Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  začátekpředchozí58 - 67  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mateřská škola a rodina
GUCKO, Kamila
Cílem této bakalářské práce je pojmenovat vzájemná očekávání rodičů předškolních dětí vůči mateřské škole a pedagogů mateřské školy vůči rodičům dětí, které ji navštěvují. Teoretická část se zaměřuje na popis rodiny, výchovných stylů, současné mateřské školy a kriterií, které pro spolupráci rodiny a mateřské školy stanovuje Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Výzkumná část je založena na použití kvalitativní metody - rozhovoru. Jsou zde shrnuty a graficky znázorněny výsledky rozhovorů vedených s čtyřiceti rodiči dětí navštěvujících mateřskou školu a dvacetičtyřmi pedagogy. Závěr práce porovnává očekávání rodičů, očekávání pedagogů a poznatky získané na základě prostudované literatury.
Vnímání IT služby v kontextu řízení
Vencovský, Filip ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Řezníček, Václav (oponent)
Vnímání je fenomén, který přichází do styku s IT službou na několika místech, přičemž v každém z těchto míst mohou být identifikována určitá rizika. Na základě rešerše IT literatury ITIL Service Design, Quality management for IT services a dalších byly identifikovány tři zásadní problémy: problém externalizace potřeb businessu, problém tvorby specifikace služby a problém interpretace specifikace a smluv. K vysvětlení problému jsou použity náhledy z oborů kognitivní a sociální psychologie, filosofie, marketingu a práva. Z relevantních tvrzení je sestaven syntetický model, který hlavní problémy přehledně vysvětluje.
Analýza faktorů ovlivňující strategie a očekávání českých začínajících firem
Šála, Miroslav ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Jaklová, Martina L. (oponent)
Cílem mé práce je analyzovat faktory, které ovlivňují strategie a růstová očekávání českých začínajících firem. Analýza je založena na datech získaných při sběru dat pro GEM konsorcium a unikátní studii českých podnikatelů provedených v roce 2011. Analýza je založena na různých statistických metodách, jejichž cílem je určit mikroekonomické faktory ovlivňující (1) výběr strategie a (2) růstová očekávání. Co se týče faktorů ovlivňující očekávaný růst podniku, výzkum je zakončen vytvořením regresních rovnic vysvětlujících očekávaný růst v tržbách a v počtu zaměstnanců. Faktory ovlivňující výběr strategie jsou: zkušenosti vlastníků-manažerů, prostředí podniku, self-efficacy, pohlaví a inovativnost. Faktory ovlivňující očekávaný růst tržeb jsou: inovativnost, self-efficacy, strategie, zkušenosti vlastníků-manažerů, sociální kapitál, záměr exportovat a podnikové plánování. Faktory ovlivňující očekávaný růst v počtu zaměstnanců jsou právní forma společnosti, záměr exportovat, self-efficacy, inovativnost, strategie a podnikové plánování. Následující faktory tvoří regresní rovnici vysvětlující očekávaný růst v tržbách: finanční plánování, záměr exportovat, vzdělání, použití ochrany duševního vlastnictví a věk podnikatele. Faktory vysvětlující očekávaný růst v počtu zaměstnanců jsou: (1) záměr exportovat, novost produktu a právní forma společnosti, (2) novost produktu, inklinace k Porterově strategii odlišení se a finanční plánování. Spolu s těmito faktory byla prokázána funkčnost Porterovy teorie strategií u českých podnikatelů a bylo zjištěno, že část českých podnikatelů je prokazatelně "stuck-in-the-middle". Těmito zjištěními poskytuje tato práce unikátní empirické ověření teorie růstu a strategie na souboru českých začínajících podnikatelů.
Dynamický model prokrastinace
Vraný, Martin ; Bartoň, Petr (vedoucí práce) ; Hudík, Marek (oponent)
Práce představuje formální model mezičasové volby týkající se pozdější odměny za splnění úkolu, která závisí na počtu období, po která subjekt na úkolu pracuje, přičemž v každém období má subjekt jiné náklady příležitosti. Tři psychologicky podložené příčiny prokrastinace jsou zahrnuty do modelu jako transformace exogenních proměnných. Třetí transformace činí model dynamickým, aby se prozkoumala hypotéza, že prokrastinace je stabilní a utvořený zvyk. Implikace modelu jsou odvozeny nejprve kvalitativní analýzou a poté jsou prezentovány výsledky simulací za účelem přesnějšího vhledu do fungování modelu.
Příchod vysokoškolsky vzdělaných sester na ošetřovací jednotku - očekávání a realita
LESZKOWOVÁ, Dana
Každá doba má své požadavky na úroveň vzdělání a systém vzdělávání ošetřovatelských pracovníků. Člověk, který chce obstát ve své profesi, potřebuje patřičné znalosti. Požadavky na vzdělání jsou dány technickými možnostmi i politickým uspořádáním společnosti. Dříve si ošetřovatelky vystačily s bylinkami a znalostmi předanými z generace na generaci. Dnešní doba je dobou počítačů a obrovského technického pokroku. Ošetřovatelství se stává plnohodnotnou a samostatnou vědní disciplínou. Tento pokrok zvyšuje nároky na vzdělávání zdravotnických pracovníků. Vyžaduje si vysokoškolsky vzdělané odborníky. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaká očekávání měly sestry během studia na vysoké škole a jaká byla realita při jejich nástupu na ošetřovací jednotku. V práci bylo stanoveno 6 výzkumných otázek. Pro tuto práci bylo použito kvalitativní výzkumné šetření. Pro získání informací byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovor obsahoval 25 základních otázek, některé byly rozšířeny o doplňující otázky. Rozhovory byly písemně zaznamenávány a následně zpracovány. Z rozhovorů byly vytvořeny kazuistiky. Nejdůležitější výsledky výzkumného šetření byly zpracovány do kategorizačních tabulek. Výzkumný soubor tvořilo 10 respondentů, kteří pracují v různých typech zdravotnických zařízení v Prachaticích, Českých Budějovicích a v Praze. Z výzkumu vyplývá, že většina sester uplatňuje v praxi nové poznatky získané během studia. Získané výsledky mohou složit jako podnět pro další zkoumání metodou kvantitativního výzkumného šetření.
Využití kulturních zařízení v rozvoji cestovního ruchu na příkladě vybraných muzeí v městě Třeboň
MACHOVÁ, Eliška
Třeboň je velmi známá nejen lázeňstvím, bohatým kulturním životem a mnoha památkami, ale také rybníkářstvím a rybniční soustavou, kterou tvoří nesčetně rybníků a dalších vodních ploch. Každoročně se zde koná mnoho výstav, festivalů, divadelních představení a mnoho dalších akcí. Dominantou Třeboně je státní zámek, ale pro návštěvníky nabízí město mnohem více atraktivit. Krajina okolo Třeboně vybízí k různým druhům sportovních aktivit a díky přítomnosti mnoha rybníků také k vodním sportům. Nelze také opomenout krásnou přírodu Třeboňska, která se stala chráněnou krajinnou oblastí. Díky těmto faktorům má Třeboň výborné předpoklady pro cestovní ruch a jeho další rozvoj. Diplomová práce má stanoveny tři cíle. První cíl má za úkol analyzovat nabídku a poptávku cestovního ruchu ve městě Třeboň. Druhým cílem je na základě šetření motivace, očekávání a image vybraných kulturních zařízení provést doplnění skladby produktů pro vybrané segmenty návštěvníků. V rámci třetího cíle dojde k navržení možností komunikace a kooperace kulturních zařízení a odvětví cestovního ruchu ve městě Třeboň. Diplomová práce začíná teoretickou částí, která slouží jako podklad pro pochopení důležitých pojmů a dalších souvislostí. Dále došlo k bližší charakteristice řešeného území. Nejvíce informací o Třeboňsku poskytla situační analýza, při které byly vymezeny nejdůležitější předpoklady potřebné pro cestovní ruch. Informace získané ze situační analýzy a z dotazníkového šetření byly následně použity pro zpracování SWOT analýzy. Závěr diplomové práce se věnuje návrhům nových produktů v Třeboni a návrhům pro zlepšení komunikace a spolupráce mezi kulturními zařízeními a organizacemi působícími v cestovním ruchu.
Očekávání dobrovolníků od dobrovolnické činnosti v nemocnici.
TALICH, Jan
Autor se ve své práci zaměřuje na dobrovolnický program Dobrovolníci v nemocnici v kontextu se seniorem ve zdravotnickém zařízení. Konkrétně se zaměřuje na očekávání dobrovolníků od jejich činnosti, která je vykonávána nezištně a v jejich volném čase. Naplněné očekávání je důležitým faktorem motivovanosti dobrovolníků a ovlivňuje tak výkonnost i vytrvalost dobrovolníka. Ve výzkumné části se autor zaměřil na zjištění očekávání dobrovolníků od své činnosti ve dvou dobrovolnických programech realizovaných v Nemocnici České Budějovice, a.s. a v Nemocnici Pelhřimov,p.o. Informace shromažďoval skrze rozhovory s dobrovolníky, s koordinátory a s kontaktními osobami v nemocnici. Docílil tím komplexního pohledu na činnost dobrovolníka a porovnal očekávání od dobrovolnické činnosti od zúčastněných stran. Práce by tak mohla napomoci efektivnějšímu motivování dobrovolníků a přispět k praktickému využití v reorganizaci nejen programů výše zmíněných, ale i ostatních programů Dobrovolníci v nemocnici v České republice.
Očekávání versus realita práce sester na kardiochirurgickém oddělení
BÁRTOVÁ, Marie
V bakalářské práci jsem se zabývala očekáváním sester před jejich příchodem do praxe a konfrontací s realitou práce na oddělení. Očekávání hraje velice významnou roli při zvládání ošetřovatelského povolání. Je zde spousta faktorů, které ho mohou ovlivnit a to, jak negativně tak pozitivně. Rychlé tempo v současných zdravotnických zařízeních od sestry vyžaduje, aby posuzovala, předvídala a hodnotila stav pacientů a během několika minut na něj reagovala tak, aby péče o nemocné byla maximálně účinná a koordinovaná. Tento úkol je obtížný pro každého, ale pro sestru, která je zdravotnictvím zklamána, je to úkol nemožný. Proto je korespondence mezi očekáváním a výslednou realitou práce, tak důležitá.
Modelování zákaznické spokojenosti a loajality
Venzl, Martin ; Uhrová, Inka (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent) ; Koudelka, Jan (oponent)
Tato práce má za cíl identifikovat klíčové determinanty zákaznické spokojenosti a loajality na trhu mobilních telekomunikací a navrhnout integrovaný systém pro měření, modelování a počítačové simulování procesu tvorby zákaznické spokojenosti. Koncepčním rámcem této práce a zvoleného přístupu je systémová dynamika a systémové myšlení, které umožňuje plně využít znalostí procesu tvorby spokojenosti a loajality a skrz dynamiku vazeb a zpětnovazebních smyček přiblížit model reálnému prostředí trhu. Jednotlivé vazby dynamického modelu jsou statisticky testované a potvrzené na skutečných datech mobilního operátora T-Mobile.
Modely s racionálním očekáváním.
Bechyňák, Petr ; Pánková, Václava (vedoucí práce) ; Havrlant, David (oponent)
Práce popisuje vývoj konceptu mekonomického očekávání od extrapolativního, přes adaptivní až po racionální, včetně modelů, v nichž byla tato očekávání použita. V druhé části je odvozen a popsán model, využívající právě racionální očekávání. Tento agregovaný makroekonomický model je pak aplikován na prostředí ČR. Je zde testován i samotný předpoklad racionálního očekávání, což je myšlenka novější, než samotný model.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   začátekpředchozí58 - 67  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.