Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,340 záznamů.  začátekpředchozí6331 - 6340  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.30 vteřin. 

Využití fotografie ve výuce zeměpisu
Boháček, Tomáš ; Bičík, Ivan (oponent) ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce)
Teoreticky-obecná část práce se nachází v následující kapitole. Kapitola se pokusí provést obsahovou analýzu. Dále má za cíl ukázat fotografii z mnoha různých úhlů. Budeme se na ni dívat jako na obrazový materiál či výzkumné téma, pokusíme se ji pozorovat z hlediska psychologů, sociologů a žurnalistů. Tyto odlišné perspektivy nám pomohou lépe pochopit jedinečné postavení fotografie jako informačního zdroje. Hlavní část práce je věnována rozborům schopnosti vnímat, číst, interpretovat a případně dále pracovat s informacemi, které jsou obsaženy ve fotografiích. Můžeme ji rozdělit na dvě dílčí části. V první z nich se budeme věnovat hodnocení komentářů k projektu Krajina za školu v Praze. Projekt byl zaměřen na interpretaci rozdílů mezi dvěma fotografiemi téhož místa pocházejícími z různé doby. Kritickým rozborem komentářů, které k dvojici fotografií vypracovávali žáci a studenti, zjistíme, do jaké míry byli schopni vnímat, interpretovat, číst a hlavně používat informace ve fotografiích. Druhá dílčí část se věnuje vyhodnocování dotazníku, který byl předložen studentům gymnázií, pracujícím a vysokoškolským studentům. Dotazník se skládá ze čtyř bloků otázek, z nichž první je obecný, následující tři se vždy týkají konkrétních fotografií. Nejprve respondenti interpretují rozdíly mezi dvěma stejnými fotografiemi,...

Mladí a životní styl
Brož, Michal ; Jílek, Petr (oponent) ; Klusoňová, Hana (vedoucí práce)
Michal Brož Mladí a životní styl Diplomová práce Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci králové Studijní obor: Farmacie Cíl práce: - zhodnocení situace v oblasti návykových látek mezi studenty ve věku 16 - 20 let - vyhodnocení souvislosti mezi vznikem psychických problémů a užíváním drog Metody: - dotazníková studie: anonymní dotazník (obsahuje otázky o kouření, alkoholu, návykových látkách a formulář BSI) - otázky otevřené, uzavřené, polouzavřené - 343 studentů (106 mužů a 237 žen) ve věku od 16 do 20 let (průměrný věk 18,58 roku) - zpracování dat pomocí programu SPSS for Windows, verze 16.0 Výsledky: Legální látky: - 57,4% studentů ve věku od 16 do 20 let má zkušenost s kouřením tabáku. - pouze 17,8% v současnosti pravidelně kouří a jen 8,7% kouří denně. - 86,9% studentů má zkušenosti s pitím alkoholických nápojů - 43,8% považuje pití alkoholu za méně nebezpečné než kouření cigaret a rekreační užívání drog. Nelegální látky: - 39,7% má zkušenost s užitím nelegální látky (47,2% mužů a 36,3% žen) - nejčastěji studenti užívají marihuanu (32,7%), hašiš (13,7%), kokain (8,7%), léky na spaní (7,3%), dále amfetamin a LSD - za nejnebezpečnější jsou považovány tyto látky heroin, kokain, extáze, LSD, metadon, amfetamin Psychické poruchy: - v souboru byla prokázána statisticky významná...

Přirozený práh volebních systémů
Ezechiášová, Monika ; Novák, Miroslav (vedoucí práce) ; Šedo, Jakub (oponent)
KARLOVA UNIVERZITA V PRAZE Fakulta sociálních věd Katedra politologie Institut politologických studií POSUDEK DIPLOMOVÉ PRÁCE V počítači vyplňujte pouze do šedivých políček! Po jejich vyplnění posudek vytiskněte, zakroužkuje navrhovanou známku, podepište a odevzdejte! Typ diplomové práce ("bakalářská" nebo "magisterská"): magisterská práce Typ posudku ("posudek vedoucího práce", nebo "posudek oponenta"): posudek vedoucího práce Autor/ka práce : Kateřina Fagošová Název práce: Sebeurčení původních národů: autonomie Aboriginů a Ostrovanů z Torresova průlivu v rámci politického systému Australského svazu. Autor/ka posudku : B. Hnízdo Pracoviště: IPS 1. VZTAH SCHVÁLENÝCH TEZÍ A VÝSLEDNÉ PRÁCE*) 1. Odpovídá schváleným tezím 2. Odchyluje se od tezí, ale odchýlení je vhodné a v práci zdůvodněné 3. Odchyluje se od tezí a odchýlení není vhodné a v práci zdůvodněné 4. Neodpovídá schváleným tezím 1.1. Cíl práce X 1.2. Metoda práce X 1.3. Struktura práce X *) Označte "X" vybrané hodnocení. KOMENTÁŘ (v případě hodnocení ve sloupcích 3 a 4 musí autor posudku slovně formulovat hlavní výtky pro jednotlivé podbody) (max. 500 znaků) 2. HODNOCENÍ OBSAHU VÝSLEDNÉ PRÁCE Hodnocení známkou Bakalářské práce: 2.1 Relativní úplnost zpracované literatury ke zvolenému tématu 2.2 Pochopení zpracované literatury 2.3 Schopnost aplikovat...

Korelace morfologických a molekulárně genetických vlastností vybraných nádorů
Šíma, Radek ; Skálová, Alena (vedoucí práce) ; Boudová, Ludmila (oponent) ; Ehrmann, Jiří (oponent)
1 Univerzita Karlova v Praze, Lékařská fakulta v Plzni Šiklův patologicko anatomický ústav Korelace morfologických a molekulárně genetických vlastností vybraných nádorů Radek Šíma Autoreferát doktorské dizertační práce Plzeň 2010 2 Dizertační práce byla zpracována v rámci kombinované formy doktorského studijního programu na Šiklově patologicko-anatomickém ústavu LF UK v Plzni v letech 2006-2010. Uchazeč: Radek Šíma Šiklův patologicko anatomický ústav LF UK v Plzni Školitel: Prof. MUDr. Alena Skálová, CSc. Šiklův patologicko anatomický ústav LF UK v Plzni Oponenti: Doc. MUDr. Ludmila Boudová, PhD. Šiklův patologicko anatomický ústav LF UK v Plzni Prof. MUDr. Jiří Ehrmann, PhD. Ústav histologie a embryologie LF UP v Olomouci Stanovisko k dizertační práci vypracoval vedoucí školícího pracoviště: Prof. MUDr. Michal Michal, Šiklův patologicko anatomický ústav LF UK v Plzni Autoreferát byl rozeslán dne: Obhajoba se koná na Šiklově patologicko-anatomickém ústavu, Dr. E. Beneše 13, Plzeň, před komisí pro obhajoby doktorských dizertačních prací v oboru patologie dne 27.4.2010 ve 14:00. S dizertační prací je možné se...

Evaluace pilotního projektu výuky předmětu Pedagogické praxe prostřednictvím e-learningovém programu pro distanční vzdělávání Moodle
Kosařová, Andrea ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Štochl, Jan (oponent)
Název práce: Evaluace pilotního projektu výuky předmětu Pedagogické praxe prostřednictvím e-leamingového programu pro distanční vzdělávání Moodle. 2 Název práce v angličtině: Evaluation of the pilot project of the Pedagogical praxes lessons via the e-leaming software Moodle. Cíle práce: Zhodnocení a návrhy úprav pro zkvalitnění programu Moodle a jeho využití na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze. Metoda: Program bude hodnocen pomocí rozhovorů s 5 studenty III. ročníku, kteří s programem pracovali. Kvalitativní rozhovory budou zaměřené na sedm základních okruhů - obsah a cíle, čas, studijní opory, komunikace, tutor, grafická stránka zpracování a technické zpracování. Výsledky: Kvalitativní rozbor předností a slabých míst analyzovaného programu a návrhy k odstranění nedostatků. Klíčová slova: distanční vzdělávání, e-leaming, Moodle, multimediální vzdělávání, didaktika školní tělesné výchovy, pedagogické praxe, tělesná výchova.

Sebereflexe studentů učitelství matematiky
Štěpánová, Kateřina ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
V teoretické části předkládané diplomové práce shrnuji dosavadní poznatky o profesi učitele, uvádím současné trendy v přípravném vzdělávání učitelů (PVU). Soustředím se především na tzv. reflektivní model PVU a možnosti rozvoje (sebe)reflektivní kompetence studentů učitelství. (Cílem takového PVU je absolvent - reflektivní praktik.) Analyzuji pojem reflexe a nahlížím na jeho úlohu v práci učitele. Klíčovým obdobím pro rozvoj sebereflexe studentů je podle odborníků (Švec, 2005, Nezvalová, 2000) období získávání pedagogických zkušeností (laboratorních i terénních). Nemalou úlohu v tomto procesu rozvoje sebereflexe mají vzdělavatelé učitelů na pedagogické fakultě, ale také učitelé, kteří vedou studenty během jejich souvislé pedagogické praxe (fakultní, resp. cviční učitelé). V empirické části práce se zabývám (sebe)reflektivní kompetencí budoucích učitelů matematiky z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, zaměřuji se také na charakteristické nedostatky a přednosti pedagogické činnosti těchto studentů během souvislých praxí. Dále analyzuji pedagogické praxe z matematiky na PedF UK, zvláště jejich organizaci. Vycházím z písemných reflexí a sebereflexí studentů učitelství matematiky a z provedených dotazníkových šetření mezi studenty a jejich fakultními učiteli. V oddílu "R" empirické části této práce...

Josef Kalfus v procesu s takzvanou protektorátní vládou
Krčmář, Dalibor ; Kvaček, Robert (oponent) ; Čechurová, Jana (vedoucí práce)
V letech 1945 - 1948 v Československu probíhaly politické procesy s Němci, zrádci a kolaboranty. Dekrety prezidenta republiky připravily právní podklad pro retribuční soudnictví a nařídily ustanovit zvláštní soudní instituce. Jedny; z nejsledovanějších bylý-~ soudní řízení před Národním soudem v Praze, jenž řešil případy vysoce postavených kolaborantů, tj. členů protektorátní reprezentace i několika neblaze proslulých organizací a institucí,217 aktivistických žurnalistů a vůbec osob, které byly "vedoucím postavením v životě politickém, vysokým úřadem, vysokou funkcí velitelskou nebo význačným místem v životě hospodářském vázány, být svým spoluobčanům vlasteneckým vzorem.,,218 Národní soud soudil 83 lidí a vynesl 18 rozsudků smrti.219 Od 29. dubna 1946 zasedal tribunál Národního soudu v Praze ve věci takzvané protektorátní vlády, respektive členů politického sboru předsedy Jaroslava Krejčího. Tento kabinet úřadoval od 19. ledna 1942 až do 5. května 1945 v podstatě ve stejném složení. Pouze v lednu 1945 došlo ke změně na předsednické pozici, když ministr spravedlnosti Krejčí postoupil, jak jinak než z vůle Němců, své čelní místo ve vládě ministru vnitra Richardu Bienertovi. Už před začátkem procesu se projevily komplikace. V souvislosti s posuzováním viny vyvstala otázka, zda již samo členství v protektorátní...

Zdravotní a vztahové aspekty školní tělesné výchovy
Friedbergerová, Lenka ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Piskáčková, Anna (oponent)
Název práce: Zdravotní a vztahové aspekty školní tělesné výchovy Cíle práce: Hlavním problémem, kterým se zabývá diplomová práce, Je otázka zdravotního a vztahového přístupu žákyň základních škol ke školní tělesné výchově (TV) ve dvou odlišně provedených hodinách - habituální (tradiční) a progresivní (kreativní). Habituální hodina je vedená tak, jak jsou žákyně a vyučující zvyklí, do progresivní hodiny se vyučující snaží začlenit netradiční prvky (volný výběr činnosti z více nabízených možností, samostatná volba obtížnosti cvičení, větší sebediagnostika i hodnocení dívek navzájem, ...). Metodologie: Sledovaným souborem je 487 žákyň 4.- 9.tříd základních škol v Praze, které jsme pro potřeby diplomové práce rozřadili do dvou skupin - 4. - 6. třída (207 žákyň) a 7. - 9. třída (280 žákyň). Po absolvování každé hodiny TV z dvojice hodin habituální - progresivní, vyplňovaly dívky dotazník, který obsahuje otázky vztahující se ke zdravotní a vztahové dimenzi. Následným zpracováním odpovědí jsme vytvořili tabulky v programu MS Word a došli jsme k následujícím výsledkům. Výsledky: Celkové ocenění obou dimenzí (vztahové i zdravotní) žákyněmi 4. - 6. i 7. - 9. tříd vyšlo stejně, nebo hůře v kreativní hodině v porovnání s hodinou habituální. Výjimkou je hodnocení vztahové dimenze kreativní hodiny starší...

Osobnost pedagoga Josefa Kaplického na Vysoké škole uměleckoprůmyslové a jeho odkaz
Holbová, Štěpánka ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Rous, Jan (oponent)
85 Resumé Profesor Josef Kaplický vedl v letech 1945-1962 ateliér monumentální malby a později ateliér sklářských technik na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Jako všestranný umělec a teoretik dokázal vychovat celou řadu velmi kvalitních umělců, kteří byli určujícími osobnosti českého umění po druhé světové válce. Mezi nimi byli například Václav Cigler, Zdena Strobachová, Jiřina Žertová, Marie Rychlíková, Děvana Mírová, Jiří John, Adriena Šimotová a Vladimír Kopecký a další, jež svým přístupem a hlavně příkladem připravil pro mnohé budoucí úkoly výtvarného umění. Významnou úlohu Kaplický hrál v poválečném obnovení slávy českého skla (jemuž se věnoval se svými studenty), převážně svou schopností reflektovat soudobé umělecké a kulturní dění a teoreticky zpracovávat umělecké otázky. Vytvořil tzv. "filozofii skla", jenž práci v této technice pomohla pozvednout na velmi vysokou úroveň a odrazila se tak v úspěších českých sklářských návrhářů v šedesátých a sedmdesátých letech a ve vývoji autorského studiového skla. Bakalářská práce se věnuje nejen ateliéru Josefa Kaplického, ale také jeho samostatné umělecké a teoretické činnosti, která s ním úzce souvisela, a v neposlední řadě i dobovým tvůrčím podmínkám.

Výzkum trhu v pojišťovnictví
Švandová, Naďa ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Borovská, Dagmar (oponent)
Abstrakt Cílem této práce je zjistit míru pojištěnosti studentů Vysoké školy ekonomické v Praze (dále jen VŠE) v rámci životního pojištění, zmapovat povědomí studentů VŠE o produktech životního pojištění, konkrétně povědomí o základních čtyřech druzích životního pojištění ? kapitálového, investičního, rizikového a důchodového, preference v rámci těchto produktů, zájem o sjednání pojištění během studia či v blízké době po ukončení studia a informovanost o výhodách poskytovaných státem při sjednání životního pojištění. Toho všeho je dosaženo na základě realizování marketingového výzkumu mezi studenty VŠE Práce je rozdělena do pěti hlavních částí. V prvním oddílu je vysvětlen proces marketingového výzkumu, popis metod získávání dat, jejich výhody a nevýhody, popis základních pojmů ve výzkumu trhu a tvorba dotazníku ? rozbor druhů otázek a odpovědí. Druhá část seznamuje se základními informacemi trhu životního pojištění v České republice, o základních členěních produktů životního pojištění, pojišťovnách a současných trendech. Ve třetí části je popsána realizace výzkumu ? jeho příprava, tvorba dotazníku, volba metody sběru dat, jeho realizace. Ve čtvrté části je již provedena samotná analýza získaných dat a jejich interpretace. Závěrečná část obsahuje souhrnné okomentování výsledků výzkumu, pohled na platnost stanovených hypotéz. Přínos práce spatřuji ve zmapování pojištěnosti studentů v rámci životního pojištění, vzhledem k tomu, že jsem na jinou práci zabývající se touto skupinou a tématem nenarazila.