Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 835 záznamů.  začátekpředchozí811 - 820dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv dopravy na životní prostředí
Soukup, Jiří ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Franěk, Zdeněk (oponent)
Práce zmiňuje nepříznivý vliv dopravy na životní prostředí a postoj dopravní politiky České republiky. Ve své praktické části práce nabízí možnosti řešení stávající situace, se zřejmým důrazem na systém internalizace externích nákladů v dopravě.
City logistika a problémy velkých aglomerací - New York City
Zaoralová, Lenka ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat a zhodnotit podobu city logistiky a dopravní obslužnosti New York City a vymezit základní problémy s ní spojené. Teoretická část se zaměřuje na obecná východiska distribučních procesů, logistických technologií založených na dopravě a koncept city logistiky obecně. V praktické části je potom okomentován stav a trendy v osobní nákladní dopravě, distribuci zboží a skladování v newyorském regionu, největší problémy dopravní obslužnosti aglomerace a strategie jejich řešení. Závěr obsahuje shrnutí a doporučení.
Alternativní paliva v dopravě
Běláčková, Adéla ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Diplomová práce Alternativní paliva v dopravě se zabývá srovnáním alternativních paliv či pohonů oproti klasickým palivům z pohledu ekonomické konkurenceschopnosti a environmentálních přínosů či dopadů. Práce nejprve blíže pojednává o důvodech pro hledání alternativních paliv, kterými jsou především extrémní závislost odvětví dopravy na ropě a emise škodlivých látek. Dále se zaměřuje na jednotlivé druhy alternativních paliv, jejich charakteristiku a legislativní rámec zavádění v EU a ČR, včetně možnosti daňového zvýhodnění či dotačního financování. Environmentální srovnání paliv je omezeno zejména na emise škodlivých látek lokálního a globálního významu z pohledu tzv.Well-to-Wheel analýzy, sledující celý životní cyklus paliva. Praktická část potom přináší srovnání celkových, fixních i variabilních nákladů spojených se zaváděním jednotlivých alternativních paliv v silniční dopravě. Cílem práce je nalezení ekonomicky optimální varianty při zohlednění environmentálních omezení. Práce byla zapsána z podnětu občanského sdružení Krkonošské Metro, které plánuje její výsledky využít jako podklad pro realizaci konkrétního projektu v železniční dopravě.
Vliv vývoje automobilového průmyslu na poskytovatele logistických služeb ve středním a dlouhém období
Volfíková, Julie ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Drábek, Dušan (oponent)
Diplomová práce zkoumá vývoj automobilového průmyslu a jeho dopady na poskytovatele logistických služeb a odhaduje trendy budoucího vývoje.
Podnikání v silniční dopravě
Malá, Vladislava ; Eisler, Jan (vedoucí práce) ; Kunst, Jaromír (oponent)
Dopravou rozumíme pohyb dopravního prostředu po dopravní cestě. Výsledkem dopravního procesu je přeprava, která tvoří užitečný efekt (produkt) dopravy. Individuální potřeby a zájmy jednotlivých dopravců se na přepravním trhu prosazují ve dvojím významu. Jednak jde o střetávání nabídky mezi jednotlivými dopravci uvnitř daného druhu dopravy, jednak střetávání nabídky dopravců různých druhů dopravy s poptávkou. Doprava je součástí infrastrukturních národohospodářských odvětví, která zajišťují předpoklady pro rozvoj ekonomiky. Podnikání v dopravě se řídí živnostenským zákonem a zákony upravujícími podnikání v jednotlivých druzích dopravy. Provozně ekonomický proces v dopravě má svá specifika. Založení podniku má svá rizika.
Tvorba strategického a operativního plánu nově vstupujících domácích investorů na mezinárodní trh
Urbanová, Kateřina ; Spálenka, Daniel (vedoucí práce) ; Baďura, Peter (oponent)
Diplomová práce byla věnována problematice vstupu českého investora na německý trh. Investor se specializuje na poskytování dopravních služeb zákazníkům především z řad potravinářských firem. Cílem práce bylo pomocí analýzy domácího investora a daného trhu zvážit rizika vstupu a doporučit následné kroky.
DOPRAVNÍ SÍŤ MĚSTA JEREVAN
Malchasjanová, Lusine ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Hlavními podklady pro vypracování této práce posloužili hlavně originální materiály z Ministerstva dopravy a spojů Arménie, které však nevyjadřují situaci až do dnešního dne. Práce analyzuje dopravní síť Jerevanu. Podrobeny jsou veškeré existující dopravní prostředky hlavního města. Dále je sledován způsob kombinace rozlišných způsobu jízdného v rámci jednoho města. Práce zmíňuje také neexistenci unifikovaného jízdného. Vystihuje specifika, která jsou pro středoevropský prostor velmi neobvyklá.
Problém velkých měst s automobilovou dopravou.
Batela, Štěpán ; Minárik, Pavol (vedoucí práce)
V mé práci se zabývám problémem velkých měst s automobilovou dopravou, v podobě negativních extrnalit, a jeho možným řešením formou zavedení mýtného.V teoretické části popisuji teorii externalit a uvádím dva nejrozšířenější názory na řešení problematiky extrnalit, které pochází od A.C.Pigoua a R.H.Coase.V analytické části jsem se zaměřil na města, kde už systém mýtného funguje zejména na Londýn a Stockholm.dále se podrobněji zabývám dopravní situací v Praze a možnou podobou mýtného. Výsledkem mé práce je zjištění, že mýtné má na dopravu ve městech pozitivní dopad.
Rozvoj cyklistické dopravy v kolínské aglomeraci
Králová, Simona Bc. ; Král, Pavel (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Centra měst jsou přeplněna automobily, je tedy nutné prosazovat šetrné druhy dopravy, jako je například cyklodoprava. V teoretické části je popsáno fungování veřejného sektoru, přiblížena problematika veřejných statků a veřejných zakázek. Jsou zde přiblíženy cíle Národní strategie cyklistické dopravy a nástroje BYPAD+ na podporu cyklodopravy ve městech. Dále jsou popsány vlivy a přínosy tohoto druhu alternativní dopravy a možnosti financování. Cílem diplomové práce je analýza stávajícího stavu cyklistické dopravy v Kolíně a jeho okolí, stanovení hlavních priorit a dílčích cílů strategie cyklistické dopravy a návrh vývojového programu, který by umožnil zhodnotit politiku cyklodopravy v tomto městě a přinést návrhy na zlepšení této politiky do budoucna.
Modelová podpora řízení systému městské hromadné dopravy v Praze
Farmačková, Taťána ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Prudký, Lukáš (oponent)
Modelování městských dopravních systémů je v současné době nemyslitelné bez adekvátní automatizované podpory. Cílem textu je objasnit význam modelování a simulace v dopravě, resp. při plánování, řízení a optimalizaci dopravních procesů v těchto systémech probíhajících, dále pak představit některé organizace, které se v Praze v současné době modelováním dopravy zabývají a především pak některé konkrétní podpůrné softwarové modelovací nástroje (PTV Vision, Emme3, OmniTRANS aj.), které se zde za tímto účelem využívají. Dále jsou v textu uvedeny některé další prostředky možného zkvalitnění v součastnosti neoptimálně fungujícího systému pražské dopravy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 835 záznamů.   začátekpředchozí811 - 820dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.