Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Advanced methods of searching the game tree of 3-dimensional Tic-Tac-Toe
Dvořák, Pavel ; Valla, Tomáš (vedoucí práce) ; Šámal, Robert (oponent)
V této práci zkoumáme poziční hry, zejména pak vícerozměrné piškvorky. Porovnáváme existující pokročilé algoritmy (Pn-search, Db-Search, λ-search) pro řešení pozic v pozičních hrách. Algoritmy nasazujeme na domény her 43 a 53 , což jsou první netriviální připady trojrozměrných piškvorek. Paralelizujeme Pn-search pro případ, kdy existuje více počátečních pozic. Pn-search aplikujeme jako jed- novláknovou úlohu a řešíme, jak sdílet transpoziční tabulku s vyřešenými poz- icemi. Hlavním a čistě teoretickým výsledkem je charakterizace grupy auto- morfismů kombinatorické krychle nd se stejnou množinou linií jako vícerozměrné piškvorky. Toto je zobecnění Silvera [The American Mathematical Monthly, Vol. 74, No. 3, 1967], který popsal automorfismy hry 43 . 1
Arimaa challenge - static evaluation function
Hřebejk, Tomáš ; Majerech, Vladan (vedoucí práce) ; Baudiš, Petr (oponent)
Arimaa je strategická desková hra pro dva hráče. Byla navržena tak, aby nebylo nebylo jednoduché vytvořit počítačový program, který by dokázal porazit nejlepší lidské hráče. V této práci jsme se zaměřili na návrh statické ohodnocovací funkce pro hru Arimaa. Úkolem ohodnocovací funkce je určit, který hráč má v dané pozici výhodu a jak je velká. Tento problém jsme rozdělili do několika částí, které jsme řešili samostatně. Nejvíce jsme se věnovali efektivnímu rozpoznávání významných vzorů na desce, například gólovým hrozbám. Základním prvkem navržené ohodnocovací funkce je mobilita. Pro každou figurku odhadneme počet kroků potřebný k tomu, aby se tato figurka přesunula na ostatní místa herní desky. Dále jsme se zabývali strojovým učením. Navrhli jsme nový algoritmus pro učení ohodnocovací funkce podle her expertů. Součástí práce je i implementace herního programu, který demonstruje navržené metody. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Online detektor bodů zájmu
Přibyl, Jakub ; Rajnoha, Martin (oponent) ; Mašek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje problematice online učení detektoru při dlouhodobém sledování objektu ve videosekvenci. Tento objekt je definován pomocí ohraničujícího obdelníku. V práci jsou popsány jednotlivé části detektoru: sledování objektu, detekce objektu a online učení detektoru. Hlavním přínosem práce je rozšíření programu OpenTLD o paralelní detekci a sledování více objektů současně. Paralelizace je pak porovnána na několika praktických příkladech a je porovnán vliv procesoru při detekci. Nejlepších výsledků bylo dosaženo při paralelizaci s detekováním všech objektů. Nejpřesnější detekce byla v případě dostatečně naučených objektů při nejmenší změně podoby.
Paralelizace ultrazvukových simulací na svazku grafických karet
Dujíček, Aleš ; Kula, Michal (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozšířením projektu k-Wave, který řeší simulace šíření ultrazvukových vln v heterogenním prostředí. Výpočet těchto simulací je založen na řešení soustavy parciálních diferenciálních rovnic pseudospektrální metodou. \\ Cílem této práce je využití lokální dekompozice pseudospektrální metody a výpočetního výkonu grafických karet ke zrychlení výpočtu těchto simulací. Dekompozicí výpočtu chceme dosáhnout nejen vyšší rychlosti, ale také možnosti provádět výpočet simulace ve větším prostoru, tedy s většími datovými mřížkami. Cílem je tedy dosáhnout nejen zrychlení, ale také dobré škálovatelnosti.
Lifting Scheme Cores for Wavelet Transform
Bařina, David ; Kälviäinen, Heikki (oponent) ; Sojka, Eduard (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The thesis focuses on efficient computation of the two-dimensional discrete wavelet transform. The state-of-the-art methods are extended in several ways to perform the transform in a single loop, possibly in multi-scale fashion, using a compact streaming core. This core can further be appropriately reorganized to target the minimization of certain platform resources. The approach presented here nicely fits into common SIMD extensions, exploits the cache hierarchy of modern general-purpose processors, and is suitable for parallel evaluation. Finally, the approach presented is incorporated into the JPEG 2000 compression chain, in which it has proved to be fundamentally faster than widely used implementations.
Paralelizace sestavení v prostředí Jenkins
Lukášová, Michaela ; Zachariášová, Marcela (oponent) ; Dolíhal, Luděk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá paralelním sestavením balíku vývojového prostředí Codasip Studio. Zaměřuje se na možnosti paralelizace v prostředí Jenkins. Implementované řešení se soustřeďuje zejména na urychlení aktuálního procesu sestavení. Řešení využívá několika zásuvných modulů prostředí Jenkins a také několika shellových skriptů zajišťujích spuštění překladu, instalace či tvorby výsledného balíku.
Konstrukce kD stromu na GPU
Bajza, Jakub ; Kula, Michal (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá konštrukciou akceleračných štruktúr typu kD strom a následnou ich následnou paralelizáciou pomocou GPU. Na začiatku je čitateľ oboznámený s platformou CUDA pre paralelné programovanie. Ide o popis všeobecných princípov ako aj špecifických vlastností, využitých v rámci tejto práce. Potom je čitateľ uvedený do problematiky akceleračných štruktúr pre sledovanie lúčov. Tieto štruktúry sú opísané a akceleračná štruktúra pre kD strom a jej varianty sú popísané do detailov. Následne je rozobraná analýza zvoleného variantu kD stromu a sú prezentované možné problémy a úskalia pri jej paralelnej implementácii. V rámci popisu implementácie je zahrnutý krátky popis CPU variantu a detailné popisy jednotlivých CUDA kernelov. Sekcia o testovaní prináša výsledky implementácie vo forme zrovnania CPU a GPU implementácie, ako aj vyhodnotenie naplnenie metriky stanovenej počas návrhu. V závere je obsiahnuté zhrnutie dosiahnutých cieľov a výsledkov nasledované popisom možných budúcich vylepšení na implementácii.
Hardware Accelerated Digital Image Stabilization in a Video Stream
Pacura, Dávid ; Orság, Filip (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to propose a new method for digital image stabilization in video stream by exploiting computing power of GPGPU. This unit enables a real time stabilization of high resolution digital video sequences, which is important for further post-processing in computer vision and/or military applications. In order to compare available architectures for GPGPU programming, the proposed algorithm is implemented in three major frameworks. Results are then compared and discussed.
Akcelerace algoritmů Lattice-Boltzmann pro modelování toku krve v mozku
Kompová, Radmila ; Kešner, Filip (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá implementací a možnými optimalizacemi metody lattice-Boltzmann. Tato metoda umožňuje modelovat tok kapalin pomocí simulace pohybu fiktivních částic. Práce se zaměřuje na možná vylepšení existujícícho nástroje HemeLB, který se specializuje na simulaci proudění krve v mozku. V práci jsou mimo jiné zkoumány techniky vektorizace a paralelizace jejichž implementace by mohla pro tento nástroj být přínosná. Součástí práce je implementace aplikace srovnávající několik vybraných algoritmů pro metodu lattice-Boltzmann včetně jejich možných optimalizací. Zahrnuty jsou rovněž testy zaměřené na srovnání těchto algoritmů dle dosaženého výkonu, využití paměti cache a celkové spotřeby paměti. Nejlepší dosažený výkon byl 150 milionů aktualizovaných bodů mřížky za sekundu.
Fast signal processing
Rychlý, Ivo ; Langerová, Petra (oponent) ; Mikulka, Jan (vedoucí práce)
An increasing amount of data in modern image processing requires a new approach in algorithms. The biggest obstacle for successful speed up of an algorithm is parallelization and subsequent optimization. Architectures like CUDA and OpenCL with modified programing languages and interfaces help to overcome this obstacle and bring parallel computing to a broader audience. In this paper I take a look at basics of image processing and how parallelization can speed up the algorithms in image processing.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.