Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 646 záznamů.  začátekpředchozí630 - 639další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika standardů ošetřování zevních genitálií u dětí od narození do 3 let
KURUCOVÁ, Monika
Hygienická péče je jedním z nejdůležitějších pilířů péče o zdraví dítěte. Získání správných hygienických návyků v dětství a jejich dodržování po celý život má pro zdraví zásadní význam. Bohužel informace týkající se hygieny zevních genitálií dětí jsou mnohdy rozporuplné a vyskytují se jak na straně rodičů, tak i na straně zdravotníků. Diplomová práce se zabývala problematikou ošetřování zevních genitálií u dětí od narození do tří let, přičemž hlavní důraz byl kladen na edukaci matek. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda sestry znají své kompetence z oblasti ošetřování zevních genitálií u dětí v novorozeneckém, kojeneckém a batolecím období, dále zda sestry dovedou své kompetence plně aplikovat. Třetím cílem bylo zmapovat informovanost rodičů o ošetřování zevních genitálií dětí ve věku od narození do tří let. Byly stanoveny 3 hypotézy. Hypotéza číslo 1 zněla: Sestry znají své kompetence v oblasti ošetřování zevních genitálií u dětí v novorozeneckém, kojeneckém a batolecím období. Hypotéza 2: Sestry, které znají své kompetence v oblasti ošetřování zevních genitálií u dětí v novorozeneckém, kojeneckém a batolecím období, je nedovedou plně aplikovat. Hypotéza 3 byla definována: Rodiče novorozenců, kojenců či batolat mají nedostatečné informace o správné hygienické péči zevních genitálií svého dítěte. Kvantitativní výzkumné šetření bylo provedeno metodou dvou anonymních dotazníků, přičemž jeden dotazník byl určen zdravotním sestrám, které pracují s dětmi ve věkové kategorii od narození do tří let. Druhý dotazník byl vytvořen a určen pro matky dítěte ve věkové kategorii od narození do tří let. Dotazníkové šetření bylo provedeno na území Jihočeského kraje. První hypotéza {\clq}qSestry znají své kompetence v oblasti ošetřování zevních genitálií u dětí v novorozeneckém, kojeneckém a batolecím období`` byla potvrzena. Druhá hypotéza {\clq}qSestry, které znají své kompetence v oblasti ošetřování zevních genitálií u dětí v novorozeneckém, kojeneckém a batolecím období, je nedovedou plně aplikovat`` byla zamítnuta. Třetí hypotéza {\clq}qRodiče novorozenců, kojenců či batolat mají nedostatečné informace o správné hygienické péči zevních genitálií svého dítěte`` byla potvrzena. Na základě zjištěných skutečností jsme se rozhodli vypracovat edukační standard intimní hygieny děvčat a chlapců ve věku od narození do tří let pro sestry, dále pak edukační materiál o ošetřování zevních genitálií pro rodiče malých dětí. Věříme, že tyto materiály povedou ke zvýšení informovanosti o této problematice a ke zkvalitnění péče o děti.
Vzájemná spolupráce sester s ostatními členy zdravotnického týmu jako nedílná součást kvalitní ošetřovatelské péče
BYLOKOVÁ, Marta
Ve zdravotnictví spolupracuje velké množství různorodých lidí. Různorodost je nejen v odborných znalostech, ale také v charakteru a přístupu k práci jednotlivce. V jednotlivých úsecích se liší i náplň práce, ale všude je velmi náročná a odborná. Bez vzájemné spolupráce sester s ostatními členy celéhov týmu, by nebylo možné vykonávat kvalitní ošetřovatelskou péči.
Status sestry dnes a v budoucnosti
KOZÁKOVÁ, Martina
Status sestry je velice aktuálním tématem. Jedná se o profesi, která prošla v několika předchozích letech mnoha změnami, od vzdělávání až po získávání nových kompetencí. Sestry nejsou pouze pečovatelky a pomocnice, ale samostatně myslící bytosti s odpovídajícím vzděláním a kompetencemi danými legislativně. Teoretická část se zabývá statutem sestry ze sociologického hlediska, jeho vývojem z historického pohledu, dále také změnami probíhajícími v současnosti a zasahujícími do budoucnosti a na novinky, které můžeme v profesi očekávat. Praktická část obsahuje výsledky zjištěné kvantitativním výzkumem zabývajícím se vnímáním statutu sestry pacienty, sestrami a lékaři. Cílem výzkumu bylo prozkoumat spokojenost sester v ČR se současným statutem a odhalit jejich vize do budoucnosti; dále zjistit názory pacientů na současný status sester ve společnosti; a ověřit názory lékařů na status sestry v současnosti a ověřit jejich vize o sestrách pro budoucnost. Hypotéza H1 zněla: Sestry nejsou spokojeny se svým statutem v současnosti a byla potvrzena. Hypotéza H2 byla: Vize sestry o jejich budoucím statutu ve společnosti jsou pozitivní a byla potvrzena. Hypotéza H3 zněla: Pacienti negativně hodnotí status sestry v ČR, nebyla potvrzena. Hypotéza H4: Lékaři status sestry v současnosti nesledují byla potvrzena. H5: Lékaři o sledování statutu sestry v budoucnosti nejeví zájem a byla potvrzena.
Jazyková výchova na malotřídní MŠ
VORÁČKOVÁ, Pavlína
Práce se zabývá postavením a významem jazykové výchovy v současném systému předškolního vzdělávání, sleduje zasahování jazykové výchovy do jednotlivých oblastí obsahu rámcově vzdělávacího programu předškolního vzdělávání, jazykové cíle vyvozené ze zjištěných poznatků, druhy činností probíhajících v mateřské škole. Na základě vztahu vyvozených cílů k jednotlivým jazykovým rovinám vymezuje jazykové kompetence dětí předškolního věku a metody používané k jejich rozvoji. Praktická část zjišťuje úroveň jazykové výchovy, vzhledem k jazykovým rovinám, u dětí předškolního věku v malotřídní mateřské škole.
Rozvoj komunikativní kompetence dětí předškolního věku v kontextu kurikulární reformy našeho školství
JAKUBCOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce nás uvádí do problematiky rozvoje kompetence ke komunikaci v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (dále RVP PV) a popisuje začlenění této problematiky ve školním vzdělávacím programu mateřské školy, kde působím. Hlavním cílem je pak vytvoření experimentálního programu pro podporu rozvíjení komunikativních dovedností dětí předškolního věku a následné ověření jeho účinnosti. Teoretická část práce se věnuje obecnému úvodu do problematiky komunikace a rozvoje kompetence ke komunikaci v RVP PV. Vysvětluje pojem komunikace, vymezuje komunikaci sociální a pedagogickou a jsou zde nastíněny způsoby sdělování. Je zde rovněž věnován prostor těm oblastem RVP PV, které přímo souvisejí s komunikativní kompetencí. Praktická část práce je zaměřena na konkrétní možnosti rozvoje komunikativních dovedností dětí předškolního věku. Vychází z realizace vlastního experimentálního programu a ověřuje jeho účinnost v praxi. V další části jsou pak pomocí dotazníkového šetření shromážděny poznatky pedagogických pracovníků o způsobech a možnostech rozvíjení komunikace v mateřských školách a o faktorech, které mohou rozvoj komunikace ovlivňovat.
Aktivizující metody a techniky učení v českém jazyce na základní škole
KAŠPAROVÁ, Eva
Cílem této diplomové práce je zjištění vlivu využití vybraných aktivizujících metod a technik učení na úroveň slohového projevu žáků základní školy. Teoretická část práce popisuje vybrané aktivizující metody a techniky učení v souvislosti s využitím ve výchovně-vzdělávacím procesu. V praktické části je pak proveden experiment, který ověřuje vliv využití těchto metod na vývoj slohového potenciálu žáků. Pomocí dotazníkového šetření je zkoumána obliba práce s vybranými aktivizujícími metodami a technikami učení ve výuce. Bylo zjištěno, že aktivizující metody facilitují úspěšnost žáků ve slohovém projevu. U experimentální skupiny došlo k statisticky významnému nárůstu v počtu vět a významových větných dvojic.
Týmová práce a její hodnocení na příkladu testování software
Bayerle, Petr ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Hrubec, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku týmové práce při testování software a je rozdělena do tří hlavních částí. První část prezentuje hlavní témata, cíle a filozofii testování software a také se zaměřuje na klíčové kompetence softwarového testera. Druhá část se zabývá definicí týmu, týmové práce a jejích výhod a nevýhod. Jsou v ní probírány způsoby jejího měření a hodnocení. Třetí část obsahuje analýzu konkrétního projektu vývoje software. Jsou zde identifikovány a diskutovány bariéry týmové práce spojené s komunikací a informačními toky uvnitř a vně týmu. Nakonec jsou ukázány některé způsoby, jak lze těmto problémům čelit.
Certifikace projektových a programových manažerů jako záruka jejich kvality a schopnosti
Vítek, Lukáš ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Mengler, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá certifikacemi v projektovém řízení. Soustřeďuje se na projektové a programové manažery a zkoumá jejich vztah k certifikacím a možným vazbám na kvalitu řízení. Cílem práce je provést průřez oblastí certifikací na českém trhu, vytvořit souhrn dostupných certifikací a provést výzkum, který mapuje certifikace firem působících na českém ICT trhu. Práce je rozdělena do několika částí. První část vychází z teoretických základů a je úvodem do oblasti projektového řízení. Dále jsou podrobněji rozepsány kompetence manažera jako předmět znalostí a dovedností, který je nezbytný pro vykonávání manažerské práce. Ve druhé části je zpracován seznam dostupných certifikátů včetně požadavků na jejich získání. Přínosem této části práce je právě zpracovaný přehled, který na jednom místě souhrnně zpracovává všechny důležité detaily o jednotlivých certifikátech, včetně přiřazení certifikátů k doporučeným pracovním pozicím. V poslední části je realizován výzkum, který má za cíl zjistit plány projektových a programových manažerů na získání nových certifikátů. Výzkum se zabývá analýzou a syntézou získaných odpovědí a dále vytváří nové poznatky, které odhalují možné budoucí trendy. Výzkum je unikátní tím, že se zaobírá českým ICT trhem, který nebyl dosud na toto téma zkoumán. Diplomová práce představuje ucelený pohled na oblast certifikací, zároveň se ale soustřeďuje na úzkou oblast ICT trhu, kde sleduje možnosti využití certifikací a nabízí konfrontaci různých pohledů.
Analýza a praktické aspekty procesu vzdělávání v mezinárodní společnosti
Stará, Michaela ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Campbell, Jan (oponent)
Diplomová práce zkoumá problematiku vzdělávání a rozvoje zaměstnanců z teoretického hlediska, dále pak z praktického pohledu ve dvou vybraných mezinárodních společnostech (působících v oborech bankovnictví a logistiky). V práci je rovněž teoreticky a praticky vymezene problematika Evropských strukturálních fondů, konkrétně pak žádost na vzdělávací projekty z operačního programu ČR Lidské zdroje a zaměstnanost. Teoretická část popisuje fáze vzdělávacího procesu: identifikaci vzdělávacích potřeb, plánování vzdělávání, fázi realizace a významně je akcentována etapa měření a sledování efektivity vzdělávání. Práce zmiňuje nové trendy ve vzdělávání a rozvoji zaměstnanců v roce 2010. Praktická část v bankovní společnosti sleduje a hodnotí proces systematického vzdělávání a užívání kompetenčního modelu, pratická část v logistické společnosti navrhuje vzdělávací aktivity za podmínky nízkých vstupních nákladů - zejména vzdělávání pomocí interních lektorů.
Personální marketing
Hrádková, Eva ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Cílem této práce je vytvořit materiál, který shrnuje základní požadavky na současného žadatele o zaměstnání. Text má za úkol poskytnout rady a doporučení, jak se při hledání práce zachovat, abychom byli v hledání úspěšnými. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První je teoretickým podkladem, budou zde nastíněny obecné zákonitosti fungování trhu práce a personálních agentur. Dále budou rozebrány povinné dokumenty, jež musí žadatel o práci poskytnout. Zmíním se o sebeprezentaci a důležitých obecných i odborných kompetencích. Ve druhé části provedu průzkum mezi deseti personálními agenturami, které se v současné době vyskytují na českém trhu práce. Při průzkumu budu vystupovat jako zájemce o zaměstnání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 646 záznamů.   začátekpředchozí630 - 639další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.