Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí87 - 96další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Faktory úspěchu rodinných firem
Boroš, Petr ; Tyll, Ladislav (vedoucí práce) ; Machek, Ondřej (oponent)
Rodinná firma je firma, v níž mají členové rodiny značný vlastnický podíl a kterou také ve značné míře řídí. Tato práce se zabývá faktory, která způsobují úspěch takových firem na trhu. Výzkum je založen na frameworku Good to Great od Jima Collinse (v češtině "Jak z dobré firmy udělat skvělou"). Po provedení kvantitativní a kvalitativní analýzy 8 českých společností různých velikostí a oborů byly zjištěny vazby chování společností na jejich úspěch. Tyto zjištění ústí v seznam doporučení, který je výstupem práce.
Optimalizace zdanění při převodu firmy mezi rodinnými příslušníky
Šlapáková, Hana ; Klazar, Stanislav (vedoucí práce) ; Brabcová, Pavlína (oponent)
Práce je zaměřena na generační obměnu v rodinném podniku. Informuje o vývoji, postavení a přednostech rodinných podniků v ČR a ve světě. Dále se zaměřuje na sociologické a daňové překážky spojené s procesem transformace podniku. Zkoumá dopady přímých daní na varianty předání podniku provozovaného na základě živnostenského oprávnění. Hlavními variantami jsou převod na s.r.o., svěřenský fond, darování a prodej. Teoretické poznatky jsou aplikovány na konkrétní případ převodu rodinného podniku mezi otcem a synem.
Malé a střední podniky v Itálii - páteř ekonomiky nebo zastaralý systém? Analýza významu a predikce vývoje
Hrbáčková, Adéla ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Černá, Iveta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou malých a středních podniků v Itálii v dnešní době globalizace a silné konkurence zejména v tradičních italských odvětví. Vnitřní nestabilní politická situace a všudypřítomná byrokracie komplikují každodenní život malých a středních firem. Zaměřila jsem se na reakce italských firem, které odpověděly na můj dotazník, v kontextu možnosti státní pomoci malým a středním firmám. Nejprve představuji stručný historický přehled malých a středních firem a italský fenomén "distretti industriali", dále se věnuji specifikům rodinných firem. V druhé kapitole popisuji hlavní problémy sociálně-ekonomického aspektu dnešní Itálie a možné strategie a východiska v rámci státní pomoci exportu a spolupráce na evropské úrovni. Na závěr jsou vyhodnoceny odpovědi a reakce firem na dotazník.
Řízení lidských zdrojů ve vybraném rodinném podniku
RŮŽIČKOVÁ, Jana
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou zformulovány především poznatky z oboru řízení lidských zdrojů se zaměřením se na rodinné podniky. Ty jsou východiskem pro praktickou část, která se zabývá analýzou současné situace v podniku orientované na řízení lidských zdrojů, návrhem zlepšení této situace. Přínosem diplomové práce je komplexní zmapování současné situace ve vybraném rodinném podniku a z něho vytvořeny vyplývající návrhy u těch personálních činností, které by bylo vhodné zdokonalit, upravit, upřesnit, popřípadě změnit.
Rodinné podnikání
KLUZÁKOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zaměřuje na rodinné firmy a především na problematiku nástupnictví v těchto firmách. Vybraným výzkumným subjektem pro tuto práci je rodinná firma, již vlastní ideálními polovinami dva podílníci, kteří oba chtějí v průběhu následujících 5 ? 10 let firmu opustit. Práce se zabývá nástupnickým plánem obou vlastníků a to jak z pohledu připravenosti individuálních nástupnických plánů, tak i z pohledu koordinace nástupnických plánů obou majitelů. Před provedením výzkumu byly stanoveny dvě hypotézy. První hypotéza tvrdící, že následnictví je nejvhodnější formou nástupnické strategie pro vybranou firmu, byla potvrzena. Druhá hypotéza, totiž že vlastníci a nastupující generace mají rozdílné představy o předání firmy, potvrzena nebyla. Vlastníci i jejich vybraní následníci se v základních rysech nástupnického plánu shodují. Součástí výzkumu bylo provedení analýzy makroprostředí formou STEP analýzy a analýzy mikroprostředí s využitím Stakeholder analýzy. Vyhodnocení vlivu zájmových skupin na firmu v této Stakeholder analýze provedli sami majitelé firmy. Primární výzkum byl doplněn třemi rozhovory: prvotním orientačním rozhovorem s jedním z vlastníků firmy, strukturovanými hloubkovými rozhovory s oběma vlastníky firmy i s jejich syny ? vybranými následníky a třetím hodnotícím rozhovorem. Na základě shora uvedených analýz a rozhovorů byla vypracována SWOT analýza vnitřního prostředí firmy (jejích slabých a silných stránek) a vnějšího prostředí firmy (možných ohrožení a příležitostí) a byla navržena strategie firmy zaměřená na řešení nástupnictví. Tato strategie byla všem účastníkům představena během zmiňovaného třetího, hodnotícího rozhovoru a byly dohodnuty cíle vedoucí k naplnění této strategie včetně konkrétních termínů a zodpovědností. Navržená strategie sestává ze tří částí. První a druhá část strategie se zaměřuje na odstranění slabých stránek firmy. Firma tedy musí oslabit riziko vyplývající z rozdělení podílů firmy rovným dílem mezi oba vlastníky a dále musí eliminovat riziko úpadku firmy při přechodu na následníky. Třetí část strategie se zaměřuje na využití silných stránek pro oslabení nebezpečí zvenčí a pro zhodnocení příležitostí. Firma se tedy bude snažit využít své konkurenční výhody na trhu ohroženém současně probíhající ekonomickou krizí. Nalezenými konkurenčními výhodami je využití moderních metod a technologií pro řízení firmy a rozšíření služeb o projekční činnost.
Personalistika v rodinném podniku
Karasová, Martina ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit vykonávání personálních činností ve vybraném rodinném podniku. Toto hodnocení bylo provedeno na základě rozhovorů s ředitelem podniku a vedoucími oddělení. V teoretické části práce jsou vymezeny jednotlivé personální činnosti, a to na základě odborné literatury. V praktické části je popsáno, které z těchto činností jsou praktikovány ve vybraném rodinném podniku, v jakém rozsahu, a je provedeno jejich hodnocení. V závěru jsou potom shrnuty nejdůležitější poznatky z teoretické i praktické části práce a je zhodnocen celkový přístup zkoumaného podniku k uplatňování jednotlivých personálních činností.
Tvorba marketingové strategie ve firmě Sprint, s.r.o.
Weisshäutel, Jan ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Olekšák, Michal (oponent)
Cílem práce je navrhnout marketingovou strategii firmy Sprint s.r.o., kterou je možné charakterizovat jako malou intuitivně řízenou rodinnou firmu. Firmy patřící mezi malé a střední podniky mají jen zřídka zpracovanou marketingovou strategii, a proto její vypracování a začlenění do řídícího procesu představuje značnou konkurenční výhodu. Teoretická část zahrnuje situační analýzu vnějšího i vnitřního prostředí firmy, která je shrnutá pomocí SWOT analýzy. Z jejích závěrů vychází marketingová strategie, která je definovaná v oblasti hlavních cílů pro marketing, v oblasti organizační struktury a lidských zdrojů, produktového portfolia, ceny, distribuce a komunikace.
Klíčové faktory prosperity malé rodinné firmy
Polakovičová, Lenka ; Müllerová, Jana (vedoucí práce) ; Srpová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá popisem situace v malém rodinném podniku Veselý-servis, s.r.o. a navrhuje opatření vedoucí ke zlepšení jeho prosperity. V teoretické části je vymezeno rodinné podnikání a jeho hlavní specifika. Dále jsou popsány vybrané oblasti z managementu, řízení lidských zdrojů, finančního řízení a marketingu, ovlivňující výkonnost podniku. Praktická část je zaměřena na popis podniku vedoucí k identifikaci problémových míst v rámci výše jmenovaných oblastí a jsou předloženy návrhy vedoucí ke zvýšení prosperity podniku.
Systém řízení a rozvoj rodinného podniku
RŮŽIČKOVÁ, Jana
Bakalářské práce "Systém řízení a rozvoj rodinného podniku" v teoretické části definuje rodinné podnikání, historii rodinných podniků v ČR i v zahraničí, specifika a problematiku rodinných podniků. V praktické části této práce jsou provedeny analýzy: Porterův model a SWOT analýza konkrétního podniku. V závěru práce jsou navrhnuty další možnosti rozvoje pro tento konkrétní rodinný podnik.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí87 - 96další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.