Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 119 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inovativní asfaltové směsi pro obrusné vrstvy s použitím vyššího množství R-materiálu
Spies, Karel ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem dvou asfaltových směsí pro obrusnou vrstvu s obsahem 35 % R-materiálu. Ve směsech je použito měkké asfaltové pojivo modifikované pryžovým granulátem (CRMB), respektive samotné měkké pojivo gradace 70/100. Práce ověřuje vliv pryžového granulátu jako modifikátoru na vlastnosti asfaltové směsi s R-materiálem. Současně se práce zabývá možností využití vyšších množství R-materiálu pouze v kombinaci s měkčím pojivem bez použití oživovacích přísad. Vlastnosti asfaltových pojiv a směsí jsou ověřovány pomocí vhodných funkčních zkoušek. Dále jsou navržené směsi a jejich výsledky porovnány z různých hledisek. Zároveň se práce v teoretické části zabývá dávkováním R-materiálu do asfaltové směsi a popisuje nakládání a použití R-materiálu v České republice a v zahraničí.
Návrh výroby kompozitní kyvné vidlice
Gregor, Lukáš ; Slaný, Martin (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této práce je návrh technologie a výroba funkčního prototypu jednostranné kyvné vidlice pro terénní motocykl. Teoretická část přibližuje konvenční druhy kyvných vidlic, základní vlastnosti kompozitů a technologii jejich zpracování. Praktická část popisuje výrobu kyvné vidlice, návrh přípravků a postup pro kompletaci s dalšími komponenty vidlice. V závěru práce je provedeno měření tuhostních vlastností kyvné vidlice s využitím fotogrammetrického systému TRITOP.
Využití polymerů do konstrukcí vozovek pozemních komunikací
Klusková, Jana ; Komenda, Radek (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností využití recyklovaných polymerů do asfaltových směsí. V teoretické části práce je přiblížena celosvětová problematika s plastovými odpady, včetně zkušeností zahraničních zemí, kde je již tato technologie zavedena a používá se. Praktická část je věnována návrhu využití recyklovaného plastu do asfaltové směsi, popisu použitých laboratorních zkoušek a samotnému zhodnocení vlivu nízkohustotního polymeru (LDPE) na asfaltovou směs typu AC. V laboratoři proběhly zkoušky pevnosti v příčném tahu, zkoušky na odolnost vůči vodě a stanovení modulů tuhosti (E). Výstupem této práce je vyhodnocení naměřených hodnot, zpracování výsledků a jejich interpretace v závislosti k možnému použití této technologie v ČR.
Navrhování nízkohlučných asfaltových směsí
Řehulka, Martin ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na nízkohlučné asfaltové směsi obecně, konkrétně pak asfaltový beton pro velmi tenké vrstvy s nízkou hlučností (BBTM 8 NH) a asfaltový koberec mastixový s nízkou hlučností (SMA 8 NH). První polovina práce popisuje základní typy asfaltových směsí se sníženou hlučností, požadavky na vstupní materiály, hlukové emise a jejich metody měření. Druhá část se zabývá návrhem BBTM 8 NH a SMA 8 NH tak, aby měli stejnou mezerovitost. Následně byly zkoušeny jejich parametry. Akustická pohltivost, odolnost proti trvalým deformacím a tuhost. Zkušební metody jsou popsány a vyhodnoceny.
Inovativní asfaltové směsi pro netuhé vozovky s použitím R-materiálu
Horáček, Daniel ; Poulík, Zdeněk (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh a výrobu dvou inovativních asfaltových směsí typu VMT 22 do podkladních vrstev vozovky. Nově vyrobené směsi obsahují modifikovaná pojiva, jako jsou polymerem modifikované asfaltové pojivo PMB a asfaltové pojivo modifikované pryžovým granulátem CRMB. Teoretická část diplomové práce popisuje dosavadní stav používání R-materiálu do podkladních vrstev vozovek. Dále jsou zde popsány druhy asfaltových směsí do podkladních vrstev, používaných v ČR a v zahraničí. Závěr teoretické části se věnuje popisu R-materiálu, jeho skládkování a zpracování v míchacím centru za horka. Praktická část popisuje návrh a výrobu dvou nových asfaltových směsí typu VMT 22, do kterých je dávkováno 25 % R-materiálu za studena bez přidání jakýchkoliv oživovacích přísad. Tyto asfaltové směsi jsou poté podrobeny funkčním zkouškám (stanovení tuhosti, stanovení odolnosti vůči únavě, stanovení odolnosti vůči účinkům mrazu). Výsledky funkčních zkoušek jsou porovnány s funkčními požadavky v českém předpise TP 151. V závěru diplomové práce je pomocí programu LayEps ověřeno, že vhodným návrhem asfaltové směsi lze výrazně prodloužit životnost vozovky.
Analýza chování koleje na účinky železničních vozidel
Kopeček, Josef ; Plášek, Otto (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá sestavením numerických modelů klasické koleje pomocí metody konečných prvků, a to v několika variantách. Modely jsou porovnány s výsledky získanými na analytických modelech. Komplexnější modely simulují reálné chování koleje pojížděné železničním vozidlem. Účelem je vytvoření metodiky modelování železniční tratě pro praktické využití při její statické a dynamické analýze.
Výzkum dřevěných kolíkových spojovacích prostředků
Kunecký, Jiří ; Hasníková, Hana ; Hataj, M. ; Milch, J. ; Tyrová, M. ; Suchomelová, P.
Součástí historických krovových soustav jsou tesařské spoje, z nichž některé jsou zajištěny dřevěnými spojovacími prostředky. Původně dřevěný kolík spíše zajišťoval polohu prvků ve spoji než by primárně přenášel zatížení (např. rybinové spoje). V některých spojích však mezi jednotlivými konstrukčními prvky může síly také přenášet, a jeho působení tak má přímý vliv na tuhost i únosnost celé konstrukce. Tento typ spojovacích prostředků je možné využít i v současnosti, při rekonstrukcích, výstavbě nových dřevostaveb nebo pro výrobu jednotlivých dřevěných konstrukčních prvků (např. panelů). Současné technické normy však spojům s dřevěnými spojovacími prostředky nepředepisují dostatečný výpočetní postup, navíc chybí i komplexní model porušení v různých směrech k vláknům. Článek představuje aktuální projekt, který má ambici tuto mezeru vyplnit.
Design study of the heat switch base plate with single and multi-material topology optimization
Löffelmann, František ; Šplíchal, Jan
A miniaturized heat switch is a device under the development dedicated to control automatic cooling of a space instrument box. The design study presented in this paper focuses on a stiffness issue of the switch base plate which should assure good thermal contact with the instrument box. Due to inner deformations of the switch, base plate deforms which might decrease contact area needed to the heat transfer. Thus several design concepts of the copper base plate were investigated and multi-material additive manufacturing was reviewed. One approach was to decrease deformations of existing geometry by multi-material design by local exchange of copper with steel, first by engineering intuition, then by the stiffness based topology optimization, and finally with the layer-wise topology optimization better respecting manufacturing possibilities. Another approach was to change the geometry and use the topology optimization constrained with a flatness of the base plate but with single material. Finally, deformation changes of all the variants were compared.
Experimentální ověření optimálního tvaru nosníku
Uríček, Matúš ; Keršner, Zbyněk (oponent) ; Frantík, Petr (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá návrhom optimalizovaných tvarov nosníkov, ich následnou výrobou pomocou technológie 3D tlače a experimentálnym overovaním ich vlastností. Sleduje sa spôsob porušenia pri dosiahnutí medznej pevnosti. Informácie získané pri experimentoch sú zrovnávané s predpokladmi z numerických metód.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 119 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.