Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Síťový interface k detektoru klíčových slov
Skotnica, Martin ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Rozpoznávání řeči je oblastí, která je v současné době celosvětově intenzivně studována. Systémy schopné rozpoznat mluvenou řeč se stávají součástí běžného života v mnoha aplikacích. Jednou z nich je i detekce klíčových slov, způsob jak odhalit výskyt určitých slov v datech. Detektor vyvinutý na VUT Fakultě informatiky nám umožňuje detekovat tyto slova. Cílem této práce je tedy navrhnout a implementovat síťový interface k detektoru klíčových slov na bázi klient/server. Cílová aplikace se připojí na server a posílá mu zvuková data. Server na tyto data spouští detektor klíčových slov a výsledek posílá zpět klientovi, kde se interaktivně zobrazí uživateli.
Systém pro zasílání textových zpráv - klientská část
Fiedor, Jan ; Kašpárek, Tomáš (oponent) ; Ráb, Jaroslav (vedoucí práce)
V dnešní době existuje mnoho klientů pro komunikaci pomocí textových zpráv. Bohužel je pravdou, že velká část z nich nijak neřeší zabezpečení této komunikace, často se potýká s problémy při přenosu souborů a je spjata se specifickým protokolem. Tato práce si klade za cíl nalézt nejlepší řešení těchto problémů a aplikovat je při implementaci bezpečného a spolehlivého klienta nezávislého na konkrétním protokolu.
Most mezi GLUT a knihovnou pro tvorbu uživatelských rozhraní
Friesse, Jan ; Smrž, Pavel (oponent) ; Vyskočil, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby grafických 3D aplikací s použitím knihovny OpenGL. Jsou zde vysvětleny základy architektury knihovny GLUT, její hlavní výhody a nevýhody a popsány alternativní implementace GLUT API. Dále je zde popis nejznámějších grafických knihoven pro tvorbu uživatelského rozhraní, ve kterých je možné tvořit aplikace využívající OpenGL spolu s jejich hlavními výhodami a nevýhodami. Následuje návrh architektury nové implementace knihovny GLUT s použitím vybrané knihovny pro tvorbu uživatelských rozhraní. Nejdůležitější část práce se zabývá popisem vlastní implementace, která se nachází na přiloženém CD. Nakonec jsou popsány možnosti dalšího vývoje implementované knihovny.
Synchronizace dokumentů uložených na 3 a více počítačích
Nykrýn, Lukáš ; Michlovský, Zbyněk (oponent) ; Jurnečka, Peter (vedoucí práce)
Práce pojednává o návrhu a implementaci aplikace pro sdílení souborů mezi více počítači za pomoci externího disku. Aplikaci je možné provozovat jak na systému GNU/Linux, tak na systému MS Windows. V prostředí systému Windows aplikace provádí synchronizace v pravidelných intervalech. V případě běhu v systému GNU/Linux nabízí navíc možnost hlídat stav souborů a ihned po každé změně soubor automaticky synchronizovat. Celý systém hlídá a ošetřuje veškeré možné kolizní stavy souborů.
Řešení úloh s neurčitostí
Hrdý, Libor ; Martinek, David (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
V dokumentu je popsána implementace logické-deskové hry Vrhcáby (anglicky Backgammon), hry pro dva hráče, přičemž jeden z hráčů je zastoupen počítačem. V dokumentu je rozvedena problematika programování grafického uživatelského rozhraní pomocí toolkitu WxWidgets a dále implementace herního jádra (ovládání hry + UI počítače) s použitím algoritmu ExpectMiniMax, jež se využívá právě pro implementaci her jako Vrhcáby, tedy her, v nichž se vyskytuje prvek náhody, v tomto konkrétním případě hod kostkou.
AeroWorks - Letecký navigační simulátor (VOR a NDB)
Kubeňák, Róbert ; Hanáček, Petr (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou letecké navigace, konkrétně radionavigace. Aplikace simuluje činnost rádio indikátorů VOR a NDB a bere si za úkol seznámit začínající piloty s fungováním radionavigace, pochopit jednotlivé stavy zobrazení a v neposlední řadě také naučit navigování letadel podle výše zmíněných majáků.
Vektorový editor japonských znaků kanji
Pazdírková, Linda ; Chudý, Peter (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem japonských znaků kanji a tahů, z nichž se skládají. Navrhuje možnost jejich zápisu do struktur pomocí implementovaného vektorového editoru a zkoušení uživatele pomocí překreslování znaku z předlohy.
Ovládání počítače pohybem laserového ukazovátka po projekčním plátně
Pavlín, Václav ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a implementaci sytému pro ovládání počítače pohybem laserového ukazovátka po projekčním plátně. Pomocí laserového ukazovátka je možné nahradit ovládání počítače myší. Systém umožňuje simulovat pohyb kurzoru myši a kliknutí. Aplikace využívá koncept homografie pro automatickou kalibraci kamery a následně pro převod souřadnic mezi obrazem projekčního plátna a obrazem počítače.
Changing Object Appearance by Adding Fur
Pražák, Martin ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to demonstrate the feasibility of rendering fur directly into existing images without the need to either painstakingly paint over all pixels, or to supply 3D geometry and lighting. The fur is added to objects depicted on images by first recovering depth and lighting information, and then re-rendering the resulting 2.5D geometry with fur. The novelty of this approach lies in the fact that complex high-level image edits, such as the addition of fur, can successfully yield perceptually plausible results, even constrained by imperfect depth and lighting information. A relatively large set of techniques involved in this work includes HDR imaging, shape-from-shading techniques, research on shape and lighting perception in images and photorealistic rendering techniques. The main purpose of this thesis is to prove the concept of the described approach. The main implementation language was C++ with usage of wxWidgets, OpenGL and libTIFF libraries, rendering was realised in 3Delight, a Renderman-compatible renderer, with the help of a set of custom shaders written in Renderman shading language.
Vizualizace práce konečných automatů, zásobníkových automatů a Turingova stroje
Syrový, Ondřej ; Láník, Aleš (oponent) ; Zuzaňák, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro demonstraci činnosti konečných automatů, zásobníkových automatů a Turingova stroje. Teoretická část práce se zabývá teorií formálních jazyků, gramatik a automatů. Vytvořený program umožňuje načítání deterministických i nedeterministických variant automatů ze souboru, jejich grafickou reprezentaci pomocí stavového diagramu, krokování výpočtu a znázornění možných přechodů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.