|
Využití cenové diskriminace na mezinárodních trzích
Rosická, Markéta ; Oklešťková, Sára (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na cenovou diskriminaci vybrané společnosti působící v mezinárodním prostředí. Práce je rozdělena na tři hlavní části. Teoretická část práce popíše klíčové pojmy a charakteristiky nutné k pochopení problematiky související s tématem diplomové práce. Analytická část práce je zaměřená na popis aktuálního stavu společnosti na vybraných zahraničních trzích. V návrhové části práce byla využita metoda vícenásobné regresní analýzy a dále jsou také předloženy možné návrhy a doporučení na cenovou diskriminaci na jednotlivé zahraniční trhy s ohledem na kupní sílu jednotlivých zemí.
|
|
Využití cenové diskriminace produktu na mezinárodních trzích
Tempír, Stanislav ; Pavláková Dočekalová, Marie (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření konkrétních doporučení v oblasti cenové diskriminace pro společnost působící na mezinárodních trzích. Tato doporučení jsou podložena výpočty parity kupní síly, cenové elasticity poptávky a analýzami primárních i sekundárních dat z prostředí evropských trhů. Práce je strukturovaná do třech hlavních částí, přičemž první se zabývá teoretickými východisky, druhá společností a vybranými trhy a poslední část je věnována samotným doporučením.
|
| |
|
Využití cenové diskriminace produktu na mezinárodním trhu
Sedláček, Martin ; Zinecker, Marek (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je navrhnout a aplikovat efektivní způsob cenové diskriminace online vzdělávacích kurzů na trzích České republiky, Německa a Polska. Tyto návrhy autor práce opírá o výpočty parity kupní síly, cenové hladiny a o analýzu místních trhů vybraných zemí. Dále bude prověřena souvislost hrubého domácího produktu na obyvatele ve standardu kupní síly a dalších makroekonomických ukazatelů – inflace a nezaměstnanosti. Na základě získaných výsledků budou navrhnuty možné způsoby cenové diskriminace.
|
|
Cenová diskriminace na mezinárodních trzích
Kharkivska, Margaryta ; Oulehla, Jiří (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na vysvětlení tvorby cen a problematiky cenové diskriminace. Nejdříve se práce věnuje vysvětlení teoretických východisek pro lepší pochopení dané problematiky. Zabývá se chováním spotřebitele, elasticitou poptávky a tvorby cen na mezinárodních trzích. Dále se práce podrobněji zaměřuje na ekonomickou podstatu cenové diskriminace a její druhy. V praktické části tato diplomová práce obsahuje příklady konkrétních cenových diskriminaci vybraných výrobků. Na základě získaných informací následně nabízí návrhy a doporučení.
|
| |
| |
|
Využití cenové diskriminace na mezinárodních trzích
Rosická, Markéta ; Oklešťková, Sára (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na cenovou diskriminaci vybrané společnosti působící v mezinárodním prostředí. Práce je rozdělena na tři hlavní části. Teoretická část práce popíše klíčové pojmy a charakteristiky nutné k pochopení problematiky související s tématem diplomové práce. Analytická část práce je zaměřená na popis aktuálního stavu společnosti na vybraných zahraničních trzích. V návrhové části práce byla využita metoda vícenásobné regresní analýzy a dále jsou také předloženy možné návrhy a doporučení na cenovou diskriminaci na jednotlivé zahraniční trhy s ohledem na kupní sílu jednotlivých zemí.
|
|
Cenová strategie firmy pod vlivem rozvoje digitálních technologií
Jančíková, Kateřina
Článek popisuje vliv digitálních technologií a jejich využití v cenových strategiích firem. Jejich rozvojem došlo ke změnám v cenových strategiích především v sektoru služeb. Technologie umožnily zavedení dynamické ceny, která výrazně zvýšila obrat leteckých společností. Prostřednictvím digitálních technologií můžeme získat široké spektrum informací o klientech a díky tomu přizpůsobit cenu konkrétnímu zákazníkovi. Budoucnost využití digitálních technologií je pak ve výrobních podnicích. Personalizace produktu na základě mnoha dostupných informací o zákaznících, proměna produktu téměř ve službu a využití digitálních technologií přispěje výrazně ke změně cenových strategií ve výrobních podnicích. Článek vychází ze zdrojů sekundárního výzkumu (rešerše literatury). Cíl článku: Cílem článku je prozkoumat vliv digitálních technologií na změnu cenových strategií. Jejich exponenciální rozvoj umožňuje podnikům efektivněji nastavit ceny pro zákazníky, a to díky většímu objemu informací, které o zákaznících firma díky digitálním technologiím zjistí. Prvním průkopníkemvyužití technologií v rámci cenotvorby jsou letecké společnosti, které dnes přizpůsobují cenu konkrétnímu zákazníkovi. Dílčími cíli je pak prozkoumat, jak v budoucnu budou digitální technologie ovlivňovat podniky a jejich cenové strategie.
|
|
Trojí pohled na zákaznické věrnostní programy
Kuš, Martin ; Koubek, Ivo (vedoucí práce) ; Lopušník, Ondřej (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut ekonomických studií Martin Kuš Trojí pohled na zákaznické věrnostní programy Bakalářská práce Praha 2011 Abstrakt Tato bakalářská práce popisuje mechanismus zákaznických věrnostních programů z několika perspektiv. Práce si vytyčuje několik hlavních cílů. Prvním cílem je seznámit čtenáře s problematikou věrnostních programů v kontextu marketingové praxe. Dalším cílem je popsat dopad věrnostních programů na firmy a jejich zákazníky pomocí mikroekonomické teorie. Třetím cílem je porovnat závěry teoretických modelů s výsledky relevantních empirických analýz. Posledním cílem je představit věrnostní programy z experimentálního úhlu pohledu - jako problém principála a agenta - a vyvodit závěry z celé práce.
|