Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí85 - 94dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výběr cílů outdoorových kurzů
Turecká, Hana ; Froněk, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Resumé Bakalá ská práce pojednává p edevším o problematice volby cíl outdoorových kurz , a to jak z pohledu zadavatele kurzu, tak i ze strany organizací zabývajících se realizací outdoorových kurz . Skládá se ze dvou vzájemn se dopl ujících ástí, teoretické a empirické. Teoretická ást se v nuje nejprve vysv tlení základních pojm z oblasti outdoorového vzd lávání, dále popisu procesu výb ru vhodného outdoorového kurzu a popisu evaluace již prob hlého kurzu. Cílem empirické ásti je zhodnocení procesu výb ru cíl outdoorových kurz poptávaných u eských organizací zabývajících se vzd láváním pomocí outdoor trainingu. K dosažení cíl práce bylo použito technik dotazníkového šet ení a polostrukturovaného rozhovoru. KLÍ OVÁ SLOVA: Zážitkové vzd lávání, outdoorový kurz, cíle kurz , objednavatel kurzu, evaluace
Pedagogicko-psychologické aspekty zážitkových kurzů
Husová, Lucie ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tématem magisterské práce jsou pedagogicko-psychologické aspekty zážitkových kurzů, což je analyzováno na příkladě středoškolských adaptačních kurzů. Teoretická část se na základě odborné literatury věnuje zážitkové pedagogice, zkušenostnímu učení, sociálním skupinám a skupinové atmosféře ve školních kolektivech. Empirická část mapuje vývoj skupinové atmosféry a vývoj skupinových vztahů u čtyř tříd, které absolvovaly různé druhy adaptačních kurzů. Práce shledává, že adaptační kurzy jsou přínosné pro kvalitu vztahů mezi žáky a jejich další vývoj.
Vliv zážitkové pedagogiky na klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
Horák, Jiří ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato teoreticko-empirická diplomová práce s názvem Vliv zážitkové pedagogiky na klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež pojednává v teoretické části o zážitkové pedagogice a tématu nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. V praktické části poté spojuje tyto oblasti na praktickém příkladu. Pomocí kvalitativních rozhovorů s účastníky výjezdu, si odpovídáme na otázku: Jaký význam pro vlastní rozvoj si uvědomují účastníci výjezdu s prvky zážitkové pedagogiky, pořádaného NZDM Dixie? Klíčová slova Zážitková pedagogika Zkušenost Reflexe Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Ohrožené děti a mládež Společensky nežádoucí jevy
Návrh interaktivní naučné stezky v PP Milíčovský les a rybníky
Trnka, Adam ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce je podkladem pro realizaci naučné stezky v Přírodní památce Milíčovský les a rybníky. V toretické části práce se zabývám ochranou přírody v České republice a také v rámci Evropské unie. Podrobně zde zpracovávám charakteristiku vymezeného území se zaměřením na geologii, flóru a faunu. Ve praktické části jsem ty nejzákladnější informace využil jako podklad pro tvorbu jednotlivých panelů naučné stezky. Grafický návrh panelů je přílohou práce. Naučnou stezku jsem navrhl ve dvou variantách, kratší i delší trasa má sedm zastavení. Smyslem této práce je přispět k ochraně přírodních hodnot v Přírodní památce Milíčovský les a rybníky. Předkládané informace by měly mít širší platnost a napomáhat obecnému povědomí o přírodě. Tyto informace by měly zároveň návštěvníkům rozšířit obecné vědomosti o Milíčovském lese a vést je k pozitivnímu vztahu k přírodě jako celku.
Adaptační kurzy pro žáky středních odborných škol
Střešňáková, Eva
V bakalářské práci je zpracováno téma adaptačních kurzů pro žáky středních odborných škol. V teoretické části práce je vymezen pojem adaptační kurz a jeho zařazení v rámci zážitkové pedagogiky. Syntetizovány jsou dostupné teoretické poznatky o adaptačních kurzech. V teoretické části je dále věnována pozornost problematice sociálních vztahů a rolí ve školní třídě, možnostem jejich ovlivňování prostřednictvím adaptačních kurzů. Metodami použitými pro zpracování teoretické části jsou studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnání a syntéza. Praktickou část tvoří dvě pasáže. Cílem první je vytvoření vlastního návrhu adaptačního kurzu pro žáky prvních ročníků středních odborných škol, vypracování metodiky pro učitele -- realizátory adaptačního kurzu a uskutečnění navrženého adaptačního kurzu. Cílem druhé části je evaluace adaptačního kurzu formou dotazníkového šetření u žáků, kteří se adaptačního kurzu zúčastnili. V dotazníkovém šetření je zjišťováno celkové hodnocení adaptačního kurzu z pohledu žáků.
Od pokladů pozemských k pokladům duchovním Edukační program v předmětu Život a umění pro žáky II. stupně církevní základní školy: Gotická, renesanční a barokní architektura a umění na příkladech památek Městské památkové rezervace Tábor
PROKOPOVÁ, Monika
Diplomová práce je ve své teoretické části vedena snahou popsat teoretický základ, metodická východiska a cíle výchovně vzdělávacího procesu v předmětu Život a umění. Tento předmět má žákům II. stupně církevní základní školy předat základní kulturní přehled o středověké, renesanční a barokní architektuře a umění. Práce definuje pojmy animace, kulturní animace a enkulturace, zážitkové pedagogiky, tvořivého vyučování a artefiletiky a nastiňuje možnosti jejich využití ve vzdělávacím procesu. Práce se rovněž zabývá teorií percepce umění a její návazností na pedagogickou praxi. Zmiňuje termín genius loci jako jeden z elementů poznávání architektonického objektu a místa, kde se nachází. V praktické části diplomová práce představuje jednotlivé architektonické objekty na území Městské památkové rezervace Tábor a v blízkém okolí. Uvádí kulturní, historické, vlastivědné a teologické souvislosti epoch a míst, které jsou předmětem edukačního programu. V návaznosti na ně představuje příklady didaktických metod, využitelných ve výuce v předmětu Život a umění.
Rozvoj myšlenkových dovedností prostřednictvím výchovy zážitkem
JANDEJSKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce poskytuje souhrn informací zabývající se rozvojem myšlenkových dovedností prostřednictvím výchovy zážitkem v různých formách. Rozvoj myšlenkových dovedností tímto způsobem přináší pozitivní výsledky při formování lidské osobnosti a rozvoji dosavadních informací, zkušeností i dovedností. Žáci si mnohdy nejsou ani sami vědomi vzdělávacího procesu, kterému jsou vystaveni. Procento uchování z nově získané informace navíc dosahuje vyšších hodnot, než při pouhém teoretickém výkladu. Praktická část předkládá projekt zpracovaný pro cílovou skupinu žáků na prvním stupni základního vzdělání, zaměřený na rozvoj myšlenkových dovedností v oblasti rozhodování ve zdravém životním stylu. Nabízí možnosti řešení, jak představit žákům danou problematiku, tj. pomoci vyřešit problém s dětskou obezitou a vybudovat zdravý postoj k výživě. Modelové příklady staví žáky do situací, při nichž rozvíjí další řadu myšlenkových dovedností při logickém uvažování, sociální interakci a řešení problémů.
Srovnání metod rozvíjející komunikativní kompetence skrze "Aktivity s využitím koní"
VOTÍPKOVÁ, Martina
Tato diplomová práce porovnává čtyři metodiky hiporehabilitace s cílem zjistit, jaké komunikativní kompetence jsou rozvíjeny v rámci Aktivit s využitím koní. Práce obsahuje terminologickou část, ve které jsou vysvětleny pojmy doprovázející celou práci a objasňuje i problematiku hiporehabilitačních termínů. Teoretická část práce seznamuje čtenáře se sociální komunikací koní a mezilidskou komunikací. Další část práce představuje specifika mezidruhové komunikace a její využití v rozvoji komunikativní kompetence a navazuje na kapitolu o rozvoji komunikativních kompetencí prostřednictvím Aktivit s využitím koní. Hlavní část charakterizuje čtyři metodiky hiporehabilitace a analyticky porovnává obsah jednotlivých aktivit s koňmi zaměřených na rozvoj komunikativní kompetence. Na závěr práce shrnuje zjištěné výsledky a podněcuje k tvorbě metodiky rozvíjející komunikativní kompetence v rámci vzdělávacích programů s koňmi.
Využití prvků zážitkové pedagogiky ve vyučování
Korčáková, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou prvků zážitkové pedagogiky a jejich využitím ve vyučování. Teoretická část přibližuje rešerši dostupných zdrojů a vysvětlení východisek, které se týkají tématu. Praktická část se zaměřuje na přípravu a realizaci zážitkově pedagogického celku pro žáky vybrané střední pedagogické školy. Pro žáky byla navržena modelová vyučovací jednotka se zaměřením na prvky zážitkové pedagogiky, byla rovněž realizována. V práci jsou též představeny výsledky rozboru zpětnovazebního formuláře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí85 - 94dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.