Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 606 záznamů.  začátekpředchozí596 - 605další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zajištění intimity pacienta na standardním oddělení, ARO, JIP
ŠVAGROVÁ, Soňa
Zajištění intimity pacienta na standardním oddělení, ARO, JIP Abstrakt V dnešní době stále více ustupuje důstojnost a intimita při léčení a ošetřování pacientů do pozadí. Problematika zajištění intimity je na každém oddělení odlišná. Bakalářská práce na téma {\clqq}Zajištění intimity pacienta na standardním oddělení, ARO, JIP`` má za cíl zmapování znalostí sester v oblasti intimity a jejího dodržování na různých typech oddělení. Při mnoha činnostech, které sestra provádí vstupuje do intimní zóny pacienta a dochází k narušení jeho intimity. Proto jsme chtěli zjistit, zda mají sestry v této problematice dostatek znalostí. Pacienti se mnohdy nemohou bránit, jejich ochrana přechází na zdravotníky, kteří svým chováním, by měli respektovat nemocné v jakékoli situaci a stavu. Musí udělat vše pro to, aby jeho intimita byla narušena minimálně a nebo vůbec. Z tohoto důvodu jsme si položili otázky: Zda sestry dostatečně zachovávají intimitu pacientů a zda sestry z ARO a JIP dodržují zásady intimity více, než sestry ze standardního oddělení? Výzkumný soubor tvořili sestry pracující na odděleních ARO, JIP a standardu chirurgických oborů v Nemocnici České Budějovice a Český Krumlov a. s.. Jako metoda výzkumu byl zvolen dotazník. Hypotéza č.1, že sestry mají dostatečné informace v oblasti intimity, byla na základě výsledků znalostí potvrzena. Hypotéza č. 2, že sestry nedostatečně zachovávají intimitu pacientů se bohužel potvrdila. Hypotéza č.3 , že sestry které pracují na oddělení ARO, JIP dodržují zásady zajištění intimity více, než sestry pracující na standardních odděleních se nepotvrdila. Z výsledku výzkumu vyplývá, že na všech typech odděleních nedodržují dostatečně při ošetřování nemocných zásady zajištění intimity. Na základě provedeného výzkumu by nemocnice, které nemají ještě vyhotoven vnitřní předpis (směrnici) k této problematice, by měli toto nařízení zpracovat a to například formou {\clqq}Desatera soukromí pacientů`` a věnovat pozornost dodržování zásad na ochranu intimity pacientů. Je potřeba, aby právě zde sestry uplatnili roli obhájkyně práv pacientů.
Možnosti využití zásad edukační činnosti sestry v primární péči
DRAXLEROVÁ, Milena
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit využívání zásad edukační činnosti sestry v primární péči. Edukace je důležitým aspektem ošetřovatelské praxe a s primární péčí jde ruku v ruce již od počátků ošetřovatelství. Edukace jako výchova, vzdělávání a vyučování je v posledním období zdůrazňovaná jako samozřejmá součást profesionální činnosti sestry. Edukační činnost sestry v primární péči má svá specifika, která jsou podrobně popsána v teoretické části této bakalářské práce. Dnešní moderní koncepce ošetřovatelství vyzdvihuje důležité aspekty role zdravotní sestry {--} edukátorky a koordinátorky péče o pacienta. Tomuto musí odpovídat i sesterské vzdělání tak, aby sestry mohly vykonávat svoji profesi jako kvalifikovaný zdravotník. Oblast primární péče je nedílnou součástí teoretické části této práce. Komunitní ošetřovatelství jako první linie péče se v posledních letech neustále rozvíjí a zdůrazňuje se role primární sestry hlavně v podpoře a udržování zdraví lidí. Jejich služby jsou poskytované v široké škále v různém prostředí a pokrývají celý životní cyklus od početí po paliativní péči při umírání. Edukace v primární péči má velký význam. Jejím cílem je neustále zvyšovat zdravotní uvědomělost obyvatelstva. V praktické části práce byl proveden kvantitativní výzkum, použita dotazníková technika sběru dat. Výzkumný soubor tvořilo 62 sester primární péče. Výzkum provedený v rámci této práce u sester pracujících v primární péči prokázal celkem dobrou znalost a i využívání zásad edukační činnosti v ošetřovatelské praxi. Následně se bohužel prokázalo, že sestry nemají v současném systému primární péče dostatečné možnosti a hlavně časový prostor pro provádění edukace. I přes dobrou znalost zásad edukace, zůstává zde prostor pro další upevňování a zdokonalování znalostí v této oblasti. Následně se otevřel prostor pro eventuální další výzkum v oblasti prevence týkající se podpory a udržování pozitivního zdraví.
Spokojenost pacientů s nemocničním režimem, stravou a přístupem personálu
PAVLÁSKOVÁ, Ilona
Tato bakalářská práce zjišťuje, jaká je spokojenost klientů s nemocničním režimem, stravou a přístupem personálu. Výzkumem bylo zjištěno, že většina pacientů je spokojena s přístupem zdravotních pracovníků a že pohlaví a věk ovlivňuje spokojenost se stravou a nemocničním režimem. Spokojenost může výrazně zlepšit celkové výsledky léčby
Chyby a omyly v poskytování ošetřovatelské péče
TOMANOVÁ, Dana
V této bakalářské práci se věnuji problematice chyb a omylů při poskytování ošetřovatelské péče. Cílem výzkumu bylo identifikovat nejčastější pochybení v práci sester, dále identifikovat nejčastěji udávaný faktor, který se stává příčinou pochybení sester v rámci ošetřovatelské péče a zjistit do jaké míry se laická veřejnost setkala s pochybením zdravotnických pracovníků. Pro získání potřebných dat jsme zvolily kvantitativní výzkum pomocí dotazníků. Stanovily jsme dva výzkumné soubory. Jedním byly sestry, které dálkově studují Zdravotně sociální fakultu v Českých Budějovicích a druhým výzkumným souborem byli respondenti široké veřejnosti z jihočeského kraje.
Využití kompenzačních pomůcek usnadňujících pohyb a manipulaci u imobilního pacienta
JAROLÍNOVÁ, Romana
Bakalářská práce na téma "Využití kompenzačních pomůcek usnadňujících pohyb a manipulaci u imobilního pacienta", popisuje reakce organismu na imobilitu, kompenzační pomůcky a manipulaci sestry s imobilním pacientem. Praktická část je realizována formou kvantitativního výzkumu. Porovnává zkušenosti sester se správnou manipulací u imobilního pacienta v nemocnici a v domově důchodců. Dále uvádí, ve kterém zařízení mají k dispozici zvedací zařízení a zda mají sestry informace o existenci kompenzačních pomůcek.
Ochrana spotřebitele ve zdravotnictví
Doležalová, Zuzana ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Doležal, Tomáš (oponent)
Teoretická kostra práce je založena především na rozboru právní úpravy ochrany spotřebitele v ČR. Praktická část práce se zaměřuje na soudní rozsudky v oblasti pochybení lékaře a náhrady škody na zdraví. Systém odpovědnosti lékaře a zdravotnických zařízení v ČR je porovnán se některými státy Evropské unie i mimo ni. Dále je v práci analyzována ochrana spotřebitele ve zdravotnictví z ekonomického hlediska. Pozornost je věnována i sdružení pomáhající při ochraně spotřebitele ve zdravotnictví a na sdružení, která stojí na straně poskytovatelů lékařské péče. Práce potvrzuje hypotézu: Ochrana spotřebitele ve zdravotnictví je v ČR dostatečná.
Ochrana spotřebitele v českém zdravotnictví
Dubská, Eva ; Kořánová, Helena (vedoucí práce) ; Hůlová, Marie (oponent)
Bakalářská práce je věnována problematice ochrany spotřebitele v českém zdravotnictví. Teoretická část práce je zaměřena na práva a povinnosti spotřebitelů, na legislativu upravující práva spotřebitele a pacienta a jsou zmíněna konkrétní práva pacienta v českém zdravotnictví. Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň znalosti respondentů o právech pacienta v českém zdravotnictví. Tomu byla věnována praktická část práce, ve které byl proveden průzkum o znalosti práv pacienta. Průzkum byl proveden dotazníkovou metodou, byl vyhodnocen a byly navrženy možné způsoby informování pacientů v České republice.
Ochrana spotřebitele ve zdravotnictví
Chaloupecká, Petra ; Kohoutová, Olga (vedoucí práce) ; Mottlová, Libuše (oponent)
Práce hodnotí postavení spotřebitele v českém zdravotnictví. Zaměřuje se na práva a povinnosti spotřebitele,která se týkají zdravotnictví. Nejdůležitějším zákonem je zákon o péči o zdraví lidu. Spotřebitel má například právo odmítnout lékařskou péči, zvolit svého lékaře a zdravotní pojišťovnu a povinnost platit zdravotní pojistné.
Reforma zdravotnictví
Ondrák, Jan ; Střítecký, Rudolf (vedoucí práce)
Předkládaná práce by měla poukázat na nejvýznamnější doposud provedené změny v českém zdravotnictví a zároveň je porovnat se systémem, který zde fungoval doposud, popřípadě se systémy fungujícími v jiných zemích. Nastíněna je zde i situace, ve které se české zdravotnictví nacházelo před účinností reformy a do jaké se následně dostalo. Dále jsou zmíněny minulé i současné problémy našeho zdravotnictví. Podstatnou částí práce je i obsah samotné reformy, u kterého je nutné brát zřetel i na možné budoucí změny, ke kterým stále může dojít. V závěru práce je porovnáním silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb provedena SWOT analýza. Ta je nedílnou součástí práce a z jejích výsledků je zřejmé, že ani reforma naše zdravotnictví nemusí zachránit.
Rozvíjení vztahů s klienty neziskové organizace
Bledý, Lukáš Bc. ; Nový, Jan (vedoucí práce) ; Balcarová, Jitka (oponent)
Teoreticko-metodologická část: teoretické modely a faktory, které ovlivňují vzájemné vztahy mezi klientem (pacientem) a organizací (lékařem) Aplikační část: kvalitativní výzkum v organizaci, zjištění teoretického modelu aplikovaného organizací, návrhy na zlepšení Závěr: překážky a naplnění cílů práce

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 606 záznamů.   začátekpředchozí596 - 605další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.