|
Zhodnocení metod pro synchronizaci času v řídicích systémech
Pacner, Jan ; Polčák, Libor (oponent) ; Ryšavý, Ondřej (vedoucí práce)
V rámci tématu je sestaveno testovací prostředí, ve kterém se vyhodnocují různé metody pro synchronizaci času za účelem stanovení maximální dosažitelné přesnosti hodin v distribuovaném SCADA systému založeném na operačním systému QNX. Dále je provedeno měření parametrů komunikace pro různé technologie a podmínky. K tomuto účelu je nutná portace protokolu PTP do prostředí OS QNX.
|
| |
|
Java EE Organizér - softwarová architektura
Palát, Pavel ; Martinek, David (oponent) ; Kočí, Radek (vedoucí práce)
Práce ukazuje základy práce s technologiemi Java EE, návrh aplikace Java EE organizér, zabývá se volbou vhodných technologii v Javě EE, zabezpečení aplikace a problematice práce se síťovými aplikacemi v Java EE technologiích. Součástí je i pojednání o zabezpečení takovýchto druhů aplikace a způsobu jejich návrhu. Primárními technologiemi používanými v této práci jsou Java EE 5 (aplikační platforma), Glassfish (aplikační server), Firebird (databáze), TopLink JPA (ORM manažer).
|
|
Odolnost AES proti časovací analýze
Ondruš, Juraj ; Matyáš, Václav (oponent) ; Cvrček, Daniel (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá rozborom možnosti použitia útoku časovou analýzou proti šifrovaciemu algoritmu AES. V práci je uvedená nutná teória implementácie algoritmu Rijndael, ktorý bol zvolený ako AES. Pre tento typ útoku je nutné poznať taktiež princíp vyrovnávacej pamäte cache v procesore a taktiež jej architektúru. V práci sú diskutované najzávažnejšie bezpečnostné nedostatky AES a útoky, ktoré tieto nedostatky využívajú. Je tu uvedených niekoľko typov časových útokov. Podľa experimentov by tieto útoky mali byť úspešné na súčasne v praxi bežne používané implementácia AES a architektúry procesorov. Ďalej sú analyzované možnosti použitia útoku na niekoľko typov implementácii AES. V poslednej časti je zhrnutý výsledok tejto práce a možné bezpečnostné opatrenia pri implementácii algoritmu proti tomuto typu útoku a taktiež návrhy na ďalší možný výskum.
|
| |
|
Audiovizuální performance Hyperspeed reach
Kočišová, Lenka ; Vojtěchovský, Miloš (oponent) ; Skočovský, Luděk (oponent) ; Palla, Marian (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce popisuje fenomén audiovizuální performance v různych konotacích. Podstatná část je věnována psychologické sondě do vlastního podvědomí a následnému metaforickému zpracování tohoto průzkumu. Důležitou součástí práce je shrnutí obecnych poznatků z fyzické reality a jejich metaforická aplikace na mentální a tvůrčí procesy. Tato analyza a vysvětlení vzniku vnitřních kognitivních modelů se uskutečňuje ve smyslu rozboru vztahů; interakcí na bázi spolupráce nebo konfrontace, ale i nemožnosti uchopení objektivní reality ze subjektivní pozice z důvodu splynutí rozlišování reálného a fiktivního. Vyznam audiovizuální performance je také zkoumán z lineární perspektivy historie, s cílem poukázat na obecny princip opakování se vzorců, ktery audiovizuální performance odhaluje jako činnost, která je nezbytnym projevem a zákonitostí samotného života a nejen pojmem uměleckého oboru.
|
|
Paralela mezi konceptem díla v architektuře a hudbě
Lukačovič, Markéta ; Petelen, Ivan (oponent) ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Koleček, Ivan (oponent) ; Drápal, Jaroslav (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na porovnání konceptu tvorby v hudbě a architektuře, hledání jejich souvislostí a možného prolínání obou umění. Hlavním těžištěm práce je hledání paralely mezi kompozicemi hudby a architektury, tedy mezi jejími vlastnostmi, kompozičními prostředky a postupy. Metodami zpracování tématu byli analýzy hudebních a architektonických materiálů, jak knih, časopisů, internetových článků, tak zvukových nahrávek a realizací staveb, materiálů tykajících se akustiky, psychologie vnímání a estetiky, čerpání z vlastních zkušeností a poznatků z oblasti hudby a architektury a kompoziční experiment. Výsledkem dizertační práce jsou teoretické závěry objasňující dané téma a praktický experiment v podobě analýzy hudební skladby a převedení jejích kompozičních postupů do architektonického projektu.
|
| |
|
Fenomenologie dotyku a touhy
Vojtěšková, Jitka ; Hanzlová, Alžběta (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Zátiší vznikají na základě interakcí vztahujících se k určité situaci, místu a prožitku. Jsou složena z předmětů, které se na daném místě nacházely. A to jak z mých vlastních, tak vypůjčených nebo darovaných mými „společníky“. Reflektují čas, vzpomínku. Jsou fyzickou připomínkou prožitku. Zátiší jsou manipulovaná, inscenovaná, skládají se z různých artefaktů, jež jsou symbolickým nositelem skutečnosti, jež jim předcházela. Obrazy mohou působit na vnímání emocí spojených s pojetím krásy, pomíjivosti, úpadku, evokovat pocit práznoty, reflektovat čas – nevratný moment. Fotografie zobrazují banální, všední předměty, často tak samozřejmé a opomíjené. Co po nás zůstává ... Co přetrvává...Co odejde...Co je pryč... Podobné scénáře získávají různé významy, hledání toho, co je již nepřítomné.
|
| |