Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  začátekpředchozí60 - 69další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopravní infrasturuktura Ruské federace
Šapošnikov, Pavel ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Brožová, Libuše (oponent)
Práce se zabývá dopravní infrastrukturou Ruské Federace, kdy sleduje vývoj po rozpadu SSSR až do současnosti. Jsou popsané hlavní dopravní cesty všech forem dopravy s důrazem na dopravu nákladní, role jednotlivých forem dopravy Ruska uvnitř státu i v mezinárodním obchodě, problémy v jednotlivých odvětvích dopravy a perspektivy rozvoje a strategické cíle. Ze struktury exportu-importu Ruska vyplývá, že se jedná o zemi, která vyváží suroviny a dováží statky konečné spotřeby, proto je dán důraz na region Petrohradu a Sibiře a jejich rozvoj a perspektivy. Práce dále rozebírá dopravní integrační dialog mezi Ruskem a Evropskou Unií včetně stavby plynovodu Nord Stream a výstavbu dopravních koridorů spojujících EU s jihem a východem. Dále poukazuje na možnosti integrace Ruska do Evropy a na rizika spojená s nezralostí ekonomicko-legislativních podmínek (především byrokracie a rozdílnost norem a nejednotnost vlády v názoru na dlouhodobé strategie rozvoje), nekonkurenceschopnost a zastaralost dopravní infrastruktury Ruska ve srovnání s EU a potřebu této integrace jak pro EU (suroviny, odbyt zboží), tak pro Rusko (modernizace, růst blahobytu).
Analýza metody PPP v dopravní infrastruktuře a její možné alternativy
Soukup, Miroslav ; Gráf, Václav (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
V posledních letech je často diskutována cena výstavby českých dálnic. Údajná předřazenost infrastrukturních staveb spolu se stále se ztenčujícími prostředky na jejich výstavbu vedly k revizi dosavadního způsobu financování. Nová vláda tak namísto klasického rozpočtového financování začala prosazovat model Public-Private Partnership (Partnerství veřejného a soukromého sektoru). Cílem práce je posouzení a porovnání efektivnosti jednotlivých forem financování dopravní infrastruktury. Představuje se metoda PPP, její pozitiva, negativa a analyzují se konkrétní zkušenosti zemí s její implementací v konkrétním odvětví liniových staveb. Jako další možná alternativa je představen model financování z čistě soukromých zdrojů. Jsou zmíněny jeho možnosti, přínosy, rizika a je analyzováno kolik peněz vybraných na daních spojených se silniční dopravou je skutečně zpět investováno do dopravní infrastruktury. Nakonec je představen model privatizace dálniční sítě.
Vliv dálniční dopravní infrastruktury na vybrané regionální ekonomické ukazatele
Bína, Josef ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Frantál, Lukáš (oponent)
Práce je zaměřena na analýzu vlivu dálniční dopravní infrastruktury na vybrané ekonomické ukazatele na úrovni okresů České republiky. Cílem práce je zjistit, zda existuje vztah mezi výší hrubé mzdy a počtem alokovaných firem na úrovni okresů ke vzdálenosti od dálniční sítě. Byla stanovena hypotéza, která zní: "Dálniční dopravní infrastruktura výrazně ovlivňuje zvolené ekonomické ukazatele v regionech." Práce se zaměřuje především na analýzu několika dostupných ekonomických ukazatelů (např. průměrná hrubá mzda v jednotlivých okresech, počet ekonomických subjektů v jednotlivých okresech rozdělených dle velikosti na malé, střední a velké subjekty). Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje základní informace o české dálniční síti, napojení jednotlivých regionů na ni, vztah dopravy a regionálního rozvoje a nastudované teorie, které souvisejí s uvedeným tématem. V praktické části je využito statistické a kartografické analýzy. Vstupní data jsou získána ze stránek ČSÚ a z internetové aplikace Mapy.cz. V úvodu je rozebrána použitá metodologie, na kterou navazuje provedený výzkum zadaného tématu. Výsledky, potvrzení či vyvrácení hypotézy, splnění cíle je poté shrnuto v závěru práce.
Dopravní infrastruktura Prahy a Minsku
Milkevich, Igor ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Cílem této práce je analýza a porovnání dopravních sítí Prahy a Minsku. Pokusím se nejen porovnat tyto dvě dopravní infrastruktury, ale najít slabá místa. Pokusím se porovnat přepravu cestujících hlavních měst obou zemí, včetně možnosti a kvality přepravy, druhů dopravních prostředků, cen jízdného odlišnými druhy dopravy. V teoretické časti představím co to je dopravní sit' města, jeji uspořádání, jaké druhy dopravy zahrnuje. Dále představím jednotlivé druhy dopravy a popíšu typy dopravních prostředků zajišt'ujících přepravu cestujících ve městě. V praktické části popišu dopravní systémy Prahy a Minsku. A to od nejdůležitější městské hromadné dopravy do letecké dopravy. Dále bude následovat analýza dopravních systémů přes porovnání dvou dopravních infrastruktur s cílem zjištění rozdílů mezi nimi. V závěru jsou výsledná hodnocení provedené analýzy dvou hlavních měst, hlavní odlišnosti Prahy a Minsku, možné změny a nápravy.
Financování s využitím PPP projektů (se zaměřením na dopravní infrastrukturu)
Malaníková, Alexandra ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Makovec, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na partnerství veřejného a soukromého sektoru a na základní vymezení PPP projektů. Dále popisuje zahraniční zkušenosti s PPP projekty a implementaci PPP projektů na český trh. Práce se zaměřuje především na výstavbu dopravní infrastuktury a v praktické části práce analyzuje výstavbu dálnice D3 v jižních Čechách.
Dopravní infrastruktura státu Izrael
Kozlov, Alexander ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Lobov, Shalom (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na popis a analýzu dopravní infrastruktury státu Izrael. První část práce je věnovaná popisu státu Izrael, dále popisu dopravní infrastrukturu jednotlivých oborů dopravy. V závěrečné části práce je popsaná infrastruktura regionu Západní břeh Jordánu s ohledem na politickou dimenzi výstavby pozemních komunikací na tomto území.
Regionální diferenciace rozvoje dopravní infrastruktury v ČR
Tichá, Eva ; Damborský, Milan (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na dopravní infrastrukturu v České republice a její vliv na regionální rozvoj. Dopravní infrastruktura má vliv na ekonomiku skrze dopravní služby, které vstupují do nákladů téměř u každého druhu zboží a služeb. Hlavní cílem práce zjistit, jaké dopady na rozvoj regionů mají dopravní infrastruktura a investice do ní. Práce je rozdělena do tří částí. V první části jsou rozebrány teoretické dopady infrastruktury na ekonomiku a regionální rozvoj. Druhá část popisuje dopravní infrastrukturu v ČR. V třetí části je pozornost věnována vztahům dopravní infrastruktury k různým ekonomickým veličinám, které ovlivňují regionální ekonomiku. Dále bude zhodnocena efektivnost investic do dopravní infrastruktury v posledních několika letech. V závěru práce budou shrnuty výsledky.
FIFA World cup 2010 as an agent of transport infrastructural improvements in Republic of South Africa
Lukšíková, Tereza ; Němečková, Tereza (vedoucí práce) ; Adamcová, Lenka (oponent)
Nedostatečná infrastruktura v Jihoafrické republice byla a je jednou z nejvetších hrozeb pro organizátoři fotbalových mistrovství sveta v roku 2010. Autorka se ve své práci zameřuje na vliv šampionátu jako možný impulz pro rozvoj dopravní infrastruktury v této zemi. Práce je rozdelena do tří částí, přičemž v první je představena současná existující infrastruktura, ve druhé části bakalářské práce jsou představeny projekty jednotlivých provincií, kde turnaj probehne a nakonec třetí část blíže popisuje zdroje financování techto projektů.
Veřejné zakázky v oblasti dopravní infrastruktury na Slovensku
Hrdlička, Aleš ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent)
Hlavním cílem této práce je analýza faktorů působících na konečnou cenu veřejných zakázek u velkých stavebních prací v oblasti dopravní infrastruktury na Slovensku. Dílčími cíli jsou analýza dopravní infrastruktury na Slovensku a analýza zákona o verejnom obstarávaní (veřejných zakázkách), systému veřejných zakázek a jejich vyhodnocování.
Logistika v České republice v porovnání s Evropskou unií
Smeliková, Petra ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Jaška, Max (oponent)
Zhodnocení vývoje v ČR v ekonomice, dopravě a logistice na počátku 21. století, vliv vstupu ČR do EU a porovnání s ostatními zeměmi Evropské unie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   začátekpředchozí60 - 69další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.