Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,366 záznamů.  začátekpředchozí6357 - 6366  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.20 vteřin. 


Předškolní výuka cizích jazyků: její klady a zápory
Holubová, Magda ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na situaci výuky cizích jazyků v mateřských školkách v nedávné minulosti a současnosti. Původně jsem svou diplomovou práci začala psát s tím úmyslem, že se zamyslím nad tím, jaké jsou klady předškolní výuky cizích jazyků. Začala jsem svou diplomovou práci psát s tím, že vím přesně, že pokud se začne v předškolním věku, může to být dítěti jedině ku prospěchu a přínáší to samá pozitiva. Zjistila jsem však, že tomu tak vždy nebývá a během svého psaní a zkoumání přicházela na to, že mediálně utvořený názor je třeba pečlivě prozkoumat, než si na něj udělá člověk svůj vlastní názor.


Didaktické motivace ve školní TV
Růžička, Martin ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Velenský, Michael (oponent)
Název práce Didaktické inovace ve školní TV (výuka sportovních her) Didactic Innovations at School Physical Education (the Games Teaching) Cíle práce Analyzovat názory současných učitelů TV na pojetí a obsah výuky sportovních her na středních školách, určit hlavní problémy, navrhnout možnost řešení a vhodné didaktické postupy při výuce sportovních her na středních školách. Metoda Analýza byla provedena pomocí metody dotazníkového šetření u 36-ti učitelů tělesné výchovy na středních školách v průběhu měsíce května 2006. Dotazník byl zaměřen na následující oblasti, které se dotýkají problematiky vyučování sportovních her na středních školách: Role sportovních her, obsah výuky sportovních her, didaktika výuky sportovních her a sociální interakce ve sportovních hrách. Výsledky Osvětlují výuku sportovních her na středních školách, mohou přispět k jejímu zkvalitnění a pomoci učitelům při zařazování sportovních her do programu. Mohou být základem pro návrh modifikace výuky sportovních her z hlediska hodnocení žáků, časové dotace vyučovací jednotky a dalších zkoumaných faktorů, a také mohou být prospěšné pro zkvalitnění přípravy budoucích pedagogů. Klíčová slova Didaktické inovace, dotazník, sportovní hry, školní TV, výuka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Integrace dětí přistěhovalců do škol v Rakousku
Bečvářová, Zuzana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat aktuální problém integrace dětí přistěhovalců do škol v Evropě, zejména pak v jedné ze zemí Evropské unie, v Rakousku. Metody, které při psaní práce použiji, budou vycházet zejména z mé odborné stáže v rakouském Linci. Hlavními metodami budou pozorování, rozhovory a praktická činnost asistentky učitele v pedagogických zařízeních v tomto městě. Výstupem této diplomové práce by se měl stát ucelený popis dobré praxe v zemi, která už má delší zkušenosti s životem v multikulturní společnosti a se školní integrací dětí, jejichž mateřský jazyk je jiný než jazyk většinové populace. Tento předložený popis se může stát inspirací České republice, zemi, na kterou tento náročný úkol teprve čeká.


Didaktické inovace ve školní tělesné výchově - kreativně kooperační aktivity.
Karnová, Kateřina ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Didaktické inovace ve školní tělesné výchově - kreativně kooperační pohybové aktivity Cíle práce: Cílem této práce je přinést nové poznatky o dopadu netradičních přístupů ve výuce tělesné výchovy na vztah žáků k pohybovým aktivitám, na míru spokojenosti s realizovanou náplní i na rozvoj individuálních schopností, dovedností, vědomostí i některých osobnostních rysů, tedy klíčových kompetencí ve smyslu reformy českého školství. Metoda: Výzkum porovnává dvě skupiny žáků, skupinu experimentální, ve které byly aplikovány kreativně kooperační pohybové aktivity a skupinu kontrolní, s tradiční výukou tělesné výchovy. K získání dat bylo využito pozorování, rozhovoru formou reflexe se žáky a dotazníkové metody. V dotazníku hodnotili žáci tradiční a inovované pojetí školní tělesné výchovy. Výsledky: Z vyhodnocení výsledků tohoto výzkumného šetření je patrné, že kreativně kooperační aktivity zvýšily zájem žákyň experimentální skupiny o školní i mimoškolní pohybové aktivity. Současně také podpořily rozvoj klíčových kompetencí žákyň - schopnosti přistupovat tvůrčím způsobem k řešení problémů. Uplatnění kooperace ve výuce pozitivně ovlivnilo školní klima a zlepšilo vztahy uvnitř kooperující skupiny. Klíčová slova: Tělesná výchova, žák, učitel, tvořivost, samostatnost, spolupráce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Didaktické inovace ve školní TV - spolupráce a sociální vztahy.
Schücková, Ivana ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Piskáčková, Anna (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA Název Didaktické inovace ve školní TV (spolupráce a sociální vztahy) Didactic inovations in physical education at school (cooperation and social relations) Úvod do problému V současné době prochází české školství zásadní reformou. Padají bariéry mezi předměty a posiluje se role žáka. Žák by se měl aktivně podílet na vyučovacím procesu, měl by být učitelovým spoluhráčem. Proto je třeba hledat nové vyučovací postupy a metody. Jednou z nich je kooperativní vyučování. Cíl práce Práce by měla ukázat, jak jsou žáci ochotni přijímat nové metody ve vyučování, zda kooperativní vyučování přispívá k lepším sociálním vztahům mezi žáky, naučí je vzájemné spolupráci, toleranci, zlepší jejich komunikaci a to nejen v rámci hodin tělesné výchovy. Metoda Ve výzkumu byly porovnávány dvě skupiny žáků (n=120). Do vyučovacích hodin tělesné výchovy v experimentální skupině (n=60) byly zařazovány nové metody kooperativního vyučování, ve skupině kontrolní (n=60) probíhaly tradičně vedené hodiny bez inovačních prvků. Data k analýze výsledků byla vybrána ze zadaného strukturovaného dotazníku. Dále k porovnání sloužilo pozorování a rozhovory formou reflexe. Výsledky Výzkum ukázal, že zavádění nových didaktických metod do výuky je jak pro žáky, tak pro učitele velice přínosné. Nové pojetí výuky vzbuzuje v...

Způsoby implementace výchovy k podnikavosti v ekonomickém vzdělávání
Hofman, Václav ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
Tato disertační práce o způsobech implementace podnikatelské výchovy do českého obchodního školství popisuje podnikání a výchovu k němu jako zcela mimořádné faktory, zasluhující mimořádnou mezioborovou pozornost, protože vedou k rozvoji lidského kapitálu, na němž budoucí společnost bude vystavěna. Shledává výchovu k podnikavosti hybnou silou inovací, zaměstnanosti a ekonomického růstu. Práce zkoumá existující znalosti a příklady dobré praxe v oblasti podnikatelské výchovy pokrývající proces celoživotního učení, počínaje mládeží. Mezi cíli české vzdělávací soustavy hledá takové, jež rozvine u stávající a budoucí generace podnikatelů, pracovníků, učitelů, manažerů a dalších osobností schopnost uspět a pomáhat v tom druhým. Výzkum se zaměřuje na kompetence podnikatele a schopnost podnikat. Ústřední metodologické postupy zahrnují pozorování, dotazníkové šetření, analýzu školské dokumentace, osobní řízený rozhovor a jejich statistické interpretace, převážně využití T-testu. Návazně práce konsoliduje metody výuky, inovativní přístup a didaktickou techniku vhodnou pro kurzy podnikavosti. Aby bylo dosaženo cílů EU, podněcuje práce k činnosti odborníky na didaktiku, aby poskytovali doporučení učitelům, vládě, ředitelům škol a univerzitám pro další rozvoj a efektivnější podání samotných výukových podnikatelských programů. Závěrem tato disertační práce pokládá proces dosahování cílů podnikatelské výchovy za kritickou komponentu k uchopení výzev 21. století. Doporučuje cíle formulovat od prvopočátku jasně a s měřitelnými výstupy, aby bylo možné dále zkoumat výsledky podnikatelské výchovy.

SNA´17 - Seminar on Numerical Analysis
Blaheta, Radim ; Starý, Jiří ; Sysalová, Dagmar
Seminar on Numerical Analysis 2017 (SNA'17) is a continuation in a series of SNA events held in different places in the Czech Republic and organized alternatively by Ostrava and Prague institutions. TheSNA'17isorganizedbytheInstituteofGeonicsoftheCASincollaborationwith VŠB - Technical University of Ostrava and IT4Innovations National Supercomputing Centre. Conference location is one of the lecture rooms in New Aula of the VŠB-TU Ostrava. Let us note that SNA 2016 was reshaped to EMS School in Applied Mathematics (ESSAM) devoted to mathematical modelling, numerical analysis and scientific computing. The SNA'17 is turning back to more traditional winter event. It provides opportunity for meeting and mutual information of the community working in computational mathematics and computer science, but an important part of SNA is devoted to the Winter School with tutorial lectures focused on selected important topics within the scope of numerical methods and modelling.