|
Komparativní výhoda společnosti Lexus na trhu ČR-SR a její využití v cílovém segmentu
Vepřek, Michal ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Velek, Tomáš (referee)
Diplomová práce je zaměřena na hledání konkurenční výhody importéra vozů Lexus. Konkurenceschopnost je analyzována ze tří pohledů: analýza odvětví, institucionálního rámce a schoností a zdrojů firmy. Jako hlavní konkurenční výhody byly identifikovány malá zákaznická základna, technologická vyspělost modelů a kultura a hodnoty společnosti. Tyto výhody byly aplikovány v návrhu marketingové strategie a jsou rozepsány v poslední části práce v pěti P: produkt, cena, místo prodeje, podpora prodeje a lidé. Návrh marketingu je konstruován s ohledem na vrcholový cíl, jímž je rentabilita společnosti.
|
|
Komunikační mix lídra českého elektronického trhu práce
Otáhalová, Eva ; Postler, Milan (advisor) ; Malůšková, Denisa (referee)
Cílem diplomové práce je kompletní analýza komunikačního mixu společnosti LMC s.r.o., jež vede elektronický trh práce v ČR, a jeho následná optimalizace. V první části jsou obecně charakterizovány jednotlivé složky komunikačního mixu a vliv právní regulace na jejich používání. Hlavním obsahem praktické části je představení společnosti LMC, stanovení cílů a následná analýza. Na základě získaných údajů jsou pak navržena patřičná řešení pro optimalizaci komunikačního mixu společnosti, jejíž produkty a služby lze využívat jen přes internet.
|
| |
|
Implementace nové prodejní strategie mezinárodní společnosti GlaxoSmithKline v České republice
Bartošová, Jitka ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Brychta, Jan (referee)
Práce hodnotí průběh implementace nové prodejní strategie originální farmaceutické společnosti GlaxoSmithKline v České republice v průběhu prvních šesti měsíců od jejího zavedení. Uvádí skutečnosti, které se povedly, i které mohly být zvládnuty lépe, pro následnou generalizaci, která slouží jako návod, na co by se měly společnosti, působící i mimo oblast farmaceutického průmyslu, soustředit ve chvíli, kdy chtějí úspěšně řídit jakoukoliv změnu a uvést ji do praxe.
|
| |
| |
|
Strategy of a controlled winding-up of an organization
Vopravil, Richard Bc. ; Pirožek, Petr (advisor) ; Obruča, Pavel (referee)
Cílem této diplomové práce je popsat a analyzovat strategii efektivně řízeného zániku organizace jako základní dominantu jednoúčelových společností, společností speciálních (SPV), společností založených na dobu určitou a společností získaných akvizicí s cílem likvidace konkurence. Na příkladu konkrétní organizace realizovat studii tvorby takové strategie se zaměřením na průřezovou analýzu strategického plánovacího cyklu. Konkrétní organizací je společnost Konpo, s.r.o., dceřiná společnost a zároveň součást finanční skupiny státem vlastněné České konsolidační agentury.
|
|
East India Company, 1765-1858
Krulová, Jana ; Horáková, Antonie (advisor) ; Kovář, Martin (referee)
Diplomová práce se zaměřuje na působení britské Východoindické obchodní společnosti v Indii. První kapitola shrnuje okolnosti vzniku a působení Společnosti na indickém území před rokem 1756. Následná kapitola popisuje přerod Společnosti jako monopolní firmy v suveréna na indickém subkontinentu. Teoretická část práce se věnuje přístupu předních britských ekonomů té doby k otázce kolonií a Společnosti samotné. Hlavní část práce analyzuje nositele, nástroje a financování hospodářské politiky Indie v době vlády Východoindické společnosti. Zabývá se vztahy britských politiků k indické otázce a jejich vlivem na formulaci hospodářské politiky. Analyzuje hlavní nástroje politiky Společnosti v Indii jako jsou obchodní monopol a armáda. Podrobněji sleduje financování, příjmy a výdaje Společnosti v době její vlády. V závěru nastiňuje některé okolnosti konce vlády Východoindické společnosti na subkontinentu.
|
|
Analýza managementu firmy kika
Smolíková, Blanka ; Pirožek, Petr (advisor) ; Pirožek, Petr (referee)
Cílem práce je představení firmy kika, stručný popis jejího managementu, popis expanze společnosti do České republiky, definice firemní vize, poslání a rozpoznání organizační struktury společnosti. Tato práce je specificky zaměřena na marketing společnosti kika, na její marketingové prostředí a popis spotřebního chování jejích zákazníků. V neposlední řadě je v práci prezentován rozbor SWOT analýzy a celkové zhodnocení úspěchů a neúspěchů celé expanze. Dalším velmi důležitým cílem je rozpoznat vlastnosti a dovednosti manažerů společnosti kika.
|
|
Oceňování a hodnota značky vybrané společnosti
Horáková, Dana Mgr. ; Hesková, Marie (advisor) ; Cejnar, Slavomír (referee)
Práce se zabývá postupy a metodami oceňování nehmotných aktiv podnikajících subjektů v současné praxi. Teoreticky zpracovává žádoucí taktiky budování a správy značky, definuje její hodnotu s použitím pohledů různých autorů, které srovnává a poukazuje na zásadní vlivy a charakteristiky sílu a význam značky podporující. Řeší systémy, role, hierarchii, úkol i cíle značky, upozorňuje na vzájemné vazby nehmotných aktiv. Cílem práce bylo na základě teoretického pojednání a seznámení se s metodikou oceňování značek provést ocenění značky vybrané společnosti Agroslužby CZ, a.s., připravit formální náležitosti pro zápis do rejstříku obchodních známek Společenství a tak přispět marketingovou analýzou k orientaci a vyhodnocení situace dané společnosti, zmínit slabé stránky, které by měly být eliminovány, zvýraznit silné, které se i přes mnohé vnější nepříznivé intervence podařilo společnosti dosáhnout a jako výhody použít. Analýza a celkové vyhodnocení vznikalo se svolením a aktivní spoluprací vlastníků a manažerů společnosti, kteří s ohledem na růst a plánovanou fúzi projevili zájem o výsledky tohoto zjišťování a předložené závěry, návrhy a doporučení chápou jako impuls k dalším, lépe orientovaným reakcím na chování trhu, na požadavky zákazníků. Znalost úrovně vnímání společnosti, pozice vůči konkurentům, je výchozím a nezbytným bodem pro kvalitnější plánování a další rozvoj marketingových podpůrných aktivit.
|