|
Studium závislostí složení betonů na hodnoty modulů pružnosti
Křížová, Klára ; Kolář,, Karel (oponent) ; Adámek, Jiří (oponent) ; Ďurica,, Tibor (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Modul pružnosti je jednou ze základních charakteristik betonu definující jeho pružné deformace a hraje významnou roli při statickém návrhu konstrukcí. Vlivem současných trendů technologie betonu, nabízející širokou variabilitu návrhů složení betonů, dochází ke změnám nejenom pevnostních charakteristik, ale i modulů pružnosti betonu. Cílem disertační práce je studium závislostí různých složení betonů na modul pružnosti. Návrh složení betonu je koncipován s ohledem na použití různých typů cementů, minerálních příměsí, druhů a frakcí kameniva. Práce je převážně zaměřena na stanovení statického modulu pružnosti v tlaku s doplněním modulů dynamických. Zjištěné moduly pružnosti se v první fázi porovnají s tabelovanými hodnotami podle Eurokódu 2, které jsou odvozeny pro konkrétní pevnostní třídu betonu. Součástí této práce je sestavení hlavních technologických aspektů betonu, které mohou příznivě ovlivnit modul pružnosti.
|
|
Testování možností využívání druhotných surovin jako náhrady přírodních kameniv
Vašek, Tomáš ; Holák, Michal (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Diplomová práce sestává ze dvou částí, tedy teoretické a praktické. V teoretické části jsou uvedeny základní informace o alternativních kamenivech do betonu, jako je polystyren, struska a recyklovaný beton. Dále je uveden vliv těchto alternativních kameniv z druhotných surovin na chování a vlastnosti betonu, ať už v čerstvém, nebo ztvrdlém stavu. V poslední řadě jsou zmíněny některé možnosti použití betonu s obsahem těchto surovin. V praktické části jsou experimentálně ověřeny fyzikálně mechanické vlastnosti betonů s obsahem odpadní polystyrenové drtě, včetně tepelně izolačních a odolnosti vůči zvýšeným teplotám. Následuje ověření vlivu teplárenské mleté strusky jako aktivní příměsi do betonu. Dále jsou uvedeny experimenty na betonech s náhradou hrubého kameniva teplárenskou struskou a recyklovaným betonem a vlivu těchto druhotných surovin na konzistenci, pevnosti, mrazuvzdornost a vodotěsnost betonů. Uveden je také experiment použití recyklovaného betonu pro podkladní vrstvy vozovek jako kamenivo stmelené cementem. Závěrem je vyhodnocení praktické části a uvedení poznatků použití polystyrenu, strusky a recyklovaného betonu jako kameniva do betonu.
|
|
Šnekový dopravník drceného kameniva
Novák, Pavel ; Jonák, Martin (oponent) ; Řezníček, Milan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu šnekového dopravníku pro dopravu drceného kameniva. Sestává z technické zprávy obsahující zejména koncepční návrh celého zařízení, výpočet hlavních rozměrů, návrh funkčního pohonu a volbu pružné spojky, výpočet zatížení, volbu a kontrolu ložisek a pevnostní kontrolu konstrukčních dílů, a z výkresové dokumentace, která se skládá ze sestavy navrhovaného zařízení, podrobných podsestav uložení šnekového hřídele ve všech ložiscích, svařovací podsestavy žlabu, a z výrobního výkresu vstupního čepu.
|
|
Šikmý pásový dopravník
Potočník, Jan ; Hloska, Jiří (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem pásového dopravníku pro dopravu kameniva. Práce obsahuje popis dopravníku, funkční výpočet dle normy ČSN ISO 5048, určení hlavních rozměrů, návrh pohonu a pevnostní výpočty. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
|
|
Přenosný pásový dopravník pro kamenivo a stavební suť
Krbeček, Petr ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem přenosného pásového dopravníku pro kamenivo a stavební suť. Práce obsahuje popis základních částí dopravníku a jejich volbu. Dále je proveden funkční výpočet dle platné normy ČSN ISO 5048, určení hlavních rozměrů, návrh pohonu a pevnostní výpočet napínacího zařízení. K práci je přiložena požadovaná výkresová dokumentace.
|
|
Šnekový dopravník drceného kameniva
Tocháček, Jakub ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem vodorovného šnekového dopravníku pro dopravu drceného kameniva. Práce se skládá z technické zprávy a výkresové dokumentace. Technická zpráva obsahuje především výpočet hlavních rozměrů, volbu pohonu, spojky a ložisek, mimo jiné i pevnostní kontrolu funkčních částí. Výkresová dokumentace, která je podložena modelovým zpracování v 3D CAD systému, pak obsahuje výkres sestavy celého zařízení, podsestavy jednotlivých uložení a svařovací podsestavu žlabu.
|
|
Přenosný pásový dopravník pro stavební materiály a odpady
Ostrý, Josef ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh přenosného pásového dopravníku dle zadaných parametrů. První část práce obsahuje koncepci navrhovaného dopravníku s volbou komponentů. V další části je řešen funkční výpočet, který je proveden dle normy ČSN ISO 5040 a dalších uvedených zdrojů. V poslední části je prováděn návrh napínacího zařízení a na závěr je připojena výkresová dokumentace dopravníku.
|
|
Pásový šikmý dopravník kameniva
Švásta, Petr ; Jonák, Martin (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh šikmého pásového dopravníku pro přepravu kameniva o zrnitosti do 150 mm. Funkční výpočet je zhotoven podle normy ČSN ISO 5048 Pásové dopravníky s nosnými válečky. Zpráva obsahuje stručný popis funkce, použití i konstrukce dopravníku a jeho částí. Na základě zadaných rozměrů je zpracován funkční výpočet transportéru, zjednodušený návrh konstrukce a napínacího zařízení dopravníku. K práci jsou připojeny výkresy napínacího zařízení a sestavy dopravníku.
|
|
Přenosný pásový dopravník kameniva
Šarman, Michal ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout přenosný pásový dopravník kameniva dle zadaných parametrů. Úvod obsahuje základní rozdělení přepravních strojů a zařízení, dále je práce zaměřena na vlastní návrh pásového dopravníku, funkční význam jednotlivých prvků, následuje volba komponentů a funkční výpočet dle ČSN ISO 5048. V závěrečné části je uveden maximální hmotnostní dopravní výkon dopravníku a celkové zhodnocení stroje. Práce je doplněna o výkresovou dokumentaci.
|
|
Šnekový dopravníku drobného kameniva
Vosika, Jan ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Prvotním úkolem této práce je konstrukčně a pevnostně navrhnout vodorovný šnekový dopravník na dopravu drobného kameniva o maximální zrnitosti 45 mm. V návrhu se zaobírá realizací vhodného pohonu a bezpečnostní spojky na hřídeli mezi pohonem a dopravní jednotkou vzhledem k přepravovanému množství kameniva. Ve výpočtové části se zabývá pevnostní kontrolou poháněné soustavy, to znamená především kontrolou hřídele, jejího spojení s ostatními částmi a uložení ložisek. V poslední části se zabývá konstrukčním řešením s ohledem na bezpečnost provozu a snadnou údržbu.
|