Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nehody dětí do 15 let se zásahy složek IZS za posledních 5 let v regionu Praha
OTRADOVCOVÁ, Dita
Bakalářská práce na téma Nehody dětí do 15 let se zásahy složek IZS za posledních 5 let v regionu Prahase věnuje problematice nehod dětí. Pro zanalyzování zásahů složek integrovaného záchranného systému byl vybrán region Praha.Bakalářskou práci lze rozdělit na tři základní celky. První celek popisuje nehody po stránce teoretické. Je zde charakterizována nehoda jako taková, druhy úrazů, druhy prevence a preventivních opatření, složky integrovaného záchranného systému a rozdělení dětského věku dle pediatrie. Druhý celek se zabývá statistickou analýzou dat o zásazích složek integrovaného záchranného systému u nehod s účastí dětí do 15 let, zejména dopravních nehod a požárů. Ve třetím celku jsou zaznamenány výsledky analýzy dotazníkového šetření od rodičů dětí do 15 let. Dále tento celek obsahuje shrnutí současných preventivních opatření v ČR. V závěru jsou shrnuty cíle práce, dosažené výsledky a možná doporučení, která by mohla vést k rozšíření povědomí o možnostech prevence a zároveň k postupnému snižování počtu nehod u dětí.
Regresní a korelační analýza časového vývoje počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek ve vybraném regionu.
VÁVRA, Martin
Cílem diplomové práce bylo provést statistické šetření a měření statistických závislostí časového vývoje počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných pevných, kapalných a plynných látek, včetně jejich celkového počtu a také v případě úniku těchto látek, ve vybraném regionu "České republiky". Podstatou samotné práce bylo ověřování statistických dat, respektive dvou základních hypotéz H1 a H2 a pěti dílčích hypotéz H11, H12, H13, H14, H15. Pro tato ověření bylo použito metod deskriptivní a matematické statistiky, zejména pak regresní a korelační analýzy v rámci hypotézy H1. Pro ověřovanou hypotézu H2 bylo použito v rámci matematické statistiky neparametrické testování normality. Ověření hypotézy H1 a jejich dílčích hypotéz H11, H12, H13, H14, H15 umožnilo prokázat lineární regresi spojenou s negativní korelační závislostí ve vývoji počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek v ročních časových jednotkách (2002 až 2011). Ověření hypotézy H2 umožnilo prokázat normalitu v rozdělení počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek v rámci jednotlivých měsíců sledovaného období let 2007 až 2011. Za přínosy práce lze považovat jednak návrh posloupnosti statistických metod pro řešení zkoumané problematiky, jednak aplikaci uvedené posloupnosti jednotlivých statistických metod na počty dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek. V souvislosti s dosaženými výsledky práce lze navrhnout i možné navazující práce. V těchto pracích by se například mohlo jednat o prozkoumání způsobů prevence, případně jiných skutečností, které vedly k negativní korelační závislosti. Předmětem další možnosti navazující práce, by mohlo být např. statistické šetření a měření statistických závislostí v rámci krajů ČR nebo zkoumání teoretického rozdělení počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek v rámci jiné časové jednotky.
Vliv nových luxusních automobilů na úmrtnost a vážná zranění v silničním provozu České republiky
Zapletal, Jan ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Rod, Aleš (oponent)
Práce ověřuje hypotézu o negativním vlivu nových luxusních osobních automobilů na úmrtnost a vážná zranění v silničním provozu v České republice. Analýza byla provedena pomocí lineární regrese na datovém souboru časové řady v období let 1991-2010. Výsledky naznačují (s nízkou signifikancí), že 1% růst podílu nových luxusních vozů na celkovém počtu registrovaných vozidel v silničním provozu je spojen s 0,39% poklesem míry úmrtnosti v silniční dopravě a s 0,03% poklesem vážně zraněných osob. Výsledek odporující výsledkům minulých studií je pravděpodobně dán širší specifikací luxusních vozů zahrnující i dříve nezahrnuté třídy automobilů. Výsledky také naznačují, že nové luxusní automobily nezvyšují významně riziko úmrtí pasažérů ostatních osobních vozů, což je pravděpodobně způsobeno převažujícím počtem méně rizikových nových luxusních vozů v provozu nad více rizikovými vozy. Překvapivým zjištěním je, že s rostoucí spotřebou alkoholu klesá počet vážně zraněných. Vzroste-li spotřeba alkoholu o 1 %, klesá počet vážně zraněných osob o 2,36 %. To je pravděpodobně způsobeno zodpovědností osob, které po požití alkoholu neusedají pod hrozbou trestu za volant. Vliv bodového systému na úmrtnost naznačuje, že s jeho zavedením na silnicích poklesla ve sledovaném období úmrtnost o 2,31 %.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.