Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,101 záznamů.  začátekpředchozí6092 - 6101  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.56 vteřin. 

Kreativní centrum Brno-Cejl
Kašpárková, Eliška ; Vaněk, Petr (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Tématem zadání byla rekonstrukce bývalé káznice v Brně, mezi ulicemi Cejl, Bratislavská a Soudní, na kreativní centrum s inkubátory pro architekty, umělce a designéry. Stavební program je přizpůsoben historické podstatě objektu a jeho stavebně technickému stavu. Jsou zde navrženy prostory pro jejich tvorbu, výstavy, prodej a aukce uměleckých děl a předmětů. Je uvažováno i s prostory pro přednášky, workshopy, semináře, kurzy a netradiční vzdělávací akce, vizuální, akustické a jiné produkce a na ně navazující krátkodobé ubytování typu hostel, pro účastníky těchto akcí. Část objektu je vyhrazena i pro taneční výuku. Prostory jsou navrženy jako pronajímatelné. Pro nové využití objektu jsou navrženy odpovídající vstupní prostory, garážová stání, technické zázemí a vybavenost. Součástí návrhu je řešení vnitřních nádvoří, předprostoru a návaznost na veřejné uliční prostory a komunikace. Objekt není mobilně zastřešen ani propojen krytými průchody. Celý koncept jsem pojala tak, že zachovám centrální křídlo a čtvercové ohraničení, a ubourám novodobou přístavbu do ul. Cejl, která není tak historicky hodnotná a také ubourám přístavbu do ul. Bratislavská, která už je ve značně zuboženém a zchátralém stavu. Z konstrukčního hlediska se jedná o dvoupodlažní objekt s využívaným podkrovím zastřešeným sedlovou střechou s pálenou krytinou. Objekt je založen na kamenných základových pasech s nosnými stěnami vyzdívanými z cihly plné pálené. V objektu jsou stropy řešené jako trámové s klenbami. V současné době je objekt bez stálého využití, část objektu do ul. Cejl byla prodána do soukromého vlastnictví. Funkční náplní areálu po rekonstrukci je kreativní centrum (s přidruženou funkcí kulturně-společenskou) pro kreativní, designové a umělecké profese soustřeďující mladé autory.

Znalosti a dovednosti sester v komunikaci s handicapovanými klienty
KUDLÁČEK, Petr
Tato bakalářská práce se zabývá znalostmi a dovednostmi sester v komunikaci s handicapovanými klienty. Schopnost správně komunikovat patří k základním dovednostem každé sestry. Dobře vedená komunikace přispívá ke zlepšení mezilidských vztahů. Pokud má být komunikace vedena sestrou profesionálně, vyžaduje to, aby sestra skloubila znalosti z oblasti obecné komunikace se znalostmi z oblasti speciální pedagogiky, která se zabývá problematikou jedinců se zdravotním postižením, a využila je v komunikaci s handicapovanými klienty. Teoretickou část bakalářské práce tvoří 3 hlavní kapitoly. V první kapitole je uvedena charakteristika zrakového, sluchového a tělesného handicapu, mentálního postižení a řečových poruch. Druhá kapitola se zabývá obecnými zásadami komunikace a třetí kapitola je zaměřena na specifika komunikace s handicapovanými klienty. Bakalářská práce měla dva cíle. Prvním cílem práce bylo zjistit znalosti sester v komunikaci s handicapovanými klienty při poskytování ošetřovatelské péče ve zdravotnických zařízeních. Byly stanoveny 2 hypotézy. Hypotéza H1.- Sestry nemají znalosti v komunikaci s handicapovanými klienty při poskytování ošetřovatelské péče- byla potvrzena. Hypotéza H2 -. Sestry mají nejvíce znalostí v komunikaci se sluchově handicapovanými klienty při poskytování ošetřovatelské péče, nebyla potvrzena. Ke zjištění znalostí sester bylo použito kvantitativního šetření a byla použita metoda dotazování, pomocí dotazníků u sester pracujících ve zdravotnických zařízeních. Výzkumný vzorek tvořilo 102 sester. Výsledky byly zpracovány do grafů. Druhým cílem práce bylo zmapovat dovednosti sester v komunikaci s handicapovanými klienty při poskytování ošetřovatelské péče.Výzkum byl veden jako kvalitativní. Byly stanoveny 2 výzkumné otázky 1.Uplatňují sestry zásady komunikace s handicapovanými klienty při poskytování ošetřovatelské péče? Z odpovědi na otázku vyplývá, že sestry spíše zásady neuplatňují 2. Jak hodnotí handicapovaní klienti komunikaci sester při poskytování ošetřovatelské péče? Klienti vidí přístup sester v menší míře jako dobrý, profesionální, spíše uvádějí, že by mohl být lepší. Dovednosti sester byly zjišťované vedením nestandardizovaných rozhovorů s 10 handicapovanými klienty. Výpovědi klientů byly zpracovány do kategorizovaných tabulek. Z výzkumných šetření vyplývá, že sestry znalosti nemají a dovednosti neuplatňují. Výsledky výzkumného šetření budou využity při odborných seminářích a konferencích, dále pro edukaci a při vzdělávání sester.

Objektivní porovnání účinnosti jednokanálových metod potlačení šumu
Koula, Ivan ; Heralt, J.
Příspěvek se snaží objektivně ohodnotit účinnost nejrozšířenějších jednokanálových metod pro potlačení šumu v řečových nahrávkách. V příspěvku jsou porovnány tři základní jednokanálové metody (prahování spektra, spektrální odečítání a metoda RASTA). Účinnost jmenovaných metod je hodnocena pomocí procentuelní úspěšnosti rozpoznání jednotlivých slov pomocí počítačového rozpoznávače řeči. Tento test umožňuje hodnotit metody objektivně s ohledem na srozumitelnost výsledné promluvy.

Theobald Boehm- reformer of flute
Bandúrová, Zuzana ; Pivoda, Radomír (vedoucí práce) ; -, (vedoucí práce) ; Válek, Jiří (oponent)
Práca popisuje všestrannú osobnosť Theobalda Boehma ako vynálezcu a konštruktéra dnešného typu priečnej flauty v 19. storočí. V kontexte historických udalostí, ktoré jeho život a tvorbu predchádzali zachytáva Boehmovu kariéru virtuóza, putovanie nástrojára, prácu v oblasti fyziky i hutníckeho inžinierstva v pozadí celoživotného vývoja a zdokonaľovania flauty. Významná časť je venovaná vývoju tohoto nástroja s uvedením základných technických údajov. Spomenutý je aj následný rozvoj flautovej literatúry a pedagogiky, o ktorý sa pričinil Theobald Boehm ako propagátor svojho nástroja, hudobný skladateľ a výborný pedagóg. Text je doplnený o obrazové ukážky portrétov, nástrojov a Boehmovej schémy. V prílohe je tiež ukážka skladateľskej tvorby a nástrojov z Boehmovej dielne.

Algoritmy potlačení šumu v řeči zkreslené telekomunikační sítí
Koula, Ivan ; Esposito, A.
Příspěvek porovnává efektivitu tří odlišných algoritmů zvýraznění řeči. Hodnocení efektivity je založeno na určení procentuelní úspěšnosti rozpoznání zpracované řeči pomocí řečového rozpoznávače. Všechny popsané algoritmy jsou založeny na metodě spektrální subtrakce, ale liší se rozdílným způsobem odhadu výkonového spektra šumu. První algoritmus provádí odhad statistickou analýzou spektrálních vlastností signálu obsaženého v řečových pauzách. Zbylé dva algoritmy odhadují výkonové spektrum šumu pomocí nelineárních adaptivních modelů.

Integrace dětí s autismem do školy
MATASOVÁ, Kateřina
Integrace dětí s autismem do školy V teoretické časti bakalářské práce vymezuji, na základě odborné literatury, symptomy a dílčí syndromy autistického spektra. Dále se zaměřuji na pojem integrace a na popis institucí pro vzdělávání dětí s autismem. Na závěr teoretické části uvádím metody, které se využívají při práci s dětmi s autismem. Cílem mé práce je zjistit, jak zvládají vzdělávání dětí s autismem pedagogové, jaké v něm vidí překážky a naopak pozitiva. Jako výzkumné otázky jsem si stanovila: {$\bullet$} jaké jsou cíle vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra z pohledu pedagoga {$\bullet$} jaké potřeby mají děti s poruchou autistického spektra při vzdělávání z pohledu pedagoga {$\bullet$} jak se s prací vyrovnávají pedagogové Výzkumná část mé bakalářské práce je zpracována na základě informací získaných formou rozhovorů a pozorování. Jedná se o kvalitativní výzkum za použití metody dotazování a pozorování a techniky sběru dat pomocí strukturovaného rozhovoru. Výzkumným souborem jsou pedagogové základních, speciálních a praktických škol v Českých Budějovicích, kteří pracují s dětmi s poruchou autistického spektra. Rozhovor byl veden se čtyřmi třídními učiteli, třemi asistentkami pedagoga a jednou osobní asistentkou. Výzkum probíhal na čtyřech různých školách, navštívila jsem dvě základní školy a dvě základní školy speciální. Kontakty na školy, kde jsou integrováni žáci s poruchou autistického spektra, mi byly poskytnuty Speciálně pedagogickým centrem v Českých Budějovicích. Docházím k závěru, že všichni dotázaní učitelé se zajímají o problematiku autismu a na základě svých znalostí jsou schopni definovat cíle vzdělávání svých žáků a ve většině případů naplnit jejich potřeby při výuce. Přiznávají, že práce s dítětem, které trpí poruchou autistického spektra je náročnější, ale berou to tak, že to k jejich práci patří. Domnívám se, že to, jak učitelé zvládají vzdělávání dětí s autismem, záleží na jejich znalostech a možnostech své vědomosti plně využít v praxi. Jako velké pozitivum na své práci učitelé spatřují spolupráci s rodinou, jsou závislí na informacích od rodičů. Zájem rodičů může být pro učitele motivující k další práci, proto se domnívám, že je tato spolupráce nepostradatelná. Myslím, že by bylo vhodné, aby všichni rodiče byly informováni o seminářích a setkáních pořádaných speciálně pedagogickým centrem, případně aby taková setkání byla organizována pravidelně v rámci každé třídy. Jedinou překážkou úspěšného vzdělávání dětí s autismem je samo postižení, ze kterého vychází všechny zmíněné problémy. Podle pedagogů se však s každým problémem dá pracovat právě proto, že ví, z čeho pramení. Domnívám se, že i tato překážka se dá překonat tím, že se možným problémům bude předcházet za pomoci rodiny, popřípadě dalších odborníků.

Vzdělávání a zaměstnanecké perspektivy dospívajících, dospělých osob s mentálním postižením
Kuřilová, Markéta ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra speciální pedagogiky ANOTACE Diplomová práce nese název "Vzdělávací a zaměstnanecké perspektivy dospívajících, dospělých osob s mentálním postižením. Je zaměřena na přehled vzdělávacího systému pro lidi s mentálním postižením a jejich možnosti pracovního uplatnění. Charakteristika Základní a střední školy waldorfské ukazuje zvláštnosti a přístupy waldorfské pedagogiky a antroposofického pohledu na člověka s mentálním postižením s cílem prezentovat své působení na možnosti dalšího vzdělávání nebo uplatnění na trhu práce těchto osob. V diplomové práci je reflektován výsledek dotazníkového šetření na Zš a sš waldorfské o uplatnění absolventů po skončení docházky na této škole, rozhovorů s učiteli odborné praxe a vedoucí chráněné dílny Jinan. Cílem práce je zdůraznit význam vzdělávání a zaměstnávání osob s mentálním postižením jako potřebu pro rozvíjení a naplnění jejich smyslu života.

Test schopností klientů s mentální retardací se zaměřením na základní technické vybavení v domácnostech a v sociálních institucích
KASPŘÍKOVÁ, Magdalena
Již několik let se snaží sociální pracovníci začlenit své klienty do většinové společnosti formou chráněného bydlení a chráněného pracovního místa. Pomáhá jim při tom léčebná diagnostika, nebo vlastní zkušenost s klienty. Sporné je, že sociální pracovníci nemají potřebný relevantní prostředek k přesnému a objektivnímu zjištění schopností klienta pracovat s technickým vybavením v domácnosti. Problematice jevu, konkrétně způsobilosti klientů a osob s mentální retardací ovládat potřebná domácí zařízení, umístěná, jak v chráněném bydlení, tak i na pracovištích při chráněných pracovních místech, nebyla doposud dostatečně věnována pozornost. Z tohoto důvodu byla práce zaměřena na toto téma. Hlavním cílem kvalifikační práce bylo získat data a srovnat schopnosti klientů obsluhovat běžné domácí přístroje, jako například chladnička, mikrovlnná trouba, elektrický sporák, varná konev, pračka, telefon a počítač. Dílčím cílem pak bylo navrhnout jednoduchý metodický nástroj (test) pro hodnocení úrovně způsobilosti klientů obsluhovat běžné vybavení domácnosti. V metodách výzkumu bylo použito pozorování klientů během práce autorky na psychiatrii a pozorování chování a aktivity zaměstnanců s klienty v dalších sociálních zařízeních a institucích během fakultní praxe. Dále byly provedeny rozhovory (interview) se sociálními pracovníky v sociálních službách a s asistentem sociální péče, kteří se starají o svěřené klienty. Předběžnými otázkami bylo zjištěno, jaké druhy domácích spotřebičů mají v domovech a sociálních institucích a podle nich byl vytvořen test obsluhy běžných domácích spotřebičů. Dotazování zaměstnanců bylo objektivizováno a zpracováno. Podle ověřených skutečností dotazováním zaměstnanců bylo zjištěno, že se zpravidla nezabývají tím, jestli klient ovládá nejen sebeobsluhu a některé aktivity, ale i technické zařízení v domácnosti. Z rozhovorů rovněž vyplývá, že se zaměstnanci uvedených zařízení domnívají, že vytvořený test na bodování toho, jak klienti s mentální retardací zacházejí s domácími spotřebiči, by mohl přispět k lepšímu zařazení do samostatného bydlení. Za tímto účelem byl vypracován jednoduchý zkušební test na znalosti technického vybavení domácnosti jako vhodný nástroj pro níže uvedené hodnocení. Test byl založen na základě rozhovorů se zaměstnanci domovů pro osoby se zdravotním postižením v denním a týdenním stacionáři, kde byl problém mapován s ohledem na vybavenost daných sociálních zařízení běžnými domácími spotřebiči. Test byl nejprve zkoušen na malém vzorku respondentů pro větší objektivizaci a doplnění výzkumu, následně byl na základě zkušebních výsledků upraven s ohledem na jeho vypovídající hodnotu. Test obsluhy spotřebičů prokázal, že je možné jej použít jako prostředek pro hodnocení možnosti klientů pracovat s výše uvedenými přístroji. Výsledky a získaná data umožnily stanovit minimum dovedností pro zvládnutí obsluhy běžných domácích technických nástrojů klienty v sociálních institucích. Přínos této práce pak spočívá především v tom, že problémem, zda klienti s MR ovládají nezbytná domácí zařízení chráněných domovů a chráněného pracovního místa se dříve nikdo nezabýval a tyto záležitosti neřešil. Proto byla uskutečněna tato analýza. Z provedeného výzkumu a následné analýzy vyplývá, že pro klienty s mentální retardací by bylo vhodné větší zaměření výuky na ovládání domácích spotřebičů, pokud je u nich alespoň částečný předpoklad pro to, zvládat je. Tento předpoklad je možné měřit pomocí navrženého testu. Zkoumání samotného jevu má kladný dopad na umisťování klientů převážně do samostatného a chráněného bydlení, pro pracovní příležitosti klientů s MR. Předcházení traumatům z následného nezvládnutí samostatnosti v chráněném bydlení nebo při zařazení do chráněného pracovního místa a případnému návratu do ústavní péče.

Dolování dat z příchozích zpráv elektronické pošty
Šebesta, Jan ; Žemlička, Michal (vedoucí práce) ; Hnětynka, Petr (oponent)
V předložené práci studujeme možnosti automatického třídění příchozí emailové komunikace. Naším hlavním cílem je rozpoznání informací o nadcházejících workshopech a konferencích, nabídkách práce a vydávaných knihách. Snažíme se vyvinout nástroj, který informace vydoluje z dat získaných z oborových konferencí. Nabídky v konferencích přicházejí ve formě html, rtf, nebo prostého textu, ale informace v nich je zapsána v běžném jazyce. Text{miningovými metodami získáváme informace z běžného textu a ukládáme je ve strukturované formě, kterou je možné jednoduše strojově zpracovávat. Zkoumáme zpusob zpracování pošty člověkem a následně tyto poznatky aplikujeme při tvorbě systému. V průběhu práce řešíme problémy se samotným získáním zpráv, rozpoznáním jazyka a kódování a rozpoznáním typu zprávy. Informace, kterou ze zprávy potřebujeme získat se různí v závislosti na typu zprávy a události, které se týká. Teprve po rozpoznání nosné informace ve zprávě jsme schopni vydolovat data pro zjištěný typ události. Na závěr ukládáme získané znalosti do databáze, která umožňuje rychlou interakci s uživatelem.

Prožitková pedagogika a seznamovací kurz Jaboku 2005
Šírová, Kateřina ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Tato práce se zabývá prožitkovou pedagogikou jako jednou z možností výchovy ve volném čase. Tato pedagogika není něčím abstraktním, co by existovalo jen v teorii, ale tvoří ji a využívají konkrétní lidé (všichni ti, kteří jsou přesvědčeni o tom, že psychicky a sociálně vyzrálejší lidé dovedou lépe a kvalitněji zvládat vlastní život a současně lépe obstát v těžkých obdobích života, než ti, kteří jsou sice fyzicky zdatní, ale jinak nevyzrálí). Má vést k tomu, aby její aktivity a hry byly cestou člověka ke světu, k okolní přírodě, k druhým lidem i k sobě samému. Tento typ výchovy má nejen uspokojovat nynější vzrůstající potřebu silných zážitků, ale hlavně má nabízet cestu k dospělosti a zdravě působit na člověka, zejména na jeho osobnostní růst, samostatnost, zodpovědnost, zdravé sociální chování a rozvoj dovedností. Cílem této práce je seznámit čtenáře s touto prožitkovou pedagogikou, nabídnout jim inspirace a návod pro realizaci kurzu, který je postaven na prožitkové pedagogice a praktickou ukázku konkrétního realizovaného kurzu, který autorka absolvovala v roli instruktora. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)