Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8,452 záznamů.  začátekpředchozí8433 - 8442další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.23 vteřin. 

Daně v účetnictví daňového subjektu se zaměřením na daň z příjmů právnických osob
KALÍŠKOVÁ, Anna
Bakalářská práce je zaměřena na daň z příjmů právnických osob a je rozdělena do 2 částí. Nejprve jsou zde popsány základní charakteristiky daně z příjmů právnických osob, např. poplatník, předmět daně, sleva na dani, odčitatelná položka od základu daně, sazba daně a daňové přiznání. Součástí této bakalářské práce je výpočet odložené daňové pohledávky nebo závazku. V praktické části je samotný výpočet daně z příjmů u vybrané účetní jednotky. Dále je zde daňová optimalizace právnické osoby. Cílem práce je najít optimální řešení daně a dosáhnout tak, aby právnická osoba měla co nejnižší daňovou povinnost.

Manažerské rozhodnutí při převodu daňové evidence na účetnictví
Jirková, Michaela ; Hajdíková, Taťána (vedoucí práce) ; Pevná, Jana (oponent)
Cílem práce je porovnání účetní soustavy a daňového zatížení u obchodních forem podnikání a podnikání fyzické osoby. Pomocí rozhovorů s podnikatelem firmy je analyzována a vybírána vhodná forma právnické osoby podnikatele. A ta je dále porovnávána s podnikáním fyzické osoby. Tato práce se zabývá daní z příjmu u fyzických a právnických osob, výhod a rizik u podnikání jako obchodní společnost oproti živnostenskému podnikání. Veškeré výpočty jsou na základě reálných dat podnikatele, který zvažuje přeměnu na obchodní společnost. Práce má pomoci podobným podnikatelům získat informace o možnosti přeměn a rozdílech mezi těmito druhy podnikání.

Účetnictví nadací a nadačních fondů
Spolková, Veronika ; Hajdíková, Taťána (vedoucí práce) ; Povolná, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá účetnictvím z pohledu nadací a nadačních fondů v České republice jak z účetního, tak i z právního hlediska. Tato práce by měla ukázat průběh účtování účetních případů v nadacích a nadačních fondech. V teoretické části práce definuji, co jsou to nadace a čím se zabývají. V dalších kapitolách bude zpracováno účetnictví neziskových organizací, jejich daňová povinnost a optimalizace daně z příjmů právnických osob. V praktické části práce budou uvedeny konkrétní příklady účtování a vedení účetnictví fiktivní nadace. Ve fiktivní nadaci bude proveden výpočet daně z příjmů právnických osob s daňovou optimalizací. Cílem práce je poskytnout ucelený přehled o účetních a daňových předpisech nadací a nadačních fondů ukázaných na konkrétní nadaci.

Diskriminace na základě pohlaví a limity práva
Pukovcová, Kateřina ; Kühn, Zdeněk (vedoucí práce) ; Wintr, Jan (oponent)
ZÁVĚR Postavení ženy ve společnosti spolu s dosaženým stupněm jejího faktického zrovnoprávnění je významným indikátorem celkové civilizační vyspělosti dané země, politické kultury a dosažené kvality života. Demokracie je neúplná a nedokonalá, jestliže je polovina lidstva mimo vliv, zdroje a lidskou důstojnost. Přestože velké množství práce je teprve v počáteční fázi a musí toho být k dosažení rovnosti mezi muži a ženami ještě mnoho vykonáno, bylo již dosaženo v posledních desetiletích významných změn. Tou zásadní je zakotvení alespoň formální rovnosti žen a mužů před zákonem, což je nezbytným základem k dosažení dalšího cíle, a to rovnosti faktické. Nyní tedy máme před sebou náročnou cestu zkoumání a odstraňování skrytých kulturních a institucionálních bariér. Je nutné zásadně změnit atmosféru ve společnosti a postoje veřejnosti. Je potřeba si uvědomit, že každý jsme nějaký a každá jsme nějaká, a to nijak nesouvisí s tím, zda jsme muž či žena. V ideálním případě by mělo být na člověka pohlíženo jako na jedinečnou bytost s jedinečnými vlastnostmi a schopnostmi, nikoli podmíněnými jeho pohlavím. I dnes se v literatuře často setkáváme s názory, že ženy ve veřejných funkcích působí vyrovnaněji, dovádějí své úkoly až do konečného vyřešení, zachovávají klid při sporných rozhodováních, lépe dokáží jednat s...

Analýza vývoje spotřební daně v ČR od roku 1993 do současnosti se zvláštním zřetelem na spotřební daň z minerálních olejů
Choutková, Aneta ; Chmelová, Pavla (vedoucí práce) ; Zeman, Karel (oponent)
Hlavním tématem práce je analýza dvacetiletého vývoje sazby a výnosů ze spotřební daně (SPD) z minerálních olejů v ČR v letech 1993-2012 a analýza vývoje rozpočtového určení výnosů této daně v témže období. Teoretická část řeší daňovou teorii s detailnějším zaměřením na spotřební daň z minerálních olejů. V praktické části práce se zabývám analýzou vývoje právního rámce, který se dotýká řešené daně a významně další úseky práce ovlivňuje. Zejména pak přijetí zákona č. 587/1992 Sb. a č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních pro analýzu vývoje sazby a výnosů SPD z minerálních olejů. Pro analýzu vývoje rozpočtového určení výnosů je stěžejním zákon č. 1/2005 Sb., o rozpočtovém určení výnosů některých daní územním samosprávným celkům a některým státním fondům. Dále se věnuji analýze vztahu mezi výši sazby SPD z minerálních olejů a inkasem z této daně a zjišťuji, že vyšší sazba této daně nevedla vždy k vyšším výnosům. S pomocí analýzy vývoje rozpočtového určení daně se v posledním úseku praktické části snažím zhodnotit adekvátnost současného nastavení a navrhnout určitá kompromisní řešení.

Dopady případné legalizace prostituce na rozpočtové příjmy vybraných obcí v regionu Severozápadních Čech
Lhotská, Veronika ; Poláková, Olga (vedoucí práce) ; Chmelová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dopady případné regulace prostituce na daňové rozpočtové příjmy vybraných obcí. Z analýzy aktuálního Návrhu zákona o regulaci prostituce a Zákona o rozpočtovém určení daní vyplývá, že obce by měly nárok především na podíl z výnosu daně z příjmu. Komparací vypočtených odhadů daňových rozpočtových příjmů mezi jednotlivými obcemi bylo zjištěno, že nejvíce zasažené obce by měly největší přírůstky rozpočtových příjmů. Toto pravidlo by bylo porušeno především velikostí obce, kdy podle Zákona o rozpočtovém určení daní velkým obcím přísluší neproporcionálně větší přírůstek rozpočtových příjmů. Tím dochází k přerozdělení výnosu z daně z příjmu od menších více zasažených obcí k méně zasaženým větším obcím. Odhadnuté daňové rozpočtové příjmy z regulace prostituce by tvořily zanedbatelnou část na celkových příjmech všech zkoumaných obcí.

Podmínky pro založení firmy v České republice ve srovnání s Evropskou unií
Mužíková, Marie ; Petříček, Václav (vedoucí práce) ; Svobodová, Ivana (oponent)
Cílem této diplomové práce je přinést ucelený přehled o podmínkách pro zakládání firem v Evropské unii. Práce definuje základní podnikatelské pojmy a informuje o historickém vývoji podnikatelského prostředí a o podmínkách pro zaloţení firmy na území dnešní Evropské unie. Přináší přehled právních forem podnikání a rozebírá postup zaloţení firmy v České republice, ve vybraných státech EU a v rámci Evropské unie. Dále se věnuje problematice daní a dopadu daňové politiky států na zakládání firem. Práce identifikuje a hodnotí kritéria ovlivňující podmínky pro zaloţení firmy a jejich vývoj v čase. Srovnává výsledky jednotlivých států Evropské unie a na základě zanalyzovaných dat pomáhá rozhodnout, zda a pro jaké typy firem je výhodnější zaloţit firmu v ČR nebo v jiné zemi EU.

Hodnocení efektivnosti investičních pobídek ve filmovém průmyslu
Boroš, Marek ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Daněk, Tomáš (oponent)
Cílem bakalářské práce je hodnocení efektivnosti investičních pobídek ve filmovém průmyslu České republiky. Věnuji se popisu mechanismů a zdrojů financování audiovizuálních děl, především z veřejných zdrojů. Stěžejní část práce se zabývá fungováním a efektivností dotačního Programu podpory filmového průmyslu České republiky, jenž byl spuštěn v roce 2010. Tento program byl zaveden především z důvodu úbytku natáčení zahraničních filmů na území ČR a nabízí se zahraničním i českým filmařům jako výhodný zdroj financování. Dále analyzuji v případové studii pomocí metod hodnocení nákladu a přínosů a metodologie odhadů daňových příjmů, přibližně jaký čistý finanční přínos do veřejných rozpočtů bude mít audiovizuální dílo, které by získalo dotaci a k němuž jsem získal předběžný rozpočet.

Možnosti soukromoprávního vymáhání soutěžního práva v České republice a ve Spolkové republice Německo
Bilinská, Iva ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
Závěr Ochrana hospodářské soutěže je významnou součástí práva Evropské unie i jejích členských států. V kontinentální Evropě byla tato ochrana dosud vykonávána zvláštními správními orgány - soutěžními úřady. Novým institutem v oblasti ochrany hospodářské soutěže je tzv. soukromoprávní vymáhání, které spočívá v uplatnění soukromých nároků vyplývajících z porušení veřejnoprávních soutěžních předpisů. Vedle nároku na zdržení se a porušování soutěžního práva, nároku odstraňovacího a námitky neplatnosti smlouvy, jde především o nárok na náhradu škody způsobené porušením soutěžního práva. Podporu konceptu podpory soukromoprávního vymáhání soutěžního práva vyjadřuje zejména Komise, která také iniciuje debatu a legislativní změny na úrovni členských států. Očekává se, že v brzké době představí formální návrh nové směrnice o žalobách na náhradu škody způsobené porušením antimonopolního práva. Vedle Komise prosazuje soukromoprávní vymáhání i ESD. Soukromé a veřejné prosazování soutěžního práva sledují rozdílné konkrétní cíle, obě metody ovšem tvoří součást systému ochrany hospodářské soutěže a "výsledkem jejich efektivního fungování je podpora soutěžní kultury, odstrašení od páchání protiprávního jednání nebo jeho opakování a posílení morálního závazku dodržování práva u ostatních soutěžitelů"1 . Soukromoprávní...

Zásada spravedlivého trestního procesu v judikatuře Evropského soudu pro lidská práva
Zelinka, Jan ; Gřivna, Tomáš (vedoucí práce) ; Herczeg, Jiří (oponent)
Závěr Zásada spravedlivého procesu ve smyslu Úmluvy se vztahuje nejen na řízení trestní, civilní, ale též řízení přestupkové, daňové (je-li ukládána pokuta, která má trestněprávní charakter) nebo exekuční. Výjimkou nejsou ani některá disciplinární řízení. V souvislosti s trestním právem má nepochybný význam při garantování procesních práv zejména před národními správními orgány, před orgány činnými v trestním řízení, před soudy ústavními. Nejvyšší autoritou, která posuzuje soulad konkrétního rozhodnutí národního orgánu s Úmluvou, je Soud. Ve svých rozsudcích v zásadě pouze vyslovuje, zda Úmluva byla porušena či nikoli. Zároveň může rozhodnout o přiznání spravedlivého zadostiučinění ve prospěch stěžovatele. Přesto však, jak ukazuje judikatura Soud z posledních let, ukládá v některých případech i opatření směřující k přijetí konkrétního opatření. "Judikatura Soudu představuje pro české soudy a státní moc obecně autoritativní výklad ustanovení Úmluvy. Ač se nejedná o závaznost judikatury v pravém smyslu slova, české orgány jsou povinny výklad stanovený orgány Úmluvy při vnitrostátní aplikaci jejích ustanovení respektovat. Respektovat však neznamená povinnost následovat vždy, a již vůbec ne následovat mechanicky: judikaturu Soudu může český soud odlišit, či zdůvodnit, proč není výklad podaný Soudem pro daný...