Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Reflexe vztahových zkušeností u žen ve výkonu trestu odnětí svobody
Podhráská, Dominika ; Onder, Jakub (vedoucí práce) ; Bartošková, Magda (oponent)
Diplomová práce využívá analytických metod zakotvené teorie, aby prozkoumala téma "Reflexe vztahových zkušeností u žen ve výkonu trestu odnětí svobody". Cílem práce je kvalitativně zachytit povahu vztahové zkušenosti pachatelek trestné činnosti a přispět tak k hlubšímu porozumění psycho- sociálním aspektům kriminality. Vzhledem k tomu je zvolena metoda zakotvené teorie, která kvalitativním způsobem nechává vyvstat to podstatné. Metody sběru dat byly zvoleny v podobě rozhovoru a testové metodě Tematicko-apercepčního testu. Výzkumný vzorek tvoří pět žen, které se nacházejí ve vazební věznici. Při analýze rozhovoru byly využity tři stupně kódování. V analýze TAT se postupovalo kvalitativní metodou v podobě interpretace. Mezi hlavní objevená témata patří neuspokojené vztahy z dětství, odmítavý postoj k přijetí viny, použití neutralizačních technik k zachování pozitivního sebeobrazu, pasivní role v životě. Klíčová slova Citová vazba, duševní vývoj, kriminální chování, kriminální motivace, pocit viny, svědomí
Motivace žáků v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni zákadní školy
Bartůňková, Alžběta ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na motivaci v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. Jejím cílem je zjistit, jak učitelé motivují žáky v hodinách tělesné výchovy a jakou odezvu má tato motivace u žáků. V teoretické části jsou zmíněny některé pojmy a teorie týkající se motivace a jejího využití v hodinách tělesné výchovy. V praktické části jsem se zaměřila na pozorování motivujících prvků v hodinách tělesné výchovy a jejich následnou analýzu. Výzkum byl proveden na dvou základních školách. V základní škole Mníšek Pod Brdy a Základní škole Stará Huť. Výzkum probíhal v 1. - 5. ročníku.
Trest v životě současného předškolního dítěte
BOBU, Monika
Hlavním tématem bakalářské práce je trest v životě současného předškolního dítěte. Práce je rozdělena na tři části teoretickou, metodologickou a praktickou. Teoretická část se zabývá tresty, výchovou v rodině a rodinou a dítětem samotným. Dále je zde popsaná metodologická část, která vymezuje zvolené pojmy jako kvalitativní výzkum, zakotvená teorie, rozhovor a komunitní kruh. Praktická část je zaměřena na rozhovory s rodiči a na popsání komunitního kruhu s dětmi.
Povinnosti dětí v předškolním věku
MANĚNOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá ujasněním a ukotvením pojmu povinnost ve vztahu k předškolnímu dítěti. Práce je dělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na definování pojmu povinnost a jeho postavení ve vzdělávacím procesu předškolního dítěte. V praktické části jsou představeny názory dětí na domácí povinnosti dětí, které byly získány kvalitativním výzkumem na toto téma s dětmi ve věku od pěti do sedmi let, dále názory rodičů dotazovaných dětí, které jsou získány výzkumem kvantitativním. Výsledky výzkumů byly porovnány s teoretickými poznatky. Cílem práce je zjistit, jestli mají děti předškolního věku již své "povinnosti" a jaký význam jejich existence či absence dětem přináší.
Užití výchovných přístupů v rodinách z pohledu sociálního pracovníka
PILECKÁ, Simona
V současné době se v naší společnosti stále častěji objevují názory, že dítě by mělo být bráno jako rovnocenný partner dospělého. K tomu, aby se z dítěte stal opravdový partner, je však třeba, aby dospělí dokázali vhodným způsobem dítě vést a předávat mu znalosti a dovednosti do jeho života. Sociální pracovník bývá jedním z prvních odborníků, kteří pracují s rodiči dětí, když se objeví potíže a může je v jejich přístupu podpořit nebo jim doporučit odbornou pomoc, pokud to dítě a situace v rodině vyžaduje. V bakalářské práci jsem se zaměřila na to, jaké výchovné přístupy rodiče využívají a zda je může sociální pracovník svým přístupem ovlivnit. Cílem práce bylo zjistit, jaké výchovné přístupy rodiče běžně využívají při výchově, zda vědí, kde si potřebné informace mohou zjistit a zda je pro ně dostupné poradenství, pokud jej potřebují. Dále jsem zjišťovala, zda a jakým způsobem může sociální pracovník ovlivnit výchovný přístup rodičů a jak jsou z pohledu rodičů nahlíženy tělesné tresty. V teoretické části bakalářské práce jsem se zaměřila na zmapování výchovných přístupů, možnosti jejich kombinování a přizpůsobení výchovy jednotlivcům, a to od narození až do školního věku.Praktická část zahrnuje rozhovory s rodiči dětí, kteří vyhledali odbornou pomoc kvůli výchovným problémům svých dětí a se sociálními pracovníky, kteří s těmito rodiči a dětmi pracují. Pro získání odpovědi na výzkumné otázky jsem zvolila kvalitativní výzkum a zjištěná data jsem zpracovala metodou trsů, tj. vyhledáváním stejných nebo podobných znaků.
Sociální a právní aspekty trestu domácího vězení
HANZALÍKOVÁ, Lucie
Cílem předkládané bakalářské práce s názvem Sociální a právní aspekty trestu domácího vězení je zjistit právní stav de lege lata a faktický průběh výkonu trestu domácího vězení, dále zjistit výhody a nevýhody trestu domácího vězení a zmapovat názory veřejnosti na trest domácího vězení v okrese České Budějovice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část nejprve popisuje alternativní tresty obecně a dále definuje trest domácího vězení. Praktická část je založena na výzkumu. V praktické části jsou na začátku uvedeny cíle a tři výzkumné otázky. První výzkumná otázka zněla: Je právní úprava a faktický průběh výkonu trestu domácího vězení na úrovni odpovídající současným evropským trendům? Druhá výzkumná otázka zněla: Jaké jsou výhody a nevýhody trestu domácího vězení? Třetí výzkumná otázka zněla: Jaká je úroveň právního vědomí laické veřejnosti o trestu domácího vězení? Pro výzkum byla použita kvantitativní výzkumná strategie. Sběr dat byl proveden metodou dotazování, pomocí standardizovaného dotazníku a řízených standardizovaných rozhovorů. Výzkumný soubor pro dotazníkové šetření tvořilo 150 respondentů z Českých Budějovic, kteří byli náhodně osloveni. Výzkumný soubor, týkající se řízených standardizovaných rozhovorů tvořili 4 respondenti z Probační a mediační služby ČR v Jihočeském kraji. Na začátku byli všichni dotazování informováni o průběhu výzkumu a důsledku používání získaných dat pro výzkum. Byli také informováni, že dotazníky a rozhovory jsou zcela anonymní. Dotazovaní odpovídali na předem připravené otázky. V rámci výzkumu byly stanoveny hypotézy: H1: Právní úprava trestu domácího vězení je dostatečná, faktický průběh výkonu nedosahuje současným evropským trendům. H2: U trestu domácího vězení oproti trestu odnětí svobody nepodmíněnému převažuje více výhod než nevýhod. H3: Právní vědomí laické veřejnosti o trestu domácího vězení je nízké. Zvolené hypotézy byly potvrzeny. Výsledky výzkumu vypovídají o tom, že právní vědomí laické veřejnosti není dostačující a k tomuto trestu se staví spíše kladně. Laická veřejnost měla z velké části středoškolské vzdělání s maturitou a o trestu domácího vězení se dozvěděla převážná většina prostřednictvím televize. V právních vědomostech mají však nedostatek informací. Dále u trestu domácího vězení, oproti trestu odnětí svobody nepodmíněnému, převažují spíše výhody než nevýhody. Zároveň bylo zjištěno, že česká právní úprava trestu domácího vězení je dostatečná a faktický průběh trestu domácího vězení neodpovídá současným evropským trendům. Práce může přispět k využití větší informovanosti občanů o trestu domácího vězení, dále může sloužit jako pomocný materiál pro studenty vysokých škol, například při studiu sociálně-právní oblasti. Případně by mohla být práce informačním zdrojem pro Probační a mediační službu České republiky.
Způsoby řešení kázeňských problémů začínajícím učitelem na 1. stupni ZŠ
MELKOVÁ, Blanka
Cílem diplomové práce je představit, jakým způsobem začínající učitelé vnímají a řeší disciplinární problémy. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teoretickými poznatky, které zahrnují charakteristiku dítěte na prvním stupni ZŠ, osobnost začínajícího učitele a učitele obecně, kázeň, nekázeň, výchovné problémy a teoretický návrh pro řešení výchovných problémů. Druhá část se opírá o výsledky smíšeného výzkumného šetření, které probíhalo prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Kvantitativní výzkum se snaží zjistit, o jaké kázeňské problémy se přesně jedná, kam se učitelé s problémy obracejí, kdo nebo co jim nejvíce pomáhá, o jaké typy dětí s kázeňskými problémy jde a jakým způsobem učitelé řeší kázeňské problémy. Kvalitativní výzkum blíže pojednává o konkrétních problémech a subjektivním přístupu k jejich řešení. Diplomová práce vychází z institucionálního projektu GAJU (GAJU 154/2016/S) "Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků."

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.