Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Potřeba sestry školitelky ve zdravotnických zařízeních pro nově nastupující sestry
ZDRAŽILOVÁ, Petra
Potřeba sestry školitelky ve zdravotnických zařízeních pro nově nastupující sestry Sestry nastupující do zaměstnání procházejí obdobím zaškolování, které je nazýváno adaptačním procesem. V tomto, zejména pro absolventky nesnadném období, se může vyskytnout řada adaptačních problémů, kterým je nově nastupující sestra vystavena. Snahou pracoviště by mělo být připravit absolventkám co nejlepší podmínky k zapracování a umožnit jim tak po ukončení studia snazší přechod do praktického života, neboť období adaptace může do budoucna významně ovlivnit další profesní růst absolventa. Kvalitním vedením adaptačního procesu můžeme ovlivnit také fluktuaci sester, která bývá v prvním roce po nástupu do zaměstnání nejvyšší. Smyslem adaptace je přizpůsobení se nově nastupujícího zaměstnance sociálnímu prostředí a podmínkám činnosti daného pracoviště. Adaptační proces má tedy pracovní a sociální rovinu. Každé nově nastupující sestře by měla být při nástupu na pracoviště přidělena školitelka, která jí poskytne v tomto období systematickou podporu a bude pro ni prvním kontaktním partnerem v profesních otázkách a problémech, které se mohou vyskytnout. Sestra školitelka zabývající se zaškolováním nově nastupujících sester musí splňovat určité předpoklady k této činnosti. Kromě teoretických znalostí a praktických zkušeností by měla získat základní znalosti z oblasti pedagogiky, didaktiky, psychologie a komunikace a mohla tak efektivně plnit svoji roli. Školitelka by měla především plnit funkci mentorky, být nově nastupující sestře poradkyní a průvodkyní v období adaptace, podílet se na její výchově a vzdělávání a přispět tak k jejímu profesnímu, sociálnímu i osobnímu růstu. Hlavním cílem této práce bylo zmapovat skutečný stav zaškolování nově nastupujících sester ve zdravotnických zařízeních. Dalším úkolem bylo zjistit, zda sestra v adaptačním procesu potřebuje být vedena zkušenou sestrou školitelkou a zda sestra školitelka usnadňuje adaptační proces nově nastupujících sester. Formulovány byly tyto hypotézy: H1: Zkušených a vzdělaných sester školitelek pro zaškolování nově nastupujících sester je nedostatek. H2: Každá nově nastupující sestra potřebuje mít k dispozici vyškolenou a zkušenou sestru školitelku. H3: Vedení sestrou školitelkou přispívá k lepší adaptaci nově nastupujících sester. Cíl práce byl splněn a všechny stanovené hypotézy potvrzeny. Téměř každá nově nastupující sestra se v období adaptace potýká s nějakým problémem, proto je nutné, aby měla vždy k dispozici někoho, kdo jí podá pomocnou ruku a na koho se bude moci obrátit. Zaškolování nových zaměstnanců je jednou z nejnáročnějších činností, a proto by mělo být této problematice věnováno více času, prostoru a pozornosti.
Řešení situace zaměstnanců ohrožených ztrátou zaměstnání (osoby se zdravotním postižením, absolventi, osoby starší 50ti let) formou dalšího vzdělávání ve vybraném podniku.
STIFTEROVÁ, Pavlína
Cílem bakalářské práce bylo provést analýzu systému personální práce ve vybraném podniku a snaha o navržení efektivního systému dalšího vzdělávání zaměstnanců se zaměřením na rizikové skupiny. Výzkum se sestával ze dvou částí. Analytická část se nejprve zabývá základními informacemi o vybraném podniku, při kterých jsem čerpala z vnitropodnikové dokumentace (metodické pokyny, plán vzdělávání a jeho skutečné čerpání nákladů). Nedílnou součástí této studie je také analýza pracovních činností zaměstnance, který vzdělávání ve společnosti zajišťuje. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 140 zaměstnanců podniku. První třetina otázek se zaměřila na zaměstnance, na jejich věk, zdravotní stav, maximální dosažené vzdělání, na pracovní pozici, kterou ve firmě zastávají a na délku trvání jejich pracovního poměru. Další otázky se týkaly jednak názoru respondentů na systém podnikového vzdělávání, jednak jejich osobního vztahu ke svému vlastnímu vzdělávání se.
Studijní programy zaměřené na tělesnou výchovu a sport v Čechách a očekávané uplatnění jejich absolventů v praxi\\
HAVEL, Rostislav
Cílem bakalářské práce je srovnat akreditované studijní obory zaměřené na tělesnou výchovu a sport v Čechách, z hlediska shodných i odlišných znaků ve studijních plánech a uplatnění jejich absolventů v praxi. V prvních kapitolách je uveden nástin historie vzdělávání učitelů tělesné výchovy v českých zemích a stručná charakteristika vysokoškolského zákona. Stěžejní součást práce představuje část analytická a syntetická. Analytická předkládá přehled o studijních oborech zaměřených na TVS, akreditovaných na jednotlivých vysokoškolských pracovištích. V syntetické jsou pomocí srovnávací metody porovnány studijní obory z hlediska vypsaných povinných předmětů, počtů zápočtů a zkoušek a hodinové dotace. Hlavním zdrojem informací byly studijní plány vydané pro akademický rok 2007/2008 a internetové stránky jednotlivých pracovišť. Poslední část je věnována předpokládanému uplatnění absolventů. V oblasti Čech je možné studovat Bc. a Mgr. obory celkem na 8 fakultách. Jedná se celkem o 21 učitelských a 29 neučitelských studijních oborů.
Problematika nezaměstnanosti v regionu Litoměřice
BENEŠOVÁ, Petra
Diplomová práce je zaměřena na problematiku nezaměstnanosti v regionu Litoměřice. V této práci jsem srovnávala jednotlivé mikroregiony a jejich míru nezaměstnanosti. Ve všech mikroregionech okresu Litoměřice je obtížné opětovné nalezení pracovního místa vzhledem ke stávajícím pracovním nabídkám a dopravní dostupnosti. Dále jsem se snažila objasnit příčiny nezaměstnanosti a její možné následky pro jedince, ale i jeho okolí. Při hodnocení výsledků jsem vycházela z dotazníků vyplněných klienty Úřadu práce v Litoměřicích. Tato skupina klientů byla velice různorodá svým věkovým složením, dosaženým vzděláním, svými sociálními podmínkami a předchozími zkušenostmi s evidencí na úřadu práce.
Požadavky podniků na profil absolventa - programátora
Urx, Martin ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Matas, Martin (oponent)
Práce se zabývá zmapováním různých typů programátorů a požadavků na nich od zaměstnavatelů. Zabývá se jednak technickými znalostmi, ale i osobnostními dovednostmi a jejich důležitostí při hodnocení programátora. Práce zároveň obsahuje hodnocení studijních programů na vybraných vysokých a středních školách se zaměřením na IT. Data jsou získána dotazníkovou akcí. Následně zhodnocena a porovnána s nabídkou vzdělání.
Absolventské programy společnosti Tesco Stores ČR, a.s.
Jaukerová, Michaela ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá absolventskými programy nabízenými společností Tesco Stores ČR a.s. V práci jsem se nejprve zaměřila na teoretické poznatky z oblasti lidských zdrojů. Dále jsem charakterizovala společnost Tesco Stores ČR a.s. a její Tesco Absolventské programy. Tyto programy jsou dle svého zaměření rozděleny do tří oblastí: maloobchod, distribuce a oddělení centrální kanceláře. V práci jsem tyto absolventské programy charakterizovala, zabývala se jejich průběhem, vývojem a spoluprací společnosti s vysokými školami. Součástí práce je dotazníkový průzkum. Jeho prostřednictvím jsem zkoumala, na základě jakých faktorů se studenti druhého ročníku navazujícího magisterského studia Fakulty managementu, Vysoké školy ekonomické v Praze, rozhodují při výběru trvalé pracovní pozice. Na základě zjištěných skutečností byla formulována doporučení.
Uplatnění absolventů VŠE na trhu práce
Kočiříková, Eva ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku zapojení absolventů Vysoké školy ekonomické v Praze (VŠE) na trh práce. Teoretická část ukazuje na výhody i nevýhody statusu absolventa VŠ, představuje současné trendy v zaměstnanosti této skupiny a nabízí známé způsoby podpory uplatnění v rámci spolupráce akademické a podnikatelské sféry. Praktická část vychází z poznatků získaných zpracováním teoretické části a je založena na analýze aktuální vnímané úrovně absolventů VŠE mezi významnými firmami spolupracujícími s VŠE a na analýze spokojenosti se systémem této spolupráce. Poslední část práce je orientována na konkrétní doporučení pro zvýšení uplatnění absolventů VŠE.
Analýza průběhu profesní kariéry absolventů VŠE
Majerníková, Lenka ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Cílem diplomové práce bylo popsat začátek a vývoj kariéry absolventů pomocí tzv. kariérních map, nejvíce obsazovaná pracovní místa, poměr manažerských pozic, srovnání podle věku a pohlaví v různých souvislostech, nejvíc zastávané obory firem, ve kterých absolventi působí, zastoupení různých typů firem či způsoby nalezení prvního zaměstnání. To vše jsem se snažila představit a vyhodnotit za všechny absolventy globálně a nijak je nesrovnávat mezi fakultami. V závěru praktické části byla mým dalším cílem krátká analýza absolventů vedlejší specializace Psychologie a sociologie v řízení firmy.
Practice requirements on competences of recent graduates of management fields
Brigant, Juraj ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Ve své práci řeším problematiku identifikace klíčových kompetencí, které jsou vyžadovány praxí od čerstvých absolventů manažerských oborů. První cíl práce, identifikaci klíčových manažerských kompetencí, které ve všeobecnosti zaměstnavatelé požadují od čerstvých absolventů manažerských oborů, je obsažen v teoretické části práce využitím obsahové analýzy dostupných zdrojů. Následně jsem se výzkumem snažil určit, do jaké míry jsou studiem na Fakultě managementu identifikované kompetence rozvíjené a které další kompetence by měli být rozvíjeny. Posledním cílem bylo posouzení shodnosti identifikovaných kompetencí s požadavky konkrétního zaměstnavatele, který jsem naplnil rozhovory s vybranými zaměstnavateli a sumarizací zprostředkovaných informací. Zjištění práce mají význam pro Fakultu managementu v oblasti správního zaměření inovací výuky a pro studenty má význam poznání požadavek praxe a následné zhodnocení své připravenosti po absolvování studia za účelem lepší přípravy a efektivity studia.
Systém práce s absolventy studia na VŠE
Havlan, Jan ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Lorencová, Hana (oponent)
Zpětná spolupráce univerzit s jejich absolventy by měla patřit mezi priority každé kvalitní vzdělávací instituce, neboť právě prostřednictvím tohoto vztahu lze získat neocenitelnou zpětnou vazbu v podobě praktických poznatků od absolventů a mnoho dalších výhod. Cílem této práce je zhodnotit alumni systém Vysoké školy ekonomické v Praze v porovnání s obdobnými systémy českých i zahraničních univerzit a na základě tohoto srovnání a výsledků výzkumu navrhnout změny pro rozvoj systému. V práci jsou uvedeny teoretická východiska, charakteristiky vybraných systémů pro absolventy, jejich porovnání a návrh konkrétních doporučení pro systém práce s absolventy studia na VŠE. Součástí práce je výzkum v podobě dotazníkového šetření, při kterém byly zjišťovány názory absolventů a studentů VŠE v oblasti zpětné spolupráce se školou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.