Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  začátekpředchozí90 - 99dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza používaných učebnic přírodopisu a biologie z hlediska antropologie a morfologie a anatomie člověka
Bártlová, Pavla ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Analýza používaných učebnic přírodopisu a biologie z hlediska antropologie a morfologie a anatomie člověka" je převážně prací empirickou. Cílem bylo zjistit didaktickou vybavenost a obtížnost učebnic dostupných v České republice pro 8. ročník základní školy. Práce je doplněna o výzkumné šetření užívání učebnic na základních školách a osmiletých gymnáziích v Třebíči. Použitou metodou byly 2 analýzy, podle přesně stanovených kritérií a vlastní dotazník pro učitele daného předmětu. Analýza učebnic je založena na metodologiích prof. Průchy a doc. Hrabí.
Přírodovědná výuka v terénu a její vliv na postoje a znalosti žáků
Šibravová, Jitka ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o efektivitě výuky přírodovědných předmětů v terénu a jejím vlivu na postoje a znalosti žáků základních a středních škol. Shrnuje poznatky z již uskutečněných výzkumů zabývajících se tímto tématem, ze kterých vyplývá, že zařazení terénních cvičení do výuky hraje nezastupitelnou roli ve vzdělávacím procesu a pozitivně ovlivňuje postoje a znalosti studentů. Alternativním řešením pro uskutečnění exkurzí do přírody mohou být tzv. virtuální terénní cvičení, během nichž jsou žáci seznamováni s danou problematikou pomocí informačních technologií. Dále se tato práce věnuje faktorům ovlivňujících realizaci a průběh samotných terénních cvičení a postojům učitelů k této metodě výuky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Náměty k projektové výuce na 2. stupni základní školy na příkladu neživé přírody Novohradských hor
KUŘÍMSKÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá tématem výuky neživé přírody místního regionu. Cílem diplomové práce je vypracování vlastního námětu k projektové výuce na 2. stupni základní školy na příkladu neživé přírody Novohradských hor. Součástí projektu jsou různé aktivity zaměřující se na výuku neživé přírody. Teoretická část se věnuje základním principům mezipředmětových vztahů, projektové výuky a terénního cvičení. Součástí je i hodnocení významu mezipředmětových vztahů učiva neživé přírody v rámci RVP ZV. Jedna z kapitol je věnována i fyzicko-geografické charakteristice Novohradských hor. Praktická část je výsledným návrhem projektu.
Využití školních zahrad ve výuce na 2. stupni základních škol se zvláštním důrazem na aktuální trendy v oblasti školních zahrad a na badatelsky orientované prvky výuky
VÍTŮ, Štěpánka
Cílem práce bylo vypracování série úloh vhodných pro výuku přírodopisu na školní zahradě s využitím moderních trendů a badatelsky orientovaných metod výuky na 2. stupni základních škol. Teoretická část práce byla zpracována formou literární rešerše českých i německých dostupných zdrojů, které se vztahují k tématu práce. V praktické části práce bylo vytvořeno 6 úloh s badatelskými prvky, zaměřených na výuku druhého stupně základní školy v prostoru školní zahrady. Některé z těchto úloh byly vyzkoušeny v praxi na základní škole ve Velešíně.
Gymnázium v Rumburku a jeho historický vývoj v letech 1906-1989
Šmahelová, Ywette ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kasper, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce pojednává o dějinách a výuce na gymnáziu v severočeském Rumburku leŃícím na hranicích se Svobodným státem Saskem. AŃ do roku 1945 bylo toto město zhruba s 10.000 obyvateli převáŃně německé. Po skončení II. světové války byla většina německých usedlíků odsunuta a do města přesídlili Češi z vnitrozemí. Během několika málo let město dosáhlo stejného počtu obyvatel jako dříve. Gymnázium zaloŃené v roce 1906 sdílelo převratné události spolu s městem, včetně dvou okupací cizími vojsky. Během své stoleté existence Gymnázium 15x změnilo svůj oficiální název. S kaŃdou změnou názvu byly spojeny tu větší, tu menší reformy školy a učebních osnov. A jelikoŃ gymnázium v Rumburku muselo respektovat nařízení ministerstev pěti státních útvarů, byla vlastnímu výkladu předřazena kapitola o gymnáziích v Čechách od jejich počátků aŃ do roku 1918.
Výuka parazitismu na základních a středních školách
Čiháková, Kateřina ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl zmapovat situaci výuky parazitismu na základních školách a gymnáziích. Proto obsahuje analýzu dostupných učebnic základních škol a gymnázií - informuje o možnostech hodnocení učebnic z různých hledisek, která pomůže stávajícím i budoucím učitelům biologie lépe poznat dostupné učebnice na trhu a vybrat správnou učebnici pro výuku parazitismu. Dále zahrnuje výsledky testů znalostí studentů o parazitismu, které jsou celkově velmi dobré. Naopak o možné manipulaci parazitů svými hostiteli by se studenti měli dozvědět daleko více. Další částí diplomové práce je dotazníkové šetření mezi učiteli gymnázií. A právě informace o obsahu výuky parazitismu ze strany učitelů a samotné výsledky zájmu studentů o problematiku manipulační hypotézy poukazují na možnosti zlepšení a zkvalitnění začlenění této problematiky do výuky. Součástí této práce je také analýza RVP, vlastní návrh části ŠVP, co se týče výuky parazitismu, nově vytvořené výukové materiály pro výuku parazitismu - pracovní listy, didaktické hry a powerpointová prezentace. A díky realizaci výuky manipulačního chování parazitů jsem také zjistila, že zájem studentů o téma parazitismu, zvláště o manipulační chování parazitů, je veliký a proto by byla škoda tuto nově probádanou oblast parazitismu dále nepředat svým studentům....
Badatelsky orientované výuky přírodopisu - praktické aplikace a zavádění do školní praxe
BENDOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zavádění badatelsky orientovaného vyučování (BOV) do základních a středních škol v ČR i v dalších státech. Představuje BOV jako směr, který by mohl v budoucnosti vyřešit krizi přírodovědného vzdělání a zmírnit tak pokles zájmu o technické a přírodovědné obory. Hlavním cílem této práce je získat co největší množství informací o dané problematice, shrnout dosavadní poznatky o plošném zavádění BOV do škol, zejména co se týká zkušeností jednotlivých pedagogů. Dalším úkolem je vytvořit vzorovou úlohu BOV na libovolné téma z přírodopisu či biologie, která by se stala praktickým podkladem pro výuku těchto předmětů. Nedílnou součástí této práce je také kapitola věnovaná pilotnímu projektu "Škola BOV", který se uskutečnil na Pedagogické fakultě JČU s cílem vzdělávat učitele přírodopisu a biologie. Zde jsou shrnuty výsledky zavádění BOV do škol a porovnávány s výsledky předchozích analýz.
Porovnání efektivity vybraných metod výuky geologie na ZŠ
MACHNÍKOVÁ, Petra
Diplomová práce porovnává efektivitu výuky geologie na základních školách (ZŠ) vedenou klasickým frontálním způsobem a "alternativní" formou výuky. Pro potřeby výzkumu byli žáci nejprve testováni formou didaktického pretestu, jež byl zaměřen na základní znalosti z oblasti neživé přírody (geologie). Následně byla vybrána a zpracována dvě geologická témata vždy frontálním a interaktivní (alternativním) za použití prvků badatelsky orientované výuky (BOV) a multimedií. Témata byla střídavě vyučována ve dvou skupinách (třídách) respondentů v zapojených základních ZŠ. Rozdíl v efektivitě zvolených výukových metod byl vyhodnocen na základě výsledků post-testu. Z výzkumu vyplývá, že výuka geologie na ZŠ je jednoznačně efektivnější prostřednictvím "alternativních" výukových metod s prvky BOV.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   začátekpředchozí90 - 99dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.