Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 770 záznamů.  začátekpředchozí553 - 562dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profil konkurenceschopnosti čínské ekonomiky a její posun ke kvalitativně vyšším komparativním výhodám
Kamenská, Lenka ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Jeníček, Vladimír (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je zmapovat vývoj konkurenceschopnosti čínské ekonomiky od konce 70. let do současnosti včetně nastínění vývoje ekonomiky v následujících 2 desetiletích. Pro účely práce je použit tzv. zjednodušený pohled na rozvoj konkurenceschopnosti čínské ekonomiky, což znamená, že v období od r. 1978 až do současnosti lze identifikovat 2 základní přístupy (strategie) rozvoje konkurenceschopnosti Číny. V první kapitole je teoreticky vymezen pojem konkurenceschopnost a představen způsob jejího měření. První model rozvoje konkurenceschopnosti byl v Číně aplikován v období 1978-2005 a je předmětem 2., 3. a 4. kapitoly. Hlavním cílem těchto tří kapitol je představit základní reformy, které byly přijaty vládou s cílem rozvíjet konkurenceschopnost Číny a zhodnotit dopady těchto reforem na jednotlivé pilíře konkurenceschopnosti. V poslední kapitole jsou představeny základní charakteristiky nové strategie, kdy je pozornost věnována především opatřením zaměřujícím se na posílení inovační výkonnosti ekonomiky.
Marketing start- upů
Vatulya, Anna ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Pljaskovová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingem start-upů a jejich nejčastějšími chybami v této oblasti. Klade si za cíl vypracování doporučení pro zakladatelé start-upů, které jim pomůžou předejít chybným krokům při budování podniku. Práce je rozdělena do tří částí. První část se věnuje definici slova start-up, historii těchto podniků a představuje úvod do problematiky marketingu ve start-upech. Druhá část je postavena na rozhovorech s představiteli české start-upové scény. Třetí část identifikuje hlavní problematické oblasti v marketingu start-upů a představuje souhrn doporučení a nejvhodnějších postupů pro zakladatele start-upů pro vybudování úspěšné společnosti.
Ocenění inovativní organizace
Klim, Michal ; Špaček, Miroslav (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Cílem práce je kvantifikovat hodnotu inovativní organizace STOMATOLOGICKÉ CENTRUM MUDr. IVO MAREK s.r.o. a jejího inovačního procesu. Ocenění jsou provedena výnosovou metodou diskontovaných cash flow ve variantě APV. Hodnota inovačního procesu je určena jako rozdíl výnosové hodnoty podniku a hypotetického podniku, který je stejný jako oceňovaný, ale je očištěn o vliv inovačního procesu. Výsledný odhad hodnoty a jeho podíl na hodnotě podniku vykazuje velký význam inovačního procesu na hodnotě podniku.
Social CRM jako součást ERP
Králová, Veronika ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje fenoménu v oblasti informačních a komunikačních technologií, o kterém se již nějakou dobu slýchá a diskutuje. Jedná se o evoluční stádium klasického CRM řešení, tzv. Social CRM (jinak také CRM 2.0 nebo SCRM). Práce má za cíl zmapovat současnou nabídku na trhu se SCRM a porovnat ji s poptávkou u českých firem. V teoretické části jsou vysvětleny všechny základní pojmy spojené s tématem, jejich krátká historie a současný vývoj na trhu. Práce také mapuje průřez různých skupin Social CRM nástrojů, které jsou v současné době nejvíce využívány a snaží se nastínit jejich fungování. Hlavní částí je pak praktická část práce, pro kterou bylo provedeno dvojí dotazníkové šetření. Jedno se věnuje Social CRM z hlediska současných a potenciálních uživatelů sociálních sítí v oblasti malých a středních podniků. Cílem druhého šetření je zjistit současný stav a budoucí vývoj Social CRM mezi dodavateli ERP řešení. Z těchto dvou dotazníkových šetření vzešla řada dat, jejichž výsledky jsou prezentovány pomocí grafů. Výsledky práce najdou uplatnění u zájemců o inovace na trhu informačních a komunikačních technologií, ale také u dodavatelů ERP systémů, kteří by mohli výsledky z dotazníkového šetření považovat za impuls k jejich dalšímu vývoji.
Zážitková ekonomika. Dánský přístup ke kulturním a kreativním průmyslům.
Vandělík, Jakub ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Tato diplomová práce "Zážitková ekonomika. Dánský přístup ke kulturním a kreativním průmyslům" se primárně zabývá fenoménem zážitkové ekonomiky v Dánsku, jejím hlavním cílem je analýza a představení specifického dánského přístupu ke kulturním a kreativním průmyslům. První kapitola se zabývá historicko-ekonomickým vývojem Dánska. Následující kapitola vymezuje zážitkovou ekonomiku na historickém vývoji a následně dánský přístup k tomuto konceptu. Třetí kapitola se zabývá hledáním spojitostí mezi zážitkovou ekonomikou v Dánsku a specifickým socioekonomickým prostředím Dánska. Dále autor popisuje vliv dánské vlády a politické scény na vývoj zážitkové ekonomiky. Závěrečná kapitola se zabývá ekonomickými dopady zážitkové ekonomiky.
Kreativita v neziskové organizaci
Kocourková, Adéla ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Komárková, Alena (oponent)
Podstatou této bakalářské práce je zhodnocení úrovně kreativity ve vybrané neziskové organizaci. Dále aplikace kreativních technik s cílem nalézt možnosti pro případné zlepšení stávající činnosti organizace. Metodická část vymezuje cíle, metody a respondenty práce. Teoretická část vysvětluje pojmy související s tématem, především se zaměřuje na kreativitu jedince, týmu a celé organizace, a také na jednotlivé kreativní techniky. Stručně pak popisuje problematiku nestátních neziskových organizací. Praktická část vychází z teoretických poznatků první části. Nejprve je představena vybraná nezisková organizace, která je rovněž subjektem výzkumu. Následné vlastní zkoumání je založeno na kvalitativním výzkumu ve formě individuálních rozhovorů a skupinových sezení. Obsaženo je zhodnocení průběhu a výsledků výzkumu. Práci uzavírají návrhy a doporučení pro danou neziskovou organizaci.
Inovace informačních systémů v nákladní železniční dopravě v ČR
Šeda, Tomáš ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Přenosil, Julius (oponent)
Diplomová práce se zabývá inovacemi v nákladní železniční dopravě zejména z pohledu informatiky. Identifikuje nejdůležitější slabé a silné stránky, příležitosti a hrozby při jejich zavádění. Jejím hlavním přínosem je propojení současných trendů v podnikové informatice s trendy specifickými pro odvětví nákladní železniční dopravy v České republice ve vztahu k regulaci a harmonizaci Evropské unie. Jedním z důležitých úkolů dnešní informatiky je podpora strategického řízení. Na základě ověření pracovní hypotézy, podle které firmy v oblasti nákladní železniční dopravy nedostatečné využívají nástroje pro strategické řízení, dává práce doporučení pro inovace v daném odvětví. V práci jsou také krátce představeny některé aplikace českých výrobců, ve kterých byl využit inovační potenciál. Jedná se tak o ucelený materiál, ze kterého může manažer informatiky získat základní orientaci v odvětví nákladní železniční dopravy. Práce může také sloužit jako inspirace pro firmy, které chtějí nově vstoupit na trh nákladní železniční dopravy, nebo na něm již působí a prostřednictvím inovací chtějí dosáhnout konkurenční výhody.
Inovace informačního systému v energetice
Korych, Jan ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na inovace informačních systémů v energetice, konkrétně v sektoru teplárenství. Toto téma je zde zpracováno jak z hlediska teorie tak praxe. Cílem práce je na příkladu konkrétní inovace ICT ukázat, jak inovace správně připravit. V teoretické části se zabývá srovnáním přístupu akademických s přístupy předního českého dodavatele softwarových řešení. Je zde srovnám princip multidimenzionality z metodiky MMDIS s metodikou Unicorn ES Powered Company. Dále se věnuje z hlediska četnosti řešených odborných prací opomíjenému odvětví elektroenergetiky, kde se zaměřuje na vysvětlení specifik oboru s využitím praxe autora a jeho zkušeností s projekty v české i evropské energetice. Je zde provedena klasifikace inovací v odvětví, průzkum trhu s ICT produkty pro energetiku a SWOT analýza sektoru teplárenství. V praktické části se práce zabývá již konkrétní inovací ICT ve společnosti C-Energy Bohemia. Je zde uvedena zadávací dokumentace pro tuto inovaci a na jejím základě je zpracován metodický postup vyhodnocení přínosu této inovace pro podnik. Následně je zpracována nabídka na inovace ICT pokrývající všechny dimenze ICT dle MMDIS. Hlavním přínosem této práce je tak především srovnání akademických přístupů s přístupy používanými v praxi, analýza současné situace trhu s ICT v méně známém oboru elektroenergetiky a praktická aplikace akademických získaných při studiu na reálné poptávce po inovaci ICT.
Metodologie procesu firemní inovace na pozadí systémové teorie s aplikací na existující firmu
Brunn, Vladimir ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Mildeová, Stanislava (oponent)
Cílem této práce je vytvoření inovačního rámce pro firmy s aplikací na již konkrétní firmu, která stojí před důležitou inovací. V práci je vytvořena vlastní metodika spojením a dvou teorií. První je nově vyvinutá kreativní teorie zvaná "Teorie Deseti", v tomto případě sloužící k hodnocení podniku a nalezení výchozích podmínek pro inovaci. Druhou teorií je Systémová teorie, konkrétně metodologie měkkých systémů. Obě teorie byli částečně upraveny podle vlastních potřeb a spojeny v jednu ucelenou unikátní metodiku.
Nové trendy v automobilovém průmyslu
Martan, David ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Zámečník, Petr (oponent)
Diplomová práce mapuje nové trendy v automobilovém průmyslu. Zkoumá, jakým směrem tyto trendy pozměnily automobilový trh a průmysl a z jakých příčin. Dále práce zjišťuje vliv trendů na prodeje nových osobních automobilů, kde je kladen důraz na nové technologie a vývoj automobilového trhu ve světě s důrazem na Českou republiku během krizového období. Práce sleduje 2 skupiny trendů, a to trendy, které se objevují již delší dobu, a trendy zcela nové, které významně ovlivňují automobilový trh. První jmenovaná skupina se zabývá technologickými inovacemi, ale i například problematikou rozšiřování modelových řad automobilek za účelem maximalizace objemu prodeje, či problematikou zvyšování bezpečnosti a výkonnosti nových modelů automobilů. Dalším důležitým tématem ve skupině je problematika fenoménu dieselového pohonu v Evropské unii a s ní související dodatečná daňová zátěž na vozy s vyšší spotřebou. Významná část druhé skupiny obsahuje vývoj a vliv finanční krize na prodeje nových vozů v daném období. Dále se věnuje zcela novým trendům jako snižování obsahu motoru při použití přeplňování (downsizing), nastupující vlně vozů SUV a fenoménu vozů s náhonem všech čtyř kol. V poslední části práce je pak rozebrána problematika a v závěru vývoj hybridních automobilů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 770 záznamů.   začátekpředchozí553 - 562dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.