Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí70 - 79další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky
Lukašovská, Renáta ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Vít (oponent) ; Molnár, Zdeněk (oponent)
Práce je zaměřena na návrh procesů a služeb ECM, o které je rozšířen referenční model řízení podnikové informatiky katedry informačních technologií VŠE v Praze. Na strategické, taktické a operativní úrovni řízení jsou definovány procesy a služby ECM a k nim příslušné parametry a metriky s tím, že je respektována platná legislativa a požadavky systémů řízení jakosti. V aplikační části práce jsou uvedeny výstupy z ověření modelu řízení ECM v praxi a výsledky průzkumu zaměřeného na zjištění stavu implementace aplikací ECM v organizacích působících na českém trhu.
Odhady při plánování a metriky pro sledování projektů z pohledu norem ISO / IEC
Ognev, Anton ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice řízení projektů IS/ICT a to především z pohledu norem ČSN ISO/IEC. Jsou vytipovány a rozebrány k projektovému řízení nejrelevantnější normy, ze kterých se vymezují důležité ukazatele a procesy, které jsou následně mapovány na procesní skupiny standardu PMBOK. U každé normy je uváděno stručné vyhodnocení, které obsahuje vhodnost použití pro projekty IS/ICT, očekávaný přínos a postup při aplikaci. Další částí diplomové práce je analýza norem z hlediska metod odhadů při plánování projektů IS/ICT. Je zanalyzována většina norem, buď přímo či okrajově, zasahujících do oblasti odhadů při plánování projektů IS/ICT. Obsahem praktické části diplomové práce je zpracování metrik pro sledování projektů z pohledu norem ISO/IEC a rozšíření modelu "MMaHPISICTv5.7", vytvořeného Ing. Ondřejem Kmoníčkem v diplomové práci "Sledování a vyhodnocování IT projektů" [38]. Model je doplněn o metriky ISO/IEC a také o další funkcionality, zaměřené především na zobrazení jednotlivých metrik v časové perspektivě.
Implementace SugarCRM a BI řešení s použitím opensource nástrojů
Ullrich, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Dušek, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou implementace systému pro řízení vztahů se zákazníky a tvorbou Business Intelligence řešení v prostředí malé firmy s využitím open source nástrojů. Cílem práce je implementace CRM a BI řešení v malé společnosti a zhodnocení použitelnosti a vhodnosti podobných řešení. Práce popisuje základní stavební prvky těchto řešení a pro stanovení jednotlivých metrik využívá metodiku Balanced Scorecard. V další části práce je vytvořen návrh řešení Business Intelligence včetně tvorby datového modelu a OLAP kostek s jednotlivými open source komponentami. Teoretický základ práce je popsán v její první části. Jsou definovány základní pojmy z oblasti strategického řízení pomocí Balanced Scorecard, CRM systémů a řešení Business Intelligence. V práci je prakticky demonstrováno použití a tvorba celého BI řešení a jsou zhodnoceny i možné úskalí nasazení těchto produktů. Nad poskytnutými daty je vytvořen datový sklad a celé Business Intelligence řešení.
KPI management - auto alerting na platformě MS SQL
Vedral, Jakub ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá řešením problematiky automatického alertingu na platformě Microsoft SQL Server 2008. Práce je řešená ve spolupráci se společností Clever Decision spol. s r. o., která se významně podílela na tvorbě jejího zadání. Hlavním cílem práce je vyřešit absenci podpory alertingu pro multidimenzionální data uložená v tomto databázovém produktu. Především se jedná o indikátory KPI (Key performance indicators -- klíčové indikátory výkonnosti), kritická data pro podniky, pomocí kterých se podnik snaží zlepšit svou výkonnost - aplikací přístupu Corporate Performance Management (CPM). Tyto data je často potřeba sledovat velice často, proto se zde uplatní alerting, pokud se data vychýlí ze stanovených mezí. Návrh řešení se zakládá na průzkumu trhu s platformami Business Intelligence (BI) z hlediska podpory alertingu. Dalším cílem práce je přinést ucelený pohled na problematiku KPI managementu, tj. na tvorbu, správu, analýzu a monitoring indikátorů KPI. Práce je rozdělena do tří logických částí. První část se zabývá popisem teoretického základu pro vypracování praktických problémů a zároveň popisuje problematiku KPI managementu. Druhá část je tvořena průzkumem trhu BI platforem z hlediska alertingu, podle vybraných kritérií. Třetí část představuje návrh koncepce řešení alertingu prostřednictvím návrhu webové aplikace, řešící tuto funkcionalitu. Práce je určena především jejímu zadavateli, tedy společnosti Clever Decision spol. s r.o., dále pak také odborníkům z oblasti BI zajímajících se problematiku automatického alertingu. Práce může sloužit také jako ucelený teoretický přehled pro KPI management, kterému se dostupná literatura příliš nevěnuje.
Analýza různých forem zajišťování ICT služeb
Šebesta, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Klíma, František (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou různých forem zajišťování ICT služeb z pohledu zákaznické organizace. V úvodní části shrnuje současné výzvy IS/ICT pro byznys, teoreticky vymezuje současný stav oblasti sourcingu a ICT služeb, a zmiňuje související oblasti této problematiky, tedy podnikovou architekturu, řízení informatiky a oblast systémové integrace. Hlavní část práce se zabývá analýzou oblastí ovlivňujících rozhodování o sourcingu ICT služeb, přičemž výstupy této analýzy shrnuje a dále rozvíjí formou vytvoření rámce pro rozhodování o sourcingu ICT služeb. Práce shrnuje v tomto frameworku důležitá kritéria výběru formy a konkrétních variant zajištění aplikačních služeb. Prezentuje předpoklady využití tohoto přístupu a také jeho omezení. Následně předkládá průzkum a zhodnocení některých aplikačních služeb na trhu SaaS, které by mohly být zajímavé z hlediska využití v podnicích. Závěrem práce uvádí zjednodušenou případovou studii, na které praktickou formou demonstruje myšlenkové směry nutné při využití vytvořeného frameworku.
Corporate Performance Management in connection to Business Intelligence applications
Klimko, Jozef ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Derfler, Václav (oponent)
Bakalářská práce je věnována problematice Corporate Performance Management (CPM), jako komplexnímu přístupu k řízení výkonnosti společnosti integrujícího procesy, metriky, metodiky a technologie. Cílem práce je na základě zmapování dostupných informačních zdrojů přinést ucelený pohled na problematiku, podrobně rozebrat základní komponenty CPM a analyzovat trh s CPM produkty. Práce sestává ze tří základních částí. V první části práce je představen koncept Corporate Performance Management, Business Intelligence a základní komponenty potřebné pro úspěšnou implementaci CPM systémů. Dále jsou zde uvedeny rozdíly mezi řešeními CPM a BI. Druhá část práce blíže analyzuje jednotlivé elementy potřebné pro provádění -procesy, metriky, metodiky, technologie a základní typy aplikaci pro podporu CPM. V třetí části práce posuzuje situaci na trhu s CPM systémy na základě průzkumu společností Gartner - Magic Quadrant for CPM suites v letech 2007 a 2009 a společnosti Forrester - Business Performance Solutions: Clash Of The Titans.
Implementace BI ve stavebnictví
Melichar, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na oblast strategického měření výkonnosti podniku a na oblast Business Intelligence. Hlavní cíle této diplomové práce jsou: definování strategických cílů stavební společnosti pomocí konceptu Balanced Scorecard, přiřazení konkrétních metrik těmto cílům a návrh implementace aplikace Business Intelligence ? tedy vytvoření datového skladu z primárních dat společnosti, n-dimenzionálních OLAP kostek a ukázkových uživatelských reportů. Výchozí teoretický základ je popsán v první části práce, kde jsou definovány základní pojmy z oblasti strategického řízení podniku, konceptu Balanced Scorecard a oblasti řešení Business Intelligence. V praktické části práce jsou definovány strategické cíle analyzované stavební společnosti a těmto cílům jsou přiřazeny konkrétní ukazatele (metriky, měřítka). Výstupem této kapitoly je taktéž souhrnná strategická mapa společnosti obsahující zmíněné strategické cíle, příslušné metriky a komentář objasňující vzájemné vazby těchto cílů. Nad poskytnutými daty je s pomocí nástrojů BI vytvořen datový sklad a multidimenzionální OLAP kostky. Výsledkem je také ukázka vybraných uživatelských reportů spolu s interpretací naměřených hodnot. Přínosy této práce jsou jednak model řízení podniku dle konceptu BSC, který napomáhá k upřesnění strategických cílů a návrh implementace aplikace BI, která by měla pomocí definovaných metrik usnadnit sledování plnění těchto cílů. Tato diplomová práce může managementu podniků stavebního průmyslu poskytnout přehled o technologiích BI a možnostech jejich praktického využití.
Meření procesů provozu IS čerpacích stanic
Šebelík, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Ďásek, Pavel (oponent)
Práce se zabývá měřením procesů podpory a servisu specializovaného informačního systému pro provoz čerpacích stanic. Jedná se o systém pro podporu maloobchodního prodeje pohonných hmot a nepalivového zboží. Za hlavní cíl práce byl stanoven návrh sady metrik pro měření těchto procesů s použitím principu multidimenzionality. Znamená to, že jsou samostatně navrženy dimenze a ukazatele a jejich kombinací vznikla sada doporučených metrik. Je ale možné jinou kombinací dospět k novým metrikám. Jako teoretický základ slouží knihovna ITIL, coby mezinárodně uznávaný standard pro řízení IT služeb a metriky navržené v literatuře a jiných diplomových pracích. Navržené metriky jsou uzpůsobeny pro konkrétní sledované prostředí a servisní informační systém, měly by být ale použitelné i jinde. Vybrané metriky byly implementovány do servisního informačního systému a změřeny v poměrně velkém vzorku vstupných dat. To umožnilo vyhodnotit použitelnost metrik a porovnání hraničních hodnot se skutečnými. V závěru práce jsou popsány souvislosti metrik a servisní smlouvy (SLA) a navrženy konkrétní metriky vhodné pro zařazení do SLA, včetně konkrétního příkladu z praxe.
VLIV MODELU ?SOFTWARE JAKO SLUŽBA? NA DODAVATELSKOU A UŽIVATELSKOU STRANU A NA JEJICH PRODUKTIVITU
Markalous, David ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Vít, Miroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s modelem ?software jako služba? (SaaS, Software as a Service) a popsat jeho vliv na dodavatelskou a uživatelskou stranu a na jejich produktivitu. Jelikož se na trhu objevuje stále více softwarových produktů a modelů jejich prodeje, měla by práce pomoci především uživatelům. Hlavním cílem je, aby čtenář po přečtení této práce získal jasnou představu o tom, co znamená termín ?software jako služba? a jaké služby v jakém množství jsou na trhu k dispozici. Práce je rozdělena do dvou částí. První poskytuje teoretický základ nutný pro pochopení poskytování aplikací formou SaaS, výběr vhodné metriky pro měření přínosů modelu a její použití v porovnání nákupu SW licence oproti outsourcingu SW. Autor se zde věnuje možnostem měření zvyšování produktivity organizace dosažené prostřednictvím IS/ICT, charakterizuje jednotlivé formy outsourcingu a popisuje souvislosti, které vedly ke vzniku ASP (Application Services Providing) a následně k SaaS. Hlavní přínos práce je v závěru první části, kde jsou popsány výhody a rizika spojená s modelem SaaS, která jsou doložena analýzou nákladů na aplikaci nasazenou formou outsourcingu a její porovnání s klasickým nákupem licence. Ve druhé části diplomové práce se autor zaměřil na popis jednotlivých aplikací, které jsou dostupné na trhu formou SaaS. Po důkladné analýze trhu vybral autor služby nabízené největším vyhledávačem Google a jedním z největších dodavatelů IS/ICT společností IBM. Právě velký význam těchto společností může mít značný vliv na další rozvoj modelu SaaS, v závislosti na úspěchu či neúspěchu jimi nabízených služeb a produktů.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky
Kunstová, Renáta ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent) ; Svoboda, Vít (oponent)
Práce je zaměřena na návrh procesů a služeb ECM, o které je rozšířen referenční model řízení podnikové informatiky katedry informačních technologií VŠE v Praze. Na strategické, taktické a operativní úrovni řízení jsou definovány procesy a služby ECM a k nim příslušné parametry a metriky s tím, že je respektována platná legislativa a požadavky systémů řízení jakosti. V aplikační části práce jsou uvedeny výstupy z ověření modelu řízení ECM v praxi a výsledky průzkumu zaměřeného na zjištění stavu implementace aplikací ECM v organizacích působících na českém trhu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí70 - 79další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.