Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh systému komunikace ve firmě
Černá, Tereza ; Klech, Jan (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje moderní způsob komunikace v řízení firmy. Vytyčeným cílem je zjistit zásadní nedostatky této problematiky a nastínit případná řešení, která by vedla k posílení slabých stránek – interní komunikace. Diplomová práce je rozdělena na tři hlavní části. V teoretické části popisuji nástroje komunikace, které jsou efektivní pro řízeni obchodně provozní společnosti typu ČEPRO, a.s. Analytická část popisuje společnost z pohledu její činnosti a zavedených nástrojů komunikace. (externí komunikace, interní komunikace, krizová komunikace, komunikace při zavádění nových projektů). V návrhové části jsou doporučeny prvky komunikace, tak aby v rámci stávající komunikace byl vytvořen efektivní návrh systému komunikace ve firmě. .
Neverbální komunikace a její význam v podniku
ČABAJOVÁ, Karolína
Tato práce je zaměřena na význam neverbální komunikace v podniku. Neverbální komunikace je využívána neustále a většinou nevědomě. Tento typ komunikace je ovlivňován několika faktory, mezi které patří: kultura, věk, pohlaví a povaha. Práce se zaměřuje na všechny obory neverbální komunikace a analyzuje, co je důležité pro přijímací pohovory, porady a setkání se zákazníky. Dále určuje typ podnikové kultury a také zjišťuje, jakým dojmem působí zaměstnanci na své zákazníky. Zahrnuty jsou i chyby, kterých se zaměstnanci během komunikace dopouštějí. Hlavním cílem práce je zhodnotit, jak vedoucí pracovník využívá své komunikační schopnosti a popsat komunikační proces mezi zaměstnanci. Výzkum je proveden pomocí dotazníku, pozorování a rozhovoru s vedoucí personálního oddělení.
Význam sociálně komunikačních dovedností pro výslednou kvalitu ekonomického vzdělání
Holečková, Lenka ; Trnka, Jan (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Velichová, Ľudmila (oponent)
Disertační práce se zabývá sociální komunikací v ekonomickém vzdělávání se zvláštním zřetelem k současné úrovni komunikačních dovedností žáků a studentů vybraných škol a se zaměřením na aspekty a kompetence, které je třeba v těchto oblastech nejvíce rozvíjet. Práce je rozdělena do dvou částí a s nimi korespondujících dvou výzkumných problémů. Těžiště disertační práce spočívá v aplikaci rétorických a sociálně komunikačních prvků do ekonomického předmětu, kde je experimentální metodou a následným pozorováním (s pomocí hodnotících škál) posouzen vliv těchto dodaných prvků na výslednou kvalitu výstupu z ekonomického předmětu. Daný výstup probíhá formou prezentace ekonomického tématu studenty, kteří takto předávají odbornou látku ostatním studentům v kurzu. Hodnocení se zaměří na výslednou kvalitu prezentace studentů z mnoha hledisek. Další stěžejní část práce je zaměřena na rozvoj argumentačních dovedností žáků při užití aktivizujících metod výuky v ekonomickém předmětu. Je zkoumán vliv výuky prostřednictvím aktivizujících metod rozvíjejících schopnost argumentace na výsledné znalosti žáků. Ti jsou rozděleni do dvou skupin, přičemž jedna z nich je vyučována klasickým způsobem, druhá pomocí aktivizujících metod. Znalosti jsou ověřeny pomocí didaktického testu. Hlavní roli zde hrají metody rozvíjející schopnost argumentace, neboť dovednost vhodně argumentovat je pro budoucí uchazeče na trhu práce velmi významná. Významnost rozdílů mezi pretestem a posttestem v rámci skupin žáků je v obou případech vyhodnocena pomocí dvouvýběrového párového t-testu na střední hodnotu. Významnost rozdílů mezi experimentální a kontrolní skupinou pomocí Studentova t-testu. Ústřední metodologické postupy užité v práci zahrnují experiment, pozorování, škálování, dotazníkové šetření, didaktický test a jejich statistické interpretace (Shapiro-Wilkův test normality, F-test, dvouvýběrový párový t-test na střední hodnotu, Studentův t-test). Na základě výsledků výzkumu bude navrženo začlenění rétorických a sociálně komunikačních technik a rovněž vybraných aktivizujících metod do běžné výuky. Smyslem práce je poukázat na potřebu zařazení komunikačních prvků do výuky ekonomických předmětů a navrhnout možnosti, jak s komunikačními dovednostmi v těchto předmětech pracovat a účinně je u žáků a studentů rozvíjet.
Interpretační hodnota obrazové informace a její význam při tvorbě grafických modelů a infografik
Phung, Hyu Nghia ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Grafické modely a infografiky jsou dnes již již nezbytnou součástí odborných prací, byznys prezentací a výukových materiálů na univerzitách. Autoři těchto dokumentů jsou ovšem často neznalí základních pravidel a konvencí tvorby grafiky a učí se způsobem pokusu a omylu. Publikací, věnujících se problematice efektivní verbální (prezentační a komunikační dovednosti) i neverbální komunikace (principy psaní odborných textů), je dostupných dostatečně. Prací věnující se problematice navrhování grafických modelů a vizuálních prvků nikoli. Obrázky, modely a grafy jsou přitom jedním z nejefektivnějších médií pro sdílení informací. Tento nedostatek způsobuje, že manažeři, profesoři i vědečtí pracovníci nemají tyto potřebné znalosti, což značně snižuje kvalitu jejich práce. Tato práce je jedním z pokusů tuto mezeru vyplnit a motivovat čtenáře k dalšímu rozvoji a studiu v oblasti. Práce zkoumá problematiku obrazové informace od jejích kořenů, tedy obecných principů vnímání a interpretace obrazové informace. Skrze koncepty Peirce, Saussura, Eca a dalších teoretiků poté práce vymezuje pojem "interpretační hodnota obrazové informace". Dále budou představeny některé obecné principy formování a interpretace obrazu, které budou následně konkretizovány a aplikovány na úrovni byznys a odborných modelů. Jednotlivé části práce budou provázet praktické ukázky a příklady. Cílem práce je vytvořit srozumitelnou a jasnou sadu doporučení a konvencí pro tvorbu grafických modelů a prezentací pro použití v oblasti byznys komunikace, výzkumné práce i univerzitní pedagogie.
Optimalizace emailové komunikace softwarové společnosti
Gubišová, Kristýna ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Nadrchal, Tomáš (oponent)
Komunikace se zákazníkem je velice důležitou složko u internetového marketingu samotného. O jednou získaného zákazníka je důležité pečovat, pro tože jakmile bude zákazník jednou zklamán, je velice obtížné získávat jeho důvěru a náklonost zpě t. Diplomová práce identifikuje e-mailový marketing jako celek, zabývá se jeho současnými tre ndy a zkoumá jak samotný e-mail a jeho prvky ovlivňují psychiku a chování příjemců a snaží se o identifikování způsobů, jak si zákazníkovu důvěru udržet. V práci jsou představeny e-maily z praktick ého prostředí softwarové společnosti, na které jsou poté aplikovány změny vyplývající z výzkumu ve řejného mínění, tyto e-maily jsou vyhodnoceny a porovnány s minulými verzemi e-mailů.
Piktogram v historii grafiky a možnosti jeho současného využití
KROPÁČKOVÁ, Jitka
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku piktogramu. Za účelem představení tohoto moderního fenoménu je práce rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je dále dělena na kapitolu představující základní termíny používané ve spojitosti s touto problematikou, na kapitolu týkající se komunikace a kapitolu představující možné předchůdce moderního piktogramu - tedy jeskynní malbu, egyptské umění a komiksovou tvorbu. Praktická část spočívá v hledání okruhů, v nichž jsou piktogramy v dnešní době používány. Těmito okruhy jsou: dopravní a turistické značení, orientační, informační a dorozumívací systémy, logotypy, národní a osobní sebeprezentace a symboly s primárně náboženským významem. V rámci těchto okruhů se práce dotýká historických souvislostí, stejně jako grafických otázek.
Odhad otevřenosti druhého člověka ke spolupráci
KLÍMOVÁ, Markéta
Práce se zabývá odhadem otevřenosti druhého člověka ke spolupráci. Konkrétně se zaměřuje na kauzální vztah mezi úsměvem a kooperativním chováním jednotlivce. V teoretické části je rozebírána problematika spolupráce, neverbální komunikace a úsměvu. Téma spolupráce je diskutováno z pohledu sociální i evoluční psychologie. V rámci kvantitativního výzkumu byl realizován sociální experiment, který testoval hypotézu vlivu úsměvu na spolupráci. Metodou získávání dat byly během experimentu pozorování a dotazník. Probandi (n = 60) byli do experimentální a kontrolní skupiny přiřazováni náhodně. Na základě zpracovaných dat bylo zjištěno, že percipovaný úsměv nelze považovat za statisticky významný ukazatel budoucí spolupráce.
Neverbální komunikace a její využití v praxi
MIKŠOVÁ, Radka
Cílem bakalářské práce je objasnit pojmy týkající se komunikace a podat přehled o problematice neverbální komunikace. Zřetel je kladen na oblasti neverbální komunikace, se kterými se mohou pedagogové setkat v praxi, ať už při výuce, nebo při jednání s rodiči. Praktická část práce je založená na dotazníkovém šetření, které analyzuje připravenost budoucích pedagogických pracovníků na využití neverbální komunikace v praxi.
Tanec a jeho vliv na psychický a fyzický vývoj adolescentů
BLAŽKOVÁ, Klára
Bakalářská práce zkoumá vliv tance na jedince v adolescentním věku. Cílem práce bylo uskutečnění intervenčního tanečního programu a ověření jeho psychických a fyzických účinků na vybranou skupinu. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 25 studentů maturitního ročníku Gymnázia a obchodní akademie Mariánské Lázně. Před započnutím programu byli studenti testováni pomocí Iowa-Brace testu, testu rovnováhy na kladince, Jacíkova testu, dotazníku Poms a testu vybarvováním postavy. Dále jim byl změřen krevní tlak a rozdán mnou vytvořený dotazník. Intervenční program probíhal 4 měsíce a byl zakončen veřejným vystoupením v podobě předtančení na jejich maturitním plese. Po ukončení intervenčního programu prošli studenti stejnou sérií testů jako při vstupním měření, vyjma dotazníku vlastní konstrukce. Vyhodnocením výsledků bylo prokázáno, že došlo k zlepšení hodnot u všech testů a byly tak potvrzeny výzkumné předpoklady.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.