hodinách přírodovědy a vlastivědy (prvouky) v blízkém okolí Rakovníka. Obsahuje čtyři vycházky a jednu exkurzi do muzea, určené převážně pro žáky 3., 4. a 5. ročníků základních škol. Ke každé vycházce je vytvořen pracovní list, k některým alternativní varianty.
Vybrané lokality hlavního města Praha pro výuku biologie a geoologie
Cibíková, Markéta ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Drda Morávková, Alena (oponent)
Předložená bakalářská práce je zaměřena na nejdůležitější pražské lokality, které jsou vhodné pro biologickou a geologickou exkurzi. Praktická výuka biologie a geologie je velice důležitá. Je žádoucí, aby žáci pochopili procesy z dávné geologické historie, viděli na vlastní oči zachované fosílie a věděli, jak vypadají rostliny a živočichové, kteří jsou nedílnou součástí výuky biologie. V tomto směru je teoretická výuka ve školních lavicích nedostačující. Práce zahrnuje biologické a geologické charakteristiky vybraných lokalit zaměřené na jejich geologický vznik, horniny, fosílie, rostliny a živočichy, kteří se zde nachází. Pro každou exkurzi je navržena trasa cesty. Součástí práce jsou odkazy na vypracované pracovní listy, které byly zhotovené metodickým portálem RVP. V závěru práce je krátké představení výuky biologie a geologie v jiných zemích a jejich přístup k exkurzím. Bakalářská práce byla navržena tak, aby usnadnila učitelům biologie a geologie přípravu jejich vlastní exkurze.
Skleník Fata Morgana Botanické zahrady hl.m. Prahy jako místo vzdělávání
Černý, Bohumil ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Vítová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem využití skleníku Fata Morgana Botanické zahrady hl. m. Prahy pro realizaci botanických exkurzí. V první části představuji exkurzi jako organizační formu výuky. Dalším tématem je stručná historie Botanické zahrady jako výchovně vzdělávacího centra. V závěru této kapitoly jsou charakterizovány současné expozice. Hlavním cílem práce bylo dokázat, že tropický skleník je vhodným místem pro pořádání školních exkurzí s využitím profesionálních průvodců. Do práce je zařazeno interview s vedoucí průvodcovské služby Mgr. Evou Novozámskou, které se stalo základem pro získání podrobných informací o systému provázení. Jádro práce tvoří doporučení k zařazení školní exkurze do skleníku podepřené Rámcovými vzdělávacími programy vydanými Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy. V závěru práce je zařazen pracovní list věnovaný moderním technologiím s motivačním textem a metodikou. Klíčová slova: skleník, vzdělávání, exkurze, průvodce
Bryologicky zaměřená exkurze na území Dolského mlýna pro žáky ZŠ
Davídková, Markéta ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce bylo provést analýzu učebnic pro základní školy s ohledem na mechorosty a kapradiny a připravit bryologicky zaměřenou exkurzi, včetně zmapování terénu, na území Dolského mlýna. Šestá kapitola obsahuje analýzu devíti učebnic z různých nakladatelství. Porovnávala jsem je z hlediska stránkové dotace věnované mechorostům a kapradinám, z hlediska používaných obrazových materiálů doplňující text k mechorostům a kapradinám, z hlediska počtu uvedených zástupců mechorostů a kapradin, zda mají učebnice k dispozici pracovní sešity, metodické příručky pro učitele a materiály, které mohou doplňovat výuku přírodopisu. Práce v sedmé kapitole podává popis lokality. Zmapování terénu pro připravovanou exkurzi proběhlo v září 2012. Vybrala jsem čtrnáct vhodných stanovišť, která jsou dobře dostupná. Osmá kapitola obsahuje metodické pokyny pro učitele k exkurzi, pracovní listy a klíč k určování vybraných druhů mechorostů. Praktické ověření mé práce proběhlo v dubnu 2013, kdy proběhla exkurze s žáky sedmých ročníků základní školy v Děčíně. Laboratorní cvičení, které je nedílnou součástí exkurze, bylo provedeno již v březnu kvůli nepříznivým klimatickým podmínkám. Žáci určovali mechy rodu měřík podle mikroskopických znaků. K dispozici měli klíč, který jsem v rámci práce také vypracovala. Podrobný rozbor...
Návrhy naučných geologických stezek v oblasti Rychlebských hor
Buryánková, Radka ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Předložená diplomová práce se věnuje návrhům nových naučných stezek v oblasti Rychlebských hor se specifickým zaměřením na geologii. Návrhům stezek předchází podrobná charakteristika studované oblasti s ohledem na její geomorfologii, geologii a stratigrafii. Naučné stezky jsou lokalizovány do dvou oblastí, tj. severního výběžku Rychlebských hor (Račí údolí - Zálesí - Javorník) a Žulovské pahorkatiny (Okruh žulovským plutonem), přičemž první jmenovaná stezka je vytvořena ve dvou stupních náročnosti pro žáky základních a středních škol. Součástí návrhů naučných stezek v Rychlebských horách jsou průvodce, pracovní listy a tzv. Didaktické doporučení pro pedagogy, které obsahují obecná didaktická doporučení, podrobnější informace ke stezkám a návrhy dalších rozšiřujících činností v průběhu stezky. Navržené stezky byly ověřeny v praxi na žácích, laicích a odbornících, a jejich efektivita byla vyhodnocena prostřednictvím ankety s účastníky. Bylo prokázáno, že naučné stezky jsou vhodným doplňkem výuky především přírodovědných předmětů a jsou také v tomto ohledu využitelné pro nepedagogické volnočasové aktivity návštěvníků studovaných oblastí. Klíčová slova: naučná stezka, Rychlebské hory, exkurze, pedagogické využití
Vybrané botanické zahrady ČR se zaměřením na využití ve výuce
Nováková, Eliška ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na vybrané botanické zahrady v České republice a jejich přínos pro školy a školní výuku. Botanická zahrada je v dnešní době často vyhledávaným místem pro vzdělávání a odpočinek lidí. Je důležité, aby si učitelé uvědomili, že výuku není možné realizovat pouze ve školním prostředí. Botanické zahrady jsou ideálním místem k realizaci exkurzí ze vzdělávacího oboru biologie. Výuce botaniky je ve škole dle RVP věnovaný velký význam. Je důležité, aby studenti věděli, jak rostlina vypadá, v jakém společenstvu žije a jestli má nějaký užitek pro člověka. Výše uvedené očekávané výstupy mají velký význam a k jejich naplňování botanické zahrady pomáhají. Ve své práci popisuji možnosti, které jsou botanickými zahradami pro školní exkurze nabízeny a realizovány.
Voda v krajině - výukový program pro žáky ZŠ
Papežová, Nikola ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Papežová Nikola: Voda v krajině - výukový program pro žáky ZŠ Diplomová práce, 2016 Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra biologie a environmentálních studií Vedoucí práce: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. Cílem diplomové práce je vytvořit výukový program, který je určen převážně pro žáky 1. stupně základní školy. Výukové programy byly vytvořeny na základě analýzy tématu voda v krajině. Praktickým výstupem práce jsou vypracovány dva výukové programy - Život v mokřadu a Vodní svět (metodika pro učitele). Dále pak jsou zde pracovní listy, které posloužily v rámci pretestu, posttestu-1 a posttestu-2 pro vyhodnocení efektivity navržených programů. Výukové programy byly prakticky ověřeny u vybrané skupiny žáků 5. tříd na základní škole. Klíčová slova: voda, krajina, výukový program, pracovní listy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.