Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí64 - 73další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Student učitelství a jeho profesní příprava na Pedagogické fakultě JU
BINDEROVÁ, Petra
V diplomové práci se autorka zabývá rozborem požadavků na profesní roli učitele a podmínkami pro přípravu a rozvoj kompetencí učitele na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity. Teoretická část diplomové práce zpracovává teoretické otázky související s tímto problémem. Praktická část je pak orientována na zachycení problémů učitelského vzdělávání pomocí konfrontace pohledů studentů končících svou pregraduální přípravu a nových učitelů v praxi. Autorka nejprve vymezila metody a předpoklady výzkumu a poté analyzovala dotazník, který byl daným jedincům předložen.
Geografické informační technologie ve výuce
Polednová, Jitka ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Machalová, Jitka (oponent)
Cílem této bakalářské práce je vybrat a popsat komerční a svobodný GIT software, který se hodí pro výuku, prozkoumat současné způsoby výuky GIT na vysokých školách ekonomického a manažerského zaměření v České republice a v zahraničí a v rámci zjištěných informací zmapovat možnosti výuky na Fakultě managementu v Jindřichově Hradci s navržením jejího případného rozšíření. V teoretické části budou popsány základní pojmy a komerční a svobodný GIT software. Praktická část je věnována způsobům výuky GIT na vybraných českých a zahraničních vysokých školách a zmapování výuky GIT na Fakultě managementu v Jindřichově Hradci a návrhu na její možné rozšíření. Autorka této práce se výukou GIT profesionálně nezabývá.
Učící se organizace: případ advokátní kanceláře
Rösslerová, Lucie ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na pojem učící se organizace. Jejím cílem je seznámení čtenáře s tímto pojmem, osvětlení základních teoretických východisek, které následně budou aplikovány na praktický příklad. Celá práce je tematicky rozdělena na dvě části. První část je věnována teorii učící se organizace, seznámení se základními pojmy a disciplínami, na kterých je princip učící se organizace postaven. Druhá část se zabývá praktickou aplikací tohoto principu. Advokátní kancelář, na které zde jsou aplikována teoretická východiska učící se organizace, byla podrobena analýze, na základě jejíchž výsledků byla zhodnocena úroveň učící se organizace, které dosahuje. Následně byl doporučen postup, jak dosáhnout vyšší úrovně.
Mnoharozměrná pravděpodobnostní rozdělení: Struktura a učení
Bína, Vladislav ; Jiroušek, Radim (vedoucí práce) ; Vomlelová, Marta (oponent) ; Řezanková, Hana (oponent)
Dizertační práce se zabývá reprezentací diskrétních mnohorozměrných pravděpodobnostních rozdělení s využitím aparátu kompozicionálních modelů a zaměřuje se na teoretické pozadí a strukturu prostoru modelů, ve kterém se odehrává strukturální učení. Práce akcentuje zejména podtřídu rozložitelných modelů. Na základě teoretických výsledků jsou pak navrženy základní techniky strukturálního učení a je provedeno jejich porovnání.
Příprava multimediálních výukových materiálů pro podporu výuky
Pacourek, Kryštof ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Práce se zabývá problematikou multimédií, jejich využitím v oblasti vzdělávání a tvorbou multimediálních výukových materiálů, sloužících pro podporu výuky informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Konkrétně se jedná o tvorbu video tutoriálů, jejichž obsahem je názorné řešení vybraných úloh v textovém editoru MS Word. Vytvořené materiály jsou následně konfrontovány s uživateli v rámci vyhodnocování zpětné vazby. Práce dokumentuje proces tvorby od fáze plánování až po konečnou distribuci, uvádí použité a alternativní nástroje a v neposlední řadě také komentáře a doporučení vyplývajících ze zkušeností z vlastní tvorby. Dále se práce zabývá zajištěním vhodné distribuce uživatelům pomocí webových služeb a definováním vizuálního stylu, který by měl sloužit nástupcům, kteří by se rozhodli vytvořenou sbírku rozšířit. Práce samotná by měla také sloužit jako pomůcka a soubor postupů pro pedagogy a školitele, kteří by chtěli realizovat multimediální materiály a začlenit je do vlastní výuky. Součástí práce je vyhodnocení dotazníkového šetření, ve kterém jsou respondenti dotazováni ohledně využití multimédií v rámci jejich vzdělávání. Dotazník také poskytl prostor pro zpětnou vazbu, kde uživatelé hodnotili vytvořené multimediální materiály. Posledním zaměřením dotazníku bylo zmapování využití přenosných zařízení podporujících multimédia a jejich potenciál ve vztahu k výuce.
Podpora počítačové výuky pro seniory
Janečková, Hana ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Seghmanová, Michaela (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo vytvoření e-Learningové opory na téma MS Excel a objasnění postupu při její tvorbě. K dosažení cílů této práce bylo použito nejenom teoretických materiálů, ale i výsledků z dotazníků vyplněných účastníky kurzů Univerzity třetího věku. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejdříve zabývá problematikou samotného e-Learningu, definicí jeho pojmu, jeho charakteristikou a jeho výhodami i nevýhodami. Následně se věnuje otázce vzdělávání seniorů. Větší důraz je kladen na praktickou část, ve které byl zmapován vztah seniorů k programu MS Excel. Jejich potřeby byly poté zohledněny při tvorbě e-Learningové opory. Přínos této práce bylo samotné vypracování opory a možnost jejího využití při výuce.
Nové formy výuky s podporou informačních technologií
Drudík, Jakub ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Práce popisuje vybrané nové formy výuky za použití informačních technologií. S přihlédnutím k podpoře kurzu Informatika na VŠE jsou nastíněny možnosti dalšího rozvoje způsobu výuky kurzu. Jako první krok rozvoje je vybrána tvorba výukových tutoriálů metodou screencastingu, pro kterou je vypracována rozsáhlá metodika. Ta pokrývá přípravu, realizaci, i publikaci samotných tutoriálů. Pro otestování metodiky byly dle jejího návodu vypracovány výukové opory pro část kurzu zabývající se aplikací Microsoft Excel 2007, a to formou ukázky postupu řešení vytvořených příkladů. Vytvořené materiály byly poskytnuty (nejen) studentům formou publikace na vytvořených webových stránkách, a v rámci 14 denního testování bylo získáno velké množství dat ze zpětné vazby. Jak ze sledování pohybu návštěvníků stránek, tak z elektronického dotazníku. Zpětná vazba byla poté důkladně analyzována a její závěry posloužily k optimalizaci vytvořené metodiky, která je tím zdárně dokončena a dána k dispozici dalším potenciálním tvůrcům výukových tutoriálů.
Katechetická metodologie sv. Augustina
ČANDOVÁ, Zdeňka
Tato práce se na základě údajů o Augustinově životě a rozboru některých jeho děl, snaží odpovědět na otázky: Jak se promítá Augustinův způsob hledání pravdy do jeho pastorace, homilií a katechezí. Jaké metody mohou dnešní katecheté či učitelé náboženství najít v jeho katechetických spisech. Augustin ve svých katechetických příručkách reaguje i na různou úroveň vzdělání katechumenů, doporučuje snížit se na úroveň toho nejméně zdatného posluchače, tak jako se ponížil i Kristus. Nezáleží však na různých názorech na určitý problém, ale důležité je aby měli všichni společný cíl, kterým je, upřímná snaha poznání Boží pravdy. Hlavní cíle katecheze je vést k víře, naději a lásce. Na přední místo pro spásu člověka staví Augustin jednotu a čistotu církve.
Osobnostní a sociální výcvik u žáků II. stupně ZŠ
STUDNIČKOVÁ, Milena
Tato diplomová práce se zabývá Osobnostním a sociálním výcvikem (OSV) u žáků na druhém stupni základních škol. První část práce vymezuje základní pojmy související s daným tématem. Praktická část práce obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit, zda a jakým způsobem se osobnostní a sociální výchova vyskytuje ve vyučovacích hodinách na základních školách, a to především na druhém stupni. Tato část práce prezentuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjisti, jak učitelé pracují s průřezovým tématem OSV a jakým způsobem ho zapojují do výuky. Zda plánovitě a cílevědomě pracují s tímto průřezovým tématem, nebo zda pouze náhodným způsobem se přiblíží k tématům OSV. Metody, které byly použity pro výzkum je přímé pozorování ve vyučovacích hodinách a rozhovory s učiteli
Styly učení žáků
BICANOVÁ, Michaela
Ústředním tématem této bakalářské práce jsou styly učení žáků. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. První část práce pojednává o učebních stylech žáků v teoretické rovině. Základní myšlenkou je především zmapování základních pojmů výchovně - vzdělávacího procesu, dále pak předložení definice stěžejního pojmu, kterým je styl učení. Blíže se práce zabývá možnostmi ovlivnění stylu učení jak ze strany žáka, tak ze strany učitele či určitými ovlivňujícími vnějšími faktory. Jsou definovány a blíže popisovány druhy stylu učení, jejich diagnostika, možnosti ovlivnění a případné změny. Praktická část je zaměřena na porovnání učebního stylu mezi žáky středních odborných škol s maturitou a středních škol gymnaziálního typu. V rámci kvantitativního výzkumu jsou stanoveny dva cíle a k nim náležící hypotézy. Prvním cílem je zjistit, jaký učební styl žáci při své studijní činnosti preferují s ohledem na typ školy, kterou navštěvují. K cíli se vztahují dvě hypotézy, z nichž jedna předpokládá, že žáci středních odborných škol s maturitou preferují učební styl strategický, naopak druhá hypotéza předpokládá, že žáci středních škol gymnaziálního typu upřednostňují učební styl hloubkový. Druhým cílem je zjistit, jaké inteligenční dovednosti žáci při učení využívají s ohledem na typ školy, kterou navštěvují. Zde se k cíli opět vztahují dvě hypotézy. První z nich předpokládá, že žáci středních odborných škol s maturitou využívají v procesu učení nejvíce inteligenční dovednosti interpersonální, naopak druhá hypotéza tkví ve skutečnosti, že žáci středních škol gymnaziálního typu uplatňují v procesu učení nejvíce dovednosti logicko - matematické. Zjištěné informace dotazníkovým šetřením jsou znázorněny v grafech s komentáři a poznatky ohledně potvrzení či vyvrácení hypotéz jsou shrnuty v diskuzi a závěru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí64 - 73další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.