Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj sociálně emocionálních dovedností předškolních dětí
Aganjová, Lejla ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Tato diplomová práce vymezuje sociálně emocionální dovednosti, které je třeba kultivovat u předškolních dětí v souvislosti s jejich vstupem do základní školy. Práce také ověřuje možnosti a meze artefiletiky v rozvoji sociálních a emocionálních dovedností předškolních dětí. Diplomová práce má teoreticko- empirický charakter a je rozdělena na dvě části- teoretickou a praktickou. Kapitoly teoretické části se zabývají sociálním a emočním vývojem předškolních dětí, dále významem hry v socioemocionálním vývoji předškolních dětí a také sociálně- emocionální složkou školní zralosti. Poslední kapitola je věnována artefiletice jako inovativnímu přístupu k rozvoji sociálně emocionálních dovedností předškolních dětí. Praktická část diplomové práce se skládá ze dvou částí, z akčního výzkumu a z dotazníkového šetření. Akčním výzkum je zaměřen na ověření možností a mezí artefiletiky při rozvíjení a kultivaci sociálně emocionálních dovedností v předškolní třídě mateřské školy. Akční výzkum byl orientován na zvýšení kvality komplexní zralostní přípravy na vstup do základní školy, potažmo adaptace na školní prostředí. Druhou část praktické části tvoří průzkumové dotazníkové šetření, jehož účelem bylo především zjištění autentických názorů, postojů a mínění předškolních pedagogů z praxe ve sledované oblasti. V závěru práce...
Rozvíjení výtvarných a sociálních kompetencí dětí předškolního věku skrze expresivní obory
ZELINKOVÁ, Ludmila
Tato bakalářská práce je teoretickým pojednáním o rozvíjení výtvarných a sociálních kompetencí dětí předškolního věku prostřednictvím expresivních oborů. V příloze obsahuje praktické příklady tvořivých činností v návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Tvořivé činnosti jsou zde zaměřeny na expresivní obory, především pak na výtvarnou výchovu, artefiletiku a výtvarnou dramatiku s uplatněním animačního výchovného přístupu a jejich následnou reflexi. Cílem této bakalářské práce je vytvoření teoretického rámce pro usnadnění tvorby systému aktivit a specifických tvořivých činností v expresivních výtvarných oborech, který by vedl k optimalizaci vztahů ve skupině dětí a mohl být součástí primární prevence ve výchovném působení na první sociální skupiny. Systém tvořivých aktivit je sestaven tak, aby mohl být přínosem jak při denních aktivitách mateřské školy, tak při zájmových činnostech mateřských škol, na školách v přírodě, tvořivých dílnách s rodiči nebo při volnočasových aktivitách pro děti předškolního věku.
Možnosti využití artefiletických činností v mateřské škole
HOBZOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití artefiletiky v mateřské škole a vývojem prosociálních vztahů mezi dětmi v průběhu artefiletických činností. Cílem bakalářské práce je uskutečnění artefiletických činností, následné popsání průběhu těchto činností a zjištění, jaký vliv mohou mít artefiletické činnosti na rozvoj prosociálnosti u předškolních dětí. Praktická část je zaměřena na použité metody při výzkumné studii a to na kvalitativní výzkum, metodu rozhovoru a pozorování. Dále budou popsány artefiletické činnosti, jejich realizace a vyhodnocení.
Využití arteterapie a artefiletiky v Útočišti, o. p. s.
VORLOVÁ, Petra
Předložená bakalářská práce je zaměřena na možnosti využití arteterapie a artefiletiky v práci s uživateli služeb Útočiště o.p.s. Důraz je kladen zvláště na oblast sociální prevence, která je hlavní oblastí poskytovaných služeb. Teoretická část vymezuje základní pojmy arteterapie a artefiletika, jejich formy, metody a přístupy. Praktická část se zabývá možností konkrétního využití výtvarných technik v práci s uživateli služeb Útočiště o.p.s. Popisuje využití arteterapeutických technik v zařízení a je zhodnocením jejich využití.
Artefiletické činnosti v předškolním vzdělávání
ČERNÁ, Dana
Ve své práci si kladu za cíl zjistit možnost využití artefiletických činností v předškolním vzdělávání, jež mají vést k rozvoji osobnosti předškolního dítěte. Tato práce je rozdělena do dvou hlavních částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá vývojovou psychologií a charakteristikou předškolního věku ve vztahu s artefiletikou. V kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem se tato část rovněž zaměřuje na artefiletiku jako jednu z možností vzdělávací nabídky v mateřské škole. Praktická část popisuje realizaci artefiletických činností s dětmi z mateřské školy spolu se zaměřením k osobním prožitkům a jejich vyjádření. V závěru jsou shrnuty poznatky z mého výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.