Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 560 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Podpora výzkumu a vývoje: cesta ke zvýšení konkurenceschopnosti podniků
Bočková, Nina ; Dohnal, Mirko (oponent) ; Duspiva, Pavel (oponent) ; Motyčková, Monika (oponent) ; Meluzín, Tomáš (vedoucí práce)
Disertační práce zkoumá možnosti zvýšení využívání nepřímé a přímé podpory na VV u malých a středních podniků působících v České republice, zařazených do odvětví zpracovatelského průmyslu zaměřeného na výrobu počítačů, elektronických a optických přístrojů a zařízení. Motivem pro volbu tématu této práce byla přímá zkušenost z praxe, kdy podniky neměly dostatek informací pro využívání dotací na výzkum a vývoj, případně měly negativní zkušenosti s žádostmi o přímou podporu na výzkum a vývoj. Tyto skutečnosti znesnadňovaly realizování výzkumu a vývoje v podnikové praxi. Cílem disertační práce je návrh metodiky pro využívání dostupných nástrojů podpory výzkumu a vývoje v podmínkách České republiky a její verifikace na reálných datech z vybraných podniků. Ke zkoumání vybrané oblasti vědeckého poznání byla použita data z primárního i sekundárního výzkumu. Na základě poznatků, získaných podrobnou rešerší českých i zahraničních literárních zdrojů, bylo provedeno dotazníkové šetření. Respondenty byly podniky z odvětví elektronického průmyslu. Disertační práce obsahuje výsledky empirického výzkumu, vyhodnocení výzkumných otázek týkajících se srovnání vybraného vzorku podniků aktivně realizujících výzkum a vývoj a podniků, zabývajících se pouze výrobou bez inovačních procesů. Na základě zpracování dotazníku a testování výzkumných otázek byla za pomocí fuzzy logiky vytvořena metodika pro malé a střední podniky, usnadňující rozhodování při financování výzkumných a vývojových aktivit. Využívání navržené metodiky umožní podnikům rozšíření zdrojů pro financování inovačního procesu, jako nezbytné součásti konkurenčního boje ve vybraném odvětví. Metodika je významným pomocníkem pro strategické rozhodnutí malých a středních podniků, uvažujících o zavedení výzkumu, vývoje a inovací. Přínosy disertační práce lze spatřovat nejen v rovině teoretické a praktické, ale i pedagogické.
Rozvoj konkurenceschopnosti podniku
Simeunovičová, Daniela ; Heželyová, Daniela (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práca sa venuje rozvoju konkurencieschopnosti súkromnej materskej škôlky. V teoretickej časti sú zhrnuté poznatky z odbornej literatúry ohľadne konkurencieschopnosti, ktoré sú následne využité v praktickej časti. Za hlavný výsledok práce sa považuje vytvorenie návrhu na posilnenie konkurencieschopnosti škôlky, ktorý je založený na komplexnej analýze prostredia, v ktorom sa škôlka nachádza.
Technická inovace jako nástroj ke zvýšení konkurenceschopnosti drátové pily na globálním trhu
Krkoška, Kamil ; Poláček, Miroslav (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na využití technické inovace jako nástroje pro zvýšení konkurenceschopnosti drátové pily na řezání křemíku. V práci jsou popsána teoretická východiska při řešení problematiky inovací produktu. Na základě analýzy trhu, názorů zákazníků a výsledků funkční analýzy jsou v diplomové práci navrženy inovace, které by měly přispět ke zvýšení konkurenceschopnosti produktu na globálním trhu.
Konkurenceschopnost softwaru pro řízení projektů
Květoň, Petr ; Kuboš, Jaroslav (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá porovnáním konkurenceschopnosti softwarů pro projektové řízení. Hlavním softwarem je Navigo3, který je vyvíjen a distribuován společnosti Navigo Solutions s.r.o. První část popisuje samotnou společnost a její produkt, následuje popis konkurenčních softwarů a jejich vzájemné porovnání. Další část je zaměřena na implementování vhodných nástrojů, které zlepší konkurenční schopnost softwaru Navigo3.
Návrh strategie pro zvýšení konkurenceschopnosti taneční školy Danza
Pikalová, Hana ; Veselá, Jitka (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce sleduje problematiku konkurenceschopnosti a návrh strategie pro její zvýšení pro taneční školu Danza. Základem pro tvorbu strategie jsou údaje získané na základě teoretických poznatků, aplikace dotazníkového šetření a z analýz obecného, oborového a interního prostředí a SWOT analýzy. Výstupem diplomové práce jsou, na základě zpracování a vyhodnocení zjištěných údajů, návrhy jednotlivých prvků strategie podle složek marketingového mixu. Návrh strategie je předpokladem k posílení konkurenceschopnosti taneční školy Danza a vytvoření její stabilní pozice na trhu.
Proposal of Strategy of SBU Development
Šebesta, Petr ; Ondra, Petr (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Former American president declared: “Plans are nothing, planning is everything”. In this manner we can state that a well functional strategic management system is much more important then documents that it will produce. This work is conducted in this spirit, so it captures a strategy state of one strategic business unit (SBU) of the GlobSol CZ company and moves it forward from the original abstract goals to completely clear and concrete steps that has to be done in the future for the development of this business unit. After review of the current theory state an analysis of the current state of the business strategy is done in consideration to all SBU environments. For each element of the final SWOT analysis are determined objectives of strategic development. Each objective is developed into one or more steps, which are clearly showing how and when the target can be achieved. Finally, the contribution of this business strategy, its assumptions and risk factors is assessed. The most valuable output of the document, however, is making the strategy work itself, which is developing an entirely new perspectives on the opportunities to develop strategic business units.
Marketingová strategie vybraného podniku
Šperlík, Max ; Krejčová, Tereza (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na zvýšení konkurenceschopnosti podniku Pizzerie U Kalichu pomocí vytvoření nové marketingové strategie. Celá práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část popisuje teoretické poznatky k této problematice. Druhá část je zaměřená na analýzu současné situace společnosti. Ze zjištěných skutečností a dat, je následně zpracovaná třetí část, která bude zaměřena na návrhy na zlepšení marketingové strategie, která by měla vést k získání nových zákazníků, zvýšení zisků a zvýšení konkurenceschopnosti společnosti na trhu.
Návrh rozvoje rodinné společnosti poskytující služby autobusové dopravy
Koščo, Tomáš ; Koščo, Mikuláš (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práca je zameraná na návrh strategického rozvoja dopravnej firmy DZS. M.K- Trans, s.r.o. pôsobiacej na Slovensku. Teoretická časť vymedzuje základ potrebný pre pochopenie problematiky plánovania rozvoja a rastu spoločnosti, vrátane popisu vybraných analytických metód. Cieľom analytickej časti je identifikovať kľúčové faktory ovplyvňujúce súčasnú situáciu firmy a bude slúžiť ako podklad pri rozhodovaní o strategických smeroch. V návrhovej časti je vybraná najvhodnejšia rozvojová stratégia, ktorá povedie k upevneniu pozície vybranej firmy na trhu a taktiež plán zmien.
Návrh na zvýšení konkurenceschopnosti podniku - variantní řešení
Kotrčová, Štěpánka ; Novák, Zdeněk (oponent) ; Rompotl, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvorbou návrhu konkurenční strategie podniku, jenž působí v oblasti poskytování služeb souvisejících se správou nemovitostí. Nejprve jsou uvedeny teoretické poznatky související s danou problematikou. Dále je v analytické části posuzován současný stav interního i externího prostředí. Na základě získaných informací z těchto dvou částí práce je následně navržena strategie pro zvýšení konkurenceschopnosti analyzovaného podniku.
Návrh obchodní strategie podniku
Bárta, Lukáš ; Koleňák, Jiří (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvorbou obchodní strategie pro rozvoj malé firmy. Především jde o zlepšení konkurenceschopnosti a rozšíření pobočkové sítě maloobchodních prodejen se sýry. Práce je zpracována na základě teoretických poznatků. V analytické části je analyzován současný stav a na základě výsledků je v navržena obchodní strategie pro rozvoj firmy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 560 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.