Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,356 záznamů.  začátekpředchozí7347 - 7356  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.27 vteřin. 

Aktivity v přírodě jako prostředek integrace osob po zranění míchy
Hradečná, Alena ; Vomáčková, Helena (oponent) ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce)
Název: Aktivity v přírodě jako prostředek integrace osob po poranění míchy Objekt: Výzkumná práce se týkala mladého muže po poranění míchy s aktuální diagnózou kvadruplegie. Cíl práce: Připravit teoretická východiska pro navazující diplomovou práci a ověřit pozitivní vliv aktivit v přírodě na integraci osob po poranění míchy. Metoda: Pro splnění cíle byla použita analýza osobních dokumentů a dva různé strukturované rozhovory s otevřenými otázkami. Výsledky: Předpokládané pozitivní působení aktivit v přírodě na proces integrace osob po poranění míchy se v tomto případě potvrdilo. Opětovné zapojení klienta do táborového programu vedlo k podpoře procesu vyrovnávání se s úrazem a zároveň mělo pozitivní vliv na zvýšení jeho snahy aktivně řešit důsledky úrazu. Klíčová slova: poranění míchy, integrace, aktivity v přírodě

Vliv stresu na kvalitu života a pracovní výkonnost pracovníků v pomáhajících profesích
KOVÁŘÍKOVÁ, Lenka
Tématem bakalářské práce je vliv stresu na kvalitu života a pracovní výkonnost pracovníků v pomáhajících profesích. Aktuální problematikou je všudypřítomnost stresových faktorů v běžném životě a vliv stresu na kvalitu života a naše zdraví. Bakalářská práce, kterou právě držíte v ruce je snahou o celistvý pohled na stres a jeho vliv na kvalitu života. V bakalářské práci se věnuji stresu jako škodlivému, který může potlačovat potenciál, negativně ovlivňovat pracovní výkonnost a zdravotní stav, tak i pozitivnímu, který může kladně ovlivnit pracovní nasazení a rozvíjet kreativnost a motivaci. Teoretická část práce je zaměřena na práci s odbornou literaturou na jejímž základě je uvedena charakteristika stresu, vliv na zdraví a psychickou vyrovnanost v pracovním i osobním životě. Dále se v práci věnuji jednotlivým příčinám stresových situací, reakcím organismu, vlivem na lidský organismus a jeho psychiku a jejich řešení. V neposlední řadě, je věnována pozornost stresorům a charakteristickým stresovým situacím, které mohou nastat v prostředí, kdy pracovník v sociálních službách nebo sociální pracovník pečuje o klienta se speciálními potřebami. Cílem práce bylo zmapování stresové zátěže u pracovníků vybraných pracovních skupin a jejího vlivu na výkonnost a životní spokojenost. Dalším cílem bylo zjistit jaké účinné mechanismy a metody proti působení stresu k udržení standardní kvality života pracovníci vybraných profesních skupin používají. Před samotným zahájením výzkumu byly definovány dvě základní výzkumné otázky: 1) Stres u pracovníků v pomáhajících profesích nemá vliv na kvalitu života 2) Stres u pracovníků v pomáhajících profesích nemá vliv na pracovní výkonnost Výzkumná část práce byla zpracována formou kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření za použití dvou standardizovaných dotazníků obsahujících uzavřené otázky, doplněné o věk, pohlaví a pracovní pozici respondentů. Soubor respondentů byl sestaven z různých věkových skupin a pohlaví, kteří jsou sociálními pracovníky či pracovníky v sociálních službách s profesním zaměřením na osoby se zdravotním postižením a prací s klienty vyžadujícími speciální přístup působící v organizacích na území Českých Budějovic. Při výzkumném šetření byl zpracován středně velký výzkumný vzorek (53 a 72 respondentů). Cíl práce byl splněn a hypotézy stanovené na počátku výzkumu "Stres u pracovníků v pomáhajících profesích nemá vliv na kvalitu života." a hypotéza "Stres u pracovníků v pomáhajících profesích nemá vliv na pracovní výkonnost.," byly potvrzeny a zároveň lze na základě výzkumu definovat hypotézu, že většina zkoumaných respondentů v pomáhajících profesích je sice vystavena mnohačetným zdrojům stresu a však příznaky stresu nejsou zastoupené ve vysoké míře, ačkoliv metody pro zvládání stresu nejsou zcela adekvátní. Dále může být v ohledu na kvalitu života vybrané skupiny respondentů definována taktéž hypotéza, že muži i ženy si zachovávají standardní kvalitu života i přes stresovou zátěž v povolání. Závěrem lze tedy zaujmout stanovisko, že ačkoliv jsou pracovníci v sociálních službách a sociální pracovníci v pomáhajících profesích vystaveni stresu, umí se stresem pracovat a mají osvojeny mechanismy pomáhající v boji se stresem a vyrovnávání se se zátěží, kterou stres vyvolává. Přes znalost mechanismů v boji se stresem, je ale i v budoucnu nutné, aby se pracovníci v této oblasti dále vzdělávali a učili se stresu odolávat a být vůči jeho negativním vlivům odolnější, jelikož každý z respondentů má v ohledu zvládání stresu nějaké rezervy.

Hodnocení bonity spotřebitele z hlediska stability úvěrových vztahů
Semkovičová, Iveta ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Antonenko, Zhanna (oponent)
Tématem této bakalářské práce je hodnocení bonity spotřebitele. Zkoumá aktuální nástroje, které bankovní instituce používají v rámci své úvěrové politiky, a faktory pohybující výslednou úrokovou mírou, kterou banka za své peníze požaduje. Zároveň stanovuje, jakými právy a povinnostmi spotřebitel disponuje ve vztahu k věřiteli, a jak tyto oblasti ovlivňuje nový zákon o spotřebitelském úvěru. Hlavním cílem práce je objasnit, že obě strany úvěrové smlouvy jsou zodpovědné za stabilitu a kvalitu úvěrového vztahu.

Aktivizační činnosti klientů v domově pro seniory v kontextu individuálního plánování
ZEMANOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá využíváním volnočasových aktivit ve vybraném domově pro seniory. Hlavním zájmem bylo zjistit, zda tyto aktivity korespondují se zájmy a potřebami klientů a zda se shodují s navrženými individuálními plány. Práce sestává z části teoretické a praktické. Teoretická část je rozdělena do sedmi kapitol. V prvních třech kapitolách je charakterizováno stáří jako poslední etapa života, změny v tomto období a potřeby seniorů. V další kapitole je popsána úloha aktivizačních činností pro seniory. Významu individuálního plánování v pobytových zařízeních je věnována další část. Poslední kapitola seznamuje s prostředím domova pro seniory, ve kterém probíhal výzkum. V praktické části prostřednictvím výzkumného šetření je zjišťováno, jakým způsobem jsou aktivity pro klienty vybírány a jak jim jsou nabízeny. Pro výzkum byla použita strategie kvalitativního šetření. Bylo prováděno metodou dotazování s použitím techniky polostrukturovaného rozhovoru. Metoda analýzy dokumentů byla použita při zkoumání osobní dokumentace. Výzkumné šetření proběhlo v Domově pro seniory Pacov. Zkoumaný soubor tvořilo šest uživatelů a dvě pracovnice v sociálních službách tohoto domova a jsou porovnávány výsledky rozhovorů a vytvořených individuálních plánů v tabulce. Cílem bylo zjistit, jak využívané aktivity korespondují s navrženými individuálními plány. Z výzkumu vyplynulo, že základem úspěšného plánování a zároveň výběru volnočasových aktivit pro uživatele je zmapování situace klienta, správné zaznamenání a předání informací mezi pracovníky, kteří se setkávají s uživatelem v průběhu poskytování služby. Je důležitá podpora klientů ze strany personálu, aby došlo k vhodné motivaci a klient se cítil v pobytovém zařízení spokojeně a přijal i nabízené činnosti. Dále výzkum prokázal, že individuální plánování ještě není způsob práce, se kterým by byli všichni pracovníci plně sžiti.

Přesunutí informačního systému do Cloudu
Dušek, Martin ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Osif, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem Přesunutí informačního systému do cloudu. V práci je nejprve popsána problematika teoreticky. Je definován a charakterizován cloud computing jako současný hlavní trend v realizaci informačních technologií. Dále jsou popsány jednotlivé subjekty a modely vystupující v cloud computingu, jeho stručná historie, související technologie ze kterých vychází nebo které cloud computing rozšiřují, problematika klienta a referenční model. Rovněž je provedena analýza současného stavu nabízených cloudových služeb, porovnána open source a proprietární řešení a byl realizován vhled do problematiky připravované Národní strategie cloud computingu Na případové studii přesunutí e-mailového systému do hostovaného privátního cloudu je demonstrována komplexnost celého procesu a to v robustním prostředí instituce státní správy. Na základě teoretických poznatků a případové studie je v poslední kapitole navržen model, který by mohl v obecné rovině napomoci při rozhodování, zda v institucích státní správy migrovat informační systémy do cloud computingu, což je v souladu i s připravovanou národní strategií.

Analýza pojištění motorových vozidel
Malá, Markéta ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Vohralík, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu pojištění motorových vozidel v České republice. V teoretické části se autorka zabývá povinným ručením a havarijním pojištěním. Téma je velmi aktuální z důvodu proměnlivosti situace na trhu, kterou vytvářejí pojišťovny v rámci své konkurenceschopnosti a snahy o získání klienta. Praktická část se zabývá zkoumáním českého finančního trhu. Autorka práce se zaměřuje na čtyři vybrané pojišťovny dle předepsaného pojistného na povinné ručení a havarijní pojištění. Pro potencionální zájemce o pojištění jsou v praktické části uvedeny dva příklady, na kterých je možné vypozorovat vliv daných faktorů. V poslední části si autorka klade za cíl zjistit výhodnost uzavření kombinovaného produktu, oproti uzavření povinného ručení a havarijního pojištění zvlášť.

Statistické porovnání bankovních produktů vybraných bank
Kašpar, Vojtěch ; Prášilová, Marie (vedoucí práce) ; Luděk, Luděk (oponent)
Diplomová práce se zabývá současným stavem a vývojem na českém trhu retailového bankovnictví. Jsou porovnány běžné účty, spořicí účty, termínované vklady a spotřebitelské úvěry u sedmi vybraných českých bank. Vybrané banky v práci tvoří tři největší banky na českém trhu a čtyři menší banky. Prostřednictvím analýz časových řad je popsán vývoj počtu účtů i klientů. Důraz je kladen na rozdíly ve vývoji mezi tradičními velkými bankami a jejich menšími konkurenty. Charakterizován je i vývoj v objemu přijatých vkladů a poskytnutých úvěrů. Součástí práce je dotazníkové šetření, ve kterém byly získány odpovědi na téma banky a jejich produkty. Jsou popsány výsledky šetření a na základě odpovědí z dotazníku jsou v práci provedeny analýzy kvalitativních znaků. Na závěr práce je provedeno celkové zhodnocení výsledků a navrhnuta doporučení pro banky i jejich klienty.

Elektronická komunikace České správy sociálního zabezpečení z pohledu klienta
Zajícová, Andrea ; Ulman, Miloš (vedoucí práce) ; Martin, Martin (oponent)
Diplomová práce představuje možnosti využívání elektronické komunikace klientů ve vztahu k orgánu veřejné moci a opačným směrem. Poskytuje přehled komunikačních kanálů, způsoby a četnost jejich využívání, názory na proveditelnost a způsob zpracování dat. Hlavním cílem je vyhodnocení využívání elektronické komunikace fyzických a právnických osob ve vztahu k České správě sociálního zabezpečení a České správy sociálního zabezpečení vůči klientům. Teoretická část je věnována základním pojmům a legislativní základně. Praktická část přestavuje analýzu využití konkrétních komunikačních kanálů a názory odborníků. Pohled klientů na elektronickou komunikaci vůči České správě sociálního zabezpečení je výsledkem dotazníkového šetření a statistického hodnocení metodou Chí - kvadrát testu.

Posouzení interní metodiky testování na konkrétním projektu a návrh vylepšení
Hofrichterová, Kateřina ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Kodym, Oldřich (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na testování bankovního software. V první částí je obsažen úvod do problematiky, představen projekt včetně jeho cílů, charakteru aplikací, mojí role v něm. Dále je popsána metoda Case study používaná v průběhu práce. Firma je řešitelem projektu pro klienta. Prvním cílem je popsat firemní testovací metodiku, podle níž se v projektu postupovalo v průběhu, komparovat ji s dalšími metodikami s ohledem na jejich robusnost, míru organizace práce a tuzemské alokace. Druhým cílem práce je určení úzkých míst včetně stanovení zlepšení. Každý projekt je unikátní, proto je vždy vhodná jiná míra organizace. Způsob řízení tohoto projektu je agilní. Očekává se proto rámcové předvídání komplikací a následné řešení dalších oblastí až nastanou. Práce definuje příčinu úzkých míst jako je interní faktor (lidská práce), externí faktor (legislativní změny). Zmapován byl nejen současný stav, ale taktéž byla nastíněna příčina problému. Třetím a z pohledu přidané hodnoty nejdůležitějším cílem práce je verifikace návrhu řešení s odborníky. V práci jsem popsala způsoby řešení vzniklých problémů. Prodiskutovala jsem je jak s zaměstnanci na řešitelské straně, tak s lidmi z klientské firmy. Odborníci ze strany klienta znají dobře zvyklosti ve firmě a dokáží posoudit vhodnost vzhledem k charakteru společnosti. Spolupracovníci dodavatelské strany naopak mají bohaté zkušenosti z obdobných projektů. Jejich názor na problematiku může přinést efektivní, používaná doporučení. Největším přínosem je nejen jejich schválení, ale i následná realizace v průběhu konání celého projektu.

ANALÝZA FAKTORŮ PŮSOBÍCÍCH NA TRH HYPOTEČNÍCH ÚVĚRŮ V ČESKÉ REPUBLICE
Král, Šimon ; Vacek, Vladislav (vedoucí práce) ; Mazáček, David (oponent)
Předmětem této diplomové práce je analýza faktorů působících na trh hypotečních úvěrů v České republice. V úvodní části práce jsou vysvětleny základní pojmy související s hypotečním úvěrem. Poté jsou charakterizovány jednotlivé typy hypotečních úvěrů dle jejich členění, které je možné si v našich podmínkách sjednat. Následně je popsána historie hypotečního úvěrování na českém území a její vývoj až po současnost. V první kapitole praktické části jsou definovány faktory, které mají vliv na vývoj hypotečního trhu. V další kapitole jsou pak tyto makroekonomické faktory analyzovány a následně zhodnoceny. Cílem práce je vytvořit zjednodušený model popisující součinnost makroekonomických veličin a hypotečního trhu, sloužící k odhadu budoucího vývoje a řízení bankovních rizik.