Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí95 - 104další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelování elektrických prvků vozidel
Kósa, Valentin ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou elektrických vozidel. Úvodem poskytuje přehled o možných zdrojích elektrické energie a typech pohonů aplikovatelných pro elektrická vozidla. Hlavní části práce je vytvoření modelu vozidla s pohonem a se zdrojem energie v programu Simulink. Výsledný model vozidla obsahuje model superkondenzátoru a synchronního motoru s permanentním magnetem. Vozidlo v modelu je představováno pomocí zátěže elektrického pohonu. V závěru práce jsou na vytvořeném modelu provedeny simulace jízd a následně jsou výsledky analyzovány.
Elektrická vozidla jako akumulační prvek pro obnovitelné zdroje energie
Janečka, Jaromír ; Horák,, Bohumil (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
V této diplomové práci je zpracována historie elektromobilů od svého vzniku až do dnešní doby. Vozidla jsou rozdělena do tří skupin dle druhu pohonu, zvláštní pozornost je věnována elektromobilům. Dále jsou představeny nejčastější způsoby akumulace elektrické energie, především ve formě elektrochemických článků, které se používají v elektrických vozidlech. V práci je také popsána situace elektromobility v České republice, konkrétně státní podpora, tarify distribučních společností, dobíjecí infrastruktura a dostupné elektromobily. Na závěr je zpracován koncept připojení elektromobilu k obnovitelnému zdroji. Je provedeno finanční vyhodnocení konceptu pro tři profilové řidiče.
Control algorithms for e-car
Hrazdira, Adam ; Fiedler, Petr (oponent) ; Zezulka, František (vedoucí práce)
The aim of this work is to design and implement energy consumption optimization control algorithms for electric vehicle. The main objective is to optimize the power-split-ratio between the main power source (batteries) and the super-capacitors during the driving cycle. The driving power profile is estimated and predicted using 3D geographic data and vehicle model. In the first part, vehicle components modelling is introduced. Then, moving average based algorithm and dynamic programming algorithm are presented. Simulations and analysis are provided to show algorithms' benefits. In the last part, Java implementation and also Android operating system application are described.
Model elektrického vozidla v programu SIMULINK/SIMSCAPE
Kachlík, Jan ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je matematický model automobilu s elektrickým pohonem. Pohon se skládá z baterie článků Li-Ion, trojfázového střídače a synchronního motoru s permanentními magnety. Hlavním úkolem této práce je vytvoření funkčního modelu a provedení simulací v programu SIMULINK/SIMSCAPE. Práce je rozdělena do třech hlavních částí. První část je věnována teoretickému popisu hlavních částí pohonu. Druhá část popisuje jednotlivé podsystémy modelu. V poslední části práce je sestaven kompletní model elektromobilu a provedeny simulace různých režimu jízdy.
Switching source in electric tractions vehicle
Škunda, Michal ; Vorel, Pavel (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
The first part of this work describes the design and implementation of switch-mode power supply for control circuits for 12/2x24V 4.5A fuel cells. The introduction picks the issue of power sources in electromobiles and final design and implementation of switching power suply. The next part deals with the issues of fast-charger and generators for power transistors. It describes the structure of DC converter and control and protectin circuits of quick-charger. In the end this work describes selected driver circuits and charge tests on fast-charger as evidenced by measurements.
Rychlonabíječka pro trakční akumulátor elektromobilu "Peugeot106 electric"
Langer, Radim ; Huták, Petr (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Tato Diplomová práce navazuje na Semestrální projekt 1 a Semestrální projekt 2 z minulých let studia. Práce se zabývá návrhem a konstrukcí rychlonabíječky pro elektromobil Peugeot 106 electric. Elektromobil je v práci nejprve stručně popsán. Jsou zde uvedeny jeho parametry a také způsob dobíjení jeho akumulátoru. Dále se práce zabývá koncepcí rychlonabíječky a jejím teoretickým návrhem. Práce důkladně popisuje zvolené silové, řídící, budící, regulační a ochranné obvody rychlonabíječky. Dále je v práci podrobně uveden postup při praktickém sestavování rychlonabíječky. Je zde popsáno dimenzování jednotlivých součástek, jsou ukázány fotografie daného zařízení a uvedena všechna schémata zapojení. V neposlední řadě jsou v práci zveřejněny výsledky měření na sestavené rychlonabíječce.
Moderní hybridní pohony osobních vozidel
Švoma, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou současných hybridních pohonů v osobních automobilech. Práce obsahuje kategorizaci hybridních pohonů podle konstrukce a využití. Zabývá se také rozborem jednotlivých komponent a popisuje vhodnost jejich použití v různých situacích. Dále je zaměřena na aktuální nabídku hybridních vozidel a možnosti dalšího vývoje. V závěru jsou zhodnocena ekonomická hlediska a vyhlídky pro použití těchto systémů v budoucnu.
Trendy ve vývoji hybridní vozidel
Šebesta, Filip ; Pech, Ondřej (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na zpracování přehledu moderních elektrických a hybridních pohonů osobních vozidel. U jednotlivých druhů pohonů jsou uvedeny jejich vlastnosti, konstrukční řešení, využití, výhody a nevýhody. Dále popisuje nové trendy a technologie hybridních vozidel. V závěru jsou srovnány výhody a nevýhody hybridních pohonů a spalovacích motorů. Zhodnocení z hlediska dostupnosti a ekonomiky provozu.
Vytápění elektromobilů
Kolomazník, Milan ; Fišer, Jan (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je formou rešerše popsat způsoby vytápění interiéru elektromobilů. V úvodu práce jsou uvedeny základní pojmy týkající se obecně problematiky elektromobility. Ta je pak dále rozvedena s nastíněním současných problémů, které brání většímu rozšíření těchto vozidel do provozu. Práce podává ucelený přehled nejen o přímých metodách vytápění využívajících elektrický proud, ale i o alternativním způsobu, jímž je nezávislé topení využívající spalovací motor. Dále se zabývá zhodnocením využitelnosti ztrátového tepla, které vzniká v elektrických součástech, jako je elektromotor, frekvenční měnič či baterie. Na základě těchto poznatků byly vytvořeny různé konstrukční návrhy včetně stručného popisu jejich kladů a záporů. Závěr práce se pak zabývá porovnáním a posouzením jednotlivých konstrukčních řešení.
Strategická analýza
Pavlíček, Karel ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Brabec, Martin (oponent)
Cílem této kvalifikační práce je zpracování strategické analýzy produktu Služeb souvisejících s provozováním elektromobilů na území České republiky. V rámci teoreticko-metodologické části jsou identifikovány vhodné přístupy k analýze a zhodnocení vnějších vlivů a trendů a zároveň sil působících uvnitř odvětví. Na východiscích první části diplomové práce je vystavěn praktický oddíl této práce. Ta se skládá z analýzy vnějšího okolí s důrazem kladeným na oblast technologickou a legislativní. Analýza odvětví se soustředí zejména na roli výrobců elektromobilů a příklady nabízených služeb pro následný provoz těchto vozidel v regionech, kde se již tyto služby rozvinuly. Aktuální stav a postavení zkoumaného produktu hodnotí SWOT analýza. Samotný závěr deklaruje strategická doporučení pro podniky, které chtějí tento produkt nabízet.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí95 - 104další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.