Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí86 - 95dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lávka pro pěší a cyklisty ve městě Zvolen
Hric, Fedor ; Bajer, Miroslav (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá drevenou konštrukciou lávky pre chodcov a cyklistov cez rieku Slatina v meste Zvolen a to vo variantnom usporiadaní. V prvej variante je lávka navrhnutá ako prostý oblúkový nosník z lepeného lamelového dreva. Ďalej je táto varianta navrhnutá s medziľahlou mostovkou z rasteného dreva. Druhá varianta je navrhnutá ako oblúková konštrukcia s medziľahlými priamymi trámami. V tejto variante je ponechaný pôvodný návrh mostovky(tj. materiál, rozmery). Oba varianty sú overené podľa aktuálne platných štandardov.
Lávka pro pěší přes řeku Berounku
Pejčoch, Karel ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
PŘEDMĚTEM DIPLOMOVÉ PRÁCE JE NÁVRH NOSNÉ KONSTRUKCE LÁVKY PRO PĚŠÍ PODPOROVANÉ ZÁVĚSY PŘES ŘEKU BEROUNKU. PRÁCE OBSAHUJE STATICKÝ VÝPOČET ZAVĚŠENÉ LÁVKY O DVOU POLÍCH, KTERÝ BYL VYBRÁN ZE TŘÍ VARIANT. VYBRANÁ VARIANTA JE TVOŘENA MONOLITICKOU A PREFABRIKOVANOU BETONOVOU MOSTOVKOU PŘEDEPNUTOU KABELY A PODPOROVANOU ZÁVĚSY. VÝPOČET PODÉLNÉHO SMĚRY BYL PROVEDEN V PROGRAMU SCIA ENGINEER 15.1.
LABORARTORY BRNO
Zemánková, Petra ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Cílem zadání je galerie architektury, designu a umění. Stavební pozemek se nachází na nároží křižovatky ulice Koliště a Milady Horákové v Brně. Ve svém návrhu jsem vycházela z urbanistických souvislostí v okolí parcely. Navržený objekt je doplněn o další funkce jako např. kavárna, výtvarná dílna, obchody, auditorium, administrativní zázemí apod. Hmota stavby je rozdělena do tří objektů, toto rozčlenění spojuje dvě zmíněné ulice a vytváří zastřešený průchozí prostor. Hmotové rozčlenění také umožnilo vytvořit vnitřní respirium. Objekty jsou funkčně a provozně propojeny pomocí lávek. Navrženo bylo dvacet zakladačových parkovacích stání v podzemí a dvě parkovací stání pro osoby s omezenou schopností pohybu na terénu. Navržený objekt uzavírá pohledovou osu z třídy Kapitána Jaroše.
Lávka přes Berounku
Zlatuška, Karel ; Romportl, Tomáš (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem půdorysně zakřivené lávky pro pěší přes řeku Berounku u obce Čivice. Byly vypracovány tři varianty řešení. První varianta počítala s jednotrámovou předpjatou integrální konstrukcí s náběhy. Druhá varianta počítala s visutou konstrukcí, kdy je mostovka jednostranně zavěšena na visutém kabelu. Ve třetí variantě je řešena konstrukce s hlavním polem vytvořeným z betonových segmentů. Ty jsou zavěšeny na dvojici ocelových oblouků. Nástupní rampy jsou pak monolitické, podporované ocelovými kruhovými podpěrami. Tato varianta byla nakonec vybrána jako nejvhodnější a následně detailněji rozpracována. Konstrukce lávky byla analyzována v softwaru Scia Engineer 2015 s ohledem na postup výstavby. Lávka byla zatížena stálým zatížením a proměnným zatížením od dopravy a od teploty. Následně byly zjištěny vnitřní síly a konstrukce byla posouzena z hlediska mezních stavů použitelnosti a únosnosti. Z hlediska použitelnosti byly kontrolovány zejména napětí v betonových průřezech a deformace. Z hlediska únosnosti byly kontrolovány mezní únosnosti betonových průřezů. Dále byly posouzeny ocelové oblouky a podpěry, u nichž byla kontrolována zejména ztráta stability vlivem vzpěru. Pomocí softwaru byla tato odolnost ověřena výpočtem lineární stability. Nakonec bylo posouzeno i dynamické chování lávky, zejména odezva na harmonické buzení. Následně byl vypracován i plán výstavby a výkresová dokumentace obsahující přehledné výkresy, podrobné výkresy a detaily.
Ocelová konstrukce multifunkční budovy
Havíř, František ; Pilgr, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh ocelové konstrukce multifunkční budovy v katastrálním území MČ Brno-Bohunice. Multifunkční budova je tvořena dvěma shodnými objekty – A a B. Půdorysné rozměry objektů jsou 40,0 x 40,0 m a konstrukční výšky 33,8 m. Oba objekty mají 1. nadzemní podlaží o konstrukční výšce 5,0 m, každé další podlaží 3,5 m. Půdorysný tvar objektu je čtverec 40 x 40 m se skosenými rohy o délce 8 m. Ve středu objektu se nachází zastřešené atrium 8 x 8 m. Objekty jsou v 5. NP propojeny uzavřenou lávkou o délce 10,0 m. Hlavní nosnou konstrukci obou objektů tvoří sloupy a průvlaky. Sloupy jsou variantně řešeny jako spřažené ocelobetonové s uzavřeným průřezem vyplněným betonem nebo obetonovaným ocelovým průřezem. Průvlaky jsou navrženy z prolamovaných nosníků. Mezi průvlaky jsou zapuštěny plnostěnné stropnice a vaznice, spřažené s betonovou deskou. Prostorovou tuhost konstrukce zajišťují kromě stropních spřažených desek ztužidla umístěna okolo atria a v rozích budovy. Hlavní nosnou konstrukci spojující lávky tvoří dva k sobě nakloněné nosníky ve tvaru oblouku, z nichž vycházejí podpory pro podélníky lávky.
Lávka pro pěší
Grussmann, Jan ; Straka, Bohumil (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a komplexním statickým posouzením dřevěné nosné konstrukce zastřešené lávky pro pěší. Výpočtová část práce je rozdělena do tří hlavních kapitol, které se věnují stanovení účinků zatížení působících na konstrukci, posouzení jednotlivých prvků nosné konstrukce a zastřešení a dále řešení detailů spojů. Spodní část konstrukce je tvořena plochými obloukovými hlavními nosníky z lepeného lamelového dřeva, příčníky, podélníky a podmostovkovým ztužidlem. Horní část lávky se skládá z konstrukce sedlové střechy a doplňujících ztužidel. Příčné vazby lávky sledují tvar oblouku a k jeho střednici jsou uspořádány ortogonálně. V podélném směru tak tvoří radiální vějíř se společným středem. Statické schéma konstrukce je díky horninovému podloží v okolí lávky uvažováno jako staticky neurčitý systém s neposuvnými podporami.
Lávka pro pěší podporovaná kabely
Hlava, Martin ; Juchelková,, Pavlína (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh nosné konstrukce lávky pro pěší podporované kabely nad rychlostní komunikací R35. Práce obsahuje statický výpočet konstrukce zavěšené lávky o šesti polích, který byl vybrán ze tří variant. Vybraná varianta je tvořena monolitickou, předpjatou betonovou deskou podporovanou závěsy, která je nad rychlostní komunikací tvořena segmentovými prvky. Výpočet podélného směru byl proveden v programu ANSYS. Montážní stav a příčný směr konstrukce byl modelován v programu SCIA Engineer. Posouzení konstrukce je provedeno ručně s výjimkou několika průřezů pylonu, kde byl posudek proveden programem IDEA StatiCa.
Lávka pro pěší podporovaná ocelovým obloukem
Kadrmanová, Lucie ; Formánek, Ing Martin (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh lávky přes dané koryto řeky. Hlavní náplní je návrh a výpočet lávky pro pěší podporované ocelovým obloukem. Na ocelovém oblouku je pomocí táhel zavěšen předpjatý pás. Výpočet účinků zatížení je proveden pomocí výpočetního software ANSYS 12.0 a Nemetschek SCIA 2011.1, posudky jsou provedeny pomocí programu EXCEL v souladu s ČSN EN. Výpočet je proveden včetně časová analýzy.
Urbanistické řešení nábřeží řeky Jihlavy v Třebíči
Vacek, Jiří ; Ležatka,, Lukáš (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá urbanistickými úpravami nábřeží řeky Jihlavy v Třebíči. Hledá příčinu problému disfunkce v rámci lokálních i širších vztahů k okolí. Nabízí možné řešení vedoucí k rehabilitaci funkce nábřeží, jeho zprůchodnění, scelení a aktivního znovuzapojení do života města.
Dvoukolejný železniční most
Loučka, Miroslav ; Karmazínová, Marcela (oponent) ; Puchner, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem železničního mostu v Ústí nad Labem. Délka mostu je 200,00 m, výška nosné konstrukce je 32,61 m a šířka nosné konstrukce je 12,10 m. Hlavní nosný systém je tvořen prostorovou příhradovou konstrukcí. Most převádí významnou železniční trať mezi nádražími Ústí nad Labem Západ a Ústí nad Labem Střekov. Součástí návrhu je lávka pro pěší.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí86 - 95dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.