Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí89 - 98  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika intermodálního propojení ČR s námořními přístavy
Procházková, Markéta ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Kolář, Petr (oponent)
Předmětem práce je analýza intermodálního propojení ČR s námořními přístavy. Toto propojení má pro ČR jako otevřenou ekonomiku s velkými objemy mezinárodního obchodu nedoceněný význam. Spojení mezi ČR a přístavy je převážně zajišťováno kontejnerovou kombinovanou přepravou silnice -- železnice. Rozvoji tohoto oboru je zapotřebí věnovat pozornost neboť tyto přepravy mají potenciál být nejefektivnější, a to ekonomicky i ekologicky. Cílem práce bylo poskytnout ucelený pohled na problematiku intermodálního propojení ČR s přístavy, zhodnotit současný stav a možnosti budoucího rozvoje včetně překážek, které mu jsou kladeny. Výstupem práce je zanalyzovaný současný stav: jsou určeny hlavní přístavy, na které je ČR napojena, zjištěny způsoby přepravy, jimiž je spojení zajištěno a nalezeny hlavní subjekty na českém trhu, které přepravní služby do přístavů nabízí. Významná část pozornosti je věnována společnosti METRANS, a.s., která je nejvýznamnějším poskytovatelem intermodálních přepravních služeb mezi ČR a přístavy. Významným problémem souvisejícím s rozvojem kombinované přepravy je harmonizace podmínek v silniční a železniční dopravě. Tomuto tématu je věnována jedna z kapitol diplomové práce. Díky informacím získaných od firem působících v praxi intermodálních přeprav bylo možné provést např. kalkulaci nákladů spojených s přepravou zásilky do přístavu silniční a železniční cestou, upozornit na problémy v každodenním provozu kombinovaných přeprav, zjistit úzká místa, která mohou brzdit rozvoj činnosti společnosti METRANS, a.s., či přinést další reálné výstupy.
Změny na trhu námořní kontejnerové přepravy vyvolané světovou hospodářskou krizí
Řídký, František ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Šimek, Martin (oponent)
Tématem diplomové práce je námořní kontejnerová přeprava. Konkrétně se zabývá změnami na trhu vyvolanými hospodářskou krizí, která postihla světovou ekonomiku v roce 2008. První, teoretická část práce se zabývá charakteristikou námořní dopravy a jejím členěním. Dále pak historií a vývojem kontejnerizace a také mezinárodními organizacemi, které mají vliv na rozvoj námořní dopravy. V druhé části je zmapován vývoj na trhu námořní kontejnerové přepravy v posledních letech a to hlavně dopady světové hospodářské krize. Podstatná část je věnována opatřením, která museli učinit rejdaři a zasílatelé v reakci na vývoj na trhu.
Sběrná služba v námořní přepravě a export z ČR
Pospíchal, Jiří ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Plzenská, Marcela (oponent)
Diplomová práce pojednává o sběrné službě v námořní přepravě a její využití v exportu z České republiky. Nejdříve v teoreticko-metodologické části definuji hlavní pojmy námořní přepravy a obecně námořní přepravu. V práci uvedu postavení námořní přepravy v ČR a znázorním to pomocí statistik. Dále popisuji kontejnerizaci a hlavní typy kontejneru, protože to jsou to důležité pojmy pro sběrnou službu. V praktické části práce popisuji procesy při exportu v rámci sběrné (LCL) služby firmy Austromar spol. s r.o. a poté na ně aplikuji obchodní případy a tím ukáži, jak tyto procesy fungují v praxi. Jedním obchodním případem je i přeprava nebezpečného zboží. Nakonec je uveden rozdíl mezi přímým a nepřímým boxem a výpočet cen pro oba typy boxů.
Mezinárodní námořní konference
Kozlová, Marcela ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Rožek, Petr (oponent)
Cílem této práce je najít, popsat a vysledovat budoucí trendy ve vývoji námořních liniových konferencí. Námořní doprava hraje klíčovou roli ve světovém obchodě a s postupující globalizací její důležitost dále narůstá. Současně stále více dominuje světovému obchodu kontejnerová doprava. Tu v současnosti čeká řada zásadních změn a výzev. Práce má dvě části. V jedné je probráno, co to vlastně liniové konference jsou, jak vznikly a jaký byl jejich dosavadní vývoj. V druhé se snažím dobrat možných závěrů, jak se situace vyvine do budoucna, po té co vypršela platnost poslední jejich výjimky. Také jsem do práce zahrnula kapitoly o současných nejdůležitějších námořních cestách a přístavech.
Kombinovaná doprava, její provozovatelé v ČR
Dvořáková, Eva ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Šlosar, Jan (oponent)
Práce je zaměřena na kombinovanou dopravu v České republice. Teoretická část obsahuje úvodní informace o intermodálních ložných jednotkách a o jednotlivých dopravních prostředcích, využívaných při kombinované dopravě. Druhá část, praktická, pak charakterizuje druhy kombinované dopravy využívané v České republice, četnost užívání, operátory kombinované dopravy a terminály, využívané při překládkách ze silničního nákladního vozu na železniční. V textu je také popsán současný trend, spolu s možnostmi financování kombinované dopravy pomocí vypsaných programů.
Námořní kontejnerová přeprava mezi Evropou a Dálným Východem
Kubečková, Alena ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Remenec, Jakub (oponent)
Teoretická část diplomové práce charakterizuje námořní kontejnerovou přepravu, dokumenty v ní používane, cenotvorbu, její dopady na životní prostředí. V praktické části je charakterizováno 5 rejdařů a jejich nabízené servisy z Dálného východu do Evropy, přičemž je vybrán nejvhodnějsí servis pro potřeby daného zákazníka. Diplomová práce se také zmiňuje o dopadu ekonomické krize na námořní přepravu a jiných druzích přeprav na trase Dálný východ - Evropa.
Nové trendy v mezinárodní kontejnerové přepravě
Havlíček, Václav ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Švábková, Eva (oponent)
Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. První zkoumá vývojové trendy v mezinárodní kontejnerové přepravy od svého zrodu v 60. letech 20. století do současnosti, proces její standardizace a typologii jednotlivých typů kontejnerů. Druhá část charakterizuje různé druhy smluvního zajištění mezinárodních přeprav a poukazuje na odlišnosti v postavení jednotlivých subjektů dle typů zvolených smluv. Ve třetí kapitola podrobněji rozebírá jednotlivé přepravní obory, na které v předposlední kapitole navazuje detailnější analýza hlavního přepravního oboru -- námořní kontejnerové přepravy. V poslední, páté kapitole je provedeno srovnání nejvýznamnějších evropských kontejnerových terminálů na základě čtyřech autorem zvolených zvolených hledisek.
Praktická aplikace rozšířeného kontejnerového dopravního problému pro přepravu velkoobjemového zboží
Krčmář, Pavel ; Kalčevová, Jana (vedoucí práce) ; Lagová, Milada (oponent)
Práce se týká praktické aplikace kontejnerového dopravního problému v podání firmy obchodující kuchyňskými spotřebiči, konkrétně optimalizace nákladů při zavážení zboží ze skladů do obchodů pomocí čtyř typů automobilů.
Optimalizační procesy v přístavním kontejnerovém terminálu
Stehlíková, Blanka ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
Cíle diplomové práce jsou popsat procesy probíhající v kontejnerovém přístavním terminálu, vytvořit přehled rozhodovacích problémů vznikajících v kontejnerovém přístavním terminálu z hlediska úrovně jejich typu řízení a plánování (strategické, taktické a operativní) a formulovat vybrané rozhodovací problémy a matematicky je analyzovat.
Dovoz zboží do EU s důrazem na námořní přepravu kontejnerů
Milková, Andrea ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Kolář, Petr (oponent)
V diplomové práci byla obecně charakterizována námořní přeprava a doklady, které se v ní používají. Dále byly přiblíženy její specifika, zejména aktuální dilema fungování kartelů rejdařů -- konferencí - v tomto odvětví. V práci jsem vyčlenila část i popsání kontejnerové námořní přepravy, a to zejména vysvětlením pojmu kontejnerizace. Podařilo se mi také prozkoumat podobu trhu kontejnerové přepravy v Evropské unii, a v neposlední řadě také načrtnout současnou nelehkou situaci na tomto trhu. Zajímala jsem se o legislativní ustanovení Evropské unie, které upravují problematiku dovozu. Nebylo možné tak široké spektrum pravidel a specifik popsat obecně, proto jsem se snažila zaměřit pouze na dovoz zboží v kontejnerech, které je přece jenom směrodatnějším zúžením, jelikož některé celní, daňové a obchodní ustanovení se na dovoz kontejnerů nevztahují. Cílem zkoumání pravidel Evropské unie pro dovoz bylo seznámit se s činnostmi, které musí dovozce obstarat, a se znalostmi, které musí dovozce ovládat, předtím než osloví rejdaře kvůli samotné přepravě. Podařilo se mi popsat nejzákladnější a nejdůležitější body, které dovozci při dovozu dodržují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí89 - 98  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.