Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,403 záznamů.  začátekpředchozí6386 - 6395další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.36 vteřin. 

Příběhy Nerudových lásek v povědomí školy a veřejnosti
Kubandová, Jindřiška ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Hrabáková, Jaroslava (oponent)
v českém jazyce Hlavním obsahem diplomové práce jsou vztahy Jana Nerudy; na ně je pohlíženo ze dvou hledisek: z historického a didaktického. Část historická přináší informace o doložených faktech, týkajících se Nerudových vztahů; od nich jsou odděleny ty, které z pramenů nevychází. Při zpracovávání této části práce byly také probrány některé romány, které osobu Jana Nerudy zachycují. Část didaktická pak přináší analýzu učebnic a tzv. příprav na maturitní zkoušku. V učebnicích jsme si všímali toho, zda a jakým způsobem jsou informace o Nerudových vztazích žákům předloženy. Poslední kapitola je věnována internetovým stránkám, na nichž lze dohledat informace o sledovaném tématu; jeho zpracování bylo zhodnoceno, a to jak z hlediska historického, tak didaktického

Pastorační aktivity biskupa Šimona Bárty
BRAŠNIČKOVÁ, Iva
Bakalářská práce zachycuje život Šimona Bárty chronologicky od narození, přes studia v Českých Budějovicích a v Římě. Jeho učitelské působení na gymnáziu v Pelhřimově a v Českých Budějovicích. Dále popisuje působení Šimona Bárty v biskupském úřadu až do jeho smrti. Práce pojednává o jeho životním příběhu a pastýřské činnosti biskupa v meziválečném období.

Šikana z pohledu dětí
HORÁKOVÁ, Věra
Hlavním tématem bakalářské práce je přiblížení základních informací týkajících se dětské šikany. Teoretická část práce vymezuje příčiny jejího vzniku, charakterizuje aktéry šikany, následky i možnosti řešení. Zdůrazňuje, že oběťmi šikany nejsou pouze šikanované děti, šikana poškozuje i samotné iniciátory, dokonce i svědky tohoto krutého bezpráví. V praktické části, mapující zkušenosti dětí se šikanou, jsou prezentovány výsledky výzkumu rozdělené do tří souborů. V prvním souboru jsou rozebírány písemné příběhy dětí, které se setkaly se šikanou, formou sekundární analýzy údajů z publikace Evy Kadlecové Šikana z pohledu dětí, v druhém souboru jsou zjišťovány informace o znalostech dětí týkajících se šikany a třetí soubor je zaměřen na získání informací o používání schránek důvěry a složení knih s tématikou šikany ve školních knihovnách. Pro informace z druhého a třetího souboru byla použita kvantitativní metoda sběru dat a to technikou dotazníku. Dotazníkové šetření bylo určeno žákům šestých až devátých tříd třech základních škol a ředitelům základních škol v Jihočeském kraji. Bylo zjištěno, že zkušenosti dětí i způsoby řešení šikany souvisí s věkem agresorů i obětí. Byly potvrzeny tři významné statistické rozdíly mezi žáky šestých a sedmých tříd a žáky osmých a devátých tříd. Děti odlišující se vizáží jsou výrazně častěji šikanovány staršími žáky. Formu kárného opatření, jako následek šikany pro agresora, školy častěji používají v osmých a devátých třídách. V důsledku šikany se častěji stěhovaly, i s celou rodinou, oběti osmých a devátých tříd. Dalšími výzkumy bylo zjištěno, že nejčastějšími iniciátory šikany na druhých stupních základních škol jsou skupiny chlapců a nejčastějšími oběťmi jsou chlapci samotní. Znalosti dětí o šikaně a především kyberšikaně jsou nedostatečné. Z informací ředitelů základních škol vyplývá, že téměř ve všech školách jsou dětem k dispozici schránky důvěry, leč jejich využití v praxi se neosvědčilo, většinou pro nezájem dětí. Složení literatury ve školních knihovnách je různé, ve většině škol převažují díla Michala Koláře. Je nutné hledat a rozvíjet vhodné formy prevence šikany ve školách, v mimoškolních aktivitách a v rodinách.

Dynamika ve vývoji narativ u jedinců s dysartrií ve školním věku
Kottnauer Travníčková, Marcela ; Housarová, Blanka (oponent)
Logopedie se zabývá sdělovacím čili komunikačním procesem, uskutečňovaným řečí mluvenou, psanou a posunkovou. Jsou však i jiné varianty komunikace, jež v souhrnu nás opravňují k tomu, abychom komunikaci pokládali za životní, ba dokonce přírodní princip. Tématem této rigorózní práce jsou proto narativa u jedinců s dysartrií v mladším a starším školním věku. Teoretická část vychází z odborných knih a článků a je zaměřena nejen na vývoj jedince s dětskou mozkovou obrnou, která má výrazný dopad na komunikační schopnost, ale i na teorii vyprávění či jazykovou výchovu. V rámci praktické části budou prezentovány výsledky malého průzkumu a výsledkem práce by pak mělo být objektivní posouzení, zda a v jaké míře postižení jedince dětskou mozkovou obrnou s přidruženou narušenou komunikační schopností ovlivňuje jeho řečový výkon - v našem případě vyprávění, popř. v jaké fázi vyprávění se objevují problémy, v jaké míře a jejich specifičnost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Hudba v reklamních spotech
ŘEŘÁBEK, Lukáš
Diplomová práce se zabývá tématem Hudba v reklamních spotech. V teoretické části popisuji vývoj reklamy, její teorii, strategie, zásady a užitý jazyk. Následuje pojednání o významu televizní reklamy a použití instrumentální nebo vokální hudby znějící v pozadí. Praktická část obsahuje realizaci konkrétních hudebních činností směřujících do výuky hudební výchovy na 1. stupni základní školy. V šesti vybraných televizních spotech se zaměřuji na hlasovou, rytmickou nebo intonační výchovu, improvizaci a na nácvik písní.

The Language and Subjectivity of a Portrait
Dudešek, Štěpán ; Armand, Louis (vedoucí práce) ; Vichnar, David (oponent)
James Joyce v Portrétu umělce v jinošských letech opouští tradiční objektivní vyprávění a přiklání se k subjektivnějšímu způsobu psaní. Čtenář může vnímat příběh a postavy nejen prostřednictvím toho, co je napsáno, ale i jak je to napsáno. Joyce používá různé jazykové prostředky, aby tak ukázal různé styly, které vytváří pocit z různých hlasů. Je možno rozlišit čtyři hlavní registry: dětský jazyk, lyrický jazyk 19. století, jazyk katolické církve a složitější styl poslední kapitoly. Hlavní prostředky nastiňující dětský jazyk představují repetici, dětské výrazy, použití modality a otázky. Lyricky jazyk napodobuje Byrona a další básníky 19. století na příklad nadužíváním adjektiv, přehnanými metaforami a dalšími standardními básnickými figurami. Církevní jazyk se odráží v rituálních repeticích, archaických či biblických výrazech a těžkopádné dikci. Jazyk poslední kapitoly využívá přesných technických termínu k nápodobě tomistických a dalších scholastických textů. Zároveň využívá mnoho prvků z předešlých jazykových stylů, často však za účelem sebeironie. Všechny tyto prostředky z části nahrazují tradiční objektivní způsob vyprávění a pomáhají vytvořit různé subjektivity, které dávají zakusit jednotlivé postavy v Portrétu, především Štěpána Dedala.

Pěstounská péče a dítě s postižením
VÍTOVEC, Jiří
Svou bakalářskou práci s názvem Pěstounská péče a dítě s postižením, jsem rozdělil na několik kapitol. První tři se zabývají teoretickým vymezením problematiky a zbylé čtyři výzkumem a jeho vyhodnocením. Kapitoly věnované teorii jsou zaměřeny na obecné informace o pěstounské péči, které vymezují pěstounskou péči v systému náhradní rodinné péče, sledují důvody umístění dítěte do tohoto systému, motivaci párů, nabídnout svou rodinu jako bezpečné místo pro výchovu dítěte, finanční zabezpečení pěstounů a podmínky jejího ukončení. V další kapitole se téma pěstounské péče propojuje s tématem výchovy dítěte s postižením a kombinuje tak v sobě poznatky z těchto dvou jinak samostatně rozsáhlých témat. Tato kapitola vymezuje nejdříve základní informace o postižení a následně již pojednává o problematice výchovy, vztazích mezi pěstouny, vztazích mezi sourozenci, dospívání a množství informací, které pěstouni pro poskytování péče potřebují. Poslední kapitola zabývající se teoretickým vymezením, se zaměřuje na vztah pěstounské rodiny s okolím, tedy jejich příbuznými a blízkými lidmi. Ve výzkumu jsem se zaměřil na dva cíle, které se dotýkají dvou významných složek pěstounské péče. První cíl se zaměřuje na zjištění spokojenosti pěstounů s poskytovanými službami souvisejícími s jejich činností. V rámci tohoto cíle se zaměřuji na vztah pěstounů k právním změnám týkajících se pěstounské péče a na služby, které využívají sami nebo jejich rodina. Druhým cílem výzkumu bylo zjistit důvody rozhodnutí pěstounů pro přijetí dítěte s postižením do pěstounské péče. V rámci tohoto cíle jsem se zaměřil na samotné důvody rozhodnutí a následně na to, zda pěstouni o postižení věděli již před uskutečněním samotné pěstounské péče a na problémy, které je při této péči potkaly. Pro získání dat jsem využil kvalitativní výzkum, metodu dotazování, techniku nestrukturovaného rozhovoru. Tento rozhovor jsem provedl se třemi páry z jihočeského kraje, které ve své pěstounské péči mají dítě s postižením. Z důvodu získání tematicky významných výsledků šlo o páry, v jejichž pěstounské péči je více než pět dětí a kteří jsou starší padesáti let. Tento výběr jsem udělal z předpokladu, že tyto páry budou mít s problematikou značné zkušenosti. Z rozhovorů, které jsem s respondenty vedl, vyvstalo několik důležitých faktů. V rámci prvního cíle zjistit spokojenost pěstounů s poskytovanými službami, jsem zjistil, že ač je systém financování pěstounské péče výhodný pro jednotlivce, všichni si minimálně uvědomovali jeho nevýhodnost, pokud se pěstounské péči věnují oba rodiče. Zároveň jsem zjistil, že nejvíce užívanou službou je pomoc odborníků a to hlavně psychologa a lékařů. Další významnou službou, kterou pěstouni využívají, je vzájemné setkávání s dalšími pěstouny, díky kterým mají možnost nejen získat, ale také předat zkušenosti ostatním pěstounům, což oni sami považují za důležité. Spolu s tím vnímají za důležité i školení, které je sice povinné, ale i tak ho vnímají za prospěšné, jelikož mají možnost díky němu zlepšit svou péči. V rámci druhého stanoveného cíle jsem zjistil, že významným důvodem, proč se náhradní rodiče pro pěstounskou péči rozhodli, byla nemožnost mít vlastní děti a druhým důvodem bylo pořídit sourozence svému dítěti. Dozvěděl jsem se také, že všichni by si přáli vědět více informací o daném postižení. Ve dvou případech totiž o postižení měli jen kusé informace a v jednom z párů o postižení dítěte ani dopředu nevěděli. Co se týče školy, měli pěstouni problémy hlavně, když museli opakovaně vysvětlovat konkrétní potřeby spojené s postižením dítěte. Pěstouni v rozhovoru zdůrazňovali potřebu služeb poskytovaných dětem, které vyjdou z pěstounské péče a to nejen pro děti s postižením, ale i dětem bez postižení. Tato práce může sloužit jako inspirace pro vytvoření nabídky služeb určených ke zlepšení pěstounské péče. Například pěstouni nepřímo naznačovali, že by bylo dobré vytvořit kontrolu nad doprovodnými organizacemi, aby se tak zabránilo některým nežádoucím jevům.

Jak vyučovat děti filosofii aneb o dívce, smrti a výsměchu, o velrybě nemluvě
Profant, Martin
Esej tematizuje problém výuky filosofie na střední škole. Zkoumá prostor, který se otevírá mezi nemožností učit na této úrovni vzdělávání filosofii jako systematickou disciplinu s testovatelným postupem osvojování si znalostí a mezi citlivostí mladých lidí k nesmiřitelným krutostem světa. Využívá přitom modelově výklad o smrtelnosti jako bytostném rozlišovacím rysu mezi člověkem a zvířetem.

Pohybové hry ve volejbalové přípravce na 1.stupni základní školy
Boudová, Vladimíra ; Hájek, Jeroným (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem této práce bylo sestavit baterii pohybových her pro přípravné volejbalové období a ověřit její účinnost pro efektivní rozvoj speciální motorické výkonnosti ve volejbalu u žákyň mladšího školního věku. Mohu konstatovat, že cíl byl splněn. Na základě zkušeností a studia literatury se mi podařilo sestavit baterii pohybových her pro volejbal, kterou lze využít jako metodickou pomůcku pro tělesnou výchovu na 1. stupni základní školy, pro trénink žáků na základních školách s rozšířenou výukou volejbalu a rovněž v mimoškolních volejbalových přípravkách při sportovních oddílech. Sestavená baterie pohybových her nabízí možnost kvalitnější přípravy žáků mladšího školního věku v přípravném volejbalovém období, což jsem si vytkla jako problém ve 2.kapitole této diplomové práce.

TRHOVOSVINENSKO - VYUŽITÍ MULTIMEDIÁLNÍCH POMŮCEK PRO REGIONÁLNÍ VÝCHOVU NA 1. STUPNI ZŠ
SALCEROVÁ, Pavla
Diplomová práce s názvem ?Trhovosvinensko- Využití multimediálních pomůcek pro regionální výchovu na 1. stupni ZŠ? se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. V teoretické odborné části jsou zpracovány souhrnné informace o mikroregionu Trhovosvinensko z hlediska fyzicko-geografického a socioekonomického. Praktická část, která vychází z informací z části teoretické, je učebním materiálem k výuce regionální výchovy ve 4. ročníku základní školy. Jedná se o pomůcku interaktivní. Je vytvořena v programu Smart notebook, jehož používání umožňuje učiteli i žákům procvičovat učivo zábavným způsobem, na interaktivní tabuli Smart board. Praktická část je doplněna o Příručku pro učitele, která seznamuje učitele s pomůckou a ulehčuje jim práci s tímto nevšedním výukovým materiálem.