Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Word2vec modely s přidanou kontextovou informací
Šůstek, Martin ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá porozuměním word2vec modelů. Přestože tyto modely vznikly nedávno (2013), staly se velmi populárními. Učením těchto modelů lze obdržet vektorovou reprezentaci slov v~N-dimenzionálním prostoru reálných čísel. Pomocí operací nad těmito vektory je možné určit sémantické vazby mezi slovy. Dále se práce snaží o rozšíření představených modelů za účelem jiné reprezentace slov. K tomuto účelu je navrženo využití obrazové informace. Taktéž je diskutována možnost použití konvolučních neuronových sítí ve spojitosti s poskytnutím odlišné kontextové informace.
Integrating Probabilistic Model for Detecting Opponent Strategies Into a Starcraft Bot
Šmejkal, Pavel ; Černý, Martin (vedoucí práce) ; Bída, Michal (oponent)
Nedávný výzkum na poli umělé inteligence (UI) pro real time strategie (RTS) poukázal na potřebu vývoje počítačem ovládaných hráčů (botů) se schopností adaptovat svoji strategii v závislosti na akcích oponenta. Mezitím co pozorujeme pokrok v detekování oponentovy strategie mimo hru, použití této informace ve hře zatím neslaví úspěch. Představujeme verzi UAlbertaBota obohacenou o existující probabilistický algoritmus pro strojové učení s učitelem ze záznamů z hry a predikci strategie. Tento bot schopný adaptovat svoji strategii se ukázal být lepším než náhodný bot, jak znázorňujeme na simulovaném turnaji botů ve hře StarCraft: Brood War. Naše práce také poukazuje na důležitost scoutování a adaptace strategie. Dalším zlepšováním strategií může být dosaženo umělé inteligence schopné zápasit s lidskými hráči.
Vesmírná akční hra s navzájem spolupracujícími boty
Hýbl, Oskar ; Zavoral, Filip (vedoucí práce) ; Děchtěrenko, Filip (oponent)
Cílem práce je na základě různých algoritmů pro umělou inteligenci navrhnout a implementovat AI modul do hry Space Shooter, která byla vytvořena v rámci ročníkového projektu. V této hře proti sobě stojí dvě skupiny vesmírných lodí, přičemž hráč jednu z těchto lodí ovládá. AI modul je implementován tak, aby umožnil vzájemnou spolupráci agentů, kteří ovládají jednotlivé lodě. Program je vytvořen s důrazem na modularitu a rozšiřitelnost tak, aby v případě dalšího vývoje hry Space Shooter byla maximálně usnadněna i modifikace AI. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Artificial Intelligence
Ragas, Luděk ; Žouželková Bartošová, Marie (oponent) ; Sedláček, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is to provide insight into the extensive field of artificial intelligence. At first, the thesis provides a definition of artificial intelligence and a brief overview of its history. Thereafter, this work also briefly describes technologies of artificial intelligence, such as neural networks, expert systems, and genetic algorithms. Lastly, this thesis describes influence and position of artificial intelligence in society.
Ako bysme mohli googliť efektivnejšie ?
Kolesárová, Lucia ; Shapiro, Irina (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Google v súčasnosti poskytuje takmer všetky typy informácií podobným spôsobom - užívateľovi ponúka zoznam web stránok. Ale Každá informácia potrebuje iný spôsob sprostredkovania. Iný spôsob vizualizácie. Preto som sa rozhodla vytvoriť Google budúcnosti. Zameriavam sa na nový spôsob šírenia informácií a komunikácie. Vytvorila som nové nástroje, ktoré pomáhajú k dosiahnutiu tejto vízie. Tieto nástroje fungujú v rozšírenej realite. Moja diplomová práca je predovšetkým dielom design fiction a informačného designu. Extrapoláciou vytváram možné scenáre budúcnosti. Možnosti nástrojov Googlu budúcnosti sú odvodené zo súčasných technológií.
Strategic Game in Multi-Agent System Jason
Leško, Matej ; Samek, Jan (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
This thesis describes challenges in design and development of a multi-agent turn-based strategy game. It discusses the necessary theoretical background of turn-based strategy games and agent based systems. These results were considerated into game concept. The resulting game implements, apart from concepts and game control which are in common use in nowadays turn-based strategy games, two difeerent levels of cooperation of artificial intelligence, as moderate as complex too. In this application an agent commands each of its unit as a player. In addition, the game is designed in such way that it can be easily extended with new artificial intelligences or game units. Final part of this thesis compares these levels of cooperation and how efeective artificial intelligence and application is. A number of automated tests were performed with this purpose.
Reversi
Labaj, Tomáš ; Jurka, Pavel (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje umělé inteligenci, resp. použití umělé inteligence na deskové hře Reversi. Ta je nejlépe realizovatelná pomocí metody minimax. Aby nedocházelo k zbytečnému prohledávání stavového prostoru, je vhodné zavést omezení v podobě prořezávání Alfa-beta. Obě metody jsou zde popsány a vysvětleny. Další část je věnována strojovému učení, tedy tomu, jak může počítač vylepšit svůj tah, když byl minule neúspěšný.
Umělá inteligence pro hraní her
Neřád, Václav ; Kouřil, Jan (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá umělou inteligencí a jednotlivými metodami, které jsou v umělé inteligenci používány pro řešení problému a speciálně hraní her. Vybrané metody jsou poté využity při implementaci bota pro hru Ants v soutěži AI challenge.
Distribuovaný simulátor umělého života
Weiss, Martin ; Kočí, Radek (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Jak studium a modelování umělé inteligence, tak vhodné využití distribuovaných výpočetních systémů patří k tématům, o kterých se dnes a v budoucnu ještě hodně mluvit bude. Zmíněných odvětví se týká i tato práce s daným úkolem navrhnout a implementovat simulátor umělého života s využitím distribuovaného výpočtu. Zmíněná aplikace byla v rámci této práce realizována a podrobena několika zátěžovým testům za účelem vypozorování různých zákonitostí distribuovanému systému vlastních. Při návrhu byly uvažovány různé způsoby decentralizace simulačních zdrojů a výpočtů. Finální program se neukázal jako nejvhodnější pro simulace a modelování jednoduchých problémů z oblasti AI, které naopak spíše brzdí a do budoucna by měl být spíše zaměřen na výpočetně složitější problémy, které spíše využijou kapacit a výhod podobného systému.
Umělá inteligence ve hře Bang!
Kolář, Vít ; Lodrová, Dana (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření umělé inteligence do karetní hry Bang!. Obsahem této práce je kompletní popis hry Bang!, její pravidla, strategické principy používané při hraní a rozbor hry pohledu UI. Dále práce podává přehled metod umělé inteligence a základní informace o disciplíně teorie her. Následuje popis implementace v jazyce C++ a způsobu vytvoření umělé inteligence za pomoci Bayesovské klasifikace a rozhodovacích stromů založených na expertních systémech. Poslední část obsahuje zhodnocení vesměs pozitivních výsledků a závěr s možnými dalšími rozšířeními.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.