Název: Didaktické inovace ve školní TV - spolupráce a sociální vztahy.
Překlad názvu: Didactic Innovations in School PE and Sport - Cooperation and Social Relationship.
Autoři: Schücková, Ivana ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Piskáčková, Anna (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2006
Jazyk: cze
Abstrakt: A KLÍČOVÁ SLOVA Název Didaktické inovace ve školní TV (spolupráce a sociální vztahy) Didactic inovations in physical education at school (cooperation and social relations) Úvod do problému V současné době prochází české školství zásadní reformou. Padají bariéry mezi předměty a posiluje se role žáka. Žák by se měl aktivně podílet na vyučovacím procesu, měl by být učitelovým spoluhráčem. Proto je třeba hledat nové vyučovací postupy a metody. Jednou z nich je kooperativní vyučování. Cíl práce Práce by měla ukázat, jak jsou žáci ochotni přijímat nové metody ve vyučování, zda kooperativní vyučování přispívá k lepším sociálním vztahům mezi žáky, naučí je vzájemné spolupráci, toleranci, zlepší jejich komunikaci a to nejen v rámci hodin tělesné výchovy. Metoda Ve výzkumu byly porovnávány dvě skupiny žáků (n=120). Do vyučovacích hodin tělesné výchovy v experimentální skupině (n=60) byly zařazovány nové metody kooperativního vyučování, ve skupině kontrolní (n=60) probíhaly tradičně vedené hodiny bez inovačních prvků. Data k analýze výsledků byla vybrána ze zadaného strukturovaného dotazníku. Dále k porovnání sloužilo pozorování a rozhovory formou reflexe. Výsledky Výzkum ukázal, že zavádění nových didaktických metod do výuky je jak pro žáky, tak pro učitele velice přínosné. Nové pojetí výuky vzbuzuje v...

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/4272

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-267071


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-21, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet