Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kombinované struktury v optickém vlákně
Klvaňa, Jakub ; Čučka, Milan (oponent) ; Urban, František (vedoucí práce)
Cílem této siplomové práce je seznámení se s problematikou optických vláken a5 mož- nostmi vytváření funkčních optických struktur v optických vláknech. První část se zamě- řuje na samotná optická vlákna a jejich vlastnosti. Další kapitola se zabývá samotnými funkčními strukturami a jejich výrobou další část je věnována rozboru vzájemné kombi- nace těchto funkčních struktur a jejich možným aplikacím v senzorice. Následně je v práci navržena vlastní kombinovaná struktura, která je posléze vyrobena, změřena a vyhodno- cena pro možné využití v senzorice
Nadaní a talentovaní v přírodovědném vzdělávání a realita školní praxe.
Pánek, Lukáš ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Sásiková, Kamila (oponent)
Diplomová práce se zabývá výskytem přírodovědně nadaných žáků na českých školách. Nadání člověka zásadně ovlivňuje nejenom jeho život, ale i život ostatních lidí. Tito nadaní a talentovaní lidé se stávají zpravidla předními vědci a badateli a během své profesní kariéry významným způsobem mohou ovlivnit i společenské dění. Učitelé a škola jsou po rodině nejdůležitějším článkem ovlivňujícím další rozvoj dítěte. Proto právě učitelé by měli vědět, jaké specifické vzdělávací požadavky nadaní žáci mají. K tomu je třeba zjištění stavu informovanosti učitelů. V teoretické části diplomové práce bylo hlavním cílem zpracovat literární přehled - tedy teoretická východiska nadání, výskyt nadaných žáků na školách nejen v ČR, ale i v zahraničí, práce s nadanými žáky na školách v zahraničí, vzdělávací instituce a spolky pracující s nadanými dětmi. V praktické části diplomové práce bylo vytyčeno několik cílů: vytvořit a distribuovat dotazník učitelům přírodovědných předmětů za účelem zjistit informovanost řadového českého učitele o pojmu nadání a talent. Zda učitelé dokážou identifikovat nadaného žáka ve třídě, jaké formy práce s nadaným žákem využívají, a dále tento dotazník vyhodnotit. Návrhy a náměty pro práci s touto specifickou cílovou skupinou rámcově zpracovat v manuálu pro učitele.
Silver Amalgam Electrodes in Electroanalysis of Selected Agrochemicals
Daňhel, Aleš ; Barek, Jiří (vedoucí práce) ; Vytřas, Karel (oponent) ; Ludvík, Jiří (oponent)
4 ABSTRAKT Tato disertační práce se zabývá vývojem a testováním nových netoxických elektrodových materiál , detekčních uspo ádání a analytických metod následn využitých pro stanovení vybraných agrochemikálií. Byly vyvinuty nové druhy pracovních elektrod, jedna využívající st íbrnou pevou amalgamamovou pastu s organickou pastovací kapalinou (AgSA-PE), a druhá krystal st íbrného amalgamu (CAgAE). Bylo studováno jejich elektrochemické chování ve vodném prost edí a následn byly použity pro voltametrické stanovení rozší eného a toxického polutantu životního prost edí, 4- nitrofenolu (4-NP). Tento analyt byl stanoven pomocí diferenční pulsní voltametrie na AgSA-PE s limitem detekce (LD) 1 mol lí1 a pomocí CAgAE s LD 0.4 mol lí1 . V obou p ípadech bylo m eno v 0.2 mol lí1 acetátovém pufru pH 4.8. Pokusy o snížení LD využitím adsorpční rozpoušt cí voltametrie nebyly ani v jednom p ípad úsp šné. Krystalický st íbrný amalgam byl rovn ž úsp šn použit pro konstrukci mikrocylindrické pr tokové cely pro amperometrické stanovení sm si nitrofenol pomocí HPLC s elektrochemickou detekci (HPLC-ED). Ob vyvinuté elektrody, AgSA-PE i CAgAE, mohou být použity jako vhodné alternativy k toxickým rtu ovým elektrodám a CAgAE se nabízí jako slibný materiál pracovních elektrod v pr tokových systémech. Dále byla vyvinuta metoda p ípravy...
Výuka žáků se specifickými poruchami učení se zaměřením na přírodovědné předměty na středních školách
Lidová, Lenka ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Kortová, Veronika (oponent)
Specifické poruchy učení (SPU) jsou v dnešní době neustále diskutovaným tématem, které je stále více aktuální i na středních školách. Vzhledem k obtížím žáků s poruchami učení, je potřeba jim ve škole podat pomocnou ruku. Žáci se SPU nejsou hloupí, potřebují jen trochu jiný přístup ve výuce než ostatní. Tato práce pojednává převážně právě o tom, jak přistupují k výuce žáků se SPU učitelé různých škol a jaké jsou v této problematice rozdíly mezi různými státy. Protože moje učitelská aprobace je kombinace biologie a chemie, je práce zaměřena na přírodovědné předměty a na učitele těchto předmětů. Cílem diplomové práce je také navrhnout základní postupy práce se žáky se SPU pro středoškolské učitele přírodovědných předmětů s konkrétními typy na přizpůsobení výuky. Aby mohla práce diskutovat přístupy k žákům se SPU ve výuce, bylo nutné nejdříve zpracovat přehled SPU. K dosažení cílů byla použita literární rešerše, dotazníkové šetření a rozhovory s učiteli i žáky. Teoretická část práce shrnuje základní informace o jednotlivých poruchách učení, možnosti přístupu k SPU v přírodovědných předmětech, postoje učitelů a spolužáků k SPU v různých státech a přístupy k integraci žáků se SPU v různých státech. V praktické části bylo úkolem zjistit tyto přístupy a postoje v České republice. Zjistili jsme, že...
Silver amalgam electrodes in electroanalysis of selected agrochemicals
Daňhel, Aleš
Tato disertační práce se zabývá vývojem a testováním nových netoxických elektrodových materiálů, detekčních uspořádání a analytických metod následně využitých pro stanovení vybraných agrochemikálií. Byly vyvinuty nové druhy pracovních elektrod, jedna využívající stříbrnou pevou amalgamamovou pastu s organickou pastovací kapalinou (AgSA-PE), a druhá krystal stříbrného amalgamu (CAgAE). Bylo studováno jejich elektrochemické chování ve vodném prostředí a následně byly použity pro voltametrické stanovení rozšířeného a toxického polutantu životního prostředí, 4-nitrofenolu (4-NP). Tento analyt byl stanoven pomocí diferenční pulsní voltametrie na AgSA-PE s limitem detekce (LD) 1 μmol l−1 a pomocí CAgAE s LD 0.4 μmol l−1 . V obou případech bylo měřeno v 0.2 mol l−1 acetátovém pufru pH 4.8. Pokusy o snížení LD využitím adsorpční rozpouštěcí voltametrie nebyly ani v jednom případě úspěšné. Krystalický stříbrný amalgam byl rovněž úspěšně použit pro konstrukci mikrocylindrické průtokové cely pro amperometrické stanovení směsi nitrofenolů pomocí HPLC s elektrochemickou detekci (HPLC-ED). Obě vyvinuté elektrody, AgSA-PE i CAgAE, mohou být použity jako vhodné alternativy k toxickým rtuťovým elektrodám a CAgAE se nabízí jako slibný materiál pracovních elektrod v průtokových systémech. Dále byla vyvinuta metoda...
Genetické aspekty Crohnovy choroby
Hradský, Ondřej ; Cinek, Ondřej (vedoucí práce) ; Petřek, Martin (oponent) ; Hubáček, Jaroslav (oponent)
J..mosmmkmý "'I/hm ,'ld/in4 u c"""""",, choroby (CO) byla nalez""" asoc:ia"" s II""Y 1/002, ATG/5I.! , IL2JR, Ioluoem 1005 a dali...; gen)' LOoahuji<"'; <10 In....."i <><IpovMi jed"'"e f re"-ence ~~ jednoouU.otidovýd1 poIymorfiomol (SN P) Olejně jaOo silo aooe"",e varian1 .., me.zi popu\a<:emi liL ŮIoIIa Iol...u IB05 genu C1t.M pii vzniku CO _~ z.1im _tečně oo,aw.... U _ientu s CO <IiaQnos1ikonnýe~ jak v dospělém tal; dět>.\ém věk u jsme vyieo';Ii vanO<l!)' vgenech 101002, ATGI6LI, IL23R, TNFA, PTPIYl2. ehromozom,u,i _ 180' . C1tA4. Mez; 469 oepiibuzn~ pa-''''' s CO 470 ~ootrolam; jsme p<lfOmiiVM lrek""""e olel o~. Nejs.tnójii uocia<i s CO jsme nalezli ve " ech variantá<l1 v genJ "002 ~onó d~. """""omi na 101<..... IB05 (IGR2003b_ ', ~596(75). O něco oIobii _mjsme nalezli s variantami v genech IL23R o ATGI6LI. Nenalezli jsme fádnoo """"ia", mezi CO _tou p.R620W v genJ PTPN22. van"""'" g.231l8G>A v ll<"" TNFA Ukázal jsme vysokou frek""",,; m_i ~ HKl7" v III'fHJ 101002 v ieN;; popuIm. jeji ~ Vliv na YH: v dobti diac}nÓZy iWo ileáini Iormy """"""",j. NltŠe pni"" lak'; po<vrdM dolle~ 101<..." IB05 pii vzniI<u CO. Nově jsme ukiz.ali, te za asoe"<i "eIého lol..... mohou býI zodpo\tédoé dvě na sobě nezá.....1é va"ianly. Oel"orlni IoI<Ior jednoho z I>apIoIypÓ CTU4 b)i pa!mj po _tft oci dle _oo.i<h voriont...
Výuka cizího jazyka u dětí se specifickou poruchou učení
Teriaki, Jana ; Poláčková, Věra (oponent) ; Kremličková, Marta (vedoucí práce)
Diplomová práce je primárně zaměřena na výuku cizího jazyka u dětí s diagnostikovanou SPU (specifické poruchy učení). Popisuje zásady, metody a úskalí výuky a uvádí příklady využitelné v praxi. V druhém pláně se práce také zaměřuje na etiologie a projevy SPU, popisuje obtíže dyslexie, dysgrafie, dysortografie, způsoby diagnostiky, nastiňuje možnou nápravu těchto poruch a jejich kompenzace. Zaměřuje se při tom na výuku anglického jazyka a popisuje software, který hravou formou pomáhá žákům s SPU v osvojení cizího jazyka. Práce se zabývá také žákem s diagnostikovanou SPU ve vztahu ke školnímu prostředí. Její součástí je také empirický výzkum se základní hypotézou nedostatečného povědomí širší veřejnosti o poruše, prezentací základních informačních pilířů na letáku (příloha č. 1) a přílohovém CD s letákem (příloha č.2). Jak leták, tak i CD si kladou za cíl popularizovat téma a zvyšovat všeobecné povědomí o těchto poruchách.
Formování a rozpad domácností z dat SLDB a VŠPS se zaměřením na osoby ve věku 20-49 let
Nývlt, Ondřej ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce) ; Bartoňová, Dagmar (oponent) ; Kalibová, Květa (oponent)
Uvod Tato pnice si klade za cí| popsat proces formování a rozpadu domácnosí v České republice na začátku nového tisíciletíse zaměřcnínr na osoby re včku20-49 |et' Jednoznačná dcfinicc <ltlnrácnoýi srovnatcIná s obccnčptluŽír,irnýnli tlcfirriccnri sc s1livii ziikladnínr přcdpok|adcnr pro uchopcní tohoto tónlatu. Dá|c jc nczbynó pokusit sc strukturovat donrácnosi na zák|adě jiŽ v denrografii vyčlcněných jednotIiv.ých typů domácností. Domácnos1 muŽe bý definována různě, sudium domácnosí není čisědemografickýn tématenr, nebot'donrácnosi molrou vývářct ce|ek vc snyslu sociálním čiekonomickóm. Demografické poznání domácno$í směřuje k pochopení základních rodinných vazeb mezi jednot|iv'jnti členy domácnosti. Vymezení jednotliv,ých typů donrácnosí na záHadě těclrto rodinných vazeb určujepnívě dernografický aspek poznání domácnosí. Utváření rodinných vazcb jc dáno narozcním, dospívánírn v rodině, osamoýatněním sc' na|ézáním partnera, rozpadcm partnerslví, íánrutínr, čiúlnrtírn.IŤoccs formování a rozpadu domácnoýí ncIzc prottl z'a|oŽit pouz'c na zák|adních t|cnlografických proccscch. |JzavÍenísňatku ncnlusí bý přínro spojcno sc za|oŽcnínl partncrskó <lonrácnoŠi a naopak rozv<ld nctnusí znanlcnat rozpad <lonrácnoÝi. Z opačnépoz'icc z'a|oŽ'ení spo|cčnó dontácnoýi partncry ča$opřcdchází sňatku a rozpad donrácnosti...
Entrainment of the circadian clock within the rat suprachiasmatic nukleus during fetal and early postnatal development
El-Hennamy Essam, Rehab ; Sumová, Alena (vedoucí práce) ; Novotná, Růžena (oponent) ; Mourek, Jindřich (oponent)
All mammals exhibit daily rhythms which persist in non-periodic environment with a period close to 24h. These rhythms are entrained to the 24h day mostly by the light-dark cycle. These circadian rhythms are controlled by a clock (pacemaker) located in the suprachiasmatic nuclei (SCN) of the hypothalamus. In the rat, the circadian clock within the SCN develops gradually from prenatal to postnatal period and is supposed to be synchronized mainly by maternal signals. However, the rat SCN is sensitive to light immediately after birth. The aim of the present work was to investigate the mechanism of entrainment of the circadian clock within the rat SCN during fetal and early postnatal development. The specific questions were whether and when the immature fetal and neonatal molecular SCN clocks can be reset by maternal cues, and whether and when the external light-dark cycle (LD) can affect the developing circadian rhythms. The role of light-dark cycle in the development of the photoperiodic entrainment during early postnatal period was also examined. Experiment no. (1): Pregnant rats were maintained under a light - dark regime with 12 h of light and 12 h of darkness (LD12:12). At gestational day 20 (E20), the fetuses were sampled throughout the day under either LD12:12 or constant darkness (DD). The...
Využití bórem dopované diamantové filmové elektrody k voltametrické a ampérometrické detekci aminobifenylů
Maixnerová, Lucie ; Zima, Jiří (oponent) ; Schwarzová, Karolina (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vyvinout metody pro stanovení 2-aminobifenylu (2-AB), 3 aminobifenylu (3-AB) a 4-aminobifenylu (4-AB) v modelových směsích. Konkrétně bylo testováno přímé stanovení směsi studovaných analytů spektrofotometricky a metodou diferenční pulsní voltametrie (DPV). Dalším přístupem byla separace a detekce 2-AB, 3-AB a 4-AB metodou vysokoúčinné kapalinové chromatografie s elektrochemickou detekcí (HPLC-ED) s bórem dopovanou filmovou diamantovou elektrodou (BDDFE) v uspořádání ,,wall-jet" a metodou vysokoúčinné kapalinové chromatografie s UV detekcí (HPLC-UVD). Bylo zjištěno, že spektrofotometrické stanovení 2-AB, 3-AB a 4-AB ve směsi není možné vzhledem k blízkým hodnotám vlnových délek lokálních absorpčních maxim všech tří studovaných analytů. Při stanovení 2-AB, 3-AB a 4-AB ve směsi metodou DPV v BR pufru o pH 2,0 bylo zjištěno, že rozdíl potenciálů píků 2-AB a 3-AB je příliš malý pro směsné stanovení. Při stanovení směsi obsahující 2-AB a 4-AB v BR pufru o pH 12,0 byly získány meze stanovitelnosti (LD) v koncentračním řádu 10-6 mol.l-1 pro 2-AB a 10-7 mol.l-1 pro 4 AB. LD pro směs obsahující 3-AB a 4-AB byly získány v koncentračním řádu 10-6 mol.l-1 pro 3-AB a 10-7 mol.l-1 pro 4 AB. Při stanovení metodami HPLC-ED s BDDFE v uspořádání ,,wall-jet" a HPLC-UVD byla pro separaci analytů byla...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.