Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí89 - 98další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukční úprava těhlice osobního vozidla
Coufal, Jiří ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukční úpravou konkrétní těhlice v závislosti na změně brzdiče za nesériový. Je zaměřena na tvorbu a následnou úpravu 3D modelu vycházejícího z rozměrů a tvaru reálné těhlice získaných pomocí 3D skenu. Pro upravovanou část je provedena pevnostní kontrola pomocí MKP a výsledky jsou porovnány s hodnotami původní těhlice.
Konstrukce formy pro výrobu trupu ultralehkého letounu
Zatočilová, Aneta ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí formy trupu ultra lehkého letounu, z hlediska softwarového zpracování digitálních dat. Výsledný digitální model splňuje nároky na vyrobitelnost pomocí CNC strojního obrábění. Realizace dle přístupu reverzního inženýrství byla koncipována do čtyř etap, které musely být řešeny postupně z důvodu návaznosti jednotlivých kroků. Jednotlivé etapy odpovídají hlavním kapitolám praktické části diplomové práce. První část se zabývá trojrozměrnou digitalizací trupu letounu s využitím optického skeneru ATOS a fotogrammetrického systému Tritop. Výsledkem této části práce jsou digitální data geometrie trupu letounu ve formě polygonální sítě. Následující část se zabývá softwarovou rekonstrukcí naměřených dat – optimalizací polygonální sítě za účelem zajištění vhodného podkladu pro zpracování plošného modelu. Třetí, časově nejnáročnější část práce, se zabývá tvorbou plošného modelu trupu letounu. Geometrie musí splňovat nároky na hladkost a tečné, nebo křivostní napojení ploch, včetně dalších nároků vyplývajících z využití modelu. V poslední části práce je popsán postup odvození formy z geometrie trupu letounu.
Výroba prototypu automobilu s využitím moderních metod a technologie CAD/CAM
Horák, Aleš ; Zouhar, Jan (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci inženýrského studia, řeší problematiku výroby prototypu automobilu pomocí moderní technologie reverzního inženýrství a aplikace CAD/CAM. Na základě literární studie dané problematiky, byl navržen postup digitalizace fyzického modelu automobilu, včetně jeho úpravy a zpracování získaných dat. Navazujícím krokem bylo ověření výroby modelu aditivní technologií rapid prototyping – metodou FDM. Verifikace dosažených výsledků byla provedena na konzolové vertikální frézce FV 25 CNC, s řídicím systémem Heidenhain iTNC 530 s využitím obráběcích strategií pomocí CAM software PowerMILL. Na závěr byly vzniklé modely dle potřeby upraveny.
Vytvoření technologie obrábění lopatkového kola
Urbánek, Aleš ; Sedlák, Josef (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá technologií výroby lopatkového kola. Nejprve je zde uveden popis zařízení používaných pro reverzní inženýrství. Následují možnosti upínání obrobků při obrábění. Součástí diplomové práce je kontrola polotovaru pomocí systému ATOS a návrh vhodné varianty ustavení a upnutí. Cílem práce je technologická příprava výroby a výroba přípravku pro upínání odlitku při frézování na obráběcím centru MCV 1210.
Technologie výroby kopie osobního automobilu pomocí digitalizace
Eis, Jiří ; Dvořáček, Jan (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Tato práce, vypracovaná jako diplomový projekt na VUT v Brně, v teoretické části shrnuje nejpoužívanější metody, technologii reverzního inženýrství a rapid prototyping, včetně jejich využití v praxi. Experimentální část práce se zabývá aplikací těchto technologií na praktickém příkladu. Cílem práce bylo získání digitalizovaného modelu automobilu pomocí optického skeneru ATOS a fotogrametrického systému TRITOP, včetně úpravy a zpracování získaných dat, která budou dále použita k verifikaci modelu metodou FDM.
Digitalizace trupu ultralehkého letounu pro technologii výroby přesných forem
Véle, Filip ; Sedlák, Josef (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá digitalizací trupu a tvorbou 3D modelu ultralehkého letounu s ohledem na budoucí využití dat pro konstrukci přesných forem trupu pro ruční vakuové laminování. Na základě rešerše je stanoven vhodný prostředek realizace a stanoveny postupy vedoucí k digitalizaci, včetně popisu zařízení a software použitých pro proces digitalizace. Cílem práce je aplikace dostupných metod digitalizace při tvorbě 3D modelu letounu a návrh výroby přesných forem.
Využití reverzního inženýrství pro výpočty aerodynamiky automobilu
Rozsíval, Jan ; Forman, Matěj (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V diplomové práci byla změřena geometrie karoserie vozidla s využitím 3D skeneru ATOS. Naměřená data z 3D skeneru ATOS byla použita pro vytvoření CAD modelu karoserie a následně modelu celkového vozu v programu Pro/ENGINEER s ohledem na další využití modelu. Získané plochy vozidla byly využity pro výpočet rozložení aerodynamického statického tlaku v CFD softwaru Star-CCM+.
Trojrozměrné skenovací systémy
Weidner, Lukáš ; Koutecký, Tomáš (oponent) ; Zatočilová, Aneta (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá optickými a laserovými systémy, které se používají v průmyslové praxi. Cílem práce je podat přehled současných systémů určených ke 3D digitalizaci se zaměřením na laserové a optické skenery. Práce obsahuje základní rozdělení 3D skenerů a přehled metod zachycující třetí rozměr a jejich charakteristiku. Dále se práce zabývá konkrétními optickými a laserovými 3D skenery, přičemž poskytuje jejich popis a základní technické specifikace. V neposlední řadě se práce zaměřuje na oblasti využití 3D skenerů.
Digitalizace a modelování reálných povrchů pro obrábění
Šnejdar, Martin ; Polzer, Aleš (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá postupy digitalizace a modelování reálných povrchů pro obrábění. Práce zahrnuje technologické postupy a jednotlivé etapy procesu vedoucí k získání výsledného povrchu. Cílem této práce je seznámení se s procesy a postupy reverzního inženýrství, který je demonstrován na konkrétním případu s použitím programu Mathematica.
Metodika návrhu a výroby designového krytu transtibiální protézy
Romanovský, Jiří ; Koutecký, Tomáš (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí designového krytu transtibiální protézy s využitím metod reverzního inženýrství. Teoretická část této práce mapuje nové trendy v oblasti návrhu protetických krytů a snaží se o jejich analýzu a srovnání. Dále je v této práci uveden stručný přehled používaných Rapid Prototypingových metod. Konstrukční část se soustředí na popis metodiky návrhu designového krytu protézy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí89 - 98další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.