Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Údržba a poimplementační podpora BI řešení
Procházka, Ondřej ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Tato práce se zabývá údržbou a po implementační podpory řešení Business Intelligence. Je psána ve spolupráci s firmou Clever Decision. Práce se skládá ze dvou částí. První část práce se zabývá řešením SLA (Service Level Agreement) smlouvy, vlastně navržením SLA smlouvy, kterou by společnost používala jako nadstavbu k smlouvě o podpoře. Druhá část práce je věnována helpdesku, jeho řešením, návrhem procesů a funkcionalit, ze kterých je vycházeno při výběru vhodného softwarového řešení. Cílem práce je tedy vhodně navržená SLA smlouva a řešení helpdesku včetně vybraného softwarového řešení. Na začátku práce je vysvětlen pojem Service Level Agreement, dále pouze SLA, a to rovnou z několika možných pohledů: všeobecná SLA, datová SLA a právní aspekty SLA. Dále je v práci navržena obecná SLA smlouva pro malý podnik. Ve druhé části práce je zpracován návrh a popis procesů provozovatele helpdesku. Návrh je zaměřen především na realizaci, měření a reportování, není zde řešené plnění SLA. Procesy jsou navrženy podle požadavků společnosti. V následující části se práce zabývá návrhem a popsáním funkcionality helpdesku. Závěrem práce je dle požadované funkcionality vybráno vhodné softwarové řešení.
Zjišťování a měření efektů business intelligence
Tůma, Martin ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Práce se zabývá tématem zjišťování a měření efektů Business Intelligence(BI). Cílem práce je vytvořit přehledy potenciálních efektů BI pro jednotlivé aplikační oblasti, při respektování charakteru efektů tak, aby mohl následně posloužit dodavateli BI, jako podklad při komunikaci s potenciálními zákazníky. Postupně budou vymezeny efekty BI vůči obecným informatickým efektům. Dále budou představeny možnosti klasifikace efektů, které využijeme při sestavování přehledu efektů BI. Přiblížíme reálnou situaci na trhu s ohledem na efekty BI. Bude navržena vhodná forma prezentace identifikovaných efektů, při respektování jejich charakteristických vlastností. Po výběru aplikačních oblastí, přejdeme k zjišťování a třídění efektů pro tyto oblasti. Následně jsou k efektům dle možností připojeny další doplňující informace. Těmito informacemi jsou předpoklad pro vznik efektu, popis způsobu dosažení efektu, návrh na kvantifikaci efektu a jednotka měření, či potenciální projev s časovým odstupem. Představeny budou důvody, možnosti a omezení měření efektů BI. Vlastním řešením práce je vytvoření přehledu potenciálních efektů BI při respektování: charakteristických vlastností efektů, aplikačních oblastí BI a analytických či ostatních možností aplikací BI.
Business Activity Monitoring v řešení Business Intelligence
Benoni, Daniel ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Business Activity Monitoring (BAM) je akronym společnosti Gartner Inc. pro popis systémů, které slouží k poskytování "Real-time" přístupu do kritických ukazatelů výkonnosti podniku s cílem zlepšit rychlost a účinnost obchodních operací. V ideálním případě BAM systémy napomáhají podnikům při zlepšení jejich provozní výkonnosti, zvyšují schopnost porozumění událostem, které mají významný dopad na jejich obchodní procesy a umožňují na ně zároveň efektivně reagovat. Avšak navzdory skutečnosti, že většina podniků v dnešní době má naléhavou potřebu zlepšit svůj operačním výkon, BAM systémy se jako řešení tohoto problému dosud příliš neprosadily. Pravdou bohužel je, že na současném trhu stále panuje nesjednocený přístup k problémům operativního provozu a jejich řešení, což je podpořeno existencí velkých technických rozdílů v současných BAM systémech, jelikož mnoho dodavatelů softwaru dodává nové BAM systémy řešení pouhým přidáním nových funkcí pro stávající produkty. Navíc zde neexistují žádné formální normy, které by stanovily, jaké specifické rysy mají BAM systémy obsahovat. Dalším problémem je absence teoretických modelů podporující srovnávací analýzy mezi různými systémy BAM. Cílem mé diplomové práce je přispět ke zlepšení existující teoretické základny pro použití Business Aktivity Monitoring (BAM) řešení v oblasti BI, pomocí vysvětlení vztahu mezi potřebami systémů pro podporu rozhodování v reálném čase a současnými aplikacemi systémů BAM. Tato práce přináší důkazy, že vztah mezi "Real-time" Business Inteligence potřebami podniků a BAM řešeními je dán potřebou zajistit, aby BAM systém dodal aktuální informace, které umožňují BAM příjemcům, kterými jsou často operační manažeři přímo odpovědní za realizaci obchodních procesů, účinně reagovat na akce uvedené v informacích dodaných BAM systémem. V praxi se ukazuje, že zvýšení schopnosti uživatelů efektivně reagovat na události generované BAM systémy, závisí v první řadě na dvou základních provozních otázkách. Za prvé je nutné zajistit rychlou odezvu, aby BAM uživatel mohl včas zahájit veškeré nutné akce spojené s danou událostí. Zadruhé musí být BAM uživatel schopen pochopit podstatu problému spojených s danou událostí tak, aby mohl zahájit řádné kroky k řešení problému. Tady se ukazuje, že krom dostatečné znalosti povahy problému, potřebují BAM systémy, mimo samotného generování zpráv s nízkou latencí, také dodat těmto zprávám kontext, tak aby jednotlivým BAM uživatelům poskytly dostatek informací k pochopení povahy problému spojených s událostí.
CPM a zavedení dashboardingu v praxi
Koucký, Jiří ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Corporate Performance Management (CPM) je široce pojatá koncepce zaměřená na řízení výkonnosti společnosti a související s využitím technologií Business Intelligence (BI). CPM a s ní spojené technologie jsou v současnosti jednou z nejvíce sledovaných oblastí v podnikové informatice. Důvodem jsou sílící konkurence na trhu, jeho globalizace a dynamické změny a s tím stále rostoucí potřeba podniků efektivně řídit svoji výkonnost. Cílem teoretické části diplomové práce je seznámit čtenáře s touto koncepcí, s jejími součástmi a vazbou na podnikovou informatiku. Práce je zaměřena na specifickou oblast CPM, kterou je monitoring a analýza, neboli též dashboarding. Je provedena analýza monitoringové a analytické funkcionality softwarového řešení Microsoft Office PerformancePoint Server 2007 (PPS). Vymezeny jsou pojmy dashboard a scorecard a analyzovány charakteristiky a členění dashboardů. Na zavádění dashboardingu do podniků existují různé "best-practices" přístupy. V práci je zmíněno několik těchto praktik a dále základní pravidla pro správný design dashboardů. V závěru teoretické části práce jsou zhodnoceni přední světoví dodavatelé CPM řešení. Cílem praktické části práce je návrh a dokumentace CPM dashboardingového řešení nad podnikovými daty reálné obchodní společnosti, která poskytuje konzultantské služby a vyvíjí software v oblasti technologií BI. Řešení je navrženo v nástroji PPS a jeho účelem je podpora managementu společnosti z hlediska sledování efektivity interních a externích projektů a podnikatelských aktivit společnosti. Nejedná se o definitivní CPM řešení, ale o krok, který by mohl odhalit další nedostatky v organizaci a podnítit snahu společnosti o zavedení vlastního celopodnikového CPM řešení.
Propojení produktů BPM a BI
Zikmund, Martin ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Švík, Martin (oponent)
Potřeba propojení jednotlivých IT systémů používaných v rámci podniku je v dnešní době klíčová. Většina podniků používá v běžném každodenním provozu velké množství různých aplikací, což vede k potřebě sdílení dat napříč jednotlivými aplikacemi, aby všichni zaměstnanci byli schopni dělat kvalitní rozhodnutí na základě správných informací. V mé diplomové práci se zabývám propojením dvou systému -- Business Process Management (BPM) a Business Intelligence (BI). Oba dva systémy spadají do kategorie IT systémů s velkým vlivem na každodenní běh podniku a tvorbu správných rozhodnutí všech úrovní od operativní po strategickou. Práce obsahuje jak teoretickou, tak praktickou část celého řešení propojení mezi BI a BPM systémy. První část obsahuje představení a popis základních konceptů a technologií použitích v procesu integrace BI a BPM. Na začátku je krátký úvod do BPM, BI a SOA. V další části je analýza třech možných způsobů propojení BI a BPM systémů. Poslední část teoretické sekce obsahuje představení dvou produktů - IBM FileNet P8 jako zástupce BPM systému a IBM Cognos 8 BI jako zástupce BI systému. V druhé části je prezentován praktický příklad reálného propojení mezi BI a BPM systémy. Na začátku této sekce je popis jednoduchého scénáře -- obchodního případu. Poté jsou detailně rozebrány a popsány dva různé druhy integrace BI a BPM. Analýza benefitů, přínosů a dalších možností je v závěru práce.
Architektura datových skladů v bankovnictví
Bureš, Petr ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Meixner, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá architekturou datových skladů a vlivy, které v bankovním sektoru utvářejí její podobu. Prostřednictvím splnění tří dílčích cílů -- vymezením požadavků bank na datové sklady, provedením analýzy datového skladu v konkrétní bance a srovnáním řešení datových skladů napříč českými bankami -- se práce snaží tyto vlivy definovat a analyzovat jejich dopady na architekturu bankovních datových skladů. Práce nejprve čtenáře stručně seznamuje s teoretickým základem problematiky datových skladů a business intelligence (BI). Druhá část po odvození východisek pro implementaci BI řešení v bankách na praktickém příkladě syntetizuje požadavky bank na datové sklady a následně analyzuje jejich odraz v architektuře datového skladu v prostředí konkrétní bankovní instituce. Třetí část diplomové práce aplikuje závěry předchozích částí práce a sestavením dotazníku navrhuje způsob, jakým je možné realizovat srovnání architektury datových skladů v českých bankách. Přínos této práce představuje aplikaci teoretických poznatků o vztahu mezi zralostí BI, požadavky na BI a architekturou datového skladu do podoby návrhu nástroje, který formou dotazníku a modelu pro jeho vyhodnocení umožňuje provést srovnání bankovních datových skladů s ohledem na vyspělost podnikové BI a podnikových predispozic pro určitou architekturu. Tento nástroj může po určitých úpravách tvořit základ pro vytvoření univerzálního nástroje vhodného i pro provádění analogického srovnávání datových skladů v jiných odvětvích ekonomiky a pomoci tak lépe porozumět vztahům mezi informačními potřebami podniků, využívanými řešeními BI a datovými sklady.
Řízení podnikové výkonnosti (CPM) na bázi business intelligence
Žižka, Petr ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Bakalářská práce se zabývá řízením podnikové výkonnosti (CPM) na bázi business intelligence. V první části popisuje historický vývoj systémů pro podporu rozhodování od 20. let 20 století až dodnes. Dále tato práce vysvětluje základní principy fungování této technologie, porovnává jí s business intelligence a vyzdvihuje její přínosy pro společnost. V druhé části podrobně analyzuje funkcionalitu CPM. Pro tuto analýzu je funkcionalita rozdělena do čtyř skupin, podle toho, jaké procesy podporuje. Jedná se o skupiny: řízení společnosti, finanční řízení, řízení lidských zdrojů a zákazníci (segmentace a prodej). Závěrečná část mapuje situaci na trhu s CPM produkty a předpovídá její další vývoj. Představuje několik nejvýznamnějších společností na tomto trhu a hodnotí jejich silné a slabé stránky.
Implementace BI ve stavebnictví
Melichar, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na oblast strategického měření výkonnosti podniku a na oblast Business Intelligence. Hlavní cíle této diplomové práce jsou: definování strategických cílů stavební společnosti pomocí konceptu Balanced Scorecard, přiřazení konkrétních metrik těmto cílům a návrh implementace aplikace Business Intelligence ? tedy vytvoření datového skladu z primárních dat společnosti, n-dimenzionálních OLAP kostek a ukázkových uživatelských reportů. Výchozí teoretický základ je popsán v první části práce, kde jsou definovány základní pojmy z oblasti strategického řízení podniku, konceptu Balanced Scorecard a oblasti řešení Business Intelligence. V praktické části práce jsou definovány strategické cíle analyzované stavební společnosti a těmto cílům jsou přiřazeny konkrétní ukazatele (metriky, měřítka). Výstupem této kapitoly je taktéž souhrnná strategická mapa společnosti obsahující zmíněné strategické cíle, příslušné metriky a komentář objasňující vzájemné vazby těchto cílů. Nad poskytnutými daty je s pomocí nástrojů BI vytvořen datový sklad a multidimenzionální OLAP kostky. Výsledkem je také ukázka vybraných uživatelských reportů spolu s interpretací naměřených hodnot. Přínosy této práce jsou jednak model řízení podniku dle konceptu BSC, který napomáhá k upřesnění strategických cílů a návrh implementace aplikace BI, která by měla pomocí definovaných metrik usnadnit sledování plnění těchto cílů. Tato diplomová práce může managementu podniků stavebního průmyslu poskytnout přehled o technologiích BI a možnostech jejich praktického využití.
Dokumentace k projektu Reportingového systému, návrh standardů vývoje ETL
Ptáčník, Tomáš ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
První část této diplomové práce je zaměřena na vymezení základních aspektů Business Intelligence a její popis, který může být určen k prostudování, jakožto úvod pro jedince této problematiky neznalé. Základní myšlenky a principy jsou vysvětlovány na názorných obrázcích. Ideje zde přednesené ale mohou dále sloužit jako ?jiný? pohled určený k dalšímu uvažování o těchto základních otázkách. Následně se práce zabývá implementací Business Intelligence v organizaci a některými souvislostmi v projektu Business Intelligence. Shrnutí doporučení uváděných v literatuře a nejen z nich vyúsťující návrhy ETL standardů jsou poslední teoretickou částí. Práce je uzavřena dokumentací k projektu Reportingového systému, resp. především části ETL, kterou autor v době psaní textu zpracovával (neveřejná část práce)
Implementace Business Intelligence v malé a střední firmě ? JOLLY Trading s.r.o.
Hájek, Vojtěch ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Diepolt, Jiří (oponent)
Cílem této práce je analyzovat nasazení Business Intelligence (BI) v malých a středních podnicích (SME), určit specifika, která jsou spojena s implementací v takovéto společnosti a na základě praktického průzkumu zhodnotit, které důležité faktory ovlivňují nasazení BI systémů v těchto společnostech. Pro dosažení cíle bylo provedeno dotazníkové šetření, kterému předcházelo shromažďování a studium materiálů z různých zdrojů. Výsledky byly následně ověřeny na praktickém projektu implementace ve spolupráci s firmou typu SME.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.