Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,623 záznamů.  začátekpředchozí7614 - 7623  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.70 vteřin. 

Výtvarné umělkyně v 19. století v Čechách
Šámal, Petr ; Bydžovská, Lenka (oponent) ; Prahl, Roman (vedoucí práce)
Jadro diplomove prace se samostatne zabYva dvema Uzce souvisejicimi tematy, ktere se vztahuji k vy-chodiskfun, podminkam a charakteru tvorby - problematikou umeleckeho skoleni a umeleckeho uplatneni. Kapitola 0 pnjeti zenskeho umeni ve vy-tvame kritice pak ukazuje, jake byly zaIdadni dobove postoje k Cinnosti umelkyii; ty se take do jiste miry jejich tvorbu ovlivnovaly. VYtvame umeni zen ve sledovane dobe je mOZne rozclenit na tn hlavni proudy, podle pusobnosti a puvodu jeho predstavitelek: na tvorbu slechticen, neurozenych diletantek a profesiomilnich umelkyii. Uplatneni umelecke Cinnosti slechticen nebylo vzdy omezeno hranicemi soukrome zaliby. Mezi slechtou se vyskytovaly i zeny s verejnymi ambicemi. Slechticny byly take jedny z prvnich zen, ktere se uplatnily ve vy-stavnim zivote. V o sobnosti Jenny Salmove se urozena umelkyne stala prvnim vaZnYm predmetem vy-tvame kritiky mezi zenarni. Zastoupeni urozenych zen ve verejne sfere, ktere muzeme sledovat i v dalSich formach, se tak stalo jednim ze zpusobu, kterYm se zenske umeni uvadelo do povedomi. Svou roli v tomto ohledu sehrcily i neurozene diletantky, ktere vy-jimecne prezentovaly svou praci na verejnosti. Tyto zeny se vedle slechticen ucastnily pocatkU praiskeho vy-stavniho zivota a zastupovaly tak postupne se prosazujici zenske umeni. Pokud byla...

Orientální tanec v kontextu zdraví ženy
PROSSEROVÁ, Vladimíra
Tato práce se zabývávlivem orientálního tance na zdraví ženy. V teoretické části jepopsána historiebřišního tance - kde a za jakým účelem vlastně vznikl, jak v posledních dvou stoletích překonával zpočátkuodmítavý až pohoršující postoj společnosti a jakou roli hraje či může sehrát v životě každé ženy dnes.Práce dále vystihuje jeho specifické odlišnosti od obvyklých druhů jiných tělesných aktivit včetněvšech jeho zdravotních dopadů.Praktická částobsahuje analýzu a vyhodnocení dotazníkovéhošetřeníu82 tančících respondentekvšech věkových skupin v náhodně vybraných studiích zabývající se výukou orientálního tance. Cílem práce bylo zjistitvliv břišního tancena všechny oblasti zdraví ženy. Výzkumpřineslodpovědi na otázky, jakým způsobem ovlivnil život tanečnic, v čem pociťují jeho klady, kde spatřují jeho nedostatky. Respondentky se shodly v přínosu orientální tance nejen v oblasti zdraví fyzického, ale zejména psychického, sociálního i spirituálního.Orientální tanec se jim nemalou měroukladně promítl do jejich současného běžného života.

Vzdělávání dospělých ve skautingu
Kaderová, Kateřina ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalarska prace se zabyva problematikou vzdelavani dospelych v organizaci Junak - svaz skaum a skautek CR v kontextu zakonnych uprav pro pracovniky s detmi a mladezL Krome rozboru eeskYch pravnfch uprav se zmmuje i 0 situaci v Evrope. V Ceske republice neexistuje komplexni zakon upravujicf oblast NNO pracujicfch s detmi a mladezi, ale pouze dUei zavazky. NNO maji moznost nechat si sve vzdelavacf kurzy akreditovat, pokud spliiuji statem stanovene podminky, eehoz Junak vyuziva. Evropa klade duraz na kvalitu neformaIniho vzdelavani, jejimz zajistenim se zabyva projekt organizace Youth Forum Jeunesse. Junak - svaz skautu a skautek CR rna vlastni nekolikastupiiory system vzdelavani svYch dospelych elenu. Jednotlive kvalifikace odpovidaji pozicfm, ktere zastavaji dobrovolnfci. Postupne se prosazuje koncept kompetenci, ktery se sna.zi pro kaZdou pozici stanovit vsechny malosti, dovednosti a postoje, ktere jsou nutne pro jeji uspesne vykonavanL Krome toho se Junak musi vyporadat s radou problemu a otazek, ktere vyvstavaji okolo jeho kurzli i kvalifikacL Junak porada i rome nekvalifikaeni akce, vetSiho ei mensiho rozsahu.

Assia Djebar: skrytý pohled, tlumený hlas. Obraz ženy v ženské intimní próze Maghrebu
Janišová, Miluše ; Pohorský, Aleš (oponent) ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce)
Postavení žen v muslimské společnosti je v současné době velmi diskutovanou otázkou. V souvislosti s událostmi na Blízkém východě, a nejen tam, se stále více otevírá a přetřásá při nejrůznějších příležitostech. Běžnému příslušníku euroamerické kultury je problém vcelku jasný - muslimské ženy jsou utiskované, šikanované a ponižované. Stává se dokonce, že pozice žen v muslimských společnostech slouží jako prostředek k odsouzení islámu jako takového. Má práce by v žádném případě neměla mít sociologický charakter, není mou ambicí islám a postoj muslimů k ženám soudit, k tomu mi chybí vzdělání, zkušenosti i osobní znalost prostředí. Na prvopočátku mého bádání stála otázka: Může existovat literární autobiografie v kultuře, která zapovídá člověku zobrazovat, mluvit o sobě a používat 1. osobu singuláru? A v případě, že ano, pak tedy za jakých podmínek? Po přečtení několika knih se můj obzor částečně rozšířil a poznatky nabyté z této četby mě vedly k rozhodnutí omezit své zkoumání pouze na ženskou část literární tvorby Maghrebu. Maghrebská literatura psaná ženami je ve srovnání s evropskou produkcí velmi mladá, datuje se teprve od konce 40. let 20. století. S tím je spojen fakt, že je také velmi málo zpracovaná. U nás je dostupná pouze publika Jeana Dejeuxe La littérature féminine de la langue fram;aise au Maghreb z...

Autoportrét v českém barokním malířství
Kacetlová, Miroslava ; Horyna, Martin (oponent) ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce)
Autoportrét má v malířství mimořádné postavení, protože poskytuje nenahraditelnou představu o svém tvůrci. Ve výtvarném umění je něčím podobným, čím je autobiografie v literatuře. V malířském autoportrétu se nevypráví, ale spíš shrnuje nebo zachycuje okamžitý stav osobnosti. Autoportrét vyjadřuje vztah umělce k vlastní osobě, ke světu a ke společnosti. Je dokumentem fYzické podoby a duševního obsahu jako každý portrét vůbec. Můžeme z něj vyčíst stavovské sebevědomí umělce, rozpoznat jeho osobní skromnost či ješitnost, jeho radost z vlastní tváře, netečnost či humorný postoj k sobě samému. Jsou tu zachyceny zpovědi a sliby, přání, poznání i zklamání. Na stránkách této práce si čtenář bude moci přečíst pojednání o autoportrétní tvorbě českých barokních malířů. Do pojmu "český malíř" jsem zařadila i ty malíře, kteří se sice na českém území nenarodili, nicméně jejich tvorba je z části s naším prostředím spojena a tudíž je zařaditelná do kontextu barokní tvorby v Čechách a na Moravě, a také ty, kteří se na našem území narodili, ale téměř celý život tvořili v jiných zemích. Proto se mnohdy při výkladu některých vlastních podobizen dostaneme na území našich středoevropských sousedů. Příslušnost umělců a jejich děl k národnímu celku nelze v podmínkách feudálně uspořádané společnosti posuzovat z téhož hlediska jako...

Umění ve veřejném prostoru. "Mural art" Pasty Onera.
Němečková, Gabriela ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Práce se zabývá uměním ve veřejném prostoru a snaží se poukázat na to, jak je veřejný prostor uměním proměňován, jaké jsou funkce takového umění a jak se mění interpretační postoje diváka ve srovnání s percepcí umění v galerii. Teoretickým zakotvením práce jsou přístupy R. Sennetta a K. Lynche. Druhou část práce tvoří případová studie, jejímž předmětem je analýza velkoplošných obrazů Pasty Onera, namalovaných na zdech ve veřejném prostoru. V rámci analýzy budou sledovány výrazné prvky jeho tvorby, důraz bude kladen také na interakci díla s konkrétním prostředím, do kterého je zasazeno. Klíčová slova Veřejný prostor, umění, Pasta Oner, mural art

Autostylizace v díle Ludvíka Vaculíka
Stejskalová, Klára ; Janoušek, Pavel (vedoucí práce) ; Brožová, Věra (oponent)
Cílem této práce je interpretovat způsoby autostylizace v díle Ludvíka Vaculíka. Teoretická část se zabývá problémem: 1. stylizace a autostylizace, způsobu transformace životního materiálu v umělecké dílo; 2. autora, autorského subjektu a budování sebemýtu; 3. autenticity v literatuře a možnosti autenticity v deníkové literatuře. Na základě Vaculíkova literárního, ne publicistického, díla jsem se pokusila odhalit princip jeho autostylizace. Charakterizovala jsem postavu "Vaculíka" - autorského subjektu, postavy, která tematicky odkazuje k samotnému autorovi, jako jedinou postavu, kterou Ludvík Vaculík vystavěl pomocí svého díla, a tak i vystavěl svůj obraz (mýtus) v očích čtenáře. Snažila jsem se postihnout základní postoje a role, které jsou pro postavu "Vaculíka" typické. Tyto postoje a role se v různých obměnách vyskytují v celém jeho díle, a proto lze dobře zkoumat jejich shody, vývoj, změny i rozdíly. Mezi typické postoje jsem zařadila individualismus, subjektivismus, upřímnost, k typickým rolím patří kritik, moralista, pozorovatel, partner, milenec, manžel. Dále se zabývám jeho vztahem k řádu, společnosti, ženám, sexu, sobě samému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Podpora žen po rodičovské dovolené na trhu práce ČR a EU
Němečková, Kateřina ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Vondrušková, Barbora (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi, které mají ženy při slaďování rodiného a profesního života. Zaměřuje se na podporu žen po rodičovské dovolené na trhu práce. Jde o státní podporu v oblasti pracovněprávních vztahů, zajišťování služby péče o děti a finanční podporu pro rodiče malých dětí, dále pak podporu ze strany zaměstnavatelů v podobě umožnění práce na alternativní pracovní úvazky. A zmiňuje také roli neziskových organizací poskytujících vzdělávací programy pro ženy. Srovnává fungování této podpory v České republice a v ostatních členských státech Evropské unie. Součástí práce je i vyhodnocení dotazníkového šetření, které ukazuje postoj českých rodičů k této problematice.

Možnosti marketingové orientace Prague International Marathon, spol. s r.o.
Hanyšová, Jana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Plešr, Michal (oponent)
První kapitoly práce (teoretické) vysvětlují pojmy jako sportovní marketing, event marketing a partnerství ve sportu. Dále analyzují postoj lidí ke sportu a jejich životní styl. Diplomová práce samotná následně hodnotí dosavadní marketingové počínání společnosti Prague International Marathon, spol. s r.o. (PIM) a veškerou marketingovou orientaci zaměřenou na zákazníky ? běžce, diváky a partnery. Poukazuje, jaké nástroje společnost používá směrem k široké veřejnosti na území hlavního města, na celém území České republiky a za hranicemi státu. Dále charakterizuje komunikaci se stávajícími partnery, co jim partnerství s PIM přináší a jaké jsou jeho výhody, popř. úskalí, jaké jsou přednosti, popř. nedostatky v oblasti této komunikace. V neposlední řadě zkoumá kompletní povědomí o sportovních a kulturních akcích společnosti PIM a efektivnost použitých komunikačních nástrojů v porovnání s mediální odezvou na akce organizované PIM. Závěrem jsou uvedena marketingová doporučení diplomantky.

Reflexe moskevských procesů v československém tisku
Müller, Jiří ; Pullmann, Michal (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá reflexí moskevských procesů druhé poloviny 30. let v československém tisku. Mapuje politické spektrum z hlediska nejvýznamnějších politických proudů v ČSR v 2. pol. 30. let. 20. stol. Vedle kvalitativní analýzy je v menší míře využita i analýza kvantitativní, která reflektuje zájem českého (československého) tisku o dané téma. Práce se opírá o reprezentativní výběr periodik stranického tisku tehdejší doby. Cílem práce je přinést ucelený souhrn postojů k moskevským procesům na stránkách českého (československého) tisku. Zájem práce je namířen především na otázky, jak byly procesy vnímány, co na nich bylo kritizováno, jak byl vnímán SSSR a Stalin na pozadí procesů, jaké rozpory díky nim mohly nastat ve vnímání SSSR českou společností, jak se mohly postoje redakcí měnit v průběhu všech čtyř zkoumaných procesů a především práci budou zajímat odlišná stanoviska různých sociálních skupin a politických proudů. KLÍČOVÁ SLOVA: moskevské procesy, velký teror, československý tisk, sovětsko- československé spojenectví