Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 697 záznamů.  začátekpředchozí691 - 697  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současné trendy v textilním průmyslu se zaměřením na euro-asijské obchodní relace
Zamarski, Tomáš ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Historie a vývoj textilního průmyslu. Typizace a systematizace textilního průmyslu. Lokalizace průmyslových center textilního průmyslu. Komparace evropského a asijského textilního centra. Charakterstika čínského textilního průmyslu. Obchodní relace mezi Čínou a EU. Výměna technologii mezi podniky v EU, jako protitah silícím dovozům z Asie. Modelace vývoje textilního průmyslu pro nasledující dekadu.
Čínsko-africká hospodářská spolupráce: vybrané problémy
Stará, Veronika ; Němečková, Tereza (vedoucí práce) ; Adamcová, Lenka (oponent)
Téma čínsko-afrických vztahů je v domácí odborné literatuře přehlíženo. Představa, že existuje jen málo důvodů, proč by Čína a Afrika měly udržovat nějaké významnější styky, je mylná. Čínsko-africká spolupráce má za sebou více než šedesátiletou historii, která se vyvíjela od pomoci při národně osvobozujících bojích přes ideologickou sounáležitost až po současnou hospodářskou součinnost, která odráží čínskou průmyslovou potřebu afrického nerostného bohatství. Vzájemná obchodní výměna se v posledním desetiletí se mezi oběma regiony výrazně zvyšuje. Samotná spolupráce se opírá o politickou a bezpečnostní shodu, investiční činnost a rozsáhlou rozvojovou pomoc, jak je často zdůrazňováno na organizovaných summitech. Zatímco evropský a americký obchod s Afrikou klesá, Čína nabírá dech. Čínská poptávka po nerostných surovinách zvyšuje příjmy africkým státům bohatým na nerostné suroviny a společně s čínskými investicemi urychluje jejich rozvoj. Přes veškerá prohlášení však Čína spíše využívá své silnější pozice vůči nejednotným africkým státům, které stále spíše ještě tápají a hledají způsob, jak z potřeb čínské ekonomiky těžit i do budoucna. Čína zavírá oči před řešením kritických situací v některých afrických státech, využívá nedemokratických politických uskupení v jednotlivých afrických státech ve svůj vlastní prospěch. Zároveň se ale s ohrožením některých čínských aktivit na kontinentě začíná ukazovat, že s růstem čínských potřeb se bude muset Čína aktivněji zapojovat do řešení afrických problémů a přestat je přehlížet.
Vliv transformačního procesu na zahraniční obchod Číny
Zbránek, Tomáš ; Adamcová, Lenka (vedoucí práce) ; Němečková, Tereza (oponent)
Práce se zabývá transformačním procesem v Číně a jeho dopadem na čínský zahraniční obchod. Nejprve jsou nastíněny příčiny, znaky a specifika transformace, dále je rozebrán čínský zahraniční obchod z různých pohledů a nakonec je nastíněn průběh transformace v oblasti zahraničního obchodu, stejně jako výsledky a dopady tohoto procesu.
Zahraniční obchod Čínské lidové republiky v letech 1979-2001
Kettnerová, Petra ; Skřivan, Aleš (vedoucí práce) ; Stellner, František (oponent)
Cílem bakalářské práce je analýza zahraničního obchodu Čínské lidové republiky v období od nástupu reformního vedení v roce 1979 do roku 2001, kdy Čínská lidová republika vstoupila do Světové obchodní organizace. Autorka zamýšlí v této práci zhodnotit změny, které v tomto období nastaly a postihnout jak pozitivní, tak negativní důsledky, které hospodářství Čínské lidové republiky přinesly. Práce je zaměřena na nejdůležitější opatření, která se v oblasti zahraničního obchodu po zahájení reformního procesu objevila, a také na rostoucí význam zahraničního obchodu pro čínskou ekonomiku. V širších souvislostech zahraničně-ekonomických vztahů se autorka věnuje přímým zahraničním investicím, plynoucím do Čínské lidové republiky, jejich struktuře, teritoriálnímu zaměření a významu pro čínskou ekonomiku. V textu je zmíněna i příprava Čínské lidové republiky na vstup do Světové obchodní organizace, přijatá opatření a jejich možné důsledky na budoucí vývoj této země. Ve své práci se autorka opírá o vydané prameny a nejnovější odbornou literaturu.
Nový regionalismus ve vnějších vztazích Číny - příkklad ASEAN
Kupková, Karin ; Hnát, Pavel (vedoucí práce) ; Stuchlíková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o vnějších politických a obchodních vztazích Číny. V první kapitole je zdokumentovaný číselně i slovně zahraniční obchod Číny, dále se kterými světovými regiony spolupracuje a v jakých sférách. V této kapitole se také blíže zmiňuji o regionalismu v jejím poněkud netypickém pojetí, tedy jak v něm postupuje, jakých regionálních dohod je součástí apod. Druhá kapitola přibližuje vývoj vzájemného vztahu mezi Čínou a ASEAN jako celkem. Tento vztah je popsán co do minulosti a především přítomnosti, která je pro obě strany stěžejní vzhledem k téměř konečnému dosažení jejich společného cíle.Poslední kapitola se zaobírá bilaterálními vztahy mezi Čínou a mezi jednotlivými členy ASEAN, sférami jejich spolupráce, spory, obchodní bilancí, dohodami apod. Závěr shrnuje obsah práce s výhledem do budoucnosti.
Čína a Indie jako součást asijského rozvojového centra
Sýkora, Jakub ; Adamcová, Lenka (vedoucí práce) ; Harmáček, Jaromír (oponent)
Čína a Indie jsou aktuálně jedny z nejrychleji se rozvíjejících ekonomik světa. Díky více či méně zdařilým reformám za posledních 30 let v případě Číny a 15 let v případě Indie, ustanovené za účelem propojení se s okolním světem, neustále vzrůstá jejich světový význam. Záměrem práce je popis tohoto vývoje (na základě vybraných ukazatelů) a aktuálního stavu vybraných oblastí mezinárodního obchodu. V závěru práce následuje srovnání zjištěných faktů.
Reklamní a mediální trh ČLR
Rezek, Tomáš ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Přibová, Marie (oponent)
Cílem této práce je přiblížit evropským podnikatelům čínský reklamní a mediální trh. Efektivní marketing je nedílnou součástí jakékoliv úspěšné obchodní strategie. V případě Čínské lidové republiky to platí obzvlášť, především kvůli tvrdé konkurenci. Marketing úzce souvisí s kulturním prostředím, které bezprostředně ovlivňuje celou ekonomiku. Základní informace týkající se čínské ekonomiky jsou v první části mé práce. Dále se věnuji klíčovým kulturním aspektům, které podle mého názoru nejvíce ovlivňují chování Číňanů a zároveň dělají největší problémy zahraničním společnostem při vstupu na čínský trh. Druhá část práce se týká analýzy vývoje mediálního trhu. V této části pracuji především s vývoji výdajů na reklamu v jednotlivých médiích. Při analýze použvám srovnání se Spojenými státy, které představují zemi s plně rozvinutým reklamním a mediálním trhem. Ve třetí části mé práce se věnuji reklamě jako takové. Zkoumám různé druhy reklamy a na jejich ukázkách vysvětluji působení čínské kultury. Poslední část mé práce se týká světové výstavy EXPO 2010, která se bude konat v Šanghaji.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 697 záznamů.   začátekpředchozí691 - 697  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.