Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8,679 záznamů.  začátekpředchozí8670 - 8679  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.43 vteřin. 

Mateřská škola jako veřejná služba
Havelková, Martina ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Práce je zamena na problematiku interpretace pojmu veejná služba v oblasti edškolního vzdlávání. Základním cílem této práce je zjistit, jak si službu mateské školy vysvtlují rodie, kteí ji využívají - zda jsou jejich pedstavy v souladu s potebami dtí a do jaké míry si uvdomují spoleenské poslání mateské školy. Práce se snaží poukázat na nutnost zmny tradiního chápání vzdlání, které se ocitlo v tržním prostedí, a vyzdvihuje pozitivní pínosy marketingového ízení školy. Práce se dále zamuje na efektivní komunikaci školy jako na prostedek, kterým lze dosáhnout naplnní základního poslání školy. Klíová slova mateská škola, veejná služba, pedškolní vzdlávání, školský zákon, výchovné cíle, rodie, komunikace, marketing

Muž v předškolní výchově
Brož, František ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Práce se zabývá fenoménem muže v předškolní výchově. Definuje rozdíly přístupů muže a ženy na základě genderové rozdílnosti, historickým průřezem sleduje proměny muže jako otce, stejně tak zaznamenává a vyhodnocuje působení mužů v institucích pro předškolní výchovu či myšlenky význačných teoretiků výchovy, kteří se působením muže na předškolní dítě zabývali. Zmiňuje iniciativy, které se zabývají či zabývaly zapojením muže do interakce s dítětem předškolního věku. Projekt v praktické části nastiňuje jednu z možností, kterak zajistit mužské pracovníky pro preprimární školství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Historie předškolních institucí v Praze konkretizovaná na vývoji mateřské školy v Praze 6
Hrušková, Andrea ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Práce se zabývá historií předškolních institucí v Praze a především se zaměřuje na vývoj mateřského školství. Na základě primárních pramenů, popisuje první předškolní instituce a vznik první mateřské školy v Praze. Sleduje snahy o reformu mateřských škol a mapuje jejich postavení v rámci legislativy. Druhá část práce se věnuje historii konkrétní mateřské školy na území Prahy 6. Téma vývoje předškolních institucí je velice rozsáhlé, a proto je práce zaměřena na zlomová období. Všímá si, nakolik byl vývoj těchto institucí ovlivněn společenskými a politickými změnami. Jak se promítaly do legislativy předškolního školství a do názorů na postavení mateřské školy ve společnosti. Ukazuje proměnu mateřské školy, která vykonávala dohled a pečovala o nezaopatřené děti pracujících rodičů, ve výchovnou instituci, která se stala součástí školské soustavy. Pohledem do historie je možné se poučit, pochopit dějinné souvislosti a v jejich kontextu uvažovat o budoucnosti.

Úzká vazba předškolního dítěte na rodinu a respektování tohoto specifika ve vzdělávacích programech mateřských škol
Veselá, Petra ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce "Vazba předškolního dítěte na rodinu a respektování tohoto specifika ve vzdělávacích programech mateřských škol" se zabývá rodinou předškolního dítěte a možností rodičů využívat svoje právo podílet se na výchově a vzdělávání svých dětí ve spolupráci se školou. Tvorba školních vzdělávacích programů vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, který je pro všechny mateřské školy závazným dokumentem, tudíž všechny mateřské školy mají za povinnost spolupracovat s rodinou. Práce vychází z předpokladu, že mateřské školy respektují vazbu dítěte na rodinu a toto respektování je patrné ze vzdělávacích programů zkoumaných škol.

Úrověň poskytování první pomoci v mateřských školách
Tajovská, Iva ; Marsová, Jana (vedoucí práce) ; Kubátová-Šafránková, Iva (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Úroveň poskytování první pomoci v mateřských školách" se zaměřuje na problematiku poskytování první pomoci učitelkami mateřských škol. Cílem práce je zjistit rozsah znalostí a dovedností učitelek v poskytování první pomoci při nejčastějších úrazech, život ohrožujících stavech a neúrazových stavech u dětí předškolního věku, které mateřské školy navštěvují. V práci jsem použila metodu kvantitativního výzkumu (dotazník) a kvalitativního výzkumu (experiment).

Vliv krátkodobé paměti na úspěšnost žáků na speciální škole
Podrazilová, Jana ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
a klíčová slova diplomové práce Klíčová slova: paměť - krátkodobá paměť, motivace, učení pedagogika - speciální pedagogika hra - didaktická hra- matematika - geometrické pexeso - aritmetika v prostředí krokování - krokovací rovnice Anotace Cílem mé práce je zabývat se vlivem motivace na krátkodobou paměť a v důsledku toho na paměť dlouhodobou při výuce matematiky v 2. a 3. třídě v základní škole praktické a speciální. Budu se zabývat vlivem didaktických her na krátkodobou paměť a ovlivnění výkonu dětí mladšího školního věku. Při práci použiji didaktické hry a různá cvičení krátkodobé paměti zaměřené na matematickou oblast. Vliv na paměť dlouhodobou budu ověřovat s použitím připravených pracovních listů. Při vlastní práci zařadím dvě didaktická prostředí, první geometrické - pexeso, druhé aritmetické - prostředí krokování. Během provádění experimentů se pokusím o vytvoření specializovaných her a cvičení pro žáky 1. stupně základní školy praktické a speciální s metodikou. Hry a pracovní listy bude možné použít nejen na základní škole praktické a speciální, pro které budou připraveny, ale i na běžných základních školách.

Informovanost pedagogické veřejnosti o náhradní rodinné péči v ČR
Johnová, Lucie ; Opravilová, Eva (oponent) ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku náhradní rodinné péče v České republice, a to jak z historického hlediska, tak z hlediska legislativního. Seznamuje s jednotlivými typy náhradní péče a jejich specifiky, ať jde o péči v náhradních rodinách, či v ústavních zařízeních. Vždy především se zaměřením na děti předškolního věku. Jejím hlavním úkolem je zmapování úrovně informovanosti pedagogických pracovníků v předškolních zařízeních v uvedené problematice. Nedílnou součástí je také pohled sociálních pracovníků z ústavních zařízení, případně náhradních rodičů na spolupráci s mateřskými školami.

Problematika kázně u dětí předškolního věku
Vostřáková, Radka ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou kázně v předškolním věku. Sleduje prostředky a metody, vysvětluje základní pojmy, které se bezprostředně vztahují danému tématu - kázeň, autorita, odměna, trest, hranice, morálka. Dále se zabývá historickým vývojem názorů na mravní výchovu a soustřeďuje se na ty osobnosti, které přinesli nové důrazy ve vývojové linii v otázkách kázně. Druhá část práce, opírající se o rozsáhlé dotazníkové šetření, je zaměřena na to, jak současná generace vnímá kázeň, respekt autoritě, odměňování a trestání. Respondenty jsou rodiče, prarodiče, učitelky MŠ a děti předškolního věku.

Některé aspekty cizího jazyka v předškolním věku
Vosátková, Tereza ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Fenclová, Marie (oponent)
Diplomová práce ze zabývá některými aspekty výuky cizích jazyků v předškolním věku, přičemž je založená na praktických zkušenostech při výuce jazyků v Čechách, Anglii a ve Francii. Teoretická část poukazuje na historický kontext výuky cizích jazyků, na specifičnost předškolního období dítěte a otevírá po teoretické stránce některé problémy, které se týkají právě výuky jazyků v předškolním věku, jako například způsob výuky, podmínky, délka jednotlivých lekcí, kvalifikace lektorů, výsledky dětí, spolupráce s rodinou... Praktická část diplomové práce předkládá konkrétní výsledky pedagogického šetření, které je zaměřeno na současnou situaci na pražských mateřských školách a na podmínky, za jakých výuka cizích jazyků probíhá. Zjišťuje postoje, zkušenosti a problémy ředitelek mateřských škol, lektorů cizích jazyků a rodičů dětí, které výuku jazyka absolvují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Klavírní duo. Možnosti využití v pedagogické a umělecké práci
Voplakalová, Olga ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Má diplomová práce se zabývá historickým vývojem a interpretačními zvláštnostmi klavírního dua. Důležitou součástí je také pohled na výuku klavírního dua na základních uměleckých školách. Téměř všechny kapitoly jsou rozděleny na dva podobory klavírního dua, a to na čtyřruční hru a hru na dva klavíry. Každý z nich má vlastní historický vývoj i způsob interpretace. Z osobní zkušenosti z práce s dětmi na základní umělecké škole v předmětu hra na klavír jsem se rozhodla věnovat více pozornosti problematice a výběru instruktivní literatury pro své žáky. Jedním z důvodů byl také malý zájem o toto odvětví ze strany většiny mých spolupracovníků. Je to zapříčiněno hlavně neznalostí a malou dostupností metodického materiálu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)