Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  začátekpředchozí91 - 100další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reputace Vysoké školy ekonomické v Praze
Zubatý, Jan ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Lorencová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou reputace vysoké školy. Teoretická část se zabývá definicí pojmu reputace a jeho vymezením vůči image, identitě a značce, popisuje metody hodnocení všech těchto pojmů v kontextu vysokých škol. Dále je popsán význam reputace pro veřejné instituce a vysoké školy. Cílem výzkumu v praktické části bylo zjistit reputaci Vysoké školy ekomické v Praze (VŠE) u několika skupin stakeholderů. Druhým cílem bylo analyzovat reputaci pražských soukromých ekonomických škol konkurujících VŠE. Metodou výzkumu bylo dotazníkové šetření pro 3 skupiny stakeholderů: studenty VŠE, studenty jiných vysokých škol a zaměstnavatele. Výsledek výzkumu potvrdil hypotézy že reputace soukromých škol zhoršuje jejich konkurenční postavení. Potvrdila se také hypotéza o špatné reputaci VŠE mezi studenty ostatních škol ale velmi dobré reputaci u zaměstnavatelů. V závěru práce byly doporučeny možné kroky VŠE pro zlepšení reputace.
Boloňský proces - vytváření evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání
VYBÍHALOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou Boloňského procesu, jehož prostřednictvím má dojít k vytvoření evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání. Jejím cílem je představení vzniku a vývoje tohoto procesu, vysvětlení jeho hlavních principů a popsání jeho vnitřní struktury a fungování. Dále práce hodnotí způsob implementace Boloňského procesu v České republice a ve Francii. Konkrétně se pak zaměřuje na zapojení se Jihočeské a Jihobretaňské univerzity do tohoto procesu a hodnotí jeho přínosy pro obě univerzity a pro jejich vzájemnou spolupráci.
Financování veřejných vysokých škol a jeho změny
Rokosová, Monika ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje systém financování veřejných vysokých škol v České republice a jeho změny. Zpočátku podrobně popisuje naše vysoké školství a upozorňuje na jeho nedostatky. V další části se zabývá současným systémem financování veřejných vysokých škol, diskutuje jeho největší problémy a popisuje připravované změny, které by tyto nedostatky mohly odstranit. Největší část je pak věnována otázce zavedení školného. Jsou zde nastíněny argumenty pro a proti jeho zavedení. Tato práce představuje dvě konkrétní formy finanční spoluúčasti studentů, komparuje jejich slabé a silné stránky a snaží se tak navrhnout nejvhodnější model pro Českou republiku. Také je ukázáno, jak by se mohl zlepšit současný systém finanční podpory studentů, a na závěr je zmapována současná situace v České republice týkající se zavedení školného.
Financing of post-secondary education in Canada
Vašková, Daniela ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Práce se zaměřuje na vysokoškolské vzdělání jako na ekonomický statek a identifikuje jeho charakteristické znaky ve vztahu ke způsobu financování. Hlavním cílem je analýza systému financování vysokých škol v Kanadě. Těžištěm práce je především zhodnocení projevů decentralizace a tedy míry participace federální a provinčních vlád na financování. Následně se věnuje přístupu k školnému a finanční podpoře studentů. Na základě provedené analýzy jsou zhodnoceny klady a zápory systému. Poslední část je věnována aktuálním nedostatkům financování terciárního vzdělávání v České republice a navrhované koncepci školného.
Příchod vysokoškolsky vzdělaných sester na ošetřovací jednotku - očekávání a realita
LESZKOWOVÁ, Dana
Každá doba má své požadavky na úroveň vzdělání a systém vzdělávání ošetřovatelských pracovníků. Člověk, který chce obstát ve své profesi, potřebuje patřičné znalosti. Požadavky na vzdělání jsou dány technickými možnostmi i politickým uspořádáním společnosti. Dříve si ošetřovatelky vystačily s bylinkami a znalostmi předanými z generace na generaci. Dnešní doba je dobou počítačů a obrovského technického pokroku. Ošetřovatelství se stává plnohodnotnou a samostatnou vědní disciplínou. Tento pokrok zvyšuje nároky na vzdělávání zdravotnických pracovníků. Vyžaduje si vysokoškolsky vzdělané odborníky. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaká očekávání měly sestry během studia na vysoké škole a jaká byla realita při jejich nástupu na ošetřovací jednotku. V práci bylo stanoveno 6 výzkumných otázek. Pro tuto práci bylo použito kvalitativní výzkumné šetření. Pro získání informací byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovor obsahoval 25 základních otázek, některé byly rozšířeny o doplňující otázky. Rozhovory byly písemně zaznamenávány a následně zpracovány. Z rozhovorů byly vytvořeny kazuistiky. Nejdůležitější výsledky výzkumného šetření byly zpracovány do kategorizačních tabulek. Výzkumný soubor tvořilo 10 respondentů, kteří pracují v různých typech zdravotnických zařízení v Prachaticích, Českých Budějovicích a v Praze. Z výzkumu vyplývá, že většina sester uplatňuje v praxi nové poznatky získané během studia. Získané výsledky mohou složit jako podnět pro další zkoumání metodou kvantitativního výzkumného šetření.
Rozšířila se účast na vyšším vzdělávání po pádu komunismu?
Matějů, Petr ; Řeháková, Blanka ; Simonová, Natalie
Prvořadým cílem této studie je porovnání vývoje nerovnosti v přístupu k vyššímu vzdělání v komunistických a postkomunistických režimech na základě ověření hypotéz o vlivu ekonomických a kulturních aspektů socioekonomického prostředí a genderu na pravděpodobnost přechodu ze sekundárního na terciární vzdělání
Systém vysokých škol v USA, možná inspirace pro ČR?
Zemanová, Iva ; Kapinusová, Jana (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá především systémem finanční pomoci poskytované studentům vysokých škol v USA. Na základě provedené analýzy předkládá hlavní pozitiva tohoto systému, kterými by se Česká republika mohla inspirovat během připravované reformy terciárního vzdělávání u nás. Zároveň také upozorňuje na nedostatky amerického systému, ze kterých by se Česká republika mohla poučit. Zaměřuje se především na otázku rovného přístupu k vysokému vzdělávání a prezentuje nástroje a mechanismy, za jejichž pomocí se snaží tento přístup zajistit Spojené státy americké.
Financování vysokých škol v USA
Černá, Veronika ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá financováním vysokých škol v USA. Americké vysoké školství získává prostředky z více zdrojů, nespoléhá se pouze na státní financování. Nízkou státní či federální přímou podporu tak musí kompenzovat soukromý sektor a grantová politika. V první části jsme rozebrali nejdůležitější zdroje financí soukromých i veřejných vysokých škol, současný stav, problémy a jejich řešení. Soukromým vysokým školám plyne největší část příjmů z federálních grantů a školného, veřejné školy navíc částečně dotují státy. Novým trendem je přechod od podpory škol k podpoře studentů. Zanikají automatické subvence států školám a ušetřené prostředky putují bezprostředně ke studentům. V druhé části jsme se proto soustředili na otázku financování vlastního studia a nahlédli do soustavy federální finanční pomoci studentům, která v České Republice nemá obdoby. Vyšší vzdělání se díky efektivní pomoci potřebným stává nejdostupnější v celé historii USA a pojme nyní více jak 18 milionů studujících.
Financování vysokých škol v České republice a školné
Tesková, Jana ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zkoumá systém financování vysokého ěkolství v České republice, postupně mapuje jeho nedostatky a diskutuje možnost zapojení samotných studentů do spolufinancování studia. Věnuje se ekonomickým aspektům vysokoškolského vzdělání, podrobně popisuje financování českého vysokého školství. Analyzuje současný stav našeho vysokého školství, důležité indikátory komparuje se zeměmi OECD a hledá zásadní nedostatky ve financování vysokých škol. Představuje různé modely finanční spoluúčasti studentů ve vybraných zemích. Objasňuje argumenty pro a proti zavedení školného a diskutuje o možnosti zavedení školného v České republice. Tato práce obsahuje i konkrétní návrh finanční pomoci studentům, který je obsažen v Bílé knize terciárního vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   začátekpředchozí91 - 100další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.