Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí88 - 97další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza systému péče o zaměstnance v organizaci
Kuropatwová, Edita ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Štorek, Petr (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza péče o zaměstnance. Cílem práce je provedení rozboru jednotlivých oblastí povinných i nepovinných složek péče o zaměstnance v podniku a návrh opatření, která by mohla zefektivnit současný systém péče a zvýšit spokojenost zaměstnanců. Součástí práce je i průzkum mezi zaměstnanci a vytvoření SWOT analýzy. První část bakalářské práce je zaměřena na teorii v oblasti povinné i nepovinné péče. S využitím odborné literatury a Zákonu č. 262/2006 Sb., Zákoníku práce, jsou vymezeny základní pojmy, patřící do této oblasti. V úvodu praktické části je představena analyzovaná společnost a následně popsána aplikace opatření v jednotlivých oblastech péče o zaměstnance. Součástí praktické části jsou výsledky dotazníkového šetření, které zjišťovalo spokojenost mezi zaměstnanci se současným systémem a SWOT analýza. Na základě zjištěných informací jsou doporučeny kroky, které by mohly vést ke zlepšení současného stavu.
Faktory stresu plynoucího z profese
SOUKUPOVÁ, Nikola
Cílem bakalářské práce byl průzkum stresových faktorů v odděleních organizací zabývajících se kontaktem se zákazníky a návrhy změn. K zjištění výsledků byly použity neřízené rozhovory, doplněné pozorováním a dotazníkové šetření se zaměstnanci. Dotazníkové šetření bylo zaměřeno jak na hodnocení stresových faktorů na pracovišti zaměstnanci, tak na jejich znalosti základních možností psychohygieny a relaxace. Samotné neřízené rozhovory a pozorování posloužilo zejména k diskusi u zpracování jednotlivých otázek v dotazníku.Zaměstnanci byli v kontaktu se zákazníky různými formami osobního prodeje,tváří v tvář a prostřednictvím médií.Dotazníky byly vyplněny 232 respondenty.Po souhrnu výsledků vyplynuly nejvýznamnější stresory na pracovišti, mezi které patří např. kontakt se zákazníky, pracovní podmínky,nadřízení, strach z nesplnění úkolu, časový tlak, špatný pracovní kolektiv atd.Z výsledků dále vyplynulo, že pracovní stres ovlivňuje chod organizace na všech jeho úrovních. Tento stres může mít negativní vliv na služby poskytované zákazníkům, pracovní výkonnost a kvalitu odvedené práce vůbec.
Úroveň informovanosti zaměstnanců ve vybraných stavebních firmách o zařazení do kategorie práce a o zdravotnickém zařízení, které jim poskytuje závodně preventivní péči
JÍNOVÁ, Jana
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část práce shrnuje poznatky o stavebnictví, kategorizaci prací, vybraných rizikových faktorech pracovních podmínek, opatřeních k ochraně zdraví a legislativě v této problematice. Tato část je zpracována sekundární analýzou dat z odborné literatury, právních předpisů a internetových stránek. Pro praktickou část práce byl použit kvantitativní výzkum, zvolenou metodou bylo dotazování a technikou sběru dat byl dotazník. Rozdáno bylo 270 dotazníků, nazpět se jich vrátilo 215, návratnost činí 75%. Dotazník obsahoval 16 otázek. V předtištěné formě byly předány k písemnému vyplnění zaměstnancům vybraných středně velkých stavebních firem. Otázky byly zaměřené na identifikaci respondentů, na zjištění jejich názorů a znalostí. Cílem této práce bylo vytvořit přehled profesí, které se uplatňují ve stavebnictví na příkladu vybraných stavebních firem, charakterizovat skutečné nebo potenciální expozice k rizikovým faktorům s ohledem na jednotlivé profese a zjistit, do jaké míry jsou zaměstnanci firmy informováni o způsobu zajištění závodně preventivní péče. Byly stanoveny dvě hypotézy. Hypotéza 1, pracovníci jsou informováni o zařazení do kategorie práce se nepotvrdila. Výsledky výzkumu prokázaly, že zaměstnanci si ve velké míře nepamatují, že byli informováni o tom, že jejich vykonávaná práce byla zařazena do kategorie práce. Hypotéza 2, pracovníci jsou informováni o zajištění závodně preventivní péče se potvrdila. Zaměstnanci prokázali, že jsou dostatečné informováni o zdravotnickém zařízení, které jim poskytuje závodně preventivní péči. Výsledky výzkumu budou předány zaměstnavatelům, kteří na jejich základě mohou učinit opatření ke zvýšení znalosti svým zaměstnanců v dané problematice.
Pracovní podmínky učitelů v Rusku a Česku
Telegina, Ekaterina ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Bedrnová, Eva (oponent)
Práce je věnovaná problematice pracovních podmínek učitelů v Rusku a Česku. Cílem práce je analyzovat stav vybraných pracovních podmínek a upozornit na některé problematické složky učitelského povolání. Teoretická část zahrnuje především historický vývoj podmínek práce učitelů a dále vymezení základních pojmů týkajících se tématu práce. Praktická část prezentuje, shrnuje a interpretuje výsledky různých šetření v oblastech prestiže učitelského povolání, finančního odměňování učitelů a problematiky agrese žáků na učitelích. Práce představuje soubor poznatků, které mají za cíl přiblížit čtenáři problematiku učitelské profese na základě kritického popisu vývoje a stavu ve dvou sledovaných státech.
Analýza péče o zaměstnance v podniku
Hrabalová, Martina ; Campbell, Jan (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Předmětem bakalářské práce je analýza péče o zaměstnance v podniku Teplárna Otrokovice a.s. První část je teoretická s využitím odborné literatury a její aplikace v praktické části. V úvodu praktické části jsem se zaměřila na srovnání péče o zaměstnance v Teplárně Otrokovice s péčí o zaměstnance u společnosti Tomáše Bati. Tuto společnost jsem vybrala vzhledem k regionální specifice. Analýza je vypracována na základě kolektivní smlouvy, organizačních směrnic, osobní návštěvy a rozhovorů se zaměstnanci. Zaměřuje se na oblasti pracovních podmínek, rozvoje a vzdělávání, motivaci a odměňování, služby péče na pracovišti a pracovnělékařských služeb. Závěrečná část shrnuje výsledky analýzy na bázi kritického myšlení s návrhem řešení zjištěných nesouladů mezi zájmy zaměstnanců a zaměstnavatele.
Péče o zaměstnance ve společnosti G4S Cash Solution a.s.
Komondiová, Monika ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou péče o zaměstnance ve společnosti G4S Cash Solutions (CZ), a.s. Cílem této práce je popsat, analyzovat a následně zhodnotit systém péče o zaměstnance, popřípadě navrhnout opatření pro zlepšení současného systému. Teoretická část vymezuje základní pojmy nutné ke zvládnutí dané problematiky a vytváří podklad pro praktickou část. Jejím obsahem je význam, členění a trendy v oblasti péče o zaměstnance. Praktická část je zaměřena na analýzu současného stavu péče o zaměstnance ve zmiňované společnosti. Její součástí je průzkum provedený způsobem dotazníkového šetření, jehož cílem je zjistit spokojenost zaměstnanců s aktuálním systémem. Na základě získaných poznatků jsou doporučeny kroky vedoucí ke zvýšení efektivnosti tohoto systému tak, aby bylo dosaženo pozitivního budoucího vývoje v oblasti péče o zaměstnance.
Motivace a stimulace pracovního jednání ve vybrané organizaci
KAISEROVÁ, Irena
Dobrý motivační a stimulační systém je nezbytný k tomu, aby zaměstnanci prostřednictvím motivátorů byli vedeni ke konkrétnímu cíli. Tato diplomová práce je zaměřena na nalezení problémů společnosti v oblasti řízení lidských zdrojů. Úkolem je nalézt řešení,jak zlepšit motivační systém a používat motivátory efektivněji. Výzkum byl proveden použitím dotazníkové metody v mezinárodní společnosti provozující maloobchodní prodejny.Po vyhodnocení odpovědí jsem zjistila nedostatky v používání motivátorů ve společnosti. Navrhla jsem řešení, jak zlepšit situaci a uspokojit lépe potřeby zaměstnanců.
Motivace pracovního jednání v koncepcích řízení.
ŠTENGL, Michal
Tato práce je zaměřena na hodnocení motivace pracovníků v koncepcích dvou firem, které jsem si zvolil. Vybranými firmami jsou EvoBus Bohemia, s. r. o. a firma City print. Nejprve bylo nutné vymezit teoretické okruhy daného problému pomocí vybrané odborné literatury. Na základě toho jsem stanovil metodický postup a určil hypotézy, které jsem hodnotil v závěru práce. Podle metodického postupu jsem pak analyzoval, jak ve vybraných firmách manažeři motivují svoje podřízené a jaké k tomu mají prostředky. Dále jsem zjistil, jaké nedostatky obě firmy mají a v jakém směru by mohli svojí motivaci vylepšit. Pro každou firmu jsem proto stanovil konkrétní doporučení na změnu v systému motivace.
Anaýza systému péče o zaměstnance hotelu
Bauerová, Alena ; Fučíková, Jana (vedoucí práce) ; Šedivcová, Jitka (oponent)
Cílem této práce je provést analýzu péče o zaměstnance v hotelu. V teoretické části je nejprve popsána povinná péče o zaměstnance tak, jak ji ukládá Zákoník práce, a poté dobrovolná péče zaměřená na zaměstnanecké výhody. V praktické části jsou tyto oblasti péče o zaměstnance zkoumány na vybraném hotelu. Na závěr je proveden průzkum spokojenosti zaměstnanců s péčí o pracovníky, na jehož základě je následně provedena analýza a současně jsou navržena konkrétní doporučení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí88 - 97další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.