Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,560 záznamů.  začátekpředchozí6551 - 6560  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.26 vteřin. 

Budování a využívání menší podnikové počítačové sítě
Holubička, Pavel ; Pinkas, Otakar (vedoucí práce) ; Šmejkal, Ivo (oponent)
Hlavním cílem této práce je popsat postupné budování, využívání a rozšiřování konkrétní podnikové počítačové sítě v české společnosti VHL s.r.o. Stěžejním úkolem bylo nejen sepsání, ale v praxi i rozšíření sítě o server, bezdrátový segment a o propojení dvou vzdálených počítačových sítí s ohledem nejen na funkčnost, ale i na bezpečnost. K dosažení výsledků bylo proto zapotřebí skloubit teorii s praxí. Byly zkoušeny, testovány a hodnoceny jednotlivé postupy práce. Při negativních výsledcích musel být celý proces i několikrát opakován. V bakalářské práci se objevují mnohé návody, jak postupovat při zřizování jednotlivých síťových služeb a zároveň jak dbát na jejich zabezpečení. První kapitola se věnuje teoretickým znalostem o sítích LAN a WLAN. Blíže jsou popsány jednotlivé standardy, síťové prvky a jejich charakteristiky a poskytované služby. Druhá rozebírá vývoj od samotných počátků sítě až do současnosti. Detailněji je popsáno rozšiřování o bezdrátovou síť, její výstavba, zabezpečení a testování. Cílem třetí kapitoly je podat celkový pohled na problematiku rozšíření o síťový server. Popisuje volbu hardware pomocí multikriteriálního výběru a výběr, zhodnocení a instalaci operačního systému. Následně se zabývá hardwarovým i softwarovým zabezpečením serveru a propojením dvou vzdálených sítí prostřednictvím nástroje VPN. V závěru je několik slov věnováno potenciálním inovacím.

Připravenost žáků a učitelů, základních a středních škol, v zónách havarijního plánování, na území města Pardubic při vzniku mimořádné události v ohrožujícím podniku.
KRATOCHVÍL, Zdeněk
Po roce 1989 byla na školách zrušena ?branná výchova?. Tento předmět měl však ve výchově obyvatelstva své důležité místo a k jeho nahrazení došlo až zavedením výuky ochrany obyvatelstva na základních a středních školách v roce 2003. Rozsah výuky k ochraně obyvatelstva byl stanoven na 6 hodin ročně a nebylo specifikováno, v jakém předmětu bude tato výuka probíhat. Od roku 2003 se povedlo prosadit několik koncepčních materiálů v oblasti výuky jak žáků, tak učitelů. Garantem výuky v této oblasti se stává Generální ředitelství hasičského záchranného sboru České republiky, které vydává velké množství vzdělávacích dokumentů. Touto problematikou se brzy začíná zabývat i civilní sektor, kde se postupně vydávají další příručky a učebnice zaměřeny na tématiku ochrany obyvatelstva. V roce 2012 se povedlo prosadit zavedení povinného předmětu ?Ochrana člověka za mimořádných událostí? na vysoké školy pedagogické. Tyto postupné kroky by měly směřovat ke zkvalitnění výuky a výchovy žáků základních a středních škol v oblasti ochrany obyvatelstva a jeho připravenosti na zvládání mimořádných událostí, jako jsou povodně a úniky nebezpečných látek z ohrožujících podniků. Tato práce se soustředí na míru připravenosti žáků a učitelů základních a středních škol, které se nacházející v oblastech ohrožených úniky nebezpečných látek, případně výbuchy a explozemi. První část teoretické práce se nejprve soustředí na historii ochrany obyvatelstva ve světě a následně na území České republiky. Historie významně ovlivňuje oblast ochrany obyvatelstva, a proto jí byl věnován nezanedbatelný prostor v teoretické části. V další části byla analyzována současná legislativa a vliv zákonů na ochranu obyvatelstva. Tato analýza aktuálního stavu se zaměřuje na zákony, které jsou v dnešní době pro ochranu obyvatelstva nejdůležitějšími. Další část poukazuje na to, které státní, ale i nestátní organizace mají největší zodpovědnost za vzdělávání žáků základních a středních škol k ochraně obyvatelstva, neboli kdo je zodpovědný za dostatečnou úroveň míry připravenosti obyvatelstva ve zkoumané problematice. Poslední část teoretické práce se pak zabývá analýzou prostředí, ve kterém proběhl sociologický průzkum. Jsou zde uvedeny bližší informace o školách, kde tento průzkum proběhl pomocí dotazníkového šetření. Hlavním smyslem této kapitoly je poukázat na charakter jednotlivých škol. Následně analyzovat území, na kterém se školy nacházejí, jakou mají kapacitu tříd a jací žáci se na školách vyskytují, zda nejsou hendikepováni, či se tam nenacházejí jinak než česky mluvící žáci a v jakém časovém pásmu výuka probíhá. Na většině těchto škol pak probíhají i mimoškolní aktivity, jako jsou různé kroužky a další zájmové činnosti. Na základě praktických zkušeností bylo stanoveno, že míra připravenosti žáků a učitelů na činnosti spojené se vznikem mimořádné události v ohrožujícím podniku, je na nízké až nevyhovující úrovni. Následně byl proveden sociologický průzkum, v kterém respondenti zodpověděli 10 testových otázek. V praktické části byl tento dotazníkový průzkum vyhodnocen a to jak pomocí statistických metod tak i důkladnou analýzou jednotlivých zodpovězených otázek. Z důvodu zjednodušení vyhodnocení statistických metod byly zvoleny negující hypotézy k tomuto tvrzení, neboli že míra připravenosti zkoumaných subjektů bude na dostačující úrovni. Následným vyhodnocením sociologického průzkumu pomocí statistických metod bylo zjištěno, že míra znalostí žáků i učitelů na všech typech škol je vyhovující. Žáci a učitelé zpravidla dosahovali dobrých výsledků v testované oblasti. Tento výsledek byl pozitivní. Výsledky této práce budou poskytnuty Hasičskému záchrannému sboru Pardubického kraje k zefektivnění činností spojených se vzděláváním na zkoumaných školách.

Web Analytics: Identifikace nových trendů
Slavík, Michal ; Kliegr, Tomáš (vedoucí práce) ; Nekvasil, Marek (oponent)
Tématem práce jsou nástroje pro analýzu návštěvnosti webových stránek a cílem je identifikace trendů v tomto tržním odvětví i předmětu vědeckého zájmu. V oblasti teorie je cíle dosaženo analýzou dostupné literatury, znalosti z praxe jsou zjišťovány terénním výzkumem, jehož účastníky jsou zástupci tří firem působících v oblasti SEO. Identifikovány jsou tyto trendy: nárůst poptávky po aplikacích Web Analytics, zvyšování zájmu o vzdělávací kurzy, rozšiřování záběru aplikací na měření sociálních sítí a Webu 2.0 a ve sféře výzkumu využití sémantických informací. Práce také nastiňuje principy technik zkoumaných v oblasti Web Usage Miningu: asociačních pravidel, shlukování, sekvenčních vzorů a zobecňování dotazů. Dle výsledků terénního výzkumu projevila praxe největší zájem o techniku shlukování. První dvě kapitoly seznamují čtenáře s oblastí Web Analytics a současnými aplikacemi. Třetí kapitola rozebírá oblasti teoretického zkoumání, pátá kapitola podává výsledky terénního výzkumu. Čtvrtá kapitola upozorňuje na terminologickou nejednotnost v oblasti.

Integrace dětí s narušenou komunikační schopností
Bezděková, Libuše ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika integrace dětí s narušenou komunikační schopností. Teoretická část představuje dosavadní poznatky z odborné literatury týkající se integrace. Charakteristika postupuje od obecného pojetí ke speciálnímu vymezení. Jednotlivé kapitoly umožňují postupný náhled na problematiku integrace, zejména na ranou a předškolní péči o postižené děti, proces, podmínky a formy integrace v předškolním věku. Největší prostor je věnován integraci dětí s narušenou komunikační schopností. V praktické části jsou prezentovány výsledky průzkumu zaměřeného na kvantitu a kvalitu poskytované péče integrovaným dětem se speciálními vzdělávacími potřebami orientované především na integraci dětí s vadami řeči v průběhu posledních pěti let. Informace představené v diplomové práci by měly přispět k širšímu pohledu na tuto problematiku a vést k určitým postojům a zamyšlením nad dosavadním průběhem a způsobem integrace dětí s narušenou komunikační schopností. Práce může být i východiskem k další studii zaměřené např. k hledání příčin vzniku tak velkého množství integrovaných dětí s narušenou komunikační schopností. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Povodňové riziko a možnosti krytí jeho důsledků
Kučera, Michal ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce)
Práce se zabývá poměrně aktuální problematikou povodňového rizika. Stěžejním okruhem našeho zájmu se stává pojistně -- technické a alternativní financování povodňových škod. Nejprve je sledováno riziko povodně z pohledu možných klimatických příčin zvýšené frekvence přírodních pohrom s vyústěním v podobě vlivu klimatických změn na srážkový režim v České republice. Poté je popisováno institucionální zabezpečení povodní na našem území bez opomenutí důležité funkce meteorologické služby. Následující kapitoly již jsou kompletně orientované na pojistnou ochranu před povodněmi, předpoklady jejího fungování a některé problémy s ní spojené. Přiblížit situaci v pojišťování proti povodním má za úkol analýza aktuálních majetkových pojistných produktů nejvýznamnějších pojišťoven na českém trhu. Vzhledem k omezeným kapacitám tradičních pojistně -- technických metod eliminace nahodilých událostí je samostatná kapitola věnována postupně se prosazujícím nástrojům alternativního zajištění.

Komparace služeb bankovních institucí v ČR a v USA
Ťopková, Alena ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou bankovních služeb z dvou různých bankovních systémů. Teoretickou část představuje kapitola první a druhá, které charakterizují marketing služeb a faktory ovlivňující bankovní sektor v globálním světě. Propojením teoretických a praktických poznatků je kapitola pátá, která zahrnuje popis a vývoj bankovních systémů v ČR a USA. Stěžejními jsou kapitoly čtvrtá až šestá, které obsahují analýzu bankovních služeb, jejich popis, poplatkovou politiku, způsob distribuce a komunikaci s klienty. Výsledkem je srovnání především výhodnosti pro klienta.

Exportní příležitosti českých subjektů na kanadském trhu s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem
Drbohlavová, Jana ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Z první kapitoly se čtenář dozví základní údaje o Kanadě, tedy údaje týkající se geografie a demografie, úředních jazyků, územního rozdělení, politického systému a historie. Celá druhá kapitola bude věnována ekonomické charakteristice Kanady, vybraným hospodářským ukazatelům a dále pak vývoji jednotlivých hospodářských sektorů. Třetí kapitola bude obecně popisovat zahraniční obchod dané země, její obchodní bilanci, teritoriální a komoditní strukturu a také dovozní a vývozní podmínky. Ve čtvrté kapitole se budu věnovat obchodním a ekonomickým vztahům s Českou republikou. Poslední, pátá kapitola, přiblíží vše, co se týká obchodního jednání s partnery z kanadské oblasti.

Rekonstrukce úpravny vody Babice
Valchař, Jiří ; Roh, Robert (oponent) ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studií rekonstrukce úpravny vody malého výkonu. První kapitoly jsou věnovány obecně možnostem odželezování a odmanganování při úpravě podzemní vody. Dále se práce věnuje i možnostem posuzování a hodnocení technického stavu vodárenské infrastruktury v České republice a ve světě. Následně je popsán a zhodnocen samotný technický stav řešené úpravny vody, přičemž byla využita i nově vyvinutá metodika a její webová aplikace k hodnocení technické infrastruktury TEA Water, modul TEAT - Úpravny vody. Na základě požadavků provozovatele vodovodu, přihlédnutí k dosavadní použité technologii a novým návrhovým parametrům byla navrhnuta nová podoba technologické linky úpravny vody s cílem snížit neúměrně vysoké současné provozní náklady. V rámci práce bylo provedeno srovnání nákladů na provoz současného stavu úpravny vody s navrhovanou variantou.

Ocenění 100% obchodního podílu na společnosti NEOLUXOR, s.r.o.
Fořtová, Kristýna ; Brabenec, Tomáš (vedoucí práce) ; Körtvelyová, Adéla (oponent)
Cílem této diplomové práce je ocenění společnosti NEOLUXOR, s. r. o. k datu ocenění, které je stanoveno na 31. prosince 2014. Tato společnost provozuje jednu z nejvýznamnějších sítí zabývajících se maloobchodním prodejem knih. Ocenění společnosti bude stanoveno na základě tržní hodnoty. Po představení společnosti následuje finanční a strategická analýza. Na základě kapitoly Generátory hodnoty je sestaven finanční plán. Ocenění je provedeno metodou DCF entity, jako doplňkové ocenění byla použita metoda odvětvových multiplikátorů.

Building credit scoring models using selected statistical methods in R
Jánoš, Andrej ; Bašta, Milan (vedoucí práce) ; Pecáková, Iva (oponent)
Kredit skóring je ve finanční praxi důležitou a rychle se rozvíjející disciplínou. Cílem této práce je vytvořit souhrn základních metodik používaných k vytvoření a popisu kredit skóringových modelů s interpretací jejich výstupu společně s praktickou ilustrací postupu při vytváření těchto modelů v statistickém programovém prostředí R. Tato práce je členěná do pěti kapitol. První kapitola je věnovaná vysvětlení pojmu kredit skóring společně s několika příklady praktického využití a motivací pro jeho studium. V další části práce jsou postupně představené tři, ve finanční praxi nejčasteji používané, metody pro tvorbu kredit skóringových modelů. Ve druhé, nejrozvinutější kapitole se práce věnuje logistické regresi. Největší důraz je kladen na matematické odvození vztahu pro logistický regresní model a uvedeno je několik způsobů jako posoudit kvalitu proložení dat modelem. Dalšími dvěmi metodami prezentovanými v této práci jsou rozhodovací stromy a náhodné lesy, kterým se věnují kapitoly 3 a 4. Neoddělitelnou součástí této práce jsou podrobně popsané aplikace těchto metod na konkrétní datový soubor Default v programové platformě R. V závěrečné, páté, kapitole je praktická ilustrace vytvoření kredit skóringových modelů, jejich diagnostiky a následného vyhodnocení jejich schopnosti předpovídat selhání klienta v praxi s použitím R. V přílohách jsou uvedené vytvořené funkce a kód v R použité v práci. Čtenář vybavený základními poznatky z pravděpodobnosti a matematické statistiky získá dostatek teoretických znalostí a praktických zručností k pochopení modelů a jejich samostatné aplikaci.